စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၆ ရက္မွ စတင္ကာ ငါးႏွစ္တာကာလအတြင္း လူေပါင္း ၃၆၀ ေက်ာ္ ေသဆုံးခဲ့သည့္ ရန္ကုန္- မႏၲေလးလမ္းရွိ ရန္ကုန္- ေနျပည္ေတာ္လမ္းပုိင္းကုိ ယာဥ္သြားလမ္းအက်ယ္ တုိးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္သြားမည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ အင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က မဇၩိမကုိ ေမလ ၁၄ ရက္တြင္ ေျပာသည္။
ေသဆုံးသူဦးေရ ၁၄ဦးအျပင္ ထိခုိက္ ဒဏ္ရာရရွိသူမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ရာဇာမင္းခရီးသည္တင္ယာဥ္ တစ္စီး တိမ္းေမွာက္အၿပီး ႏွစ္ရက္အၾကာတြင္ ၎က ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိျခင္းျဖစ္သည္။ “ႏွစ္အလုိက္ အပုိင္းလုိက္ခြဲၿပီး တုိးခ်ဲ႕ ေဖာက္လုုပ္သြားဖုိ႕ဆုံးျဖတ္ထားပါတယ္” ဟု တယ္လီဖုန္းမွတစ္ဆင့္ မဇၩိမကုိ အတည္ျပဳေျပာၾကားသည္။ သုိ႕ေသာ္ ႏွစ္အပုိင္းအျခား မည္မွ်ၾကာမည္ကုိ အေသးစိတ္ေျပာဆုိျခင္း မရွိသလုိ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္ လမ္းမႀကီး၏ ေနျပည္ေတာ္- မႏၲေလးလမ္းပုိင္းတုိးခ်ဲ႕ရန္ ရွိ၊ မရွိကုိလည္း ေျပာဆုိျခင္းမရွိေပ။ ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္လမ္းႀကီးကုိ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ေျခာက္လမ္းသြား သုိ႔မဟုတ္ ရွစ္လမ္းသြား လမ္းမႀကီးအျဖစ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္လုိက္ပါက ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမ်ား၊ ေသဆုံးဒဏ္ရာ ရမႈမ်ား ေလ်ာ့ နည္းေစမည္ဟုယူဆ၍ ယခုကဲ့သို႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ေမလ ၁၃ ရက္က ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာနတြင္ ဒုတိယသမၼတ ဦးၪဏ္ထြန္း၊ ေဆာက္ လုပ္ေရး ၀န္ႀကီး ဌာန၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္လြင္ႏွင့္ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ကိုကုိတုိ႔ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးအၿပီး အစုိးရအဖြဲ႕သုိ႔တင္ျပကာ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု လည္း ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိႀကီးတစ္ဦးကထပ္မံ အတည္ျပဳေျပာ ၾကား သည္။
ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ကန္ထ႐ုိက္အဆင့္ဆင့္ေပးခဲ့သည့္အတြက္ လမ္းပုိင္း အရည္အေသြး အားနည္းခ်က္ရွိခဲ့သည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း အသုိင္းအ၀ုိင္းက ဆုိသည္။
မိုင္ ၃၉၀ ေက်ာ္ရွည္လ်ားသည့္ ရန္ကုန္- မႏၲေလးအျမန္လမ္းႀကီး၏ ရန္ကုန္- ေနျပည္ေတာ္လမ္းပုိင္းကုိ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂၆ ရက္က တပ္မေတာ္ေန႕ကုိဂုဏ္ျပဳဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ တြင္ ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလးလမ္းပုိင္းကုိ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၂၀၀၉ ခုႏွင္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္ အဆုိပါအျမန္လမ္းမႀကီးတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ လူေပါင္း ၃၆၀ ေက်ာ္ ေသဆုံးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ဟု အျမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႕က ထုတ္ျပန္ထားသည္။
Mizzima - News in Burmese
No comments:
Post a Comment