Monday 10 September 2012

ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ရဲ႕ ျမန္မာျပည္ ခရီး(၄)


facebook နဲ႕ Blog ေတြကေန  ေျမာက္ပိုင္းက အရိုးတြန္သံမ်ားကို ဖတ္ရတုန္းက   စို႔စို႕နင္နင္ၾကီးျဖစ္ၿပီး ၀မ္းနည္းနာက်င္ေနခဲ႕တာက ၃ ရက္မကဘူး။

ၿပီးေတာ႕ အဲဒီထဲက အေၾကာင္းအရာေတြက က်မရဲ႕ အသိစိတ္ထဲကေန ေတာ္ေတာ္နဲ႕ ထြက္မသြားခဲ႕ဖူး။ ညေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လူငယ္ေတြရဲ႕ ေသြးလူးေနတဲ႕ ေက်ာျပင္ေတြ၊ၿပီးေတာ႕အမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳ႕ရဲ႕ အံ႔ၾကိတ္ငိုသံေတြကို   ျပန္စဥ္းစားရင္း အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္တဲ႕ ညေတြ တကယ္ရွိခဲ႔ပါတယ္။


က်မရဲ႕ ေမာင္၊ က်မရဲ႕ အမ၊ က်မရဲ႕ ႏွမ ဘယ္သူမွ မပါဘဲနဲ႕ က်မ ခံစားခဲ႔ရတယ္၊ ဘာေၾကာင္႕လဲ လုိ႕ေမးရင္ေတာ႕ က်မမွာ ဒီေန႕ထက္ထိ ေျဖစရာ စကားမရွိပါဘူး။

ဒါ႔အျပင္ ခုလို ရန္ကုန္ျပန္လာႏိုင္တဲ႕အခ်ိန္မွာ ေတာခိုသြားတဲ႕ သား၊ ဘယ္ေတာ႕ျပန္လာမယ္မွန္းမသိတဲ႕ မိခင္ေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႕ ေျပာဆိုသံေတြကို က်မ မၾကားရက္ခဲ႕ဘူး။ ၿပီးေတာ႕ သားေပ်ာက္ရွာတဲ႕ မိခင္အုိေတြအေၾကာင္း ေရးတာေတြ႕ရင္လည္းက်မ မဖတ္ရဲေတာ႕ဘူး။အဲဒီလို အသတ္ခံခဲဲ႕ရ  တဲ႕ လူငယ္ေတြရဲ႕ မိဘ၊သားခ်င္း ခံစားခ်က္ကို က်မ နားလည္စာနာမိခဲ႕တယ္။

ABSDF ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းမွာေတာ႕ အမည္းစက္ၾကီး စြန္းၿပီးသြားၿပီ ဆိုတာကိုလည္း နားလည္ လိုက္မိတယ္။ အဲဒီအမည္းစက္ၾကီးက တကယ္ျဖစ္ခဲ႕တာလား၊ အမွန္လား။ ဘာေၾကာင္႕ျဖစ္ခဲ႕ရတာလဲ ဆိုတာေတြကိုလည္း က်မ သိခ်င္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ႕ ေသဆံုးသြားခဲရတဲ႕ သူေတြအတြက္လည္း မိသားစု၀င္ေတြ တႏႈံႏံႈနဲ႕ ခံစားေနရတာေတြကို  ေက်နပ္သြားတာမ်ိဳး ျဖစ္သြားေစခ်င္တယ္။

ဒါေတြေၾကာင္႕ ဒီအခ်ိန္မွာ က်မဟာ ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္ကို အင္တာဗ်ဴးခဲ႕တာပါ။ ကိုမိုးသီးဇြန္ကိုလည္း အင္တာဗ်ဴးခ်င္ခဲ႕တာပါ။

