ေက်ာင္းသားအေရးရဲ႕ အဓိကျပႆနာဟာ လူႀကီးလူငယ္ ျပႆနာဗ်။ လူႀကီးေတြက လူငယ္ေတြကို အထင္ အျမင္ေသးၿပီး အေရးလုပ္စရာ မဟုတ္ဘူးထင္ကာ မေဆြးေႏြးႏိုင္ခဲ့တာ ျပႆနာအရင္းခံပဲ။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက အစိုးရေတာ္ေကာက္ခံရၿပီး ထိပ္ပိုင္းေနရာ ေရာက္လာရင္ ရာထူးနဲ႔အာဏာ ျပဳတ္မွာ အရမ္းေၾကာက္တဲ့ေရာဂါစြဲကုန္ေတာ့တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရကခိုင္းရင္ အစိုးရတစ္ဘက္တည္းၾကည့္ၿပီး မူဝါဒေတြ ေရးဆြဲဆံုးျဖတ္ေနၾကတာကလည္း ျပင္ဆင္စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္လို႔ဆိုခ်င္ပါတယ္။
အစိုးရဆိုတာ ျပည္သူအတြက္ တာဝန္ယူရမယ့္ ျပည္သူ႔အက်ိဳးေဆာင္ေပးရမယ့္ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းေတြပါ။ အစိုးရ ဆိုတာ အာဏာရွင္မဟုတ္ဘူး။ အာဏာရွိေပမယ့္ အာဏာကို အစြမ္းကုန္ တစ္ဘက္သတ္ခ်မွတ္ သံုးစြဲဖို႔ မဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ့ သိထားေစခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီမိုကေရစီလို႔ေျပာထားလို႔ပါ။
ဘာလုပ္လုပ္ ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာကိုၾကည့္လုပ္မွ ျပည္သူ႔အစိုးရျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကို ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း ေဆြးေႏြးစဥ္ကတည္းက အထင္အျမင္ေသးၿပီး မတူမတန္သလို ဆက္ဆံခံရတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြသာမက ဆရာေတြေရာ၊ ပညာေရးစိတ္ဝင္စားတဲ့ အဖြဲ႔ေတြပါ ေဆြးေႏြးပြဲကို သပိတ္ေမွာက္ ထြက္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက ပညာေရးဆိုင္ရာ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားအဖြဲ႔က ညႇိႏႈိင္းၿပီး ေခၚယူ ေဆြးေႏြးတာေတြ မလုပ္ဘဲ ငါ့လမ္း ငါေလွ်ာက္မယ္ဆိုၿပီး မာန္ေတြတက္ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ပ်က္ ေလာက္တဲ့ကိန္းကို ဆိုက္ခဲ့ရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အဓိက တရားခံဟာ သေဘာထားတင္းမာၿပီး အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ ျပဳမူက်င့္ႀကံတတ္တဲ့ ပညာေရးဝန္ႀကီးမွာသာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ စတုတၳေက်ာင္းသား သပိတ္ရဲ႕ တရားခံဟာ ပညာေရးဝန္ႀကီးသာျဖစ္တယ္လို႔ေျပာရင္ မမွားပါဘူး။ စတုတၳေက်ာင္းသားသပိတ္ ေပၚေပါက္ခဲ့ရတဲ့ သမိုင္းတရားခံကို ျမင္သာေအာင္ၾကည့္ဖို႔လိုပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြက ေလးပြင့္ဆိုင္ကို အားကိုးၿပီး ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔ ႀကိဳးစားေသာ္လည္း ဦးေအာင္မင္းကို အထင္ႀကီးလိုက္တာ ပိုၿပီးဆိုးသြားပါေတာ့တယ္။ ပညာေရးဝန္ႀကီးအစား အားကိုးရမလားထင္ရသူက ပိုၿပီး ဆိုးတဲ့ သေဘာထားမ်ိဳးေတြရွိေနတာေၾကာင့္ သည္ပုပ္ထဲကသည္ပဲေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတာ အေျဖရႏိုင္ ပါ့မလားလို႔လည္း ေတြးဆစရာျဖစ္လာပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ လူငယ္ေတြကို ေနရာမေပးခ်င္တဲ့စိတ္၊ တပ္မေတာ္ထြက္ကလြဲၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို မအပ္ႏွင္းႏိုင္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ဆိုးေတြေၾကာင့္ ဌာနဆိုင္ရာ အသီးသီးေတြမွာ အထက္ကို ေအာက္က ေၾကာက္လို႔ သာလိုက္ေလ်ာ အထင္မႀကီးတဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြ ကိန္းဝပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းကစၿပီး တပ္ထြက္ေတြကသာႀကီးစိုး၊ တပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့လူေတြသာေနရာရဆိုတဲ့ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းလွတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲေရးစနစ္ေတြကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ဖို႔ လိုဦးမယ္ထင္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြေတာင္းဆိုေနၾကတဲ့အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ထဲမွာ ပညာေရးမူဝါဒႏွင့္ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊ ဆက္စပ္ဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲရာတြင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဆရာ ဆရာမ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ား ပါဝင္ေရးဆိုတဲ့ အခ်က္ပါတာသိၾကမွာပါ။ ပညာေရးဥပေဒေရးဆြဲတာ အဓိကက်တဲ့ Key Stakeholder ေတြ မပါဘဲ ကိုယ့္လူနဲ႔ကိုယ္ ေရးဆြဲတယ္ဆိုတာ အာဏာရွင္စိတ္ဓာတ္ လက္က်န္ေတြ မျပတ္ေသးလို႔ဆိုတာ ရွင္းေနပါတယ္။
က်န္တဲ့ေတာင္းဆိုခြင့္ေတြကို ေလ့လာလိုက္ရင္လည္း သမဂၢဖြဲ႔ခြင့္နဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳခြင့္၊ ေဒသအလိုက္ ေက်ာင္း အလိုက္ စီမံခန္႔ခြဲပိုင္ခြင့္နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္၊ စာေမးပြဲစနစ္နဲ႔ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္စနစ္ျပင္ဆင္ေပးေရး၊ ေက်ာင္းသားေတြကို လြတ္လပ္စြာစဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္စူးစမ္းသင္ယူႏိုင္တဲ့သင္ၾကားနည္း စနစ္ ေတြ ေျပာင္းေပးေရးစတာေတြကို ေတြ႔ရတယ္။ ဘာမွားသလဲဗ်ာ။ သူတို႔ေတာင္းတာေတြ ဘာေတြမွားေနသလဲ။ အားလံုးကို သံုးသပ္ၾကည့္လိုက္ရင္ သူတို႔အနာဂတ္လွဖို႔အခ်က္ေတြ ပညာေရးဥပေဒမွာ မပါလို႔ ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲဝင္လာၾကတာကို တကယ္ဆိုရင္ လူႀကီးေတြက ငါတို႔ေမ့သြားလို႔ (ေမ့ခ်င္ေယာင္ေဆာင္လို႔) ပါလား။ သူတို႔ ေထာက္ျပတာ ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ။ ဒါေတြထည့္စဥ္းစားဖို႔ လိုပါလား။ ဒါေတြျဖည့္မွ ျပည့္စံုသြားမွာပါ လားဆိုၿပီး သေဘာထားႀကီးႏိုင္ရင္ ခုလိုဆိုးရြားတဲ့ အေျခအေနဆိုးႀကီးေတြကို တိုင္းျပည္က ရင္ဆိုင္ရမယ္ ေတာင္ မထင္ပါဘူး။
ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းတဲ့အခ်က္ေတြထဲမွာ တိုင္းရင္းသားဘာသာစကား လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ မိခင္ဘာသာ စကား အေျချပဳ ဘာသာစကားစံုပညာေရးစနစ္၊ မသန္စြမ္းသူမ်ားနဲ႔ လူတိုင္းအက်ံဳးဝင္ပညာေရးစနစ္၊ ေက်ာင္းထုတ္ခံရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြအေရးစဥ္းစားေပးဖို႔နဲ႔ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ တိုးျမႇင့္ေပးေရး၊ အခမဲ့ ပညာေရးကို အလယ္တန္းအဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးေရးဆိုတာေတြလည္း ပါတာကိုေတြ႔ရတယ္။
တကယ္ဆိုရင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဟာ ပညာေရးဌာနရဲ႕ မိဘသာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္သားသမီး မုန္႔ဖိုးေတာင္းတာ ကို သားတို႔သမီးတို႔ရယ္ ေတာင္းတာ မ်ားတယ္။ ဒီေလာက္ပဲေခတၱယူထား။ အေမမတတ္ႏိုင္ေသးလို႔ပါကြယ္။ အေမရွာလိုက္ဦးမယ္။ ထပ္ရရင္ ထပ္ေပးမယ္။ အေမ့ကိုစိတ္ခ်။ အေမရွာတာ သားေတြသမီးေတြ အတြက္ပဲလို႔ ေျပာလိုက္ရင္ ဘယ္ပေထြးကမွ ၾကားဝင္ၿပီး မုန္႔ဖိုးေတာင္းတဲ့ကေလးကို တုတ္ျပၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္မယ္ ေတာင္ မထင္ပါဘူး။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ေပါ့ အေမကိုယ္တိုင္က ပေထြးကိုေၾကာက္ၿပီး သားသမီးမ်က္ႏွာထက္ လင္မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ကာ လင္အရက္ေသာက္ဖို႔ပဲ ပံ့ပိုးေပးမယ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီလိုအေမမ်ိဳးကို သားသမီး ေတြ မၾကင္နာတာ ရင္နာတယ္လို႔ထိုင္ငိုေနလည္း အလကားပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေက်ာင္းသားေတြကို ေခၚေဆြးေႏြးတာ ေနဦး နင္တို႔ပေထြးကို ျပန္တိုင္ပင္ရဦးမယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲေခၚယူေဆြးေႏြးသည္ျဖစ္ေစ ေတာင္ေပၚကေန ေတာင္ေအာက္ကို ၾကည့္သလို ေသးေသး ေလးေလးေတြပါကြာ အေရးထားစရာမလိုပါဘူးဆိုတဲ့ အျမင္နဲ႔ အထင္ေသး အျမင္ေသး ေခၚယူေဆြးေႏြး ေနတာမ်ိဳးဆိုရင္ ညႇိႏႈိင္းလို႔ေျပလည္မယ္ မထင္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
ေက်ာ္ဗလ
www.maukkha.org
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက အစိုးရေတာ္ေကာက္ခံရၿပီး ထိပ္ပိုင္းေနရာ ေရာက္လာရင္ ရာထူးနဲ႔အာဏာ ျပဳတ္မွာ အရမ္းေၾကာက္တဲ့ေရာဂါစြဲကုန္ေတာ့တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရကခိုင္းရင္ အစိုးရတစ္ဘက္တည္းၾကည့္ၿပီး မူဝါဒေတြ ေရးဆြဲဆံုးျဖတ္ေနၾကတာကလည္း ျပင္ဆင္စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္လို႔ဆိုခ်င္ပါတယ္။
အစိုးရဆိုတာ ျပည္သူအတြက္ တာဝန္ယူရမယ့္ ျပည္သူ႔အက်ိဳးေဆာင္ေပးရမယ့္ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းေတြပါ။ အစိုးရ ဆိုတာ အာဏာရွင္မဟုတ္ဘူး။ အာဏာရွိေပမယ့္ အာဏာကို အစြမ္းကုန္ တစ္ဘက္သတ္ခ်မွတ္ သံုးစြဲဖို႔ မဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ့ သိထားေစခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီမိုကေရစီလို႔ေျပာထားလို႔ပါ။
ဘာလုပ္လုပ္ ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာကိုၾကည့္လုပ္မွ ျပည္သူ႔အစိုးရျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကို ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း ေဆြးေႏြးစဥ္ကတည္းက အထင္အျမင္ေသးၿပီး မတူမတန္သလို ဆက္ဆံခံရတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြသာမက ဆရာေတြေရာ၊ ပညာေရးစိတ္ဝင္စားတဲ့ အဖြဲ႔ေတြပါ ေဆြးေႏြးပြဲကို သပိတ္ေမွာက္ ထြက္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက ပညာေရးဆိုင္ရာ ပညာရွင္ႀကီးမ်ားအဖြဲ႔က ညႇိႏႈိင္းၿပီး ေခၚယူ ေဆြးေႏြးတာေတြ မလုပ္ဘဲ ငါ့လမ္း ငါေလွ်ာက္မယ္ဆိုၿပီး မာန္ေတြတက္ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ပ်က္ ေလာက္တဲ့ကိန္းကို ဆိုက္ခဲ့ရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အဓိက တရားခံဟာ သေဘာထားတင္းမာၿပီး အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ ျပဳမူက်င့္ႀကံတတ္တဲ့ ပညာေရးဝန္ႀကီးမွာသာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ စတုတၳေက်ာင္းသား သပိတ္ရဲ႕ တရားခံဟာ ပညာေရးဝန္ႀကီးသာျဖစ္တယ္လို႔ေျပာရင္ မမွားပါဘူး။ စတုတၳေက်ာင္းသားသပိတ္ ေပၚေပါက္ခဲ့ရတဲ့ သမိုင္းတရားခံကို ျမင္သာေအာင္ၾကည့္ဖို႔လိုပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြက ေလးပြင့္ဆိုင္ကို အားကိုးၿပီး ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔ ႀကိဳးစားေသာ္လည္း ဦးေအာင္မင္းကို အထင္ႀကီးလိုက္တာ ပိုၿပီးဆိုးသြားပါေတာ့တယ္။ ပညာေရးဝန္ႀကီးအစား အားကိုးရမလားထင္ရသူက ပိုၿပီး ဆိုးတဲ့ သေဘာထားမ်ိဳးေတြရွိေနတာေၾကာင့္ သည္ပုပ္ထဲကသည္ပဲေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတာ အေျဖရႏိုင္ ပါ့မလားလို႔လည္း ေတြးဆစရာျဖစ္လာပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ လူငယ္ေတြကို ေနရာမေပးခ်င္တဲ့စိတ္၊ တပ္မေတာ္ထြက္ကလြဲၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို မအပ္ႏွင္းႏိုင္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ဆိုးေတြေၾကာင့္ ဌာနဆိုင္ရာ အသီးသီးေတြမွာ အထက္ကို ေအာက္က ေၾကာက္လို႔ သာလိုက္ေလ်ာ အထင္မႀကီးတဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြ ကိန္းဝပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းကစၿပီး တပ္ထြက္ေတြကသာႀကီးစိုး၊ တပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့လူေတြသာေနရာရဆိုတဲ့ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းလွတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲေရးစနစ္ေတြကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ဖို႔ လိုဦးမယ္ထင္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြေတာင္းဆိုေနၾကတဲ့အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ထဲမွာ ပညာေရးမူဝါဒႏွင့္ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊ ဆက္စပ္ဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲရာတြင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဆရာ ဆရာမ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ား ပါဝင္ေရးဆိုတဲ့ အခ်က္ပါတာသိၾကမွာပါ။ ပညာေရးဥပေဒေရးဆြဲတာ အဓိကက်တဲ့ Key Stakeholder ေတြ မပါဘဲ ကိုယ့္လူနဲ႔ကိုယ္ ေရးဆြဲတယ္ဆိုတာ အာဏာရွင္စိတ္ဓာတ္ လက္က်န္ေတြ မျပတ္ေသးလို႔ဆိုတာ ရွင္းေနပါတယ္။
က်န္တဲ့ေတာင္းဆိုခြင့္ေတြကို ေလ့လာလိုက္ရင္လည္း သမဂၢဖြဲ႔ခြင့္နဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳခြင့္၊ ေဒသအလိုက္ ေက်ာင္း အလိုက္ စီမံခန္႔ခြဲပိုင္ခြင့္နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္၊ စာေမးပြဲစနစ္နဲ႔ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္စနစ္ျပင္ဆင္ေပးေရး၊ ေက်ာင္းသားေတြကို လြတ္လပ္စြာစဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္စူးစမ္းသင္ယူႏိုင္တဲ့သင္ၾကားနည္း စနစ္ ေတြ ေျပာင္းေပးေရးစတာေတြကို ေတြ႔ရတယ္။ ဘာမွားသလဲဗ်ာ။ သူတို႔ေတာင္းတာေတြ ဘာေတြမွားေနသလဲ။ အားလံုးကို သံုးသပ္ၾကည့္လိုက္ရင္ သူတို႔အနာဂတ္လွဖို႔အခ်က္ေတြ ပညာေရးဥပေဒမွာ မပါလို႔ ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲဝင္လာၾကတာကို တကယ္ဆိုရင္ လူႀကီးေတြက ငါတို႔ေမ့သြားလို႔ (ေမ့ခ်င္ေယာင္ေဆာင္လို႔) ပါလား။ သူတို႔ ေထာက္ျပတာ ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ။ ဒါေတြထည့္စဥ္းစားဖို႔ လိုပါလား။ ဒါေတြျဖည့္မွ ျပည့္စံုသြားမွာပါ လားဆိုၿပီး သေဘာထားႀကီးႏိုင္ရင္ ခုလိုဆိုးရြားတဲ့ အေျခအေနဆိုးႀကီးေတြကို တိုင္းျပည္က ရင္ဆိုင္ရမယ္ ေတာင္ မထင္ပါဘူး။
ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းတဲ့အခ်က္ေတြထဲမွာ တိုင္းရင္းသားဘာသာစကား လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ မိခင္ဘာသာ စကား အေျချပဳ ဘာသာစကားစံုပညာေရးစနစ္၊ မသန္စြမ္းသူမ်ားနဲ႔ လူတိုင္းအက်ံဳးဝင္ပညာေရးစနစ္၊ ေက်ာင္းထုတ္ခံရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြအေရးစဥ္းစားေပးဖို႔နဲ႔ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ တိုးျမႇင့္ေပးေရး၊ အခမဲ့ ပညာေရးကို အလယ္တန္းအဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးေရးဆိုတာေတြလည္း ပါတာကိုေတြ႔ရတယ္။
တကယ္ဆိုရင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဟာ ပညာေရးဌာနရဲ႕ မိဘသာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္သားသမီး မုန္႔ဖိုးေတာင္းတာ ကို သားတို႔သမီးတို႔ရယ္ ေတာင္းတာ မ်ားတယ္။ ဒီေလာက္ပဲေခတၱယူထား။ အေမမတတ္ႏိုင္ေသးလို႔ပါကြယ္။ အေမရွာလိုက္ဦးမယ္။ ထပ္ရရင္ ထပ္ေပးမယ္။ အေမ့ကိုစိတ္ခ်။ အေမရွာတာ သားေတြသမီးေတြ အတြက္ပဲလို႔ ေျပာလိုက္ရင္ ဘယ္ပေထြးကမွ ၾကားဝင္ၿပီး မုန္႔ဖိုးေတာင္းတဲ့ကေလးကို တုတ္ျပၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္မယ္ ေတာင္ မထင္ပါဘူး။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ေပါ့ အေမကိုယ္တိုင္က ပေထြးကိုေၾကာက္ၿပီး သားသမီးမ်က္ႏွာထက္ လင္မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ကာ လင္အရက္ေသာက္ဖို႔ပဲ ပံ့ပိုးေပးမယ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီလိုအေမမ်ိဳးကို သားသမီး ေတြ မၾကင္နာတာ ရင္နာတယ္လို႔ထိုင္ငိုေနလည္း အလကားပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေက်ာင္းသားေတြကို ေခၚေဆြးေႏြးတာ ေနဦး နင္တို႔ပေထြးကို ျပန္တိုင္ပင္ရဦးမယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲေခၚယူေဆြးေႏြးသည္ျဖစ္ေစ ေတာင္ေပၚကေန ေတာင္ေအာက္ကို ၾကည့္သလို ေသးေသး ေလးေလးေတြပါကြာ အေရးထားစရာမလိုပါဘူးဆိုတဲ့ အျမင္နဲ႔ အထင္ေသး အျမင္ေသး ေခၚယူေဆြးေႏြး ေနတာမ်ိဳးဆိုရင္ ညႇိႏႈိင္းလို႔ေျပလည္မယ္ မထင္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
ေက်ာ္ဗလ
www.maukkha.org
No comments:
Post a Comment