Monday 10 September 2012

ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ရဲ႕ ျမန္မာျပည္ ခရီး(၃)


ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးေတြကိုဖတ္ၿပီး ေပးၾကတဲ႕ comment ေတြကလည္းစိတ္ ၀င္စားစရာေတြပါပဲ။comment ၀င္ေရးတဲ႕ သူအခ်ိဳ႕မွာ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္တို႕ ကုိမိုးသီးဇြန္တုိ႕ကို တကယ္သိၿပီး ေရးေနတာျဖစ္တဲ႕အတြက္  စိတ္၀င္စားစရာေကာင္္းသလို၊ က်မတို႕ မသိရတာေတြ၊ မျမင္တာေတြလည္း ျမင္ရပါတယ္။

က်မအေနနဲ႕ေတာ႕ ကိုမိုးသီးဇြန္ကုိလည္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွသာ ပထမဆံုးေတြ႕ဖူးျမင္ဖူး၊ ေမးခြန္း ၂ခြန္းေလာက္သာေမးဖူးခဲ႕သလို ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ကိုလည္း ခုမွေတြ႕ၿပီး ေမးဖူးပါတယ္။
 အဲဒါေၾကာင္႔ က်မက သူတို႕ကို ဖ်တ္ခနဲျမင္တဲ႕ အျမင္တခုအေနနဲ႕ပဲ ေရးသားႏိုင္ပါတယ္။


ခုလို က်မေရးေနတာ အခ်ိဳ႕ကေတာ႕ မိုးသီးဇြန္ကို တိုက္ခိုက္ၿပီး၊ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ကို မတယ္လို႕ေျပာၾကတာလည္း ၾကားရပါတယ္။ အဲလိုၾကားရေတာ႕လည္း ရီခ်င္ပါတယ္။ သူတုိ႕အျမင္နဲ႕သူတို႕ေျပာၾကတာပါ။ က်မကိုလည္း ေအာက္လမ္းနည္းလမ္းမ်ိဳးစံုနဲ႕ တိုက္ခိုက္ၾကတာလဲ ပါေသးတယ္။

တိုက္ခုိက္တဲ႕သူေတြအမ်ားစုကလည္း ေယာက္်ားရင္႕မာၾကီးေတြျဖစ္တာရယ္၊ ေအာက္တည္းက်တဲ႕နည္းကို   သံုးတာရယ္၊ ပရိုဖိုင္းအမွန္ေတြနဲ႕ မတုိက္ခိုက္ရဲတာရယ္ ။ဘာေၾကာင္႕ခုလို လုပ္ရသလဲဆုိတာကိုေတာ႕ မစဥ္းစားတတ္ေအာင္ပါပဲ။


ၿပီးေတာ႕ ေနာက္တခ်က္ကိုလည္း က်မ သတိထားမိသြားတယ္။ ဘယ္လုိလူမ်ိဳးေတြက က်မတို႕ သတင္းေထာက္ေထာက္ကို ရန္သူလုိ႕ သတ္မွတ္တတ္ၾကသလဲ ဆိုတာကိုပါ။

ဟိုအရင္ စစ္အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္က က်မကို ရန္သူလို႕ သတ္မွတ္တာက စစ္အစိုးရပဲ ရွိပါတယ္။ ခုေတာ႕ က်မကို ရန္သူလို႕ သတ္မွတ္ထားတဲ႕သူေတြ ပိုမ်ားလာသလိုပဲလုိ႕လည္း ခံစားရတယ္။

ၿပီးေတာ႕facebook က မိတ္ေဆြေတြထဲမွာ က်မကို ခ်စ္တဲ႕ခင္တဲ႕ သူေတြရွိသလို၊ မုန္းတီးတဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရးတိုက္ခိုက္ခ်င္တဲ႕ က်မ စာလံုး၀ မေရးႏိုင္ေတာ႕ေအာင္အထိကို တိုက္ခိုက္ခ်င္တဲ႕ သူေတြ ရွိလာတယ္ဆိုတာ သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ မုန္းတီးသူ ၁ ရာမက ရွိပါေစဦး က်မကို ခ်စ္တဲ႕ မိတ္ေဆြ ၁ ေယာက္ပဲ ရွိပါေစ၊ က်မအလုပ္ကိုေတာ႕ က်မ ဆက္လုပ္ရမွာပါပဲ။ က်မ တာ၀န္၊က်မ အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ရံုျပင္အျခား မရွိပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင္႕ ဆက္ေရးပါမယ္။ေနာက္လည္း ေရးပါဦးမယ္ရွင္။

ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ဆိုတာ ABSDF မွာ ေခတ္ေကာင္းခ်ိန္ ရွိခဲ႕တယ္၊ တခ်ိန္တုန္းက ႏိုင္ေအာင္က ဒီရုပ္မဟုတ္ဘူးလို႕ ေျပာတဲ႕အသံကို ခုေနာက္ပိုင္းမွာ က်မ ၾကားလာရပါတယ္။

