Friday 7 September 2012

ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ရဲ႕ျမန္မာျပည္ ခရီး (၁)


ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)
စက္တင္ဘာ ၇၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။           

 

စက္တင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႕ နံနက္ ၁၁ နာရီေလာက္မွာ က်မတို႕ရဲ႕ ျမစ္မခ သတင္းေထာက္ ထြန္းေနေအာင္က  ျဖဳန္းကနဲ ေရာက္လာၿပီး ေျပာတယ္။

`ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္က စမ္းေခ်ာင္းက သူ႕အေမအိမ္မွာ ခုရွိေနတယ္လို႕ၾကားတယ္အမ အဲဒါက်ေနာ္သြားဗ်ဴးမလို႕`လို႕ လာေျပာေတာ႕ က်မက အမလည္း လိုက္မယ္ ခဏ ဆိုၿပီး လုပ္လက္စ အလုပ္ေတြကို ခဏထားခဲ႕ၿပီး က်မရဲ႕ အလုပ္စားပြဲေပၚမွာ အဆင္သင္႔ရွိေနတဲ႕ ေခတ္သစ္ဟသၤာကိုးေသာင္းပံုျပင္ စာအုပ္ကို ေကာက္ယူခဲ႕ၿပီး ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ရဲ႕ မိခင္ေနထိုင္ရာ စမ္းေခ်ာင္းဆီကို ထြက္လာခဲ႕ၾကပါတယ္။


ကားေပၚမွာ ထြန္းေနေအာင္က သူ႕မွာလည္း ေမးခ်င္တဲ႕ေမးခြန္းရွိတယ္၊ အမေမးၿပီးရင္ သူေမးခ်င္တယ္လို႕ေျပာတယ္။ က်မကလည္း ေကာင္းတယ္ေမးပါ၊ ဘာျဖစ္လုိ႕ေမးခ်င္တာလဲလို႕ ထပ္ေမးေတာ႕သူက ေျဖတယ္။ ေျမာက္ပိုငး္ကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး သူ ဘယ္လိုေျဖမလဲ ဆိုတာ က်ေနာ္သိခ်င္တယ္ လို႕ေျပာတယ္။

ေဒါက္တာ ႏိုင္ေအာင္ဆိုတာ က်မတုိ႕ ျမန္မာျပည္က သိေနတာကေတာ႕ ABSDF ေျမာက္ပိုင္းမွာ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ေလာက္တုန္းက ေက်ာင္းသားေတြ အခ်င္းခ်င္းသတ္ခဲ႕ရတဲ႕ အဖြဲ႕ရဲ႕ တာ၀န္ရွိသူတေယာက္အေနနဲ႕ ၾကားခဲ႕သိခဲ႕ရတယ္။
သူ႕ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းေၾကာင္းထက္ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥက သူ႕ကို လူေတြပိုၿပီး စိတ္၀င္စားေစခဲ႕တယ္လို႕ က်မထင္တယ္။

ျမစ္မခမီဒီယာက က်မ၊ ထြန္းေနေအာင္၊ ျမတ္မိုးေက်ာ္တို႕သံုးေယာက္သား တိုက္ေအာက္မွာ အခန္းနံပတ္မသိလို႕ ဟိုဟိုဒီဒီရွာၾကရပါတယ္။

ဟုိအခန္းျဖစ္မလား ဒီအခန္းျဖစ္မလား စမ္းတ၀ါး၀ါးျဖစ္ေနတဲ႕က်မတို႕ ၃ေယာက္နားကို အက်ီာၤအျဖဴ၀တ္ထားတဲ႕ ဟန္းဖုန္းကိုင္ထားတဲ႕ အမ်ိဳးသားတဦးေရာက္လာၿပီး ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္တို႕ အခန္းကို ရွာေနတာလားလို႕ လာေမးပါတယ္။

က်မက ဟုတ္ပါတယ္လို႕ ေျဖေတာ႕၊သူကလည္း ခပ္တည္တည္နဲ႕ ဘာကိစၥလဲ ခင္ဗ်ာ႕လို႕ ဆက္ေမးပါတယ္။က်မဘ၀မွာ အေဖႏိုင္ငံေရးသမားကို မၾကာခဏလာေခၚတတ္ၾကတဲ႕ သူေတြကို ျမင္ဖူးေတြ႕ဖူးထားခဲ႕ေတာ႔ ဒီလူေတြက ဘယ္သူေတြလဲ ဆိုတာ က်မ ရိပ္မိလိုက္ပါၿပီ။

က်မရဲ႕ လိပ္စာကဒ္ကို ထုတ္ေပးလိုက္ၿပီး က်မက ျမစ္မခမီဒီယာက သတင္းေထာက္ေတြျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာရပါတယ္။

သူက က်ေနာ္႕ေနာက္လိုက္ခဲ႕ပါလို႕ေျပာၿပီး တိုက္တတိုက္ရဲ႕ ေလွကားထစ္ေတြဆီကို ဦးေဆာင္ၿပီး ေခၚသြားပါတယ္။ ေလွခါးေထာင္႔တေထာင္႕ရဲ႕ အဆစ္ခ်ိဳးတခု၊ အခန္းေရွ႕နားမွာ အသားလတ္လတ္၊ စာၾကည္႔မ်က္မွန္ကို နဖူးေပၚပင္႔တင္ထားတဲ႕၊ အက်ီာၤအျဖဴနဲ႕ ေယာပုဆိုး၀တ္ထားတဲ႕ အမ်ိဳးသားတေယာက္က ေလွကားထိပ္ကေန က်မတို႕ကို လွမ္းရင္း စီးၾကည္႔ပါတယ္။


 အဲဒီလူကေတာ႕ က်မတုိ႕ ေတြ႕ဆံုခြင္႕ရဖို႕ ၾကိဳးစားေနတဲ႕ ေဒါက္တာ ႏိုင္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

က်မက ေဒါက္တာ ႏိုင္ေအာင္ကို အျပင္မွာ တခါမွ မေတြ႕ဖူးခဲ႕ပါဘူး။ သူရန္ကုန္ေလဆိပ္ေရာက္တုန္းက က်မသတင္းေထာက္ေတြ သြားခဲ႕ၾကတဲ႕အတြက္ ဓါတ္ပံုထဲမွာ ဗီဒီယိုထဲမွာပဲ ေတြ႕ခဲ႕ဖူးတာပါ။ဒါေပမဲ႕ သူ႕ကို ေတြ႕ေတြ႕ျခင္း ဒီလူဟာ ေဒါက္တာနိုင္ေအာင္ ပဲလို႕ သိလိုက္ရပါတယ္။

သူက က်မကိုေတြ႕ေတြ႕ျခင္း အံ႕ၾသသြားဟန္ရွိပါတယ္။ ထြက္သြားပါတယ္။ ၿပီးမွ လာၾကပါ၊အိမ္ထဲကို၀င္ပါလို႕ ေျပာၿပီး တံခါးဖြင္႕ေပးပါတယ္။

ခုနတုန္းက က်မတို႕ကို လိုက္ပို႕တဲ႕ အက္စ္ဘီလား ၊ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး လား ေသခ်ာမသိတဲ႕သူကေတာ႕ က်မတို႕ကို ပို႕ခဲ႕ၿပီး ျပန္ဆင္းသြားပါတယ္။


အိမ္ေရွ႕ခန္းက  ဆိုဖာေပၚမွာ ထိုင္ပါလို႕ သူကေျပာပါတယ္။ က်မတို႕ ၃ေယာက္ထိုင္ၾကတဲ႕ ဆိုဖာခံုနဲ႕မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က ဆိုဖာေပၚမွာေတာ႕ ဖြင္႕ထားတဲ႕ လက္ပ္ေတာ႕တလံုးတင္ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။


က်မတုိ႕ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို မိတ္ဆက္ၾကရင္း အင္တာဗ်ဴးခြင္႕ေတာင္းပါတယ္။ သူက က်မကို ေရာ ျမစ္မခ မီဒီယာကိုေရာ သိေၾကာင္း၊ facebook နဲ႕ ျမစ္မခ site က သတင္းေတြကို ပံုမွန္ဖတ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊မိုးသီးဇြန္ရဲ႕ ခရီးစဥ္အေၾကာင္း ေရးတာလည္း
ဖတ္ရေၾကာင္း ေျပာတယ္။

