Wednesday 26 March 2014

အသစ္ေဖာက္လုပ္ေနေသာ သကၤန္းညီေနာင္ႏွင့္ ေကာ့ကရိတ္ကားလမ္း ၿပီးစီးပါက ထုိင္းႏုိင္ငံႏွင့္ကုန္သြယ္မႈ ပိုမိုအားေကာင္းလာၿပီး နယ္စပ္ၿမိဳ႕မ်ားလည္း ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးလာမည္ဟုဆို

Photo: အသစ္ေဖာက္လုပ္ေနေသာ သကၤန္းညီေနာင္ႏွင့္ ေကာ့ကရိတ္ကားလမ္း ၿပီးစီးပါက ထုိင္းႏုိင္ငံႏွင့္ကုန္သြယ္မႈ ပိုမိုအားေကာင္းလာၿပီး နယ္စပ္ၿမိဳ႕မ်ားလည္း ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးလာမည္ဟုဆို
Wednesday, March 26, 2014

ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ေဖာက္လုပ္ေပးေနေသာ သကၤန္းညီေနာင္ႏွင့္ ေကာ့ ကရိတ္ကားလမ္း ၿပီးစီးပါက ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ကုန္သြယ္မႈ ပိုမိုအားေကာင္းလာႏိုင္ေၾကာင္း ေလ့လာသံုးသပ္သူအခ်ိဳ႕၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

“သကၤန္းညီေနာင္နဲ႔ ေကာ့ကရိတ္ကို ေဖာက္ထားတာ ၄၅ ကီလိုမီတာပဲ ရွိတယ္။ ဒီလမ္းေလးက ထိုင္းအကူအညီနဲ႔ လုပ္မွာ။ East -West corridor နဲ႔ သြားခ်ိတ္မွာေပါ့။ East -West corridor က ျမ၀တီက၀င္မွာ။ ၀င္ၿပီးေတာ့ ၿပီးရင္ သကၤန္းညီေနာင္။ အဲဒီအတိုင္း ေကာ့ကရိတ္အထိ လာမယ္။ ၿပီးရင္ အိႏၵဳကေန ဘားအံ၊ ဘားအံကေနၿပီး ရန္ကုန္ကိုျဖတ္မယ္။ ၿပီးရင္ အိႏၵိယနဲ႔ခ်ိတ္မွာ။ အဲဒါကလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုရင္ အိႏၵိယ-ျမန္မာ ဟိုက္ေ၀းလမ္းရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္သြားမယ္။ ဆိုေတာ့ ေဒသတြင္းမွာ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈေတြ ပိုျမန္လာမွာပါ။ ၿပီးရင္ နယ္စပ္ေဒသေတြလည္း ပုိၿပီးေတာ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမွာပါ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီမွ တြဲဖက္အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးေအာင္ျမင့္က ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ သကၤန္းညီေနာင္ႏွင့္ ေကာ့ကရိတ္ၾကား ဆက္သြယ္ထားသည့္လမ္းသည္ အာဆီယံ ပတ္လမ္းမျဖစ္သည့္ East -West corridor ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကို အၿပီး target ထားၿပီး ေဖာက္လုပ္ေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

“အာဆီယံပတ္လမ္းေတြအားလံုး ၂၀၁၅ မွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥကေတာ့ မၿပီးႏိုင္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ တခ်ိဳ႕အပိုင္းေတြ ၿပီးေပမယ့္ တခ်ိဳ႕အပိုင္းေတြ မၿပီးႏိုင္ေသးဘူး။ အခု ထိုင္းေဖာက္လုပ္ေပးေနတဲ့ လမ္းပိုင္းေလးကေတာ့ West corridor ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုလို႔ ေျပာလည္းရပါတယ္။ East -West corridor ကေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္နဲ႔ ဒါနန္းနဲ႔ ခ်ိတ္တဲ့လမ္း။ သူက ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ Corridor ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အိႏၵိယရယ္၊ ျမန္မာရယ္၊ ထိုင္းရယ္က East -West corridor လမ္းနဲ႔ အတူတူပဲ” ဟု ဦးေအာင္ျမင့္က ေျပာၾကားသည္။