သူအရင္တုန္းက ဘယ္လိုရပ္ရုပ္မ်ိဳးရွိခဲ႕သလို၊ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ယံုၾကည္ခ်က္အျပည္႔ရွိတဲ႕ လူငယ္တေယာက္၊ ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ႕ လူငယ္တေယာက္… အဲဒီလို က်မတုိ႕ ျမန္မာျပည္က လူေတြ ပံုေဖာ္ၾကည္႔ခဲ႕ဖူးပါတယ္။

အခု က်မေရွ႕ကေတြ႕ေနရတဲ႕ ေဒါက္တာ ႏုိင္ေအာင္ကေတာ႕ က်မတို႕ ထင္ထားသလို သူ႕မ်က္လံုးေတြက ေတာက္ပ မေနပါဘူး။ အျပံဳးေတြကလည္း မလန္းဆန္းပါဘူး။ က်မ ေမးခြန္းေတြကိုလည္း သတိထားၿပီး ေျဖေနရတယ္လို႕ က်မ ထင္မိတယ္။ ၿပီးေတာ႕သူ႕ၾကည္႔ရတာက တခုခုကို အားတင္းေနရသလိုပဲ ျမင္ရပါတယ္။

က်မ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္းတခုကို ဆက္ေမးလိုက္ပါတယ္။

ေမး။ ။ျမန္မာျပည္မွာက အကိုလုပ္ခ်င္တာေတြနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ အစိုးရအေနနဲ႕ေရာ လက္ခံႏိုင္မႈ ရွိႏိုင္သလား၊ အျခားသူေတြ ကလည္း အကိုတို႕ကို ေစာင္႕ၾကည္႔သံုးသပ္ေနသလိုပဲ လက္ရွိအစိုးရအဖြဲ႕အေနနဲ႕ ေစာင္႔ၾကည္႔မဲ႕ အေနအထားရွိေနေတာ႕ေလ၊ အဲဒီကိစၥေတြကိုေရာ ဘယ္လိုစဥ္းစားထားခဲ႕သလဲ။

ေျဖ။ ။ဟို ဒါကေတာ႕က်ေနာ္ ျမန္မာျပည္အတြက္ လုပ္ေပးခ်င္တာကို က်ေနာ႕ဘက္က အျမင္နဲ႕ေျပာတာပါ။ ဒါေပမဲ႕ ဟို… ဘယ္လိုေျပာမလဲ။ ေျပာရမဲ႕ ကိစၥ ဆိုရင္ေတာ႕ က်ေနာ္ေျပာရမယ္။ မေန႕ပဲေလ ဟုိအခ်ိဳက စစ္အစိုးရကို မယံုဘူးေပါ႕ဗ်ာ။ စစ္အစိုးရကလည္း အျမဲတမ္းအသံုးခ်တယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ကံေကာင္းတာေတြေတာ႕ရွိတယ္လို႕ က်ေနာ္တုိ႕ အေတြ႕အၾကံဳအရေပါ႔ဗ်ာ။ စကားမေျပာခင္မွာ ကိုယ္ေျပာမဲ႕ဟာကို ဘာလဲဆိုတာ ေျပာလိုက္တယ္။ စကားေျပာၿပီးတဲ႕အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ေျပာလိုက္တဲ႕ဟာက ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေျပာျပလိုက္တယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒါေတြကို အမ်ားျပည္သူကို အသိေပးလိုက္တဲ႕အတြက္ ဒီဟာအေပၚမွာ တခုခုမ်ားအသံုးခ်ခ်င္တယ္ဆိုရင္ လုပ္လုိ႕မရေတာ႕ဘူး။ ကိုယ္ကေတာ႕ ကိုယ္႔အဖြဲ႔အစည္းကို ကိုယ္စားျပဳတယ္ေျပာေပမဲ႕ တိုင္းျပည္အေၾကာင္းကို ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ႕ ျပည္သူေတြ  သိသင္႔တယ္၊တကယ္လို႕က်ေနာ္တုိ႕ က်ေနာ္တုိ႕က တမ်ိဳးၾကီး လုပ္ေနတယ္ဆိုရင္ ျပည္သူေတြ ေ၀ဖန္မယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသံေတြလည္း က်ေနာတုိ႕ ျပန္ၾကားဖို႕လိုတယ္။ အဲလုိဟာမ်ိဳးမွာလည္း မီဒီယာေတြရွိလာတာေကာင္းတယ္။

ေမး။ အခုအကိုတို႕လာမယ္ဆိုေတာ႕ မႏၱေလးမွာ ရွိေနတဲ႕ေျမာက္ပိုင္းမွာ အသတ္ခံလိုက္ရတဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ သူတို႕မိသားစုေတြ လာတယ္၊ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲေတြ လုပ္ၾကတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ေကာ အကို႕အေနနဲ႕ဘယ္လိုရင္ဆိုင္မယ္လို႕ စိတ္ကူးထားပါသလဲ။

ေျဖ။ သတင္းစာရွႈင္းလင္းပြဲ လုပ္တာတုိ႕ အဲဒါေတြကေတာ႕ သူတို႕ရဲ႕ အခြင္႕အေရးပါ၊ က်ေနာ္ျပန္လာတဲ႕အခ်ိန္မွာ သူတို႕ေျပာသင္႕ေျပာထုိက္တာကို ေျပာၾက၊ လုပ္ၾကတာပါ။ အဲဒီေပၚမွာ သူတို႕သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲေတြ လုပ္တဲ႕အေပၚမွာေတာ႕ က်ေနာ္ ဘာမွ ေျပာစရာမရွိသလို၊ ဆန္႕က်င္စရာလည္း မရွိပါဘူး။ သုိ႕ေပမဲ႕ ေျမာက္ပိုင္းအေၾကာင္းနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္႕မွာလည္း ရွင္းျပခြင္႔ရွိပါတယ္။

ေမး။ ။ဟုတ္ကဲ႕ သူတိုနဲ႕ အကိုတို႕ခ်င္းေတြ႕ဖို႕ေျပာတာကိုလား။ ေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆံုၿပီး ရွင္းလင္းပြဲလုပ္ဖို႕လားရွင္႕။ ရွင္းျပခြင္႕လည္းရွိတယ္ဆိုေတာ႕ ဘယ္လိုပံုဆန္မ်ိဳးနဲ႕ရွင္းမယ္လုိ႕ စိတ္ကူးထားတာပါလဲ၊ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္ဖို႕ အစီစဥ္ရွိတာမ်ိဳးလားရွင္႕။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္လာခါနီးမွာ က်ေနာ္က ABSDF မဟုတ္ေတာ႕ဘူးေလ။ လာခါနီးမွာ ABSDF ကို က်ေနာ္ေမးပါတယ္။ ဒါ႕မတိုင္ခင္မွာပဲ မတ္လကတည္းက က်ေနာ္ကေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ၿပီးသြားပါၿပီ။ က်ေနာ္႕လက္ထပ္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ႕တာဆိုေပမဲ႕ လက္ရွိ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က ABSDF အဖြဲ႕ရဲ႕ တာ၀န္ရွိသူ မဟုတ္ေတာ႕ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင္႕ ABSDF နဲ႕ က်ေနာ္တုိ႕ သေဘာတူထားတဲ႕ အေၾကာင္းရွိတယ္။ ဒီကိစၥကို ဘယ္လိုျဖစ္တယ္၊ ဘယ္လိုထင္တယ္ ဆိုတဲ႕ အထင္အျမင္ေတြ အေၾကာင္းေတြကို က်ေနာ္႕တို႕အေနနဲ႕ ေျပာေနမဲ႕အစား၊ လက္ေတြ႔ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို ေဖာ္ထုတ္သင္႔တယ္။ အျဖစ္မွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ဖုိ႕ အေျခအေနအခ်ိန္အခါက ယေန႕အခ်ိန္မွာ မေရာက္ေသးဘူးလို႕ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒါက ဘယ္လိုအခ်ိန္အခါျဖစ္သင္႕သလဲဆိုရင္ တရားမွ်တတဲ႕ တရားစီရင္မႈ  ျဖစ္တဲ႕အခ်ိန္၊ ထင္သာျမင္သာ ရွိတဲ႕အခ်ိန္၊ ပါ၀င္ပတ္သက္တဲ႕သူေတြ သက္ေသခံသင္႕တဲ႕သူေတြအားလံုး အျပည္႔အ၀ ပါ၀င္ႏိုင္တဲ႕အခ်ိန္မ်ိဳးမွာျဖစ္သင္႕တယ္၊ အခုအေၾကာင္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ သက္ေသခံႏိုင္မဲ႕ လူေတြ အျပည္႔အစံဳရွိတဲ႕အခ်ိန္မွာ မ်ိဳးမွာ ေဖာ္ထုတ္သင္႕တယ္။

ခဏနားၿပီး သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

သူတုိ႕ေျပာဆို ေဆာင္ရြက္ခဲ႕တာေတြ သူတုိ႕ စစ္ေဆးခံခဲ႕ရတာေတြ ဒီလိုလုပ္ခဲ႕တာေတြ မွန္သလား မွားသလား ဆုိတာေဖာ္ထုတ္သင္႕တယ္။ အဲဒီေပၚမွာ ေတြ႕ရွိလာတဲ႕အေပၚမွာ ေတြ႕ရွိလာတဲ႕အတိုင္းပဲ ဆက္လ်က္အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သင္႕တယ္။ ေနာက္တျပိဳင္တည္းမွာေျပာခ်င္တာကေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕လည္း ေနာက္ပိုင္းမွာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ သိလာတဲ႕ လူ႕အခြင္႕ေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံရတဲ႕ ဟာေတြလည္း ေျပာစရာရွိပါတယ္။ လူ႕အခြင္႔ေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံရတာေတြ အတြက္လည္း က်ေနာ္တို႕ စိတ္မေကာင္းဘူး၊ေနာက္ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ မွန္သည္ မွားသည္ထက္ မွားမွားမွန္မွန္လူ႕အခြင္