က်မကလည္းအိမ္ရဲ႕ ဧည္႔ခန္းထဲကို မ်က္စိေ၀ွ႕ၾကည္႔မိရင္း အရုပ္ေတြအမ်ားၾကီးထည္႔ထားတဲ႕ မွန္ဘီရိုေတြကိုေငးၾကည္႔ရင္း က်မတုိ႕သိခ်င္တာေလးေတြ ေမးဖို႕လာခဲ႕တာျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျဖစ္ပါတယ္။

သူက က်မတုိ႕ကို အင္တာဗ်ဴးခြင္႔ေပးပါတယ္၊ၿပီးေတာ႕ ဓါတ္ပံုရိုက္ခြင္႕၊ ဗီဒီယိုရိုက္ၿပီး မွတ္တမ္းတင္ခြင္႕ ပါ ေတာင္းေတာ႕ လုပ္ပါဗ်ာလုိ႕ ေျပာတယ္။

ဆိုဖိုခုံေပးက စာပြဲခံုေလးမွာ အသံဖမ္းစစ္အမဲေရာင္ေလးကို က်မလွမ္းေတြ႕လိုက္ေတာ႕ အကို႔အေနနဲ႕လည္း က်မတို႕အေမးအေျဖလုပ္တာကို ျပန္ၿပီး record ယူထားလို႕ရပါတယ္၊ ယူပါလို႕ က်မ ေျပာလိုက္မိတယ္။

သူက`က်ေနာ္႕ကို အက္စ္ဘီက လာေပးသြားတာပါ၊ သံုးခ်င္တာရွိရင္ သံုးလို႕ရေအာင္ဆိုၿပီး ေပးသြားတာပါ၊ က်ေနာ္ အဲလို မလုပ္ပါဘူးဗ်ာ`လို႕ ရယ္ရင္း ေျပာတယ္။ သူရယ္ပံုကိုေတာ႕ဓါတ္ပံုထဲမွာ ေတြ႕ဖူးထားခဲ႕ပါတယ္။အျပင္မွာ ရယ္တာကို ေသခ်ာၾကည္႔ေတာ႕မွာ ဓါတ္ပံုထဲမွာ ရယ္တာနဲ႕ေတာ႕ မတူဘူးလို႕ျမင္မိတယ္။

ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္က `ABSDF ေျမာက္ပိုင္း၌  ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္မ်ား၌ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ဖမ္းဆီးအေရးယူမႈမ်ားႏွင့္  ပတ္သက္၍ ABSDF ဥကၠ႒ေဟာင္း  ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္၏ ရွင္းလင္းခ်က္` ဆိုတဲ႕ေခါင္းစဥ္နဲ႕ စာရြက္ေတြကို ဖတ္ဖူးလားဆိုၿပီး ေပးပါတယ္။စာတမ္းတေစာင္လို႕ စာအုပ္ခ်ဳပ္ထားတာ ေတြ႕ရေတာ႕ ဒီကိစၥကိုလည္း ထည္႔ေမးရမယ္လုိ႕ေခါင္းထဲမွာ မွတ္ထားလိုက္မိတယ္။

ဒီစာတမ္းကိုေတာက မဖတ္ဖူးပါဘူးလို႕ ျပန္ေျဖေတာ႕ ဖတ္ၾကည္႔ပါဦးလို႕ ဆက္ေျပာတယ္။ က်မအေနနဲ႕လည္း ဟုတ္ကဲ႕ ဖတ္ၾကည္႔ပါမယ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္လို႕ ေျပာလိုက္တယ္၊ ၿပီးေတာ႕ က်မလည္း ေခတ္သစ္ ဟသၤာကိုးေသာင္းစာအုပ္ကို သတိရသြားၿပီး ဖတ္ဖူးလားလုိ႕ ျပန္ေမးလိုက္ပါတယ္။

`က်ေနာ္ ဖတ္တာ ၂ ေခါက္ရွိသြားၿပီ`လို႕ ေျပာတယ္။သူ႕အေျဖကို ၾကားၿပီးမွ  ဒီအေၾကာင္းကလဲ ေမးရမဲ႕ ကိစၥပဲလုိ႕ပဲ ေခါင္းထဲ မွတ္လိုက္မိျပန္တယ္။

