Wednesday 19 September 2012

ညိဳအုန္းျမင္႔ရဲ႕ ျမန္မာျပည္ ခရီး(၆)


ကိုညိဳအုန္းျမင္႕နဲ႕ က်မ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခ်ိန္ ၃ နာရီေက်ာ္ၾကာခဲ႕တဲ႕အတြက္ ကိုညိဳအုန္းျမင္႕ရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးကလည္း ေတာ္ေတာ္ရွည္ပါတယ္။အသံဖမ္းခဲ႕တာေတြကို တရက္တည္းနဲ႕လည္းအၿပီး အသံဖိုင္ေတြ ျဖည္ဖို႕ မလြယ္သလို၊ ခုလို အပိုင္းပိုင္းျဖတ္ၿပီး ျဖည္တာေတာင္ မွ ေတာ္ေ တာ္ၾကာေ အာင္ျဖည္ရပါတယ္။

အပိုင္းလိုက္ ေဖာ္ျပေပးရာမွာလည္း တရက္ ႏွစ္ရက္နဲ႕ အၿပီး မေဖာ္ျပႏိုင္ခဲ႕ျခင္းကို နားလည္ေပးေစလိုပါတယ္။


တဆက္တည္းမွာပဲ (ကိုညိဳအုန္းျမင္႕အင္တာဗ်ဴးၿပီးရင္ေတာ႕ ေျမာက္ပိုင္း ABSDF ေက်ာင္းသား ရဲေဘာ္ေဟာင္း၊ ေသဒဏ္ေပးျခင္း ခံခဲ႕ရသူ ကိုဘိုဘိုရဲ႕ ေျမာက္ပိုင္းခရီးစဥ္အေတြ႕အၾကံဳေတြရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးေဆာင္းပါးကို စတင္ေဖာ္ျပေပးသြားပါမယ္- စက္တင္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႕ အမီစတင္ေဖာ္ျပေပးဖို႕စိတ္ကူးထားခဲ႕ေပမဲ႕ ဒီၾကားထဲမွာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင္႕ ေနာက္က်သြားခဲ႕ရ ပါတယ္)

လက္ရွိ ျမန္မာျပည္မွာေတာ႕ ကခ်င္လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႕ တပ္မေတာ္ တိုက္ပြဲေတြ   ျပင္းျပင္းထန္ထန္ျဖစ္ပြားေနၾကတာ ခုဆိုရင္ ၁၅ လျပည္႔ၿပီးခဲ႕ပါၿပီ။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လမွာ စၿပီးျဖစ္ပြားခဲ႕ၾကတယ္၊ အဲဒီတိုက္ပြဲေတြကို ရပ္တန္႕ဖို႕ သမၼတကိုယ္တိုင္အမိန္႕ေပးခဲ႕ေပမဲ႕လည္း ခုခ်ိန္ထိ ရပ္တန္႕ျခင္းမရွိတဲ႕အျပင္ တိုက္ပြဲေတြပိုျပင္းထန္လာၿပီး ကခ်င္ဒုကၡသည္ ျပည္သူေတြလည္း ၁ သိန္းေက်ာ္အထိ တက္လာေၾကာင္း သတင္းေတြ ၾကားရ၊ ဖတ္ၾကရပါတယ္။

ဒီလို အေနအထားတခုမွာ ကိုညိဳအုန္းျမင္႔တုိ႕လို ျပည္ပက ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြအေနနဲ႕ ျပည္တြင္းမွာ စစ္ျဖစ္ေနတဲ႕ ကခ်င္လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႕ တပ္မေတာ္ တိုက္ပြဲေတြကို ရပ္တန္႕ေအာင္ အပစ္အခတ္ရပ္ဆိုင္းေအာင္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိေအာင္ ျပည္တြင္းကို၀င္ေရာက္ၿပီး ၾကိဳးပမ္းမယ္ဆိုတာ ၀မ္းသာစရာပါပဲ။

ဒါေပမဲ႕ တကယ္ပဲ ျပည္ပက ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြအေနနဲ႕ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေအာင္ တကယ္ပဲ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း ရွိမရွိဆိုတာကလည္း  စိတ္၀င္စားစရာျဖစ္လာပါတယ္။

