Tuesday 13 November 2012

ဖင္လန္နိုင္ငံေက်ာင္းမ်ားရဲ့ေအာင္ျမင္ျခင္းေသာ့ခ်က္


ဖင္လန္နိုင္ငံရဲ့ ပညာေရး အေျပာင္းအလဲက လြန္ခဲ့တဲ့အနွစ္၄ဝက စခဲ့တယ္လို႔ဆိုရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လဲ သင္ၾကားေပးေနသူေတြကိုယ္တိုင္ ဒီစနစ္သစ္ႀကီးက အႀကီးအက်ယ္ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုတာ ၂ဝဝဝ ခုနွစ္ တိုင္ေအာင္ မသိခဲ့ပါဘူး။ ကမၻာ႔ေနရာေပါင္း ၄ဝ ေက်ာ္မွာ ၁၅နွစ္သားေက်ာင္းသားေတြကို စစ္ေဆးလိုက္ တဲ့အခါမွသာ ဖင္လန္သားေတြဟာ ကမၻာေပၚမွာ အသက္အငယ္ဆံုးနဲ႔အေကာင္းဆံုး စာဖတ္သူေတြျဖစ္ တယ္ဆိုတာ ေတြ့ရိွခဲ့တာပါ။ ေနာက္ ၃နွစ္ၾကာေတာ့ သူတို႔ဟာ သခၤ်ာဘာသာမွာပါ ထိပ္ဆံုးကိုေရာက္ လာေတာ့တာပါပဲ။ ဒါတင္မက ၂ဝဝ၆ မွာ သူတို႔ဟာ သိပၸံပညာရပ္မွာ နိုင္ငံေပါင္း ၅၇ နိုင္ငံမွာ ပထမ ထပ္စဲြခဲ့ျပန္ပါတယ္။
၂ဝဝ၉ PISA (Programme for International Student Assessment)  စာေမးပဲြမွာ ဖင္လန္နိုင္ငံဟာ သိပၸံဘာသာမွာ ဒုတိယ၊ စာဖတ္တဲ့ေနရာမွာ တတိယနဲ႔သခၤ်ာမွာ ဆဌမ လိုက္ေတာ့ တာပါပဲ။ဒါေတြကလူေပါင္း၅သိန္းေလာက္ကိုကမၻာတစ္ဝန္းစစ္ေဆးခဲ့တာပါ။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ တစ္ေ ယာက္က ဆိုရင္ သူအလြန္ပဲအံ့ၾသရပါတယ္တဲ့။ ငါတို႔ဒီေလာက္ေတာ္ေနမွန္းကို မသိခဲ့ပါဘူး လို႔ ေျပာယူ ရတဲ့အထိပါပဲ။


ဖင္လန္နိုင္ငံရဲ့ပညာေရးကိုေလ့လာၾကည့္ရင္ သူတို႔ဆီမွာ မေျဖမေနရစာေမးပဲြဆိုတာ အထက္တန္းေက်ာင္း သားဘဝရဲ့ေနာက္ဆံုးမွာသာ တစ္ခုပဲရိွတာပါတဲ့။ ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ေက်ာင္းအခ်င္းခ်င္း နယ္ေျမ အခ်င္းခ်င္းမွာ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ဆိုတာမရိွ၊ ယွဥ္ျပိဳင္ျခင္းဆိုတာမရိွ၊ နိွုင္းယွဥ္ျခင္းဆိုတာမရိွပါဘူးတဲ့။