ကိုမိုးသီးဇြန္ကုိ ဆက္သြယ္လုိ႕ရမဲ႕ ဖုန္းနံပတ္ကို ကိုေဇာ္ရဲက ေပးပါတယ္။ က်မ ဆက္ေတာ႕လည္း ကိုကိုေအာင္ရဲ႕ ဖုန္းနံပတ္ပါ။ က်မက ကိုယ္႔ကိုယ္ကို မိတ္ဆက္ၿပီး ကိုမိုးသီးဇြန္နဲ႕ ေတြ႕ဆံုခြင္႔ေပးဖို႕ စက္တင္ဘာလ ၈ ရက္ေန႕က ေျပာပါတယ္။ကိုကိုေအာင္က ကိုမိုးသီးကို ေမးေပးမယ္လို႕ ေျပာပါတယ္။ ခုခ်ိန္ထိေတာ႕ အင္တာဗ်ဴး မရေသးပါဘူး။

မေန႕က ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္နဲ႕ အင္တာဗ်ဴးကို ျပန္စပါတယ္။ ဒီေန႕မွ ဖတ္တဲ႕သူေတြအတြက္ အဆင္ေျပေအာင္မေန႕က ေနာက္ဆံုးစာပုဒ္ကိုျပန္ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။

ေမး။ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ကိုေမာင္ေမာင္ေရးထားတဲ႕ ေခတ္သစ္ဟသာၤကိုးေသာင္း စာအုပ္ကို အကိုဖတ္ၿပီးၿပီဆိုေတာ႕ေလ၊ အဲဒါေတြက အမွန္လားရွင္႕။

ေျဖ။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာကေလ ဒီစာအုပ္အေၾကာင္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ ABSDF ရဲ႕ ေနာက္ခံ အေျခအေနေလးကို နည္းနည္းသိဖို႕လိုမယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ ၈၈ တုန္းက ေတာထဲကို သြားၾကတယ္ဆိုတာက အားလံုးကေနၿပီးေတာ႕မွ အဖြဲ႔အစည္းတခုတည္းကေနၿပီးေတာ႕မွ အားလံုးေတာထဲကို သြားၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ အဖြဲ႔စည္းတခုတည္းက မဟုတ္ေတာ႕ တေယာက္နဲ႕တေယာက္နဲ႕ျမင္ဖူးၾကတဲ ႕သူေတြ မဟုတ္ဘူး။ အရင္ကလို ကြန္ျမဴနစ္ပါတီေတာခိုသလိုမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္႔သပိတ္စခန္းအသီးသီးကေန နီးစပ္ရာတိုင္းရင္းသား နယ္ေျမေတြကို သြားၾကတယ္၊ အဲဒီမွာ စခန္းေတြဖြဲ႕ၾကတယ္၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြ   ေထာင္ၾကတယ္။အဲဒီလူေတြအားလံုးကို စုၿပီးေတာ႕ ABSDF ကို ဖြဲ႕ရတာ။ေျပာခ်င္တာက တေယာက္နဲ႕တေယာက္နဲ႕ျမင္ဖူးၾကတဲ႕ သူေတြ မဟုတ္ဘူး။ဒါကတခ်က္ေပါ႕ ေနာက္တခ်က္က နယ္ေျမအသီးသီးက ေက်ာင္းသားေတြက အဖြဲ႔စည္းတခုတည္းဖြဲ႕ၾကမယ္ဆိုတဲ႕အခါ absdf စတင္ဖြဲ႔စည္းတဲ႕ ညီလာခံေလး လုပ္တယ္။ က်ေနာ္တု႕ိရဲေဘာ္ေတြက ရခုိင္ဘက္လည္း ေရာက္တယ္၊ အိႏၵိယဘက္လည္း ေရာက္သြားတယ္၊  ကခ်င္ဘက္လည္း ေရာက္သြားတယ္။ ရွမ္းဘက္လည္း   ေရာက္သြားတယ္၊ ထိုင္းဘက္မွာဆိုရင္ ကရင္နီေဒသ အဲလို အကုန္ေနရာခြဲၿပီး ေရာက္သြားၾကတာ၊ က်ေနာ္တုိ႕ ညီလာခံလုပ္တဲ႕ ေနရာမွာ က်ေနာ္တုိ႕စုစည္းႏိုင္တာက ထိုင္းဘက္ျခမ္းကမ်ားတယ္။ အဲလို က်ေနာ္တုိ႕အဖြဲ႔စည္းအေျခအေနအရ လက္လွမ္းမမီတဲ႕အေပၚမွာ စခန္းေတြက ကိုု္ယ္႔ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင္႕။ ကိုယ္႔အုပ္ခ်ဳပ္မႈနဲ႕ သြားၾကတာ။ က်ေနာ္တို႕ ဗဟိုက တခုလံုးရဲ႕ တခုလံုးရဲ႕ စုစည္းတဲ႕ မူ၊ေပၚလစီ ကိစၥေတြကိုပဲ က်ေနာ္တုိ႕က တာ၀န္ယူ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ႕ အေနအထားမ်ိဳးပါ။ ေျပာခ်င္တာကေတာ႕ စီမံခန္႔ခြန္႔မႈနဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာ က်ေနာ္တုိ႕မွာ မရွိဘူး။ ေနာက္တခုက…။

