Tuesday, 25 December 2012

အသံထက္ ျမန္ေသာ ကမၻာ့ ပထမဆံုး ဗံုးႀကဲဂ်က္ ေလယာဥ္ ဝက္ဝံမ်ားျဖင့္ စမ္းသပ္ ပ်ံသန္းမႈ ေအာင္ျမင္

အသံထက္ ျမန္ေသာ ကမၻာ့ ပထမဆံုး ဗံုးႀကဲဂ်က္ ေလယာဥ္ ဝက္ဝံမ်ားျဖင့္ စမ္းသပ္ ပ်ံသန္းမႈ ေအာင္ျမင္ 
Tuesday, December 25, 2012

အေမရိကန္ ေလတပ္သည္ ၎တို႔ တီထြင္ ထုတ္လုပ္ထားေသာ 
Convair B-58 Hustler အမ်ဳိးအစား ဗံုးႀကဲဂ်က္ ေလယာဥ္အား စမ္းသပ္ပ်ံ သန္းခဲ့စဥ္က ယင္းေလယာဥ္၏ ဒံုးကန္အားသံုး အေရး ေပၚ ထိုင္ခံုေပၚတြင္ ဝက္ဝံ တစ္ေကာင္ကို လိုက္ပါေစလ်က္ စမ္းသပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အင္တာနက္ သတင္း တစ္ရပ္အရ သိရသည္။

Convair B-58 Hustler အမ်ဳိး အစား ဗံုးႀကဲဂ်က္ ေလယာဥ္ကို ၁၉၅ဝ ျပည့္ႏွစ္ မ်ားအတြင္း အေမရိကန္ ေလ တပ္က တီထြင္ထုတ္လုပ္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒံုးကန္အားသံုး အေရးေပၚ ထိုင္ခံုေပၚတြင္ လူသားမ်ား လုိက္ပါလ်က္ ေလယာဥ္မွ တြန္းကန္ထုတ္သည့္ စနစ္ကို အေစာပိုင္း ကာလမ်ားတြင္ စမ္းသပ္မႈ မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ ေသာ္လည္း လူမ်ားေသဆံုး ခဲ့သည့္အတြက္ စမ္းသပ္မႈမွာ ေအာင္ျမင္ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ လူသားမ်ား
ေနရာတြင္ ဝက္ဝံမ်ားကို အစားထိုး စမ္းသပ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ၾကသည္။ 

ထုိ႔ေနာက္ လူသားမ်ားႏွင့္ အရြယ္အစား အားျဖင့္ နီး စပ္မႈ ရွိသည့္ ဟိမဝႏၲာႏွင့္ အေမရိကန္ ဝက္ဝံနက္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ စမ္းသပ္မႈမ်ား
ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိခဲ့ၾက သည္ဟု သိရသည္။ 
 
၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔တြင္ Edwards ေလတပ္ အေျခစိုက္ စခန္းအထက္ အျမင့္ ေပ ၃၅ဝဝဝ အကြာ၌ အသံထက္ ၁ ဒသမ ၃ဆ အျမန္ႏႈန္းျဖင့္ ပ်ံသန္းေန ေသာ ေလယာဥ္မွ ဝက္ဝံ တစ္ေကာင္ကို တြန္းကန္ ထုတ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ရွစ္မိနစ္ နီးပါးအၾကာတြင္ ဝက္ဝံႏွင့္တကြ  အေရးေပၚ ထုိင္ခံုသည္ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းစြာျဖင့္ ေျမျပင္ေပၚသို႔ ဆင္းသက္ လာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ 

၎အေရးေပၚ ထိုင္ခံုကို  ေလထဲတြင္ လြင့္ေမ်ာေန ေစရန္ တီထြင္ထားၿပီး ၎ထုိင္ခံုတြင္ အစားအစာမ်ား၊ ေလထီးႏွင့္ အျခား အသက္ကယ္ ပစၥည္းမ်ားကုိလည္း  တပ္ဆင္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

ျမ၀တီအေမရိကန္ ေလတပ္သည္ ၎တို႔ တီထြင္ ထုတ္လုပ္ထားေသာ Convair B-58 Hustler အမ်ဳိးအစား ဗံုးႀကဲဂ်က္ ေလယာဥ္အား စမ္းသပ္ပ်ံ သန္းခဲ့စဥ္က ယင္းေလယာဥ္၏ ဒံုးကန္အားသံုး အေရး ေပၚ ထိုင္ခံုေပၚတြင္ ဝက္ဝံတစ္ေကာင္ကို လိုက္ပါေစလ်က္ စမ္းသပ္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အင္တာနက္ သတင္း တစ္ရပ္အရ သိရသည္။

Convair B-58 Hustler အမ်ဳိးအစား ဗံုးႀကဲဂ်က္ ေလယာဥ္ကို ၁၉၅ဝ ျပည့္ႏွစ္ မ်ားအတြင္း အေမရိ ကန္ ေလတပ္က တီထြင္ထုတ္လုပ္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒံုးကန္အားသံုးအေရးေပၚ ထိုင္ခံုေပၚတြင္ လူသားမ်ား လုိက္ပါလ်က္ ေလယာဥ္မွ တြန္းကန္ထုတ္သည့္စနစ္ကို အေစာပိုင္းကာလမ်ားတြင္ စမ္းသပ္မႈမ်ားျပဳ လုပ္ခဲ့ ေသာ္လည္း လူမ်ားေသဆံုး ခဲ့သည့္အတြက္ စမ္းသပ္မႈမွာ ေအာင္ျမင္ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ လူသားမ်ားေန ရာတြင္ ဝက္ဝံမ်ားကို အစားထိုးစမ္းသပ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ၾကသည္။

ထုိ႔ေနာက္ လူသားမ်ားႏွင့္ အရြယ္အစားအားျဖင့္ နီးစပ္မႈရွိသည့္ ဟိမဝႏၲာႏွင့္ အေမရိကန္ ဝက္ဝံနက္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ စမ္းသပ္မႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိခဲ့ၾက သည္ဟု သိရသည္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔တြင္ Edwards ေလတပ္ အေျခစိုက္ စခန္းအထက္အျမင့္ ေပ ၃၅ဝဝဝ အကြာ၌ အသံထက္ ၁ ဒသမ ၃ဆ အျမန္ႏႈန္းျဖင့္ ပ်ံသန္းေန ေသာ ေလယာဥ္မွ ဝက္ဝံတစ္ေကာင္ကို တြန္းကန္ထုတ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ရွစ္မိနစ္နီးပါးအၾကာတြင္ ဝက္ဝံႏွင့္တကြ အေရးေပၚထုိင္ခံုသည္ ေဘး အႏၲရာယ္ ကင္းစြာျဖင့္ ေျမျပင္ေပၚသို႔ ဆင္းသက္ လာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

၎အေရးေပၚထိုင္ခံုကို ေလထဲတြင္လြင့္ေမ်ာေန ေစရန္တီထြင္ထားၿပီး ၎ထုိင္ခံုတြင္ အစား အစာမ်ား၊ ေလထီးႏွင့္ အျခား အသက္ကယ္ ပစၥည္းမ်ားကုိလည္း တပ္ဆင္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

ျမ၀တီ

No comments:

Post a Comment