ေမး။။အခုလုိ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေပးေနတာက အရင္ကတည္း ဦးေအာင္မင္းတို႕အဖြဲ႕ကလည္း လုပ္ေနေတာ႕ေလ၊ အခုဆိုရင္ အကိုတုိ႕လည္း လုပ္ေဆာင္လာတဲ႕အတြက္ ေအာင္ျမင္လာႏိုင္တယ္လို႕ ထင္ပါသလား။ေနာက္တခုက ဒီလို ျငိမ္းခ်မ္းေရးလက္မွတ္ထိုးလိုက္ရံုနဲ႕ေရာ တကယ္ပဲ ျငိမ္းခ်မ္း သြားႏိုင္သလား။

ေျဖ။ ။ဦးေအာင္မင္းနဲ႕ က်ေနာ္နဲ႕စၿပီး အလုပ္လုပ္တဲ႕ေနရာကိုျပန္သြားပါမယ္ က်ေနာ္ သူ႕ကို ေမးပါတယ္။က်ေနာ္သူ႕ကို အကူအညီေပးခဲ႕တာမွာ ဆိုေတာ႕ က်ေနာ္ သူ႕ကို ေမးပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ခင္ညႊန္႕လက္ထပ္မွာ လုပ္ခဲ႕တာမွာ ခြင္႔မျပဳခဲ႕ဘူး။ တခုရွိတာက gape တခု ရွိခဲ႕တယ္ေပါ႕ေနာ္။
အပစ္အခတ္ရပ္ဆဲေရးအတြက္ ေက်ာက္တြင္းေပးတာ။ ေရႊတြင္းေပးတာအခြင္႔အေရးေတြေပးတာေပါ႕ေနာ္။ အခုက်ေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ ၀ိုင္းလုပ္ေပးတဲ႕ ေနရာမွာ Political Dialogue တခုျဖစ္ေအာင္ေပါ႕၊   ေအာင္ျမင္တာ မေအာင္ျမင္တာက က်ေနာ္တုိ႕ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ကံၾကမၼာေပါ႕ေနာ္။ က်ေနာ္္တို႕ တိုင္းျပည္မွာ လက္နက္ကိုင္ေနရတဲ႕ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ကို က်ေနာ္ နားလည္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ ဆိုရင္ အခု က်ေနာ္ ခုခ်ိန္ထိ Black list စာရင္းကေန မလြတ္ေသးဘူး။ အတိုက္ခံတေယာက္ ကို ဘာေၾကာင္႔ ဦးေအာင္မင္းကလည္း လုပ္ၾကပါလို႕ ေျပာသလဲ ဆိုတာ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္အား လံုးေက်နပ္တဲ႕ ဟာ ျဖစ္ေစခ်င္တာ။ အျပန္အလွန္ယံုၾကည္မႈ trust ေပါ႕ ေနာ္တ ေယာက္နဲ႕ တေယာက္ နားလည္ပါတယ္။ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ ယံုၾကည္ပါတယ္ ဆိုရင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္ႏိုင္တဲ႕ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႕ဘက္က ေရွးရိုးစြဲက တဖက္ေစာင္းနင္းပါပဲ။