သူက အသက္ရွႈလုိက္သလို ခဏနားၿပီးမွ ဆက္ေျပာပါတယ္။

ေျမာက္ပိုင္းတို႕ အေနာက္ပိုင္းတို႕လို အၾကမ္းဖက္မႈလိုဟာမ်ိဳးမွာ ဆက္သြယ္မႈ အခက္အခဲရွိတယ္ ။ေျမာက္ပိုင္း ကိစၥျဖစ္တဲ႕ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ကုန္ခါနီးေလာက္မွာ တတိယအၾကိမ္ညီလာခံျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကိုမိုးသီးကေတာ႕ လက္ရွိ ဗဟိုေကာ္မတီဥကၠ႒ေပါ႕။ အဲဒါက ညီလာခံသက္တမ္း ကုန္တဲ႕ႏွစ္ က်ေနာ္တို႕ေတြ စၿပီးေတာ႕ ေနာက္ညီလာခံသက္တမ္းေပါ႕အစည္းေ၀းေပါ႕။ ABSDF ႏွစ္ဖြဲ႕ကြဲတဲ႕ အစည္းေ၀းမွာ က်ေနာ္က ဖ်ားလံုစခန္းကတက္တဲ႕ ညီလာခံ ကိုယ္စားလွယ္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ညီလာခံထဲက တရက္မွာ ကိုမိုးသီးရွင္းျပတာ ရွိတယ္။ ေျမာက္ပိုင္းမွာေတာ႕ အဲလိုမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတယ္ သူလွ်ိဳကိစၥနဲ႕ပတ္သက္လို႕ မဟာမိတ္ဆီကေန ေၾကးနန္းနဲ႕ သိရတာျဖစ္တယ္လို႕ ညီလာခံမွ ေျပာတယ္။ေနာက္ အဲဒီအခ်ိန္ထဲမွာပဲ တခ်ိဳ႕ လြတ္သြားတာလား ဘာလား မသိဘူး။အထဲမွာေတာ႕ န၀တ ေခတ္ေပါ႕၊ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ လုပ္တာ ရွိတယ္။အဲဒီ သတင္းစာ ရွင္းလင္း ပြဲေလဒီယိုကေန လာတာရွိတယ္၊ အဲဒါၾကားရတာ ရွိတယ္။ အဲလုိအခ်ိန္မွာလည္း က်ေနာ္တုိ႕က ကြဲမလိုျဖစ္ေနတဲ႕ အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ေနေတာ႕ ဘာမွ အဲဒီကိစၥကို ေသေသခ်ာခ်ာေျပာျဖစ္ၾကတဲ႕ ကိစၥလည္း မဟုတ္ဘူးေပါ႕။ေနာက္ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာလည္း က်ေနာ္ မသိဘူး။ အဲဒါနဲ႕႔ပဲ ကြဲသြားတယ္ ဆိုပါေတာ႕ဗ်ာ။

ေနာက္ က်ေနာ္တုိ႕ရဲ႕ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာေရာ ေရွ႕ပိုင္းမွာေရာ ေနာက္ပိုင္းမွာေရာ ေထာက္လွမ္းေရးရဲ႕ သတင္းေပး ရွိတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္အျမဲ ယံုပါတယ္။ ဒါက အခုျဖစ္တဲ႕ သူေတြ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္တယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ သူတုိ႕လည္း အဲလို အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ အဲဒါေတာ႕ က်ေနာ္ ေသခ်ာသိပါတယ္။