ဖင္လန္နိုင္ငံရဲ့ေက်ာင္းေတြက ျပည္သူ႔အေထာက္အပံ့နဲ႔ရပ္တည္ေနၾကတာပါ။ ဒီလိုေက်ာင္းေတြ ကို ျပဳစုပ်ိဳး ထာင္ တဲ့လူေတြကလဲ တကယ့္ကိုပညာသင္ေပးနိုင္တဲ့သူေတြခ်ည္းပါပဲ။ သူတို႔ဟာ စီးပြားေရး သမားေတြ လဲမဟုတ္ၾကဘူး။ စစ္ဘက္ေခါင္းေဆာင္ေတြလဲမဟုတ္ၾကဘူး။ နိုင္ငံေရးသမားေတြလဲ မဟုတ္ၾကပါဘူး တဲ့။ ေက်ာင္းတိုင္းဟာ ရည္မွန္းခ်က္တူတူရိွၾကျပီး သင္ၾကားေပးသူမ်ားကလဲ တူညီတဲ့အဆင့္ရိွ တကၠသိုလ္ ကေနေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးထားသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
http://teachingquality.typepad.com/.a/6a00d834524f9f69e20177444c2c0f970d-320wi
အဲဒါေတြရဲ့အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ဖင္လန္ကေလးငယ္မ်ားဟာ ေတာမွာပဲေနေန ျမိဳ႕မွာပဲေနေန တန္းတူ ရိွတဲ့ပညာေရးကို သင္ၾကားနိုင္ၾကာတေပါ့။ အညံ့ဆံုးနဲ႔အေတာ္ဆံုးကြာဟခ်က္ကလဲ ကမၻာေပၚမွာ အနည္း ဆံုးေပါ့။ တူညီမွ်ျခင္းဆိုတာ ဖင္လန္နိုင္ငံရဲ့ပညာေရးမွာ အေရးအႀကီးဆံုးစကားလံုးပါပဲ။ နိုင္ငံေရးမွာ လက္ဝဲပဲ ယိမ္းယိမ္း လက္ယာပဲယိမ္းယိမ္း ပညာေရးမွာေတာ့ တူညီမွ်ျခင္းဆိုတာကို အားလံုးက လက္ခံၾက တာပါပဲ။

၉၃ ရာခိုင္နွုန္းေသာ ဖင္လန္ပညာတတ္မ်ားဟာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ဒါမွမဟုတ္ တကၠသိုလ္မ်ား ကေန ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဒီနွုန္းဟာ အေမရိကထက္ ၁၇.၅ ရာခိုင္နွုန္းမ်ားေနပါေသးတယ္။ ၆၆ ရာခိုင္နွုန္းေသာသူေတြက အထက္တန္းပညာေရးကို ဆက္လက္သင္ၾကားၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဥေရာပမွာ အျမင့္ဆံုးစံခိ်န္ေပါ့။ ဒါေတာင္မွ ဖင္လန္နိုင္ငံသားေတြရဲ့ ပညာေရးအေပၚအသံုးစားရိတ္ဟာ အေမ ရိက ထက္ ကို ၃ဝရာခိုင္နွုန္းေလာက္ သက္သာေနပါေသးတယ္။ သခၤ်ာနဲ႔ရူပေဗဒဆရာ တစ္ေ ယာက္ ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ကေလးေတြကို ဘယ္လိုသင္ယူနိုင္မလဲ ဆိုတဲ့နည္းေတြ ကို ျပ သေပးတာပါ။ ဘယ္လိုစာေမးပဲြေျဖဆိုရမလဲဆိုတာကို ျပသေပးတာမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ဆိုေသးပါတယ္။