ယံုၾကည္မႈေတြ နည္းသြားတယ္၊ လက္နက္နဲ႕ ေျဖရွင္းတယ္၊ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္သတ္မွေပါ႕။ မြန္ျပည္သစ္နဲ႕ က်ေနာ္ေတြ႕တုန္းကလည္းေျပာတယ္၊ က်ေနာ္႕ ေမြးေန႕မွာ ငွက္ကေလး ၾကက္ကေလးကိုေတာင္ က်ေနာ္လႊတ္ေနတာ ခင္ဗ်ားတို႕ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ မသတ္ေတာ႕ ဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္ ကုသိုလ္ရတယ္။ က်န္တာ က်ေနာ္႕မွာ ဘာစီးပြားေရးမွ မရွိဘူး။ စီးပြားေရးလည္း မလုပ္တတ္ဘူး။ ဟုိ ပါမစ္လည္း ထုတ္ေရာင္းစားမဲ႕ ေကာင္လည္း မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္႕ဘ၀ရဲ႕ သမိုင္းမွာ က်ေနာ္ အဲဒါေလးကို လုပ္ေပးျခင္းအားျဖင္႕ ကုသုိလ္ က်ေနာ္ လိုခ်င္တယ္။ ေနာက္တခုက ဒီလူေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။အစိုးရက လိမ္တဲ႕ ဟာမ်ိဳး၊ အစိုးရကေနၿပီးေတာ႕မွ အစိုးရကေနၿပီးေတာ႕ မွ ႏိုင္ငံေရးကစားလို႕ရတဲ႕ ဟာမ်ိဳး လူေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးစြပ္စြဲၾကတာ က်ေနာ္တို႕တိုင္းျပည္မွာ ျပည္သူေတြက   ေကာလဟာလနဲ႕ တသက္လံုး ေနၾကတယ္။

ကိုညိဳအုန္းျမင္႕က အဲလိုေျပာရင္း တေအာင္႔နားပါတယ္။ၿပီးမွ ဆက္ေျပာပါတယ္။

ဒီေန႕ ပြင္႔လင္းတဲ႕ မီဒီယာေတြ ျဖစ္လာတယ္၊ မီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင္႔ေတြ ရလာၿပီဆုိေတာ႕ လူထုအေနနဲ႕ အမွန္ေတြ သိလာရမယ္၊ ဆိုေတာ႕ ခုနေျပာခဲ႕တဲ႕ ျငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ ၀ိုင္းကူညီပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ သူတို႕မွာယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္လို႕မရႏိုင္ေသးဘူး။ နာက်ည္းခ်က္ေတြ သိပ္မ်ားတယ္ဆိုေတာ႕ ဒီေန႕ ဒူးျပဲတဲ႕အနာေတာ႕ ညေနတြင္း အေကာင္းျပန္မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမဲ႕ အခ်ိန္နဲ႕ ျပန္ကုစားရမယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ခင္ညႊန္႕လက္ထပ္က လုပ္သြားခဲ႕တာ က်ေနာ္ေတြ႕ပါတယ္၊ အဲဒီတုန္းက ၀ိုင္းလုပ္ေပးခဲ႕တဲ႕ ဗို္လ္မွဴးခ်ဳပ္တေယာက္နဲ႕ ရင္းႏွီးပါတယ္။ က်ေနာ္ေျပာတယ္ ခင္ဗ်ားတို႕ လုပ္ခဲ႕တာ ေဆး မမွန္ဘူး။ ေစတနာမွန္ေပမဲ႕ ေဆးမမွန္ဘူး။ ဒီေန႕ဟာ သမၼတကို က်ေနာ္ ယံုၾကည္တယ္။ သမၼတက ဘာေၾကာင္႕ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေတြ လုပ္ခ်င္တာလဲ ဆိုတာကို က်ေနာ္ ေမးတယ္။ က်ေနာ္ လက္ခံတယ္ ယံုၾကည္တယ္ အဲဒါေၾကာင္႕ က်ေနာ္ လုပ္ေပးတယ္။ အဲလို လုပ္ေပးဖို႕အတြက ္က်ေနာ္႕ရဲ႕ NLD(LA) ကေန က်ေနာ္ ထြက္ေပးရတယ္။

ေမး။ သမၼတၾကီးနဲ႕ ေတြ႕ၿပီးေတာ႕ ယံုတယ္လို႕ ေျပာသံၾကားရတယ္၊ အကိုတို႕လို ျပည္ပက အင္အားစုေတြကေရာၿပီးေတာ႕ အျမဲအတိုက္အခံလုပ္ခဲ႕တဲ႕ သူေတြကေရာ သမၼတအေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈ ရွိတယ္၊ လက္ခံတယ္ဆိုတဲ႕ အသံေတြ က်မတို႕ ၾကားရတယ္ဆိုေတာ႕ ၀မ္းလည္း ၀မ္းသာပါတယ္။ အကိုတို႕ကလည္းအျမဲအတိုက္အခံလုပ္ခဲ႕တဲ႕ သူေတြဆိုေတာ႕ေလ။ဒါေပမဲ႕ က်မတို႕မွာေတာ႕ အျမဲတမ္း ေစာင္႔ၾကည္႔ရမယ္ဆိုတဲ႕စိတ္က ရွိေနေတာ႕ အကိုတို႕ခုလို ေျပာတဲ႕အေပၚမွာလည္း နည္းနည္းေတာ႕ထူးဆန္းေနသလို ခံစားရတယ္ရွင္႕။အကိုတို႕အေနနဲ႕ သမၼတအေပၚမွာလက္ခံတယ္ ယံုၾကည္တယ္လို႕ ဘာေၾကာင္႕ေျပာတာပါလဲရွင္႔။

ေျဖ။ ။က်ေနာ္တုိ႕ထက္ စာရင္ မေမသၾကၤန္ဟိန္တုိ႕နဲ႕ သန္း ၆၀ ေသာ ျပည္သူေတြ အလိမ္ခံရမွာပဲေလ၊ ဆိုေတာ႕ ကာ က်ေနာ္သည္ ဟို ဘယ္လိုေျပာရမလဲ အေရွ႕ဒီေမာလ္းေပါ႕ေနာ္၊ အဲဒီက သမၼတနဲ႕လည္း က်ေနာ္ ေတြ႕ဖူးတယ္။ဒီလြတ္လပ္ေရးကို ၾကိဳးပမ္းခဲ႕ၾကတဲ႕ မီဒီယာ သမားေတြနဲ႕လည္း က်ေနာ္တို႕က ခင္ပါတယ္။ အဲဒီထဲက တေယာက္က ၃ ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ႕ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕ကို သင္တန္းေလးတခုနဲ႕ ေရာက္လာတယ္။က်ေနာ္က ေမးၾကည္႔တယ္။ ဧရာ၀တီက ကိုေအာင္ေဇာ္လည္း ရွိတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႕ တိုင္းျပည္မွာ သမၼတကို ဆႏၵျပတာေတြ ဘာေတြနဲ႕ လူထု အံုၾကြမႈကလည္း ရွိေနေတာ႕ ဒါေတြကို ခင္ဗ်ားတုိ႕က မေရးၾကဘူးလားေပါ႕ က်ေနာ္က အဲလို ေမးတယ္။ သူက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ႕ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ သမၼတက ခုမွ ၃ ႏွစ္သားပဲ ရွိေသးတယ္တဲ႕။ အင္မတန္ တန္ဖိုးရွိတဲ႕ စကားပါ၊ ဒါက အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလမွာ သူမွားရင္လည္း ေစတနာအမွားပဲ ျဖစ္မွာပါ။ အဲေတာ႕ ဦးသိန္းစိန္က ခုမွ သူက ၁ႏွစ္သား ေက်ာ္ေက်ာ္ေလး ရွိေသးတယ္။ အဲဒါေလးကို သူက ျမန္ျမန္ မေလွ်ာက္ႏိုင္လို႕ ခင္ဗ်ားမွာတာ၀န္ရွိတယ္လို႕ ေျပာရင္ ေျပာတဲ႕ သူက ဆိုးတာပဲ။ တႏွစ္ သားကေလးကို ကြန္ျပဴတာမရိုက္တတ္ဘူးလို႕ ေျပာရမလား။ အေရွ႕ဒီေမာလ္မွာက သူတုိ႕ရဲ႕ နားလည္ေပးႏိုင္မႈေပါ႕။ က်ေနာ္တုိ႕ တုိင္းျပည္မွာက လူေတြအေပၚမွာ နားလည္မေပးႏိုင္ဘူး။ မုဒိတာေပါ႕ဗ်ာ။ နည္းတယ္။ ၿပီးရင္ ၾကီးႏိုင္ငယ္ညွင္းကလည္း ရွိတယ္။အဲဒီေတာ႕ အခု ဦးေအာင္မင္းတို႕၊ ဦးစိုးသိမ္းတို႕ ဦးခင္ရီတို႕ဆီ ကေန ျပန္ၾကားရေတာ႕ သူ႕ရဲ႕အခက္အခဲေတြကိုသနားေတာင္ သနားလာမိတယ္ေပါ႕ေနာ္။