ေမး။ ။ ဟုတ္ကဲ႕ အဲလုိဆိုရင္ က်မ တခုေတာ႕ ေမးခ်င္တယ္။ ၿပီးခဲ႕တဲ႕ 7 Days ဂ်ာနယ္မွာေပါ႕ေနာ္ ကိုဘိုဘိုရဲ႕ အေမက ရွင္းထားတာပါ။ သူ႕သားဟာ အဲဒီအရြယ္တုန္းက ၁၄ ႏွစ္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အဲဒီ ၁၄ ႏွစ္အရြယ္ဟာ ေထာက္လွမ္းေရး ျဖစ္ႏိုင္ပါ႕မလား  ဆုိတာရယ္၊ၿပီးေတာ႕ ေက်ာင္းသား ၃၀၀ ေက်ာ္မွာ ၁၅၀ ေလာက္ကို ေထာက္လွမ္းေရးလုိ႕ ေျပာၿပီးေတာ႕ စြတ္စြဲတယ္ဆိုေတာ႕ေလ။ အဲဒီလို စြတ္စြဲခံရတဲ႕ လူငယ္ေတြထဲမွာ ၁၄ ႏွစ္သားေတြ၊ ၁၅ ႏွစ္သားေတြ ပါေနတယ္ဆိုေတာ႕အဲဒီအရြယ္ေတြ ကို ေထာက္လွမ္းေရးက ဗိုလ္ဆုိၿပီး စြတ္စြဲၾကတာေတြကလည္း ေတြးၾကည္႔ ေတာ႕ အဲလို အေျခအေနမ်ိဳးထိ ဘာေၾကာင္႕ဒီလိုျဖစ္ေပၚသြားရတာပါလဲ။

ေျဖ။ ။အဲဒါကို ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္းေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ႕  က်ေနာ္တုိ႕ မသိဘူးလို႕႔ပဲ ေျပာရမွာပါပဲ။ မသိဘူးလို႕ေျပာရင္ က်ေနာ္က တာ၀န္ရွိရဲ႕သားနဲ႕ အတင္းမသိဘူးလုိ႕ ေျပာတယ္လို႕ျဖစ္မွာေပါ႕။ အဲဒါေၾကာင္႕ က်ေနာ္အျမဲေျပာတာက ဒီကိစၥကို အျဖစ္မွန္ေပၚေပါက္ေအာင္ ပြင္႔လင္းထင္သာတဲ႕ တရားစီရင္ေရးျဖစ္တဲ႕အခ်ိန္မွာ လြတ္လပ္တဲ႕ ေကာ္မရွင္တခုဖြဲ႕ၿပီး ေဖာ္ထုတ္သင္႔တယ္။

က်ေနာ္တို႕ ေျမာက္ပိုင္းမွာ သတ္ခဲ႕တာေတြကို ၾကားရတာကလည္း ဘန္ေကာက္မွာ ရွိတဲ႕ Nation သတင္းစာမွာ ပါမွ က်ေနာ္တုိ႕ သိရတာပါ။ အဲလုိသိလာေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕က ဒါေတာ႕ မျဖစ္ဘူး ဆုိၿပီး က်ေနာ္တုိ႕ဘက္ ျခမ္းကိုလည္း ရိုက္ခတ္မႈေတြ ရွိလာတယ္ေလ၊ ႏိုင္ငံတကာကလည္း ေျပာလာတာေတြ ရွိတယ္။ လူ႕အခြင္႔အေရးလုပ္ေနတဲ႕ အဖြဲ႔အစည္း ေက်ာင္းသားေတြ လူ႕အခြင္႔ေရးခ်ိဳးေဖာက္သလား လို႕ ေျပာလာတာေတြ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ေတာင္ပိုင္းက ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕တာ၀န္ယူ ဆံုးျဖတ္ တဲ႕ကိစၥေတြ မဟုတ္ဘဲနဲ႕ တဖြဲ႕လံုးအေနနဲ႕ ခံရတဲ႕ကိစၥေတြျဖစ္ေနေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ တိုင္ပင္ၾကတယ္။

ဘာအေကာင္းဆံုးလုပ္ႏုိင္မလဲေပါ႕၊ က်ေနာ္တုိ႕ သြားစစ္လည္း ဘာမွ အမွန္ကို သိႏိုင္မယ္ မဟုတ္ဘူ းဆိုတာကို က်ေနာ္တို႕က တြက္ၿပီးသားပဲ။

ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ရဲ႕ အသံေတြက ျမန္လာတယ္။ ၿပီးေတာ႕ ဆက္ေျပာေနတယ္။

 က်ေနာ္တို႕မွာ ဘာအာဏာမွ မရွိဘူး ဆိုတာလည္း သိၿပီးသားပါ၊ေနာက္သြားလို႕ရွိရင္လည္း ေျမာက္ပိုင္းက လူေတြကို မယံုဘူးဆိုတဲ႕ အေျခအေနေအာက္ထဲမွာ က်ေနာ္တေယာက္တည္းသြားရမဲ႕ အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္လာတဲ႕အတြက္  ျဖစ္ေနတယ္။ အဲလို အေျခအေနမွာ က်ေနာ္လည္း ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ ဘာလုပ္ႏိုင္မလဲ ဆိုတာကို စဥ္းစားတယ္။

က်န္ေနတဲ႕ သူေတြ ထပ္အသတ္မခံရဖို႕နဲ႕ အဲလူေတြ လြတ္ေျမာက္ေအာင္လုပ္ဖုိ႕ ဆိုတဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တခုကိုပဲ က်ေနာ္တို႕ျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္္ဆိုတဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႕ က်ေနာ္္တို႕သြားတယ္။ မသြားခင္မွာလည္း က်ေနာ္တုိ႕ ႏိုင္ငံတကာ ၾကက္ေျခနီအဖြဲ႕ကို ဆက္သြယ္တယ္။ ေနာက္ ႏိုင္ငံတကာ သံရံုးေတြကို အကူညီေတာင္းတယ္။ တကယ္လို႕ အဲဒီလူေတြကို မင္းတုိ႕ သူတို႕မိဘေတြလက္ထဲကို   ျပန္ပို႕ေပးႏုိင္သလား။ျပန္ပို႕ေပးႏိုင္တယ္ဆုိရင္ ငါတုိ႕သြားေဆြးေႏြးေတာ႕မလို႕။ သူတုိ႕ကလည္း ဒါ စစ္သံုပန္းဆိုရင္ေတာ႕ရတယ္ေပါ႕ဗ်ာ။ သူလွ်ိဳဆိုရင္ေတာ႕…တကယ္ေတာ႕ တရုတ္ျပည္ၾကီးကို   ျဖတ္ၿပီး ေတာ႕သြားရမဲ႕ ကိစၥမွာ အိမ္ရွင္ႏိုင္ငံရဲ႕ ခြင္႔ျပဳခ်က္ မပါဘဲနဲ႕ေတာ႕သြားလုိ႕မရဘူးေပါ႕။ အဲဒါဆိုရင္ေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ နည္း က်ေနာ္တုိ႕ ဟန္နဲ႕ လုပ္ရေတာ႕မယ္ဆိုၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ အေနနဲ႕ဦးတည္ၾကိဳးပမ္းတာကေတာ႕ အဲဒါပါပဲ။

ေနာက္အခ်ိဳ႕ဟာေတြကို သိႏိုင္ေအာင္ သူတို႕လည္း ေျပာခ်င္တာ ေျပာလုိ႕ရေအာင္   ေမးတာရွိ တယ္။သူတို႕လည္း မေျပာၾကဘူးေလ။ သူတုိ႕ေမးႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးတယ္၊ ၿပီးေတာ႕ မဟာမိတ္ေတြေရွ႕ မွာ ေမတၱာရပ္ခံတာကေတာ႕ သံေျခက်ဥ္းေတြေပါ႕ဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႕ရဲေဘာ္ေတြလည္းေထာင္ထဲမွာ သံေျခက်င္းနဲ႕ ေနရတာရွိတယ္။ သူတို႕လည္း မယံုၾကေတာ႕ဘူးဆိုရင္လည္း ျပန္ပါေစေပါ႕၊ လႊတ္လိုက္ေပါ႕။အဲလိုမ်ိဳးၾကီး မထားပါနဲ႕ေပါ႕၊ ရဲေဘာ္ေတြ ေကၽြးသေလာက္ေတာ႕ ေကၽြးပါေပါ႕ရဲေဘာ္ေတြ ခံစားခြင္႕ရတဲ႕ က်န္းမာေရး ကုသခြင္႔ေလာက္ေတာ႕ေပးပါေပါ႕၊ အဲဒါမ်ိဳးေပါ႕ေလ။

ေျပာရင္းနဲ႕ ေလသံေပ်ာ႔သြားၿပီး ခဏနားတယ္။ၿပီးမွ က်မေမးခြန္းစေမးျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ အကိုတုိ႕အေနနဲ႕လည္း ဒီကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အမွန္ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ေပါ႕ေလ၊ က်မတို႕ျပည္သူေတြ အေနနဲ႕လည္း ABSDF ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းမွာ ဒီဟာၾကီးက အမည္းစက္ၾကီး   ျဖစ္ေနေတာ႕ေလ၊   ျပည္သူေတြအေနနဲ႕ ခုထက္ပိုၿပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္ေအာင္ ေထာက္လွမ္းေရးေတြနဲ႕လည္း ခုလို စံုစမ္းေဖာ္ထုတ္လို႕ရႏိုင္တဲ႕ အေနအထားတခုေရာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါသလားရွင္။

ေျဖ။ က်ေနာ္ေျမာက္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္ေတြအားလုံးကိုလည္း တင္ျပပါတယ္။ေတာ္လွန္ေရး အေတြ႕အၾကံဳအရ  အရမ္းၾကီးမရွိေသးေပမဲ႕လို႕ က်ေနာ္ ဖတ္ဖူး၊ေလ႕လာဖူးတာေတြ ၾကားဖူးတာေတြ မဟာမိတ္ေတြ ေျပာျပတာေတြ ရွိခဲ႕ဖူးတာကိုး။ ဒါက ဒီေလာက္အမ်ားၾကီးေတာ႕ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး ထင္ပါတယ္။ေျမာက္ပိုင္းသြားတုန္းကလည္း က်ေနာ္ေျပာတယ္၊ ဒီကိစၥက တေန႕ေန႕တခ်ိန္ခ်ိန္ က်ရင္ေတာ႕ ရွင္းရမွာ။

ေမး။ ။ဟုတ္ကဲ႕၊ ရွင္းသင္႔တာေပါ႕။

ေျဖ။ ရွင္းရမွာ ဆိုတာကလည္း ဗ်ာ ဥပမာ က်ေနာ္က ဒီလူကို ဒီလုိျမင္တယ္လို႕ စြတ္စြဲတယ္။ အဲလုိ စြတ္စြဲတာကို တဖက္က ျပန္လွန္ေမးဖို႕ လူက ဘယ္မွာလဲ ဆိုေတာ႕ မႏၱေလးမွာပဲ ရွိတယ္။ေနာက္ အစိုးရဘက္က ေထာက္လွမ္းေရး တာ၀န္ရွိတဲ႕ သူကို က်ေနာ္ ဘယ္လိုသြားေမးမလဲ။ ဆိုေတာ႕ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက ဒါေၾကာင္႔မို႕ ဒီလို စြတ္စြဲထားတာေတြက မွန္တယ္ မမွန္ဘူး၊ စဥ္းစားတဲ႕အခါမွာ ဘယ္လိုအေၾကာင္းမ်ိဳးေၾကာင္႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာ သိလာတာပဲ။ လူ႕အခြင္႔ေရးခ်ိဳးေဖာက္ ခံရၿပီး စစ္တာေတြ ရွိတယ္။ဒါေတာ႕ မွားတယ္။ ေနာက္တခုက ေသဒဏ္ေပးတဲ႕အထိ မျဖစ္သင္႕ဘူး။ ဒီေန႕ထိ သူတို႕ရွိေနရင္ေတာ႕ ေျဖလို႕ရတာေပါ႕ဗ်ာ။ မွားသြားၿပီးမွ ဆိုေတာ႕ စိတ္မေကာင္း စရာေတြျဖစ္ေတာ႕တာေပါ႕။ ေနာက္ ABSDF တခုလံုးေပါ႕ဗ်ာေတာထဲမွာ ABSDF ကတိုက္ပြဲ၀င္ၿပီး   ေသခဲ႕တာေတြ အနစ္နာခံၿပီး လုပ္ခဲ႕တဲ႕ ABSDF ရဲ႕ သမိုင္းေတြကို ဒီအမည္းစက္ၾကီး အမွားတခုလို   ျဖစ္သြားတယ္ပဲ ထားဦးေတာ႕ေနာ္။  ဒါၾကီးနဲ႕ေတာ႕ေနာ္…ေနာ္ ေခ်ဖ်က္လိုက္တာမ်ိဳးေတာ႕ မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။