“ျမ၀တီတို႔၊ ဘားအံတို႔မွာ စက္မႈဇုန္ေတြ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ပိုေကာင္းလာႏိုင္တာေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိုင္းႏုိင္ငံကိုသြားၿပီး အလုပ္လုပ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေဒသကလူေတြ ဟိုဘက္သြားလုပ္စရာ မလိုဘူး။ ဟိုဘက္ကို သြားအလုပ္လုပ္ရတာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမဟုတ္ေတာ့ ပတ္စ္ပို႔ကိစၥေတြ ဘာေတြနဲ႔ အဆင္မေျပလွပါဘူး” ဟု ျမ၀တီစက္မႈဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ အလုပ္သမားတစ္ဦးက ဆိုသည္။  

“၂၀၁၅ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ျမ၀တီက တိုးတက္လာႏိုင္တယ္။ ဘားအံမွာလည္း စက္မႈဇုန္ေတြဘာေတြ ရွိေနတယ္ဆိုေတာ့ ထိုင္းဘက္ကသူေတြ ဒီဘက္ျပန္လာၿပီး အလုပ္လုပ္ႏိုင္မယ့္ အေနအထားမ်ိဳးရွိရင္ တိုးတက္သြားမယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေပါ့။ ဒီလူေတြလည္း သူတို႔နယ္ေျမ ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔က သူတို႔စိတ္ထဲမွာ ရွိၿပီးသားပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားတယ္ဆိုရင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာႏိုင္ပါတယ္” ဟု ဦးေအာင္ျမင့္က သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။  

“အခု ထိုင္းဘက္က ေဖာက္ေပးေနတဲ့ သကၤန္းညီေနာင္၊ ေကာ့ကရိတ္လမ္းၿပီးရင္ေတာ့ ထိုင္းနဲ႔ျမန္မာနဲ႔ အခုထက္လည္းပိုၿပီး ဆက္သြယ္ေရးေကာင္းလာမယ္။ အခုက လမ္းေဟာင္းကေန သြားေနရဆဲျဖစ္ေတာ့ အတက္တစ္ရက္ အဆင္းတစ္ရက္ ျဖစ္ေနတယ္။ လမ္းၿပီးသြားရင္ေတာ့ အခ်ိန္ဒီေလာက္ မၾကာသလို အႏၲရာယ္လည္း ဒီေလာက္မမ်ားဘူး။ အခုက ကားေတြဆိုင္ကယ္ေတြက မၾကာခဏ ေမွာက္တတ္တယ္။ အႏၲရာယ္မ်ားပါတယ္” ဟု ဘားအံေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

Eleven Media Group 

သကၤန္းညီေနာင္ႏွင့္ ေကာ့ကရိတ္ၾကား၊ ေဒါနေတာင္ေၾကာ ယာဥ္လမ္းပိုင္းတစ္ေနရာကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလအတြင္းက ေတြ႕ရစဥ္
သကၤန္းညီေနာင္ႏွင့္ ေကာ့ကရိတ္ၾကား၊ ေဒါနေတာင္ေၾကာ ယာဥ္လမ္းပိုင္းတစ္ေနရာကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလအတြင္းက ေတြ႕ရစဥ္
ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ေဖာက္လုပ္ေပးေနေသာ သကၤန္းညီေနာင္ႏွင့္ ေကာ့ကရိတ္ကားလမ္းၿပီးစီးပါက ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ ပိုမိုအားေကာင္းလာႏိုင္ေၾကာင္း ေလ့လာသံုးသပ္သူအခ်ိဳ႕၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

“သကၤန္းညီေနာင္နဲ႔ ေကာ့ကရိတ္ကို ေဖာက္ထားတာ ၄၅ ကီလိုမီတာပဲ ရွိတယ္။ ဒီလမ္းေလးက ထိုင္းအကူအညီနဲ႔ လုပ္မွာ။ East -West corridor နဲ႔ သြားခ်ိတ္မွာေပါ့။ East -West corridor က ျမ၀တီက၀င္မွာ။ ၀င္ၿပီးေတာ့ ၿပီးရင္ သကၤန္းညီေနာင္။ အဲဒီအတိုင္း ေကာ့ကရိတ္အထိ လာမယ္။ ၿပီးရင္ အိႏၵဳကေန ဘားအံ၊ ဘားအံကေနၿပီး ရန္ကုန္ကိုျဖတ္မယ္။ ၿပီးရင္ အိႏၵိယနဲ႔ခ်ိတ္မွာ။ အဲဒါကလည္း တစ္နည္း အားျဖင့္ဆိုရင္ အိႏၵိယ-ျမန္မာ ဟိုက္ေ၀းလမ္းရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္သြားမယ္။ ဆိုေတာ့ ေဒသတြင္းမွာ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈေတြ ပိုျမန္လာမွာပါ။ ၿပီးရင္ နယ္စပ္ေဒသေတြလည္း ပုိၿပီးေတာ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမွာပါ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီမွ တြဲဖက္အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးေအာင္ျမင့္က ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ သကၤန္းညီေနာင္ႏွင့္ ေကာ့ကရိတ္ၾကား ဆက္သြယ္ထားသည့္လမ္းသည္ အာဆီယံ ပတ္လမ္းမျဖစ္ သည့္ East -West corridor ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကို အၿပီး target ထားၿပီး ေဖာက္လုပ္ေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

