Thursday 15 May 2014

အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ အျမန္လမ္းအဆင့္ထိ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား မၿပီးေသးဟု လမ္းအင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီးေျပာ

အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ အျမန္လမ္းအဆင့္အထိ မတည္ေဆာက္ရေသးေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အေနျဖင့္  ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ထားေသာ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို လိုက္နာေမာင္းႏွင္မွသာ အႏၲရာယ္ကိုေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း  အျမန္လမ္းေဆာက္လုပ္ေရးအင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီးဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္ ကေျပာ သည္။
‘‘ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးက အျမန္လမ္းအဆင့္ထိ မတည္ေဆာက္ရေသးတာ ေၾကာင့္ အျပည့္ အ၀ ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ မရေသးပါဘူး။ အျမန္ေမာင္းလုိ႔ရေအာင္ ၿခံစည္း႐ုိးကာတာေတြ၊ သတိေပး Flash Light ေလးေတြ အဲဒါေတြ အကုန္လုံး ၿပီးျပည့္စုံေအာင္မတပ္ဆင္ရေသးဘူး။ အႀကံျပဳခ်က္အတိုင္းသာ ကား ကိုေမာင္းပါ။ အက္ဆီးဒင့္ျဖစ္ဖုိ႔ အခြင့္အေရးက အရမ္းနည္းပါတယ္’’ ဟု ၎က ႏုိင္ငံပုိင္႐ုပ္ျမင္ သံၾကားႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးတြင္ေျဖၾကားထားျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ USAID အဖြဲ႕မွ လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး ဒီဇုိင္းလုပ္နည္းကုိ သင္ၾကားေပးရန္ ေဆြးေႏြး လ်က္ရွိၿပီး အျမန္ဆုံးအေကာင္အထည္aဖာ္ႏုိင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ၎က ေျပာၾကားသည္။

‘‘US AID က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီကုိ လာေဆြးေႏြးပါတယ္။ ၁၀ ကီလုိမီတာကို လမ္းအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး ဒီဇုိင္း သင္ေပးမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာေတြ ဒီဇိုင္းထုတ္ပါ။ ၿပီးရင္ ကုိယ္တုိင္သူတုိ႔ေပးတဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ပါဆုိၿပီး Training Project ေလးတစ္ခုကုိ လာကမ္းလွမ္းပါတယ္။ အဲဒီကိစၥလည္း ေဆြးေႏြးေနတယ္။ အျမန္ဆုံးအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ ေဆာက္ရြက္ေနတယ္’’ ဟု ေျပာ သည္။

အျမန္လမ္းစဖြင့္ခ်ိန္မွ ယေန႔အထိ ေသဆုံးသူ ၃၆၀ေက်ာ္ရွိေန ၿပီျဖစ္ၿပီး လမ္းႏွင့္ယာဥ္ေမာင္း မ်ား အေပၚ ျပစ္တင္ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။

‘‘တကယ္လုိ႔ မၿပီးေသးဘူးဆုိရင္လည္း အကုန္ၿပီးမွဖြင့္ေပါ့။ သူတုိ႔ ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြကို ယာဥ္ေမာင္းေတြ သိေအာင္ေသခ်ာရွင္းျပရဲ႕လား။ ဒါဟာတစ္နည္းအားျဖင့္ လမ္းေၾကာင့္ ခုလုိ ျဖစ္တာလုိ႔ ၀န္ခံလုိက္တာပါပဲ’’ ဟု အေ၀းေျပးယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးက ေ၀ဖန္ေျပာဆုိသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္ လမ္းကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းၿပီး ယခင္ လမ္းေဟာင္းထက္ ခရီးမုိင္ ေျခာက္ ဆယ္ေက်ာ္ ပို၍နီးျခင္း၊ သတ္မွတ္ယာဥ္မ်ားသာသြားလာခြင့္ျပဳျခင္း ၊ ၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္းျဖစ္ျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ သြားလာသည့္ ယာဥ္အစီးေရမ်ားလာကာ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္မႈမ်ားလာခဲ့သလုိ ၂၀၁၄ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ပုိ၍ ျမင့္တက္လာေၾကာင္း အျမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႕ရဲမွဴးႀကီး ေန၀င္း က ေျပာၾကားသည္။

ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕ ရဲမွဴးႀကီးေန၀င္းက ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ပုိ၍ျမင့္တက္လာျခင္း သည္ လမ္းခ်ဳိ႕ယြင္းမႈထက္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားေၾကာင့္ ပုိ၍ မ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းကို မူလစီမံကိန္းမွာ ရွစ္လမ္းသြားျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္၏ ဘက္ဂ်က္ အေျခ အေနေၾကာင့္ ေလးလမ္းသြားသာလက္ရွိအေျခအေနတြင္ ေဖာက္လုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

အဆိုပါလမ္းကို ရွစ္လမ္းသြား တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ရန္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ကူညီေထာက္ပံ့ေရးအဖြဲ႕(USAID) မွ ေဒၚလာ တစ္သန္းခြဲနည္းပညာအကူအညီမ်ား ေပးေနေၾကာင္း ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးဦးေဆာင္ညြန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္လင္းက ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၃အတြင္း ေျပာၾကားထားသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းသည္ ရန္ကုန္မွ ၈၃ မုိင္အကြာအထိ ဆည္မ်ားကိုေရွာင္၍ ေဖာက္လုပ္ ထားရသျဖင့္ အေကြ႕ အေကာက္မ်ားေနရျခင္း  ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေက်ာ္လင္းကေျပာၾကားခဲ့သည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းကို ေျခာက္ႏွစ္ႏွင့္ႏွစ္လၾကာ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယခင္အစုိးရလက္ထက္က လမ္းမ်ားေဖာက္လုပ္ရာ၌ ရရွိထားေသာ ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ လမ္းေပၚ သြားလာေနသူမ်ား ေဘးအႏၲရာယ္ လုံၿခဳံေရးထက္ လမ္းရွည္ေရးႏွင့္အခ်ိန္မီၿပီး စီးေရးကိုသာ ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရေၾကာင္း ဦးေက်ာ္လင္းကေျပာၾကားဖူးသည္။

7Day DAILY

No comments:

Post a Comment