က်မမွာေတာ႕ ေမးခ်င္တာေတြ၊ ေခါင္းထဲ မွတ္ထားတာေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြက ေမးေပးပါလို႕ ေျပာတဲ႕ ေမးခြန္းေတြနဲ႕ ဆို အခ်ိန္ကို ခ်ိန္ဆၾကည္႔မိပါတယ္။

အင္တာဗ်ဴးအတြက္ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ေပးႏိုင္မလဲလို႕လည္းေမးမိတယ္။ ထမင္းစားခ်ိန္ထိ ရပါတယ္လို႕ ေျပာတယ္။ တကယ္ေတာ႕ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ နာရီကို လွမ္းၾကည္႔လုိက္မိေတာ႕ေန႕လည္ ၁၂နာရီ ထိုးပါေတာ႔မယ္။

အင္တာဗ်ဴးမစခင္မွ လုပ္တတ္တဲ႕က်မရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း က်မေမးတဲ႕ ေမးခြန္းေတြမွာမေျဖခ်င္တာရွိရင္လည္း ေျပာဖို႕ က်မအေနနဲ႕လည္း ေမးစရာရွိတာကို ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္းပဲ ေမးခ်င္တဲ႕အေၾကာင္းနဲ႕ က်မသိခ်င္တာ ကေတာ႕ခုလိုျမန္မာျပည္ ျပန္လာတဲ႕အေၾကာင္းကစၿပီး  ABSDF မွာ တာ၀န္ထမ္းစဥ္က ေျမာက္ပိုင္းမွာျဖစ္ပြားခဲ႕တဲ႕ ေက်ာင္းသားကိစၥေတြ၊ ၿပီးေတာ႕ ABSDF နဲ႕ ကြဲခဲ႕တဲ႕ကိစၥေတြနဲ႕ ရိုဟင္ဂ်ာကိစၥေတြကိုလည္း ေမးမယ္လို႕ ေျပာလိုက္ပါတယ္။

တကယ္လို႕မ်ားေျဖရင္းနဲ႕ ခဏ နားခ်င္တာမ်ိဳးရွိရင္လည္း ေျပာပါ၊ ေနာက္ေျဖရင္းနဲ႕ off the record ဆိုတာမ်ိဳး ရွိခဲ႕ရင္လည္း ေျပာပါလို႕ က်မေျပာရင္း အင္တာဗ်ဴးကို စတင္ဖို႕ ၾကိဳးစားခဲ႕ပါတယ္။

ေမး။       ။အကုိတုိ႔အခုလုိ black list ကေနပယ္ဖ်က္ခံရၿပီးတဲ့ေနာက္ ဒီလုိမ်ဳိး ျပည္တြင္းကို ျပန္၀င္လာခြင့္ရတဲ့အေပၚမွာ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။


ေျဖ။       ။က်ေနာ္တုိ႔အျမင္ကေတာ့ၿပီးခဲ့တဲ့ နွစ္ေခါက္ထုိင္းနယ္စပ္မွာေတြ႕ဆံုမႈေတြကေန တဆင့္တုိးတက္မႈ
ေပါ့၊ခုလုိလာခြင့္ျပဳတယ္ဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့နည္းနည္းတရား၀င္နည္းနည္းပုိဆန္လာတာေပါ့ေနာ္။  ေနာက္တစ္ခုက ဒီအစုိးရကတာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႔ ေတြ႕ရတယ္။က်ေနာ္တို႕အရင္တင္ျပတာေတြကုိ တရား၀င္ပုိျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက တကယ္လို႔မ်ားသမၼတနဲ႔ ေတြ႔ခြင့္ရမယ္ဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔တင္ျပခ်က္မ်ားကုိ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ပုိတင္ျပလာႏုိင္မဲ့ဥစၥာ အဲ့လုိပဲသေဘာထား
ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္လုိ႔ပဲေျပာရမွာေပါ့ က်ေနာ္တို႔ကအဲ့ေန႔ ဗီဇာရတဲ့ေန႔မွာပဲBlack list ကို   ပါယ္ဖ်က္တယ္ဆိုတာ ထြက္လာတယ္။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ခရီးစဥ္ကိစၥဆုိႀကိဳတင္  စီစဥ္ထားတဲ့ ကိစၥေပါ့ေနာ္ ဒါေပမဲ့ အဲ့ေနမွာပဲတုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ black list ကေန ဒီလုိမ်ဳိးထုတ္လုိက္တယ္ဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့ဒါေတာ့ ပုိေသခ်ာမႈတစ္ခုေပါ့ ။

ဒါေပမဲ့ အရင္တုန္းကလည္း က်ေနာ္ေျပာေနခဲ့တာကေတာ့ ဒီအေ၀းေရာက္ကဗမာေတြျပန္လာေစခ်င္တယ္ ဆုိလုိ႔ရွိရင္လည္း သိသာထင္သာတဲ့ျမင္သာတဲ့ေပၚလစီ၊မူ၀ါဒ ခ်မွတ္ေပးဖုိ႔နဲ႔ အားလံုးတြက္ကုိလြယ္ကူတဲ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြလုပ္ေပးရင္
ေကာင္းတယ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႕ေတြ ျပာၾကားဖူးထားတာရွိတယ္ဆုိေတာ့ အဲ့ဒါကုိလည္းေဆာင္ရြက္ေပး
သလားလုိ႔စိတ္ထဲမွာထင္တာေပါ့။  ဒါေပမဲ့ ေျပာခ်င္တာက၀မ္းသာပါတယ္ ။ဒါကေတာ့အစုိးရ
အေနနဲ႔ ေနာက္ထပ္ေျခလွမ္းတစ္လွမ္းလွမ္းလုိက္တဲ့သေဘာေပါ့ ဆုိေတာ့ ရင္ခြင္ကုိထပ္ဖြင့္တဲ့
သေဘာေပါ့ က်ေနာ္တို႕ ေက်းဇူးတင္တယ္။

အဲလုိေျပာၿပီး ခဏနားတယ္၊ ေျဖၿပီးပီအထင္နဲ႕ ေနာက္ေမးခြန္းစခါနီးမွာပဲ သူက ဆက္ေျဖပါတယ္။


 ဒါေပမဲ့တဖက္ပုိင္းမွာလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာသလုိပဲ ဒီမုိကေရစီကုိေျပာင္းလဲေနၿပီဆုိေတာ့ ဒီမုိကေရစီေရးလုပ္ခဲ့တဲ့ လူေတြေထာင္ထဲမွာဆက္ မရွိသင့္ဘူးဗ်ာ။ က်ေနာ္တုိ႕ရဲ႕ ABSDF ရဲေဘာ္ေတြလည္း ေထာင္ထဲမွာ ရွိေနေသးတယ္။ တကယ္ေတာ႕ ဒီမုိကေရစီေရးလုပ္ခဲ့တဲ့လူေတြ ဒီအမည္မည္းစာရင္းထဲမွာဆက္မရွိသင့္ဘူး ဆုိေတာ့ဒီအစုိးရက တာ၀န္ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားကလည္း ဒီကိစၥကသူတုိ႔ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္လုိ႔ေျပာတယ္ဆုိေတာ့ ၀မ္းသာရပါတယ္ ဗ်ာ။


ေမး။        ။ဟုတ္ကဲ့ပါရွင့္ အခုဆုိလုိ႔ရွိရင္  ABSDF ေပါ့ေနာ္ အဖြဲ႕ေဟာင္းေတြက ဒီႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား
အက်ဥ္းသမားေတြအေနနဲ႔ေထာင္ထဲမွာရွိေနေသးတယ္လို႕ ေျပာေတာ႕ သူတို႕နဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ေရာ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ။        ။ရွိပါတယ္ က်ေနာ္လည္း ေထာင္ထဲမွာရွိေနတဲ႕ ABSDF ရဲေဘာ္ေတြရဲ႕စာရင္းကို သက္ဆုိင္ရာတာ၀န္ရွိတဲ့လူေတြ ကုိေပးဖုိ႔ယူလာပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးဒီက်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔က ေပးပုိ႔တဲ့ ေနာက္ဆံုးစာရင္းေတြလည္း ယူလာပါတယ္။ သက္ဆုိင္ရာလူႀကီးေတြကုိေပးမွာပါ၊ခုခ်ိန္ထိ  ABSDF ရဲေဘာ္ေတြ ေထာင္ထဲမွာ ေလးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိေသးတယ္။ သူတုိ႕ေတြကိုလည္း လႊတ္ေပးသင္႔ေနပါၿပီဗ်ာ။ ဒီမုိကေရစီေရးလုပ္ခဲ့တဲ့လူေတြ ဆက္မရွိသင့္ပါဘူး။


ေမး။        ။ဟုတ္ကဲ့ပါရွင့္။ အကိုတို႕အေနနဲ႔ေကာ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္၀င္သင္႔မသင္႕ဆိုတာကို ၾကိဳစဥ္းစားခဲ႕
ရာမွာ  ျပည္ပမွာရွိတဲ့ ဒီမုိကေရစီအင္အားစုေတြနဲ႕ေရာ တိုင္ပင္ညွိဳႏိႈင္းခဲ႕တာေတြ ရွိပါသလားရွင္႕။


ေျဖ။        ။က်ေနာ္တုိ႔ ဒီ(၁၉၉၆)ေလာက္ကတည္းက က်ေနာ္တုိ႔နယ္စပ္မွာအေျခစိုက္တဲ့ အင္အားစုေတြ အားလံုးေနာက္ အထဲထဲမွာရွိတဲ့ ဒီမုိကေရစီအင္အားစုေတြအားလံုးပါပါတယ္။ အားလံုးေတာက္ေလွ်ာက္ေတာင္းဆုိခဲ့တာကေတာ့ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးအေျဖရွာေရးေပါ့ေနာ္။ ဆုိေတာ့ ဒီႏွစ္ႏွစ္စပုိင္းေလာက္ကတည္းကစၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ဒီမုိကေရစီအင္အားစုေတြကုိတုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေတြေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အဖြဲ႕ေတြကစၿပီးေတြ႕လာတယ္ဆုိေတာ့အဲ့ေတြ႕လာမႈေပၚမွာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးအတြက္ေၾကာင့္ လမ္းစ စၿပီးရွိလာတယ္လို႕ျမင္မိပါတယ္။ တကယ္ေတာ႕ ျပႆနာေတြကုိ ရန္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ေျပာေနတာေတြထက္ လက္ေတြ႕ရင္ဆုိင္ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ၿပီးေတာ့ ေျပာဆုိေျဖရွင္းၿပီးညွိႏိႈင္းၾကတာေတာ့ တုိင္းျပည္အတြက္အေကာင္းဆံုးလုိ႔  က်ေနာ္တို႕ ယူစၾကပါတယ္။

အဲ့အေပၚမွာက်ေနာ္တုိ႔ကလည္း ဒီလုိမ်ဳိးဖိတ္ၾကားတဲ့အေပၚမွာက်ေနာ္တို႕ လက္ခံတာရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့က်ေနာ္တုိ႔အခုလာတဲ့ကိစၥမွာ တစ္သီးပုဂၢလလုိျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္သီးပုဂၢလအေနနဲ႔ပဲလာပါတယ္ ။

ခဏနားၿပီး ဆက္ေျပာပါတယ္။သူေျဖေနတာကို ၾကည္႔ရတာက နာမက်န္းတဲ႕သူ တေယာက္နဲ႕ တူေနတယ္လုိ႕ က်မ ထင္မိတယ္။ ဘာေၾကာင္႕လဲ ဆိုေတာေတာ႕က်မ မသိဘူး။ သူကေတာ႕ ဆက္ေျဖေနတုန္းပါပဲ။

ဒါေပမဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕အျမင္၊ သေဘာ၊ မူ ေဘာင္ထဲကေနပဲ ေဆြးေႏြးသြားမွာပါ၊ ေနာက္တစ္ခုက လာမဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့လည္း တုိင္ပင္ရတာေတြရွိတာေပါ့။ ဒီ က်ေနာ္တုိ႔လႈပ္ရွားမႈထဲမွာေတာ့ အခုလုိမ်ဳိးျဖစ္စဥ္ေတြေပၚမွာ တစ္စံုတစ္ရာေျခလွမ္းေတြလွမ္းလာၿပီ အလင္းေရာင္ေတြလွမ္းျမင္ေနရၿပီဆုိေပမဲ့လုိ႔ အားမရေသးတာမျပည့္စံုေသးတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔အားလံုးထဲမွာ သူသူကိုယ္ကုိယ္ ရွိတာပဲ ဆုိေတာ့ ဒီခရီးစဥ္ကိစၥကုိလည္း သေဘာတူႏုိင္ လားမတူႏုိင္လားဆုိတဲ့ကိစၥေတြလည္းရွိႏုိင္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့က်ေနာ္တုိ႔အားလံုး က်ေနာ္နဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြအားလံုးကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကုိအၾကံေပးတာကေတာ့ ဒီလုိမ်ဳိး
အေျခအေနမွာ ထပ္ၿပီးေတာ့တင္ျပၾကည့္သင့္တယ္။  ဒီတင္ျပမႈေပၚမွာ တံု႔ျပန္မႈဟာ ဘယ္လုိျဖစ္
မလဲဆုိတာကုိ အားလံုးကေနၿပီးေတာ့မွ တုိင္ပင္ၿပီးမွ ဆံုးျဖတ္သြားၾကပါမယ္။အဲေလာက္ပဲ ေျပာႏိုင္ပါေသးတယ္။

ေမး။       ။ အကုိတုိ႔အခုလုိ၀င္လာမယ္ဆုိတဲ့အေပၚမွာေကာ ေလဆိပ္မွာဖမ္းၿပီးေတာ့ေပါ့ေနာ္ ဖမ္းဆီးလုိက္မွာမ်ဳိး အဲ့လုိစိတ္ပူတာမ်ဳိးေကာရွိခဲ့ပါသလားရွင့္။

ေျဖ။        ။က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ အမွန္အတုိင္းေျပာရင္ေတာ့ အဲ့ဒါသိပ္မရွိဘူး ဟုိတစ္ေန႔ေန႔တခ်ိန္ခ်ိန္ေပါ့ဗ်ာ
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အားလံုးက ဒီမွာအၿပီးျပန္လာလုိ႔ရလုိ႔ ျပန္လာလုိ႔ရွိရင္လည္း တစ္ေန႔ေန႔တခ်ိန္ခ်ိန္ဒီအႏၱရာယ္မ်ဳိးၾကံဳမယ္ ဆုိတာလည္း ရင္ဆုိင္ထားၿပီးသား ျပင္ဆင္ထားၿပီးသားပါ။ အခုတစ္ေခါက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္အဲ့လုိစိတ္ထဲမွာလည္းမထင္ထား သလုိ ထင္စရာအေၾကာင္းလည္းမရွိဘူးလုိ႔ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္။  ဒါကေတာ့ အတင္းသက္သက္မဲ့ယံုၾကည္မႈေပးတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး ။ဟုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လူႀကီးလူေကာင္းဆန္ဆန္အလုပ္လုပ္ၾကတာပဲဆုိေတာ့
ကြ်န္ေတာ္အဲ့သေဘာကုိပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့စိတ္လႈပ္ရွားတယ္ဆုိတာကေတာ့ ခုနေျပာသလုိေပါ့တစ္သက္လံုးျပန္နင္းခြင့္မရတဲ့  ဒီအမိေျမကုိျပန္နင္းခြင့္ရတဲ့ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကတစ္ပုိင္းရွိသလိုတစ္ဖက္မွာလည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေျပာေျပာေနတဲ့ ေျမာက္ပုိင္းကိစၥေပါ့ ဒီကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔လည္း
ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေအာ္ဒါကေတာ့အခက္အခဲေလးေတြေပါ့ စိန္ေခၚမႈေလးေတြလည္းရင္ဆုိင္ရမယ္
ဆုိတဲ့အေပၚမွာေတာ့ စိတ္လႈပ္ရွားမႈေတာ့ရွိတာေပါ့။

ေမး။        ။ဟုတ္ကဲ့ပါရွင့္ ေလးဆိပ္မွာအကုိ႔ကုိ သတင္းေထာက္ေတြက ၀ုိင္းၿပီးေတာ့ေမးၾကတယ္၊ ေမးတဲ႕ထဲမွာလည္း ေျမာက္ပိုင္းကိစၥေတြလည္းပါတယ္ဆိုေတာ႕ေလ။ အဲ့လုိအေျခအေနမ်ဳိးနဲ႕ ေတြ႕လိမ္႔မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင္႔ထားခဲ႔သား၊ ျပင္ဆင္ခဲ႕တာမ်ိဳးေရာ ရွိပါသလားရွင္႕။


ရုတ္တရက္ သူမ်က္ႏွာပ်က္သြားသလုိပဲလုိ႕ ထင္လုိက္မိတယ္- သူကေတာ႕ မ်က္ႏွာသိပ္ပ်က္ပံုမရဘဲ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ဆက္ေျဖခဲ႕တယ္)


ေျဖ။        ။က်ေနာ္နဂုိကတည္းကေျပာထားေတာ့ ေလဆိပ္မွာသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္မယ္လုိ႔ေျပာထားေတာ့
တစ္စံုတစ္ရာေတာ့ ေမးလာၾကမွာ၊ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥလည္း ပါမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီးသားပါ။ ဒါေပမဲ့ ရည္ရႊန္းပတ္ရႊန္းနဲ႔ေျပာရရင္ေတာ့
တစ္သက္နဲ႔တစ္ကုိယ္ ဒီေလာက္မ်ားတဲ့ ကင္မရာနဲ႔ေတာ့အရုိက္မခံဘူးဘူးေပါ့ေလ။  ဆုိေတာ့အဲ့တာ
ေလးေတြ႕တဲ့အခါကေတာ့ နည္းနည္းေတာ့…ေအာ္..ဒီမွာမီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္မ်ားေတာ္ေတာ္ေလး ရေနၿပီးလားေပါ့ေလ ။

ေမး ။        ။ဟုတ္ကဲ့ဒါကို မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္ရေနၿပီလုိ႔ျမင္တာလားရွင္႕။ မီဒီယာေတြရဲ႕လက္ရွိအေနအထားကုိ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲရွင့္။


ေျဖ။        ။အခုဟာကမီဒီယာေတြကုိ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို Self Censorship လုိအေျခအေနမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေနတယ္လုိ႔ကထင္တယ္။ ေျပာခ်င္တာကဗ်ာ မီဒီယာေတြက ကုိယ္ထင္တဲ့ယံုၾကည္တဲ့အတုိင္း တာ၀န္ယူမႈရွိရွိနဲ႔ မွ်မွ်တတျဖစ္တဲ့သတင္းတင္ျပမႈမ်ဳိးလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီသတင္း ေရးရင္ေတာ့ ငါတုိ႔ျပႆနာတက္မွာပဲဆုိတဲ့ဟာမ်ဳိးေတြက သိစိတ္နဲ႔မသိစိတ္  ျဖစ္ေနတဲ့ဟာမ်ဳိးတင္မကဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက တစ္ခုခုျဖစ္တုိင္းတရားစြဲမယ္ဆုိတဲ့ အေလ့အက်င္ေလး
ျဖစ္တာလည္းမေကာင္းဘူးေပါ့ ။ ဆုိေတာ့ဒါကေတာ့ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ေပါ့ဗ်ာ မီဒီယာေတြကလည္းခုနက
ေျပာတဲ့ ဒီ မွ်တတဲ့၊ မွန္ကန္တဲ့၊ ဘက္မလုိက္တဲ့ သတင္းမ်ဳိးေတြလည္းေရးႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားရမွာမ်ဳိး
ေနာက္ၿပီးေတာ့မွ ဒီအစြန္းေရာက္တဲ့ကိစၥမ်ဳိး၊ လံႈေဆာ္တဲ့ အစြန္းေရာက္လႈံေဆာ္တဲ့ကိစၥမ်ဳိးမျဖစ္ေအာင္
သတိထားရမွာမ်ဳိးေတြ၊ အစုိးရပုိင္းကတာ၀န္ရွိတဲ့လူေတြကလည္း ဒါကုိ မီဒီယာမွာတစ္ခုခုေျပာလုိက္
တုိင္း ငါတုိ႔ကုိအျပစ္တင္ေနတာမ်ဳိး အေတြးမ်ဳိးကုိထားခဲ့ဖုိ႔လည္းလုိၿပီထင္တယ္။

ေရွ႕ဆက္ေဖာ္ျပပါမည္။

No comments:

Post a Comment