“အာဆီယံပတ္လမ္းေတြအားလံုး ၂၀၁၅ မွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥကေတာ့ မၿပီးႏိုင္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ တခ်ိဳ႕အပိုင္းေတြ ၿပီးေပမယ့္ တခ်ိဳ႕အပိုင္းေတြ မၿပီးႏိုင္ေသးဘူး။ အခု ထိုင္းေဖာက္လုပ္ေပးေနတဲ့ လမ္းပိုင္းေလးကေတာ့ West corridor ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုလို႔ ေျပာလည္းရပါတယ္။ East -West corridor ကေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္နဲ႔ ဒါနန္းနဲ႔ ခ်ိတ္တဲ့လမ္း။ သူက ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ Corridor ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အိႏၵိယရယ္၊ ျမန္မာရယ္၊ ထိုင္းရယ္က East -West corridor လမ္းနဲ႔ အတူတူပဲ” ဟု ဦးေအာင္ျမင့္က ေျပာၾကားသည္။

“ျမ၀တီတို႔၊ ဘားအံတို႔မွာ စက္မႈဇုန္ေတြ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ပိုေကာင္း လာႏိုင္တာေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိုင္းႏုိင္ငံကိုသြားၿပီး အလုပ္လုပ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေဒသကလူေတြ ဟိုဘက္သြားလုပ္စရာ မလိုဘူး။ ဟိုဘက္ကို သြားအလုပ္လုပ္ရတာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမဟုတ္ေတာ့ ပတ္စ္ပို႔ ကိစၥေတြ ဘာေတြနဲ႔ အဆင္မေျပလွပါဘူး” ဟု ျမ၀တီစက္မႈဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ သြားေရာက္လုပ္ ကိုင္ေန သည့္ အလုပ္သမားတစ္ဦးက ဆိုသည္။ 

“၂၀၁၅ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ျမ၀တီက တိုးတက္လာႏိုင္တယ္။ ဘားအံမွာလည္း စက္မႈဇုန္ေတြဘာေတြ ရွိေနတယ္ဆိုေတာ့ ထိုင္းဘက္ကသူေတြ ဒီဘက္ျပန္လာၿပီး အလုပ္လုပ္ႏိုင္မယ့္ အေနအထားမ်ိဳးရွိရင္ တိုးတက္သြားမယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေပါ့။ ဒီလူေတြလည္း သူတို႔နယ္ေျမ ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔က သူတို႔စိတ္ထဲမွာ ရွိၿပီးသားပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားတယ္ဆိုရင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာႏိုင္ပါတယ္” ဟု ဦးေအာင္ျမင့္က သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။ 

“အခု ထိုင္းဘက္က ေဖာက္ေပးေနတဲ့ သကၤန္းညီေနာင္၊ ေကာ့ကရိတ္လမ္းၿပီးရင္ေတာ့ ထိုင္းနဲ႔ျမန္မာနဲ႔ အခုထက္လည္းပိုၿပီး ဆက္သြယ္ေရးေကာင္းလာမယ္။ အခုက လမ္းေဟာင္းကေန သြားေနရဆဲျဖစ္ေတာ့ အတက္တစ္ရက္ အဆင္းတစ္ရက္ ျဖစ္ေနတယ္။ လမ္းၿပီးသြားရင္ေတာ့ အခ်ိန္ဒီေလာက္ မၾကာသလို အႏၲရာယ္လည္း ဒီေလာက္မမ်ားဘူး။ အခုက ကားေတြဆိုင္ကယ္ေတြက မၾကာခဏ ေမွာက္တတ္တယ္။ အႏၲရာယ္မ်ားပါတယ္” ဟု ဘားအံေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment