Thursday, 19 November 2015

မႏၲေလး-ေညာင္ဦး ေရလမ္းေၾကာင္းကို ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္္မီ ေရလမ္းၫႊန္အမွတ္အသားမ်ားျဖင့္ ေရေၾကာင္းအဆင့္ျမႇင့္တင္မည္

ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင္းသြားေရယာဥ္အခ်ဳိက ဆိုက္ကပ္ရပ္နားထားစဥ္ (ဓာတ္ပုံ−ဇူဇန္လြင္)
ကမၻာ့ဘဏ္၏ ေခ်းေငြ ေဒၚလာသန္း ၁၀၀ ျဖင့္ေဆာင္ ရြက္မည့္ ဧရာဝတီျမစ္ဝွမ္းဘက္ စံုစီမံခန္႔ခြဲမႈ စီမံကိန္းတြင္ပါဝင္ သည့္ မႏၲေလး-ေညာင္ဦးေရလမ္းေၾကာင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းကို ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္မီ ေရလမ္းၫႊန္ အမွတ္အသားမ်ားႏွင့္အတူ သေဘၤာမ်ားညဘက္ပါသြားလာ ႏုိင္ေစရန္ ျမစ္ေရလမ္းေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္မႈမ်ားျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းသတင္းရရွိသည္။

ဧရာဝတီျမစ္အတြင္းေရ လမ္းေၾကာင္းေကာင္းမြန္ေစရန္ နယ္သာလန္အစိုးရအဖြဲ႕ပညာ ရွင္မ်ားက အႀကိဳစူးစမ္းေလ့လာျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ေနၿပီး စီမံကိန္းဆိုင္ရာေျမဆီလႊာစစ္ေဆးမႈမ်ားႏွင့္   ဒီဇုိင္းေရးဆြဲမႈမ်ား  ရလဒ္စစ္တမ္းကို ၂၀၁၅ ဒီဇင္ဘာတြင္ ေပးအပ္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ႏိုင္ငံ တကာတင္ဒါေခၚယူ၍ ဆက္ လက္ေဆာင္ရြက္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္းမႏၲေလးတိုင္း ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ အႀကီးတန္းတာဝန္ရွိ သူကေျပာသည္။

‘‘နယ္သာလန္ကပညာရွင္ ေတြခ်ေပးတဲ့ဒီဇိုင္းေတြ၊ ေနရာ ေတြရရင္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး အဖြဲ႕နဲ႔ အဆင္ေျပ၊ မေျပဆက္ၾကည့္မယ္။ ၿပီးရင္ ျမစ္ ေရလမ္းေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းျပဳ ျပင္တာ ေသခ်ာ ခိုင္မာၿပီ ဆိုရင္ ေရလမ္းၫႊန္အမွတ္အသား စေဆာက္မယ္။ အရင္က ႏိုင္ငံ တကာစံခ်ိန္မီ ေရလမ္းၫႊန္ အမွတ္အသားေတြမရွိတဲ့အတြက္ ဒီစီမံကိန္းမွာ ထည့္သြင္းၿပီး ေရ ေၾကာင္း သေဘၤာသြားလာမႈ အဆင့္ျမႇင့္ တင္ တာပါ’’ဟု အဆိုပါအႀကီးတန္းတာဝန္ရွိသူကဆို သည္။

ဧရာဝတီျမစ္အတြင္း ေရ ေၾကာင္းက်ပ္တည္းေသာေနရာ ၄၆ ေနရာရွိၿပီး     ျမန္မာျပည္ အထက္ပိုင္းသည္ ျပည္တြင္းကုန္ ပစၥည္းသယ္ယူမႈအမ်ားဆံုး ေရ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ၿပီး မႏၲေလး- ေညာင္ဦးၾကား ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ ေသာ ေရယာဥ္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား သားပို႔ေဆာင္ေသာေရယာဥ္မ်ား မ်ားျပားလာ၍  ယင္းေရလမ္းကို ဦးစားေပးျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

‘‘ဒီဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္းက မိုးတြင္းေရမ်ားတဲ့အခ်ိန္သြားတဲ့ ေရလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ပံုမွန္အခ်ိန္နဲ႔မတူေတာ့ သေဘၤာေတြ ေရလမ္း ေၾကာင္း မက်ပ္တည္းဖို႔ ျမစ္ေရ နည္းခ်ိန္ ေရအနက္ပိုရရွိဖို႔အတြက္ရယ္၊  ၿပီးေတာ့ မႏၲေလး-ေညာင္ ဦးကို ေရေၾကာင္းသေဘၤာနဲ႔ ႏိုင္ငံ ျခားဧည့္သည္ေတြ အမ်ားဆံုးလာ တဲ့လမ္းေၾကာင္းမို႔ စီမံကိန္းထဲ ထည့္ေရးဆြဲရတာ’’ဟု မႏၲေလး တိုင္းေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ ေခ်ာင္းမ်ား   ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာန   ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရး မွဴးဦးတိုးေအာင္လင္းကေျပာ သည္။

မႏၲေလး-ေညာင္ဦးၾကား ေရလမ္းေၾကာင္းအဆင့္ျမႇင့္တင္ ျခင္းအပါအဝင္ ေရအရင္းအျမစ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ အေထာက္အကူျပဳစနစ္မ်ား၊ မိုး ဇလေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္ျခင္း ႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ေခတ္မီေစျခင္း စသည့္ဧရာဝတီ ျမစ္ဝွမ္းဘက္စံုစီမံခန္႔ခြဲမႈလုပ္ငန္း စီမံခ်က္သံုးခုကို ကမၻာ့ဘဏ္၏ ေခ်းေငြျဖင့္ ငါးႏွစ္စီမံကိန္းေဆာင္ ရြက္သြားမည္ျဖစ္သည္။

ကမၻာ့ဘဏ္၏ ေခ်းေငြမ်ား မွ မႏၲေလး-ေညာင္ဦး ေရလမ္း ေၾကာင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းစီမံ ကိန္းအတြက္ ခန္႔မွန္းကုန္က် စရိတ္ေဒၚလာ ၃၇ ဒသမ ၈၅ သန္းလ်ာထားေၾကာင္း အထက္ျမန္မာ ျပည္ေရ အရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ ေခ်ာင္းမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွသိရသည္။

7Day Daily 

No comments:

Post a Comment