Sunday 1 February 2015

အနာဂတ္ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္မ်ားတြင္ မိနစ္အလုိက္ အခ်က္ျပလိႈင္း ထုတ္လႊင့္သည့္စနစ္ တပ္ဆင္ရန္ ရည္ရြယ္


အနာဂတ္ကာလ၌ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္မ်ားတြင္ မိနစ္အလုိက္ အခ်က္ျပ လိႈင္းမ်ား ထုတ္လႊင့္ေပးေနသည့္ စနစ္မ်ိဳး တပ္ဆင္သြားဖြယ္ ရွိေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
တစ္ကမာၻလံုးတြင္ ျဖန္႔က်က္ ပ်ံသန္းေနသည့္ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္မ်ားတြင္ မိနစ္ပိုင္းမွ် သတ္မွတ္အခ်ိန္တစ္ခု ကုန္ဆံုးသြားတိုင္း အခ်က္ျပလိႈင္းမ်ား ထုတ္ လႊင့္ေသာ စနစ္မ်ိဳးကို တပ္ဆင္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ေလယာဥ္ပ်က္က်ခ်ိန္၌ ကယ္ ဆယ္ေရးမ်ားက ပိုမိုလ်င္ျမန္ လြယ္ကူစြာ ရွာေဖြႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ စံႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္ စည္းမ်ဥ္းသစ္ကို ယခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းခန္႔တြင္ အတည္ျပဳ က်င့္သံုးႏုိင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း ကုလသမဂၢ လက္ေအာက္ခံ ေအဂ်င္စီ တစ္ခုျဖစ္သည့္ ႏုိင္ငံတကာ အရပ္ဘက္ေလေၾကာင္း အဖြဲ႕ႀကီး (ICAO)က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္၊ မတ္လ ၈ ရက္က ကြာလာလမ္ပူမွ ေဘဂ်င္းသို႔ ဦးတည္ပ်ံသန္းစဥ္ အေၾကာင္းရင္းမသိ ေပ်ာက္ဆံုး သြားသည့္ MH370 ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္ သည္ တစ္ႏွစ္နီးပါး ၾကာလာသည္အထိ ျပန္လည္ ရွာမေတြ႕ေတာ့ သည့္ေနာက္ ယင္းကိစၥကို အေျခခံကာ ယခုစနစ္သစ္ကို စဥ္းစားလာျခင္း ျဖစ္သည္။
မေလးရွား ေလေၾကာင္းပိုင္း MH370သည္ ခရီးသည္ႏွင့္ အမႈထမ္း (၂၃၉)ဦးကို တင္ေဆာင္ကာ အိႏၵိယ သမုဒၵရာဘက္ ပ်ံသန္းရင္း ပ်က္က်သြားသည္ဟု ယူဆရေ သာ္လည္း ေလယာဥ္ပ်က္ကို လံုးဝ ရွာမေတြ႕ေတာ့ေခ်။
လတ္တေလာတြင္ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္မ်ား၏ ပ်ံသန္းမႈ လမ္းေၾကာင္းကို ေရဒါမ်ားက ေျခရာခံ ေထာက္လွမ္း ႏုိင္ေသာ္လည္း ပင္လယ္ထဲ ပ်က္က်သြားသည့္ အခ်ိန္တြင္ျဖစ္ေစ၊ ကန္႔သတ္ထားသည့္ အျမင့္ေပေအာက္ နိမ့္က် ပ်ံသန္းေန ခ်ိန္တြင္ျဖစ္ေစ ေရဒါက မဖမ္းယူႏုိင္ေတာ့ေခ်။ စည္းမ်ဥ္းသစ္အရ ေလယာဥ္ တစ္စီးသည္ (၁၅)မိနစ္ၾကာ တိုင္း မိခင္ေလေၾကာင္းလုိင္းႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ အခ်က္ျပလိႈင္းမ်ားကို ထုတ္လႊင့္ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။
အကယ္၍ ေလယာဥ္ ႐ုတ္တရက္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း ပ်ံသန္းျခင္းကဲ့သို႔ ကိစၥမ်ိဳး အပါအဝင္ ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ အေျခအေန တစ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္လာသည္ အခ်က္ျပ လိႈင္း ထုတ္လႊင့္မႈသည္ တစ္မိနစ္ တစ္ႀကိမ္ထိ ျမန္ဆန္လာ မည္ ျဖစ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္၏ အေရးေပၚအေျခအေန ေတြ႕ႀကံဳမႈကို သက္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းလုိင္းက ပိုမိုလ်င္ျမန္စြာ တံု႔ျပန္ ကိုင္တြယ္ႏုိင္ မည္ ျဖစ္သည္။
“အေရးေပၚ အေျခအေနတစ္ရပ္ ျဖစ္လာၿပီ ဆိုတာနဲ႔ မိနစ္တိုင္းမွာ ေလယာဥ္ရဲ႕ အေနအထားကို ေျခရာခံမိေနႏိုင္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ေရတို ကာလတစ္ခုစာ အတြက္ေတာ့ ဒီနည္းလမ္းဟာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အရွိဆံုး ျဖစ္ႏုိင္တယ္”ဟု ICAOမွ ပညာရွင္ တစ္ဦးက မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။
ထို႔အျပင္ ICAOက အေရးေပၚ အေျခအေနတစ္ရပ္ ႀကံဳလာ သည္ႏွင့္ ေလယာဥ္မွ ပ်ံသန္းေရး မွတ္တမ္းတင္ ကိရိယာ Black Box မ်ားကို ျပင္ပသို႔ တြန္းထုတ္လုိက္သည့္ စနစ္မ်ိဳး က်င့္သံုးရန္ သင့္မသင့္ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးသြားမည္ ျဖစ္သည္။ Black Box မ်ားသည္ ေရေပၚတြင္ ေပၚေနေအာင္ စီမံထားမည္ျဖစ္ၿပီး ပိုမိုလ်င္ျမန္ လြယ္ကူစြာ ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိႏုိင္ေစမည္ဟု သိရွိရသည္။
7 Day Daily

No comments:

Post a Comment