Monday 27 October 2014

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမတြင္ အီလက္ထရြန္နစ္ ေငြေၾကးေကာက္ ခံမႈ စနစ္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ားျပဳလုပ္

Photo: ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမတြင္ အီလက္ထရြန္နစ္ ေငြေၾကးေကာက္ ခံမႈ စနစ္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ားျပဳလုပ္
Monday, October 27, 2014

ရန္ ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမေပၚရွိ တိုးဂိတ္မ်ားတြင္ အီလက္ထရြန္ နစ္ ေငြ ေၾကးေကာက္ခံမႈစနစ္ (Electronic Toll Collection) အတြက္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလမွစတင္၍ ေလ့လာ ဆန္းစစ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလံုးရွိ လမ္း မမ်ားေပၚတြင္ လက္ရွိအသံုးျပဳလ်က္ ရွိသည့္ ႀကိဳတင္ေငြသြင္းစနစ္ (Prepaid)ျဖင့္ ေငြေကာက္ခံလ်က္ရွိၿပီး ယခုႏွစ္ ေအာက္ တိုဘာလကုန္တြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမေပၚ ရွိ ႀကိဳတင္ေငြသြင္းစနစ္ တိုးဂိတ္ မ်ားကို ရပ္နားမည္ျဖစ္သည္။

အီလက္ထရြန္နစ္ေငြေၾကး ေကာက္ခံမႈစနစ္ (ႏူနခအမသညငခ ႊသူူ ဃသူူနခအငသည)ကို အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ အ ဆိုပါစနစ္ျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ ဘဏ္မ်ားတြင္ ေငြေၾကးႀကိဳတင္ေပး သြင္းထားရမည္ျဖစ္ၿပီး လမ္းေၾကး ေကာက္ ခံမည့္ေငြေၾကးမ်ားကို ဘဏ္ မွတစ္ဆင့္ ေပးသြင္းရမည္ျဖစ္၍ ဃမနိငအ ကတ္စနစ္ပံုစံ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယင္းကဲ့သို႔ ေငြေၾကးေကာက္ခံမႈစနစ္ကို လုပ္ ေဆာင္ရန္ စိတ္ဝင္စားေနသည့္ ျပည္ တြင္း ျပည္ပကုမၸဏီအမ်ားအျပား ရွိေနၿပီး အဆိုပါကုမၼဏီမ်ားအေန ျဖင့္ ယခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလကုန္ အထိ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည့္ အခ်ိန္ကာလ၊ ေဆာင္ရြက္မည့္ နည္း ပညာ၊ အသံုးျပဳမည့္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္ပံုစံ၊ ကုမၸဏီမွတ္ပံု တင္၊ ကုမၸဏီအေၾကာင္းႏွင့္ အေတြ႕ အႀကံဳမ်ားကို အဆိုျပဳတင္သြင္းရ မည္ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္-မႏၱေလးအျမန္လမ္း မေပၚတြင္ တိုးဂိတ္အမ်ားအျပား ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ခရီးၾကန္႔ၾကာျခင္း ႏွင့္ ေငြေၾကးကြာဟစြာ ေကာက္ခံ ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ျပႆနာမ်ားျဖစ္ေပၚ ျခင္းမ်ားရွိေနၿပီး အဆိုပါစနစ္သည္ လမ္းေၾကးကုိ တိက်သည့္ အလိုအ ေလ်ာက္ ေငြေၾကးေကာက္ခံေပး ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားသျဖင့္ အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ပါက ေကာင္းမြန္သည့္စနစ္ ေျပာင္းလဲမႈ တစ္ခုကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။

Yangon Media Group
ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမေပၚရွိ တိုးဂိတ္မ်ားတြင္ အီလက္ထရြန္ နစ္ ေငြ ေၾကးေကာက္ခံမႈစနစ္ (Electronic Toll Collection) အတြက္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလမွစတင္၍ ေလ့လာ ဆန္းစစ္ မႈမ်ား ျပဳလုပ္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာ သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလံုးရွိ လမ္း မမ်ားေပၚတြင္ လက္ရွိအသံုးျပဳလ်က္ ရွိသည့္ ႀကိဳတင္ေငြသြင္းစနစ္ (Prepaid)ျဖင့္ ေငြေကာက္ခံလ်က္ရွိၿပီး ယခုႏွစ္ ေအာက္ တိုဘာလကုန္တြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္း မေပၚ ရွိ ႀကိဳတင္ေငြသြင္းစနစ္ တိုးဂိတ္ မ်ားကို ရပ္နားမည္ျဖစ္သည္။

အီလက္ထရြန္နစ္ေငြေၾကး ေကာက္ခံမႈစနစ္ (ႏူနခအမသညငခ ႊသူူ ဃသူူနခအငသည)ကို အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ အ ဆိုပါစနစ္ျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ ဘဏ္မ်ားတြင္ ေငြေၾကးႀကိဳတင္ေပး သြင္းထားရမည္ျဖစ္ၿပီး လမ္းေၾကး ေကာက္ ခံမည့္ေငြေၾကးမ်ားကို ဘဏ္ မွတစ္ဆင့္ ေပးသြင္းရမည္ျဖစ္၍ ဃမနိငအ ကတ္စနစ္ ပံုစံ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယင္းကဲ့သို႔ ေငြေၾကးေကာက္ခံမႈစနစ္ကို လုပ္ ေဆာင္ရန္ စိတ္ဝင္စားေနသည့္ ျပည္ တြင္း ျပည္ပကုမၸဏီအမ်ားအျပား ရွိေနၿပီး အဆိုပါကုမၼဏီမ်ားအေန ျဖင့္ ယခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလကုန္ အထိ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည့္ အခ်ိန္ကာလ၊ ေဆာင္ရြက္မည့္ နည္း ပညာ၊ အသံုးျပဳမည့္ ပစၥည္း မ်ားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္ပံုစံ၊ ကုမၸဏီမွတ္ပံု တင္၊ ကုမၸဏီအေၾကာင္းႏွင့္ အေတြ႕ အႀကံဳမ်ားကို အဆိုျပဳတင္ သြင္း ရ မည္ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္-မႏၱေလးအျမန္လမ္းမေပၚတြင္ တိုးဂိတ္အမ်ားအျပား ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ခရီးၾကန္႔ ၾကာျခင္း ႏွင့္ ေငြေ ၾကး ကြာဟစြာ ေကာက္ခံ ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ျပႆနာမ်ားျဖစ္ေပၚ ျခင္းမ်ားရွိေနၿပီး အဆိုပါစနစ္သည္ လမ္းေၾကး ကုိ တိက်သည့္ အလိုအ ေလ်ာက္ ေငြေၾကးေကာက္ခံေပး ႏိုင္ရန္စီစဥ္ထားသျဖင့္ အျမန္ဆံုး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ႏိုင္ပါက ေကာင္းမြန္သည့္စနစ္ ေျပာင္းလဲမႈတစ္ခုကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရ သည္။

Yangon Media Group

No comments:

Post a Comment