အားလံုးကလည္း ၀ိုင္းၿပီး ေျပာင္းခ်င္ၾကတယ္။ သူလည္း လုပ္တဲ႕ ေနရာေတြမွာ သတိထားၿပီးေတာ႕ လုပ္ရတဲ႕ အပိုင္းေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ႕ သူ တႏွစ္ခြဲသားေလးမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနရတဲ႕ ဟာေလးကို ၀ိုင္းၿပီးေတာ႕ ေဖးေဖးမမ လုပ္ေပးရင္ ပိုၿပီး ခရီးတြင္မွာေပါ႕က်ေနာ္ကေတာ႕ အဲဒီသေဘာေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။

ေမး။ ။အကို႕အေနနဲ႕ေရွ႕လာမဲ႕ ျမန္မာျပည္အေရးမွာဆက္လ်က္ပါ၀င္မယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးထဲကို ထဲထဲ၀င္၀င္မလုပ္ရင္ ဥပမာ ႏိုင္ငံေရးပါတီတခုခုမွာ ၀င္မလုပ္ဘဲနဲ႕ ေရာ တကယ္ပဲ ႏိုင္ငံေရးထဲမွာ ပါ၀င္ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ႏိုင္လိမ္႔မယ္လို႕ အကိုထင္ပါသလား။ ၿပီးေတာ႕ က်မအရင္တုန္းက ၾကားၾကားေနတာကေတာ႕ NLD(LA)အေနနဲ႕ေရာ ျပည္ပက ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြအေနနဲ႕ေရာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ၀ိုင္းရံမယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကားခဲ႕ရေတာ႕ေလ၊ အခု ဘာေၾကာင္႕ အဲလုိမ်ိဳး အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားရတာလဲရွင္႔။ ဘာေၾကာင္႕ ဒီလိုျဖစ္သြားရတာလဲရွင္႔။

ေျဖ။ ။ ျပည္သူေတြ နားလည္တဲ႕ စကားနဲ႕ေျပာရရင္ေတာ႕ အေမေပါ႕ေနာ္။ အေမသိတ္ဒုကၡေရာက္တဲ႕ အခ်ိန္ က်ေနာ္တို႕ ၀ိုင္းရံပါတယ္။ ဒီေန႕ အေမက ကိုယ္႔ဟာကို လုပ္ႏိုင္တဲ႕အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႕ မလိုေတာ႔ဘူးလို႕ ထင္ပါတယ္။ မလိုေတာ႕ဘူး ဆိုတာက ၀ိုင္းရံတဲ႕ သူက သိတ္မ်ားလြန္းေတာ႕ က်ေနာ္ရဲ႕ ပုဂၢဳိေရးအရ အျမင္က က်ေနာ္ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ႕ သူကို ကူညီခ်င္တယ္။ က်ေနာ္ သိတ္နာမည္ၾကီးတဲ႕ လူေတြနားမွာ က်ေနာ္မေနခ်င္ဘူး။ အဲလူတေယာက္ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ႕အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ ဘာပဲ လုပ္ေပးရ လုပ္ေပးရ လြန္ခဲ႕တဲ႕ ၇ ႏွစ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဒီပဲယင္းျဖစ္ၿပီးတဲ႕ ေနာက္ပိုင္း မွာ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ကို ႏိုင္ငံေရးအရ ေျမျမွဳပ္ပစ္ဖို႕ ၿပီးခဲ႕တဲ႕ စစ္အစိုးရက ၾကိဳးစားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံတကာ ကလည္း ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာက အေျဖတခုထြက္ဖို႕အတြက္ကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဖယ္လိုက္ေတာ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မပါတဲ႕ ႏိုင္ငံေရးတခု သြားၾကစို႕ေပါ႕ေနာ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႕ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ဘယ္လိုေခၚမလဲ က်ေနာ္တို႕က အႏူေတြလိုပဲ ႏိုင္ငံေရးမွာေပါ႕ေနာ္၊ က်ေနာ္တို႕က ဒီေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အတြက္ ဘယ္လိုေျပာမလဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အသံုးခ်ၿပီးေတာ႕ အတိုက္အခံေတြအားလံုးကို ထမင္းစားေနၾကတာပဲ။ ဒါေပမဲ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုေတာ႕ အေကာင္းမေျပာဘူး။ အဲေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ကေတာ႕ အဲလို မဟုတ္ဘူး   ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ေၾကာင္႕ ထမင္းစားရတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္႔ဟာကို ဘာသာျပန္စားတယ္။ NLD သိတ္ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ႕ အခ်ိန္ေတြမွာ က်ေနာ္ အန္အယ္ဒီကို အျမဲေျပာပါတယ္။ခင္ဗ်ားတုိ႕ဟာ   ေလျဖတ္ၿပီးေတာ႕ ေမ်ာေနတဲ႕ သူလုိပဲေပါ႕ အဲလိုပဲ လိုရင္အၾကံေပးမယ္ေပါ႕။