ဖင္လန္ကဆရာေတြက ေက်ာင္းမွာရိွတဲ့အခိ်န္ဆိုတာနည္းပါတယ္။ စာသင္ခန္းထဲမွာရိွတဲ့အခိ်န္ကလဲ အေမ ရိကနဲ႔ယွဥ္ရင္ နည္းပါေသးတယ္။ အခိ်န္ပိုေတြကို ဆရာေတြက သင္ရိုးေတြျပင္ ဆင္တာ ရယ္ ေက်ာင္းသားေတြကို အကဲျဖတ္တဲ့ေနရာေတြမွာ သံုးၾကတာေပါ့။ ကေလးေတြကလဲ အျပင္မွာေဆာ့ တဲ့အခိ်န္က ပိုမ်ားေနပါတယ္။ ေဆာင္းရာသီလိုမ်ိဳးတာင္ မေရွာင္ပါဘူးတဲ့။ အိမ္စာဆိုတာကလဲ မဆို စေလာက္ေလးပါပဲ။ ေက်ာင္းမတက္မေနရအရြယ္က ၇နွစ္ပါ။ ဘာမွအေလာတႀကီးလုပ္စရာမလိုပါဘူး ကေလးေတြ က အဆင္သင့္ျဖစ္တဲ့အခိ်န္မွာ ပိုသင္ယူနိုင္ၾကတယ္။ သူတို႔ကိုဘာလို႔ စိတ္ဖိစီးေစမွာလဲ လို႔ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာတစ္ေယာက္က ေထာက္ျပပါတယ္။

ကေလးတစ္ေယာက္ ဘာမွမစားရေသးပဲ ဗိုက္ဆာလြန္းတယ္တို႔ ေနစရာအိမ္ရိွဘူးတို႔ဆိုတာ ဖင္လန္ မွာေတာ့ မၾကားဖူးသေလာက္ပါပဲ။ မီးဖြားခြင့္ ၃နွစ္ရျပီး ေန႔ကေလးထိန္းေက်ာင္းနဲ့ မူျကိုအတြက္လဲ အစိုးရကတာဝန္ယူပါတယ္။ အဲဒိေနရာေတြက ကေလးေတြကို ေဆာ့ဖို႔နဲ႔ အမ်ားနဲ့ထိေတြ႔ဆက္ဆံတတ္ဖို့ အဓိကထားတာေပါ့။ နယ္ေျမတစ္ခုခ်င္းစီကလဲ ကေလးတစ္ေယာက္ကို ယူရိုတစ္လ ၁၅ဝ ေထာက္ပံ့ ပါတယ္။ အဲဒါက အဲဒီကေလး ၁၇ နွစ္အထိေပါ့။

ပထမတန္းေက်ာင္းသားေတြက ဖင္လန္နိုင္ငံသားစာ၊ သခၤ်ာ၊ သိပၸံအျပင္ ဂီတ၊ အနုပညာ၊ အားကစား၊ ဘာသာေရး နွင့္ အိမ္တြင္းမွုေတြကိုလဲ သင္ၾကားရပါေသးတယ္။ အဂၤလိပ္စာကေတာ့ တတိယတန္းမွာ စသင္ပါတယ္။ ဆီြဒင္ဘာသာစကားကိုေတာ့ ေလးတန္း၊ ဇီဝေဗဒ ပထဝီ သမိုင္း ရူပေဗဒ နွင့္ ဓာ တုေဗဒ တို့ကို ငါးတန္း အသီးသီးမွာ စတင္သင္ယူရပါတယ္။ အတန္းပိုင္ဆရာရဲ့သေဘာတူညီမွုနဲ့ ကေလးေတြဟာ ဆဌမတန္းမွာ ျပည္နယ္အလိုက္စစ္တဲ့ စာေမးပဲြမွာ ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုနိုင္ပါတယ္။ ဒါေပ မယ့္ ရလာဒ္ေတြ ကိုေတာ့ ေၾကျငာေလ့မရိွပါဘူးတဲ့။

ဖင္လန္နိုင္ငံက ပညာေရးဆိုင္ရာပုဂၢိုလ္ေတြက အေမရိကရဲ့စံနွုန္းသတ္မွတ္ထားတဲ့ စာေမးပဲြေတြ ကိုလံုးဝ နားမလည္နိုင္ၾကပါဘူး။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာတစ္ေယာက္က အေမရိကန္ေတြဟာ ဘားေတြ ဂရပ္ေ တြ ေရာင္စံုျခယ္ဇယားေတြကို ျကိုက္တယ္တဲ့။ ဒါေတြဟာ လံုးဝအဓိပၸာယ္မရိွပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ကိုယ့္ကေလးေတြအေျကာင္းကို စာေမးပဲြအေျဖလႊာကေပးတဲ့အေျဖထက္ ပိုသိလို႔ပါပဲ လို႔ေျပာပါတယ္။