ေမး။ ။က်မတို႕ မီဒီယာအေနနဲ႕ကေတာ႕ ဒါကို ျပည္သူကလည္း တကယ္သိခ်င္တယ္။ ေနာက္   ေသဆံုးသြားတဲ႕ သူေတြရဲ႕ မိသားစု၀င္ေတြကလည္း သူတို႕လည္း ခံစားရတာအျပင္ တခုခုေပါ႕ေနာ္၊ သူတို႕လည္း သူတို႕သားသမီးေတြကို ဆံုးရံႈးသြားခဲ႕ရတဲ႕ အတြက္ တခုခုျပန္လုပ္ေပးတာမ်ိဳးနဲ႕   ေက်နပ္ခ်င္တာေပါ႕ေလ။

ေျဖ။ ။ဒါေပါ႕။ဒါေပါ႕။ က်ေနာ္လည္း ၾကံဳတုန္းမွာ ေျပာခ်င္တာက ဘာလဲ ဆုိေတာ႕ က်ေနာ္နဲ႕ အရင္တုန္းက ေထာက္လွမ္းေရးေတြကိုေပါ႕ေလ သူတို႕လည္း သားသမီးခ်င္း စာနာတဲ႕ စိတ္နဲ႕ ၀င္ကူညီေပးေစခ်င္ပါတယ္။ မဟုတ္ဘဲနဲ႕ စြတ္စြဲခံရတယ္ဆိုတာကလည္း မေကာင္းဘူး။ အဖြဲ႔အစည္းကလည္း ဒါမ်ိဳးေတြျဖစ္သြားတဲ႕အခါက်ေတာ႕ မွားသြားတယ္ဆိုလို႕ရွိရင္လည္း သူတို႕လည္း တာ၀န္ယူရမွာပဲ။ က်ေနာ္တို႕ ဗဟိုအေနနဲ႕ ေျပာမယ္ဆိုရင္ မဟုတ္ေသာ္ျငားလည္း တာ၀န္ယူရမွာပဲ ေတာင္းပန္ရမွာပဲ။ ဒီမွာ တဆက္တည္းေျပာခ်င္တာကေတာ႕   ေထာက္လွမ္းေရး အေနနဲ႕လည္း ဒါကို၀ိုင္းကူၿပီးေတာ႕ ေျဖရွင္းေပးၾကပါ။

ေမး။ ။ ဘယ္လုိေၾကာင္႕ ABSDF အဖြဲ႕ ႏွစ္ဖြဲ႕ ကြဲသြားၾကတာလဲရွင္႕၊ အကိုေျပာခဲ႕တဲ႕ထဲမွာလည္း ပါေတာ႕ေလ အဲဒီျပသနာျဖစ္တဲ႕ အခ်ိန္မွာ ကြဲတယ္ဆိုတာမ်ိဳး ၾကားေတာ႕ေလ။

ေျဖ။ အဖြဲ႕ ၂ ဖြဲ႕က ဘာေၾကာင္႕ကြဲသြားၾကသလဲ ဆိုရင္ေတာ႕ ဦးေဆာင္မႈ ျပသနာေပါ႕ဗ်ာ။ ဦးေဆာင္မႈ ျပသနာကို ရွင္းရမယ္ဆိုရင္ေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ၾကားထဲမွာ ဒီမိုကေရစီက်င္႔သံုးမႈနဲ႕ပတ္သက္ရင္ အျမင္မတူဘူး။ အျမင္မတူဘူးဆိုတာက အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက က်ေနာ္တုိ႕က ေရြးေကာက္ပြဲ ပံုစံနဲ႕ ဒါကို လုပ္ခ်င္တယ္ေပါ႕။တဖက္က ကိုမိုးသီးတုိ႕ကလည္း ေတာ္လွန္ေရးကာလမွာ ဒါမ်ိဳး မလုပ္သင္႕ဘူးေပါ႕။ မွန္တာမွားတာေတြလည္း အဲဒီမွာ ညွိဳလို႕မရတာေပါ႕။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက စိတ္ထဲမွာ ရွိေနတဲ႕ ေနာက္ခံသံသယေတြကလည္း ဘာလည္း ဆိုေတာ႕ ေတာ္လွန္ေရးကို ျပတ္ျပတ္သားသား ဆင္ႏြဲရမယ္။ ဒီလူေတြက ေတာ္လွန္ေရးကို ျပတ္ျပတ္သားသားဆင္ႏြဲမွာ မဟုတ္ဘူး၊ အေတြးအေခၚသမားေတြဆုိတဲ႕ သံသယေလးေတြလည္း ၀င္လာတာမ်ိဳး ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ႕ ဒီေန႕လို ၂၄ ႏွစ္ေလာက္ေနလာၿပီးတဲ႕ အခါက်ေတာ႕ ဒါေတြကလည္း ဘာမွ မဟုတ္ဘူးေပါ႕။ အဲဒီလို စြတ္စြဲၾကတဲ႕  သူေတြကလည္း ဒီလိုပဲ ေတာထဲမွာ ဆက္ေနၿပီး ဒီလိုပဲ ေနလာၾကေတာ႕ စိတ္ထဲမွာ သံသယရွင္း သြားတာေပါ႕ဗ်ာ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ႕ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ႕ အေတြ႕အၾကံဳ   ႏုနယ္ၾကတဲ႕ အခ်ိန္၊ လူေတြကလည္း မာန္တက္ၾကတဲ႕အခ်ိန္၊ အျပိဳင္အဆိုင္ကလည္း ၾကီးတဲ႕အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႕ စိတ္ႏုႏုနဲ႕ မျဖစ္သင္႔တာေတြျဖစ္ၾကတာပါပဲ။

ခုခ်ိန္မွာေတာ႕ ေဒါက္တာ ႏိုင္ေအာင္က အသက္ ၅၀  ရွိၿပီလို႕ သိရပါတယ္။ အသက္ ၅၀ အရြယ္နဲ႕ ျပန္သံုးသပ္ၾကည္႕ရင္ေတာ႕ စိတ္ႏုႏုနဲ႕ မျဖစ္သင္႔တာျဖစ္ၾကတယ္လို႕ျမင္ေၾကာင္း ေျပာဆိုတာပါ။

“က်ေနာ္ ဒီဘ၀ထဲမွာ ခံယူမႈ ၂ ခုေပါ႕။ တခုက ဘာလဲ ဆိုေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ တကယ္လြတ္ေျမာက္ခ်င္ တယ္ဆိုလုိ႕ရွိရင္ ကိုယ္႔ကိုယ္တိုင္က တရားမွ်တမႈဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ သိရမယ္၊ တျခားလူေတြရဲ႕ မတရားမမွ်တမႈ အဲဒီအတြက္လည္း တိုက္ပြဲ ၀င္ႏိုင္ရမယ္။ သူတို႕အတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေပးႏိုင္မွ သူတို႕အတြက္ ေျပာဆိုေပးႏိုင္မွ ကိုယ္႔ရဲ႕ တရားမွ်တမႈဆိုတာရွိတယ္၊ အဲဒါေတြကို ခံယူႏိုင္မွ က်ေနာ္တုိ႕ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မယ္လို႕  ခံယူတယ္`“

အသက္ ၅၀ အရြယ္ရဲ႕ ခံယူခ်က္ကို ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ႕ ခဏ နားၿပီး အင္တာဗ်ဴးကို   ျပန္စျဖစ္ပါတယ္။

ဆက္လ်က္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)

No comments:

Post a Comment