အခုေတာ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နားမွာလည္း အမ်ားၾကီး ရွိေနၿပီ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က မေမစု ဆိုၿပီးလုပ္ျပေနစရာ မလိုဘူး က်ေနာ္ မေျပာႏိုင္ဘူး။က်ေနာ္ ထင္တယ္။ ၈၈တုန္းက အတူတူပါတီ ကို ေထာင္လာတာပဲ က်ေနာ္ သူ႕ကို ေထာက္ခံတယ္။ သူ႕ကိုလည္း က်ေနာ္ ေလးစားၿပီးသား   ေထာက္ခံၿပီးသား၊ တိုင္းျပည္ေကာင္းေအာင္လုပ္တာပဲ အျမဲတမ္းေထာက္ခံေနမွာပဲ၊ ဒါေပမဲ႕ ခုဏေျပာသလို ၀ိုင္းရံတယ္ဆိုတာက ဒုကၡေရာက္တဲ႕ အခ်ိန္ေလးမွာပဲ က်ေနာ္ လုပ္ေပးခ်င္တယ္။ ဒုကၡမရွိဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္ လုပ္မေပးခ်င္ဘူး။

ေမး။ ။ဟုတ္ကဲ႕ပါ၊ အခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရး အေနအထားကိုေရာ ဘယ္လိုသံုးသပ္မိပါသလဲရွင္႔။

ေျဖ။ ဟုတ္ကဲ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကေတာ႕ ေျမွာက္တိုင္းလည္း ေျမာက္တဲ႕ သူ မဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္၂၀ အတြင္းပ်က္ဆီးသြားတယ္လို႕ေတာ႕ က်ေနာ္ မျမင္ရဘူး။ ဒါေပမဲ႕ က်ေနာ္ရဲ႕ စိုးရိမ္မႈ တခုကေတာ႕ ၿပီးခဲ႕တုန္းက က်ေနာ္တို႕ ေျပာၾကတယ္၊ ဦးသန္းေရႊကို အာဏာရွင္တေယာက္ျဖစ္ခဲ႕တယ္ ။ ဦးေန၀င္းကို လည္း အာဏာရွင္ျဖစ္တယ္ေပါ႕။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အမွန္ကို အမွန္တိုင္းျမင္ၿပီးေတာ႕ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း ေျပာရဲတဲ႕ သူ မရွိမွာကိုေတာ႕က်ေနာ္ ေၾကာက္တယ္။ ဘာေၾကာင္႕လဲ ဆိုေတာ႕ လူေတြဟာ အာဏာရွင္ျဖစ္ရတာက ေမြးလာကတည္းကငါၾကီးလာရင္ အာဏာရွင္လုပ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ႕ ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ပတ္၀န္းက်င္မေကာင္းလုိ႕။

ေမး။ ျမန္မာ႕နိုင္ငံေရးမွာ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္မႈေတြအေပၚမွာေရာ ဘယ္လို ျမင္လဲအကို။

ေျဖ။ က်ေနာ္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ခ်စ္ပါတယ္။အမ တေယာက္လိုေရာ အေဒၚတေယာက္လိုေရာကိုယ္႕ေခါင္းေဆာင္တေယာက္လိုေရာေပါ႕။ ဒါေပမဲ႕ က်ေနာ္ ခ်စ္ရင္ က်ေနာ္ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျပာရလိမ္႔မယ္။ ႏုိ႕မုိ႕ရင္ေတာ႕ ခ်စ္တာလား နွစ္တာလားေပါ႕။ က်ေနာ္တို႕ ထက္ပိုဆိုးတာက ကုလား၊ ကုလားျပည္မွာဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ေသသြားတဲ႕အခါက်ရင္ ဘယ္ေလာက္ပုဂၢိဳလ္စြဲလည္းဆိုေတာ႕ မီးထဲမွာ လိုက္ခုန္ခ်တယ္။က်ေနာ္တို႕ လူမ်ိဳးေတြမွာက   ျပည္သူခ်စ္တဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာရယ္၊ စစ္အစိုးရကို သိတ္မုန္းတာရယ္။   ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကို ေထာက္ခံတဲ႕သူ၊ ေဒၚစုကို ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ၾကည္ညိဳတဲ႕သူ ၊တဘက္ကလည္း စစ္အစိုးရကို မုန္းလြန္းတဲ႕သူ အဲဒါေတြေပါင္းၿပီးေတာ႕လည္း အားျဖစ္လာတာေပါ႕ေနာ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႕ရဲ႕ ေအာက္က လူေတြကေတာ႕ သူ႕ကို အမွန္ကို ေျပာရမယ္။ လုပ္သင္႔လုပ္ထိုက္တာကို မေျပာ ဘူး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို မွန္ပါ႕ဘုရား ဆိုတဲ႕ အင္မတန္မွ ဆိုးတဲ႕နိုင္ငံေရး စနစ္တခုက က်ေနာ္တို႕ တုိင္းျပည္ကို ပ်က္ဆီးေစတယ္။ အမွန္ကိုေျပာလို႕လည္း ေၾကမြသြားတာလည္း ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ရွိခဲ႕တယ္။ ေၾကမြသြားတဲ႕ လူေတြလည္း အမ်ားၾကီးပဲ။က်ေနာ္တို႕မွာ ေနာက္ထပ္ စိန္ေခၚမႈ တခုကေတာ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ပတ္၀န္းက်င္ကေနၿပီးေတာ႕ သူ႕ေဘးနားကေနၿပီးေတာ႕ အာဏာရွင္တေယာက္ မျဖစ္ေအာင္၊ က်ေနာ္ေျပာတာက အာဏာရွင္ၾကီးကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္မွာ သူစဥ္းစားႏိုင္ေအာင္ အၾကံျပဳေပးရမွာမ်ိဳးရွိတယ္။  သူက ဆံုးျဖတ္ရမွာ။ အသက္လည္းရလာၿပီး ၆၇ ႏွစ္ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ၾကီးလာၿပီ။ သူ႕အေနနဲ႕ အဲလိုမ်ိဳး လူေကာင္းေတြ ေရြးၿပီးေတာ႕ လုပ္သင္႕တယ္လို႕ ထင္တယ္။ က်ေနာ္တို႕ကိုေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဆိုေတာ႕ အေမရိကန္အစိုးရ၊ အေမရိကန္က ဘာျဖစ္လို႕ ေအာင္ျမင္လည္းဆိုေတာ႕ သမၼတမွာ အၾကံေပးေတြ အမ်ားၾကီးထားတယ္။

ေမး။ ဟုတ္ကဲ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အၾကံေပးၾကတဲ႕ သူေတြလည္း ရွိမွာပါ၊ ရွိႏိုင္ပါတယ္။

ေျဖ။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ကိုယ္ေရးအရာရွိခ်ဳပ္ေပါ႕၊ သူ႕ရဲ႕ အိတ္စြဲေပးတဲ႕ သူကို ေျပာခ်င္တာမဟုတ္ဘူးေလ။ ႏိုင္ငံေရးအရ သူဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ႕ ဟာကို လုပ္ေပးဖို႕လိုေနတယ္ေလ။

ေမး။ အကို႕အေနနဲ႕ေရာ ျပည္ပမွာေရာက္ေနတဲ႕ အင္အားစုေတြအေနနဲ႕ေရာ လာမဲ႕ ၂၀၁၅ မွာ ႏိုင္ငံေရးအရ ၀င္ေရာက္လာၾကၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံေရးလုပ္ၾကမွာမ်ိဳးေရာ မရွိႏိုင္ဘူးလားရွင္႔။

ေျဖ။ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ အန္အယ္ဒီက Brand Nameေပါ႕။ အဲေတာ႕ က်ေနာ္လည္း အန္အယ္ဒီရံုး ကို ေရာက္ပါတယ္။ စကားလည္း ေျပာၾကည္႔တယ္၊ က်ေနာ္တို႕ တေလွ်ာက္လံုးေပါ႕ေလ ႏိုင္ငံေရး ပါတီအေနနဲ႕လုပ္ရမဲ႕ အလုပ္ေတြေပါ႕၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီက အာဏာရဖို႕တင္ မဟုတ္ဘူး။ အာဏာကို ဆက္ရွိဖို႔ဆက္ကိုင္ထားႏိုင္ဖို႕ေပါ႕။ အန္အယ္ဒီကို ျမင္လိုက္တဲ႕အခါမွာ က်ေနာ္႕အေနနဲ႕စိုးရိမ္သြားတယ္ capacity  မရွိဘူး။ စိတ္ဓါတ္တခုတည္းနဲ႕ လုပ္လုိ႕မရဘူး။တိုင္းျပည္ကို က်ေနာ္တို႕က ျမင္တာ၊ က်ေနာ္တုိ႕က ေတာ္လွန္ေသာ စိတ္ဓါတ္နဲ႕ ေပါ႕၊အျမဲတမ္း ဒီမိုကေရစီ လူ႕အခြင္႔ေရး။ ဒီမိုကေရစီ လူ႕အခြင္႔အေရးနဲ႕ေပါ႕ဗ်ာ၊ အဲေတာ႕ဒီမိုကေရစီ လူ႕အခြင္႔အေရး ဒီမိုကေရစီ လူ႕အခြင္႔အေရးေျပာေန   ေရၾကီးတဲ႕အခါမွာ ဘာလုပ္သလဲ၊ ရခိုင္ကိစၥ ျဖစ္တယ္ ခင္ဗ်ားတို႕ ဘာလုပ္သလဲ ..လို႕ေမးတယ္။ ဆိုေတာ႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီရဲ႕ အဓိပါယ္က လူေတြရဲ႕ အက်ိဳးကို လုပ္ေပးဖို႕။ႏိုင္ငံေရး ရွိျခင္းျဖစ္ေစ၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ရွိျခင္းျဖစ္ေစ၊ က်ေနာ္တို႕ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ားရဲ႕ ေရြးေကာက္ပြဲ ကန္မ္ပိန္းေတြကို သြားေလ႔လာခဲ႕တာပဲ၊ ဆိုေတာ႕ ေရြးေကာက္ပြဲအနားနီးမွာျဖစ္တဲ႕ Issue က တခု၊ က်ေနာ္တို႕ တိုင္းျပည္က အဲဒီေနရာေတြ မေရာက္ေသးဘူး။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ မီးလာလား၊ မလာရင္ က်ေနာ္တို႕ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဆိုတာက ေဒၚစုနဲ႕   ေျပးလိုက္ေနရမွာ မဟုတ္ဘူး။

အဲဒီလို ေျပာေနရင္းဖုန္းလာတာနဲ႕ ေမးျမန္းျခင္းကို ခဏရပ္ထားလိုက္ပါတယ္၊ ၿပီးတဲ႕ေနာက္မွာတာ႕ကိုညိဳအုန္းျမင္႔ကို ဘန္ေကာက္သံရံုးကို ၀င္စီးခဲ႕တဲ႕

ကိုေဂ်ာ္နီနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေမးျမန္းျဖစ္သလို၊ ရိုဟင္ဂ်ာကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕လည္း ဆက္လ်က္ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ႕ပါတယ္။


ေရွ႕ဆက္ေဖာ္ျပပါမည္။
မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးကို ေလးစားခင္မင္လ်က္ပါ
ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)

No comments:

Post a Comment