ဖင္လန္နိုင္ငံရဲ့ေက်ာင္းေတြဟာ ဒီေန႔လိုအားက်အတုယူစရာ အျမဲေကာင္းခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ၁၉၆ဝ ေနာက္ပိုင္းမ်ားကဆိုရင္ ကေလးအမ်ားစုက၆နွစ္ေက်ာ္ရင္ ေက်ာင္းေတြကေနထြက္ၾကပါျပီ။ က်န္တဲ့ သူေတြကေတာ့ အျပင္ေက်ာင္းေတြ သဒၵါေက်ာင္းေတြ သက္ျကီးေက်ာင္းေတြကို ဆက္တက္ၾကပါတယ္။ ဒီေက်ာင္းေတြကလဲ သိပ္ျပီးတင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ရိွလွတာမဟုတ္ပါဘူး။ ၁၉၆၃ မွာေတာ့ ဖင္လန္ ပါလီမန္ ဟာ ခိုင္မာတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ခ်မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အမ်ားျပည္သူရဲ့ ပညာေရး ကိုအေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္လုပ္ျပီ း စီးပြားေရးနလန္ထူေအာင္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဖင္လန္ပညာေရးရဲ့ႀကီးမားတဲ့အိပ္မက္တစ္ခုပဲလို႔ အဲဒီတုန္းက ပညာေရးနဲ့ယဥ္ေက်းမွု ညႊန္ၾကားေရး မွူး ခ်ဳပ္ က ေျပာခဲ့တာသာၾကည့္ေတာ့ေပါ့။ ဖင္လန္ဘာသာစကား ဆီြဒင္ဘာသာစကားအျပင္ တတိယ ဘာသာစကား (မ်ားေသာအားျဖင့္ အဂၤလိပ္) ကို အသက္၉နွစ္ကစျပီး သင္ယူေစခဲ့တာပါ။ အရင္း အျမစ္ေတြ ကိုလဲ ညီတူညီမွ်ခဲြေဝခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းေတြအားလံုးျပည့္စံုအဆင့္ျမင့္လာတာနဲ့အမွ် အထက္ တန္းေက်ာင္းေတြကလဲ လိုက္ျမင့္လာတာပါပဲ။

ဒုတိယအေရးႀကီးတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုေတာ့ ၁၉၇၉ မွာ ခ်မွတ္ခဲ့တာပါ။ ဆရာတိုင္းဆရာတိုင္း သီအိုရီနဲ႔ လက္ေတြ႔မာစတာဘဲြ႔ကို နိုင္ငံပိုင္တကၠသိုလ္ရွစ္ခုထဲမွတစ္ခုဆီကေန မျဖစ္မေနရယူေစတာပါ။ ဒီလိုရယူလို႔ ကုန္က်တာေတြကို နိုင္ငံေတာ္ကအကုန္အက်ခံေပးျပန္ပါတယ္။ အဲဒီကစျပီး ဆရာေတြဟာ ဖင္လန္နိုင္ငံ မွာေတာ့ ဆရာဝန္ေတြ ေရွ့ေနေတြနဲ့ တစ္တန္းတစ္စားတည္း သတ္မွတ္ခံရေတာ့တာပါပဲ။ လူေတြက လဲ ေက်ာင္းဆရာေတြျဖစ္ခ်င္ကုန္ေတာ့တာေပါ့။ လခမ်ားလို႔လိုခ်င္ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ လူေလးစားခံ ရတာကိုုက အားလံုးအတြက္ဆဲြေဆာင္မွုျဖစ္ခဲ့လို႔ပါ။ ၂ဝ၁ဝ မွာ လူေပါင္း ၆၆ဝဝ ေလာက္ဟာ ၆၆ဝသာရိွတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းသင္တန္းကို တိုးေဝွ႔ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကတာသာၾကည့္ပါေတာ့။

ဒါေပမယ့္ဖင္လန္ရဲ့ပညာေရးဟာ စိန္ေခၚမွုေတြေတာ့ရိွေနဆဲပါ။ ဖင္လန္နိုင္ငံရဲ့အားနည္း တဲ့စီးပြားေရး ရိုက္ ခတ္မွုျဖစ ္ခဲ့တဲ့ ၉ဝခုနွစ္ပိုင္းမွာေတာ့ စိန္ေခၚမွုအသစ္ေတြနဲ့ရင္ဆိုင္ခဲ့ရပါတယ္။ တခိ်န္တည္းမွာပဲ အျခားနိုင္ငံမ်ားမွမီွခိုသူမ်ားေရာက္လာမွုကလည္း ဖင္လန္နိုင္ငံရဲ့ပညာေရးကို ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ မျကာေသးခင္ကပဲ ဖင္လန္အကယ္ဒမီကေနျပီး သတိေပးခဲ့ပါေသးတယ္။ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ ရိွတဲ့ေက်ာင္းေတြ ဟာ လူမ်ိဳးအဆင့္အတန္းေပၚမူတည္ျပီးေျပာင္းလဲလာေနၾကပါျပီ။ အသားအေရာင္အျဖဴရွိ တဲ့ဖင္လန္နိုင္ငံ သားေ တြဟာ ဆင္းရဲသူနည္းတဲ့ အျခားနိုင္ငံမွမီွခိုသူနည္းတဲ့ေက်ာင္းေတြကို ေရြးခ်ယ္လာၾကလို႔ပါပဲ။

လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္အနည္းငယ္က ေက်ာင္းအုပ္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ တီမိုဟန္ကီနန္က ဘာကိုသတိျပဳမိခဲ့လဲဆိုေတာ့ ခ်မ္း သာတဲ့ဖင္လန္နိုင္ငံသားမိဘေတြက သူတို႔ရဲ့ကေလးေတြကို သူတို႔ရဲ့အနီးအနားမွာရိွတဲ့ အျခားေ က်ာင္းေတြ ဆီကို စတင္ျပီးပို႔ေနတာကိုပါပဲ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ တီမိုဟန္ကီနန္ရဲ့ေက်ာင္းမွာ ဆိုမာလီ ကေလးေတြ မ်ားမ်ားလာလို႔ပါပဲ။ ဒါကအေသအခ်ာေတာ့လဲမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါကိုတုန္႔ျပန္ဖို႔ ဟန္ကီနန္နဲ႔ သူ႔ဆရာေတြဟာ သိပၸံသင္ခန္းစာကို ေက်ာင္းပရဝုဏ္ကေနေတာထဲအထိသင္ယူနိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ျခင္း သံုး ဖက္ျမင္ ရုကၡေဗဒစမ္းသပ္ခန္းတည္ေဆာက္ျခင္းတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။

ဟန္ကီနန္ကေတာ့ ဒါေတြလုပ္ေနေပမယ့္လဲ အျခားေက်ာင္းေတြနဲ့ယွဥ္နိုင္မယ္ေတာ့ အာမေတာ့မ ခံနိုင္ေ သး ပါဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ငါတို႔အျမဲတမ္းတိုးတက္ဖို႔ႀကိဳးစားေနတယ္။ တနည္းေျပာရရင္ေတာ့ ယွဥ္ၿပိဳင္ဖို႔အတြက္ ဘာပဲလုပ္ရလုပ္ရေပါ့။



ref: ကို achitsone, mmcp

No comments:

Post a Comment