ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရး အသံုးစရိတ္မ်ားကို တိုးျမႇင့္ထားေသာ္လည္း အာဆီယံ ေဒသတြင္း ပညာေရးအဆင့္ လက္လွမ္းမီ ေရာက္ ရွိေရး အတြက္ကိုမူ ရန္ပံုေငြမ်ား လိုအပ္ေနေသးေၾကာင္း သိရသည္။
"၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကတည္းကစၿပီး ပညာေရး အသံုးစရိတ္ေတြကို သံုးဆတိုးျမႇင့္ ေနသလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အာဆီယံ ေဒသတြင္း ပညာေရးအဆင့္ လက္လွမ္းမီအဆင့္ ေရာက္ရွိဖို႔အတြက္ ရန္္ပံုေငြ ထပ္မံလိုေန ေသးပါတယ္" ဟု ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ဳိးျမင့္က အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ကုလသမဂၢ အေထြေထြ ညီလာခံ ႏွစ္ပတ္လည္ အစည္းအေ၀း၏ အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ "အားလံုးအတြက္ ပညာေရး၀န္ႀကီးအဆင့္ အစည္းအေ၀း" တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ပညာေရးအတြက္ ေငြေၾကးပိုမို ထည့္၀င္မႈ၊ အားလံုးပါ၀င္ေသာ ပညာေရးဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ ဥပေဒျပ႒ာန္း ေရးဆြဲခ်မွတ္ႏိုင္ေရး၊ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေရး စသည့္အဓိက စိန္ေခၚမႈ ျပႆနာ သံုးရပ္ကိုလည္း အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲ၌ ခ်ျပေဆြးေႏြး ခဲ့သည္။
AusAid ျမန္မာမွ ေကာင္စစ္၀န္ Mr.Michael Hassett ကလည္း "ပညာေရး က႑မွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မရွိဘဲနဲ႔ ဘယ္ႏုိင္ငံကမွ ၎တို႔ရဲ႕ စီးပြားေရး တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ပညာေရးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ဖို႔နဲ႔ သာယာ၀ေျပာဖို႔အတြက္ အုတ္ျမစ္ျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမင္ပါတယ္" ဟု အဆိုပါ အစည္းအေ၀း၌ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳ ပညာႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္း (CESR) ကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာတြင္ ယူနီဆက္ဖ္ႏွင့္ အျခားအလွဴရွင္မ်ားျဖစ္သည့္ ၾသစေၾတးလ်၊ ယူေက၊ ေနာ္ေ၀၊ ဒိန္းမတ္၊ ဥေရာပသမဂၢ အလွဴရွင္ ႏုိင္ငံမ်ား၏ ပံ့ပုိးမႈျဖင့္ စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ အစည္းအေ၀းတြင္ ယူနီဆက္ဖ္ႏွင့္ အလွဴရွင္ႏုိင္ငံ ေပါင္းစံုတို႔မွ ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးစနစ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ တိုးခ်ဲ႕ေရး၊ အေထာက္အထား အေျချပဳ စီမံကိန္း ေရးဆြဲမႈအတြက္ အေရးပါသည့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ က်င့္သံုးေရး၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈႏွင့္ အျခားမိသားစု အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ မူလတန္းပညာ မသင္ၾကားႏုိင္သည့္ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ ကေလးမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ မူလတန္း ပညာေရး အစီအစဥ္မ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးတို႔အား ထည့္သြင္းအၾကံျပဳခဲ့ ၾကသည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment