Wednesday 19 September 2012

ပခုကၠဴ ေလဆိပ္ကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ ျမွင့္တင္မည္

ႏုိင္ငံျခားသား အမ်ားဆံုး ဝင္ေရာက္သည့္ ေလဆိပ္တခု ျဖစ္သည့္ ပုဂံေညာင္ဦး ေလဆိပ္အား
ႏုိင္ငံ တကာ အဆင့္မီ တုိးခ်ဲ႕ျခင္းထက္ ပခုကၠဴေလဆိပ္အား အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ တည္ေဆာက္ရန္ ရည္ရြယ္ထားသည္ ဟု ေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန က ဆိုသည္။

တုန္ခါမႈေတြေၾကာင့္ ပုဂံက ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အအံုေတြ၊ ေစတီပုထိုးေတြ ထိခိုက္ ပ်က္စီးႏုိင္တာေ ၾကာင့္ ပခုကၠဴေလဆိပ္ကို ႏုိင္္ငံတကာ ေလဆိပ္ အျဖစ္ တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖို႔ လ်ာထားျခင္းျဖစ္တယ္။

“ေလယာဥ္ႀကီးေတြ အတက္အဆင္းေၾကာင့္ တုန္ခါမႈေတြ ျဖစ္ေပၚၿပီး ပုဂံေညာင္ဦးက ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အအံုေတြ၊ ေစတီပုထိုးေတြ ထိခိုက္ပ်က္စီးႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပခုကၠဴေလဆိပ္ကို ႏုိင္္ငံတကာ
ေလဆိပ္အျဖစ္ တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖို႔ လ်ာထားျခင္းျဖစ္တယ္” ဟု ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးတင္ထြန္းဦး က ေျပာသည္။

စက္တင္ဘာလ ဒုတိယပတ္က ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးက႑ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ အခြင့္အလမ္းမ်ား အလုပ္ရုံေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ၎က ထိုကဲ့သို႔   ေျပာၾကားလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ပခုကၠဴကေန ေညာင္ဦးကို ကားနဲ႔ လာမယ္ဆိုရင္ ၄၅ မိနစ္ေလာက္ပဲ ၾကာမယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ စီးမယ့္ ခရီးသည္ နည္းတဲ့အတြက္ ပခုကၠဴေလဆိပ္က အခုခ်ိန္မွာ ေလယာဥ္ ဆုိက္ေရာက္မႈကို ရပ္နားထား တယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

သို႔ေသာ္ အဆိုပါ ပခုကၠဴေလဆိပ္ အဆင့္ျမွင့္ေရး စီမံကိန္းအား မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ စတင္ အေကာင္ ထည္ေဖာ္မည္ကိုမူ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကား ျခင္းမရွိေပ။

လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ား   ျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး ႏွင့္ ေညာင္ဦး၊ ဟဲဟိုး၊ သံတြဲ ေလဆိပ္မ်ားမွာ ခရီးသည္ အမ်ားဆံုး ဝင္ေရာက္လ်က္ ရွိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေလယာဥ္ကြင္းေပါင္း ၆၉ ကြင္း ရိွသည့္အနက္ ၃၂ ကြင္းတြင္ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္မ်ား ဆင္းသက္ပ်ံသန္းလ်က္ရိွသည္။
 
ref:mizzima

No comments:

Post a Comment