Sunday 22 March 2015

ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသမ်ားအတြက္ အာဏာ၊ သယံဇာတခြဲေဝေရးနွင့္ အခြန္အခ ခြဲေဝျခင္းကို လက္ရိွအေျခခံဥပေဒျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အဆိုတင္သြင္း


တပ္မေတာ္သား ကိုယ္ စားလွယ္မွ တင္သြင္းေသာ သယံဇာတခြဲ ေဝေရးႏွင့္ အာဏာခြဲေဝေရး အေရးႀကီး အဆိုကို NLD ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စား လွယ္အခ်ဳိ႕ ျပန္လည္သံုးသပ္ရန္ တင္ျပေဆြး ေႏြးခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ မွ အတည္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးျပည္နယ္၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္း သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ ခြင့္ရ ေဒ သတို႔အား သယံဇာတခြဲေဝေရး၊ အာဏာခြဲ ေဝေရးႏွင့္ အခြန္အေကာက္ ေကာက္ခံျခင္း တို႔ကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒႏွင့္အညီ လက္ ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးရန္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရသို႔ တိုက္တြန္းေၾကာင္း အေရးႀကီးအ ဆိုကို တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္ မွဴးခ်ဳပ္တင့္ဆန္းက မတ္ ၂ဝ ရက္က က်င္း ပသည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္း အေဝးသို႔ တင္သြင္းခဲ့သည္။

ယင္းတင္သြင္းခ်က္တြင္ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒအရ သတ္မွတ္ထားသည့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသႀကီးမ်ားတြင္ ဥပေဒျပဳေရး ႏွင့္ အခြန္အခ ေကာက္ခံခြင့္ဆိုင္ရာ သတ္ မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ အာဏာခြဲေဝမႈ၊ သယံ ဇာတခြဲေဝမႈ၊ အခြန္အခခြဲေဝမႈမ်ား ပီပီျပင္ ျပင္ ျဖစ္ေပၚ လာေစေရး တုိ႔အတြက္ သက္ ဆိုင္ရာ က႑အသီးသီးရိွ ဥပေဒမ်ား၊ နည္း ဥပေဒမ်ားအား တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသမ်ားမွလက္ ေတြ႕ အသံုးခ်ႏိုင္ေရးအတြက္ ဥပေဒႏွင့္နည္း ဥပေဒမ်ားအား ျပင္ဆင္ေပးရန္ တင္သြင္းခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။

အဆိုပါ အေရးႀကီးအဆိုႏွင့္ ပတ္ သက္၍ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ႏိုင္ငံေရးပါတီမွ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွ ဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြး တင္ျပခဲ့သည္။

ယင္းအဆိုမွာ အေရးႀကီးအဆို ဟုေခၚထိုက္သည့္ အဂၤါရပ္ႏွင့္ ညီၫြတ္ျခင္း မရွိသည့္အျပင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒတစ္ ခုလံုးမဟုတ္ဘဲ ျပင္ဆင္လိုသည့္ အခ်က္ကို သာ ျပင္ဆင္ၿပီး မျပင္လိုသည့္အခ်က္အား မျပင္၍ မရေၾကာင္း အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဝင္းျမင့္က ဆိုသည္။ ယင္းအဆို တင္သြင္း သည့္အခ်ိန္မွာ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲရန္ ေဆြးေႏြးေန သည့္ အ ခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနသည္။

၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ အရ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ မ်ားမွာ ဥပေဒျပဳခြင့္ ရိွေသာ္လည္း အကန္႔ အသတ္မ်ားစြာျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနရၿပီး ေရြး ေကာက္ခံ အစိုးရအဖြဲ႕ဝန္ႀကီးမ်ားမွာလည္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ သိပ္မရိွလွေပ။ ယင္းအျပင္ ျပည္ နယ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားအား သမၼတမွ ေရြးခ်ယ္ထားၿပီး တိုင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားကမူ အနာဂတ္တြင္ ဖက္ဒ ရယ္ျပည္ေထာင္စုသို႔ သြားႏိုင္ေရးအတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားကို လႊတ္ ေတာ္မ်ားမွ ေရြးခ်ယ္ရန္၊ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ ပါဝင္ျခင္းမရိွသည့္ သယံ ဇာတခြဲေဝမႈကို ထည့္သြင္းေပးရန္ ျပည္နယ္ ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရမ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္ ပိုမိုရရိွရန္ လႊတ္ေတာ္မ်ား ဥပေဒျပဳခြင့္ႏွင့္ အခြန္အခမ်ား ပိုမိုေကာက္ခံခြင့္ တို႔ကို လက္ ရိွအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးတြင္ တစ္ပါ တည္း ေဆာင္ရြက္ လိုေနသည္။

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေလ့လာသူမ်ား ကမူ အထက္ပါအခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ေပး ျခင္းအားျဖင့္ ႏွစ္ ၆ဝ ျဖစ္ပြား ေနသည့္ ျပည္ တြင္းစစ္ကိုလည္း ရပ္စဲရန္ အေထာက္ပံ့ ျဖစ္မည္ဟု သံုးသပ္ထားၾကသည္။ ေလ့လာ သူအခ်ိဳ႕ကမူ ရန္ကုန္တြင္ က်င္းပေနသည့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးပြဲ အေျခအေန ပိုမိုတိုးတက္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ တင္သြင္းျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သံုးသပ္သည္။

''အေျခခံေဘာင္ေတာ့ မေျပာင္း ဘဲ အဲဒီအထဲမွာပဲ နည္းနည္းတိုးေပးမယ္ဆို တဲ့ သေဘာေပါ့။ ဗဟို ဝန္ႀကီး ဌာနေတြက ဘယ္လို ခြဲေဝေပးမလဲဆိုတဲ့ စည္းမ်ဥ္းဥပ ေဒေတြ လုပ္ရမယ္။ အဲဒီအတြက္ အေပၚ ေအာက္ National Debate လုပ္ဖို႔လိုတယ္။ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကေတာ့ ျပည္နယ္တိုင္း လႊတ္ေတာ္ကခန္႔ရမယ္။ ဒါကလဲ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒျပင္မွ ရမွာပါ''ဟု ျမန္မာ့အ ေရးေလ့လာသူ ဦးေအာင္သူၿငိမ္းက သံုးသပ္ ေျပာသည္။

Yangon Media Group

No comments:

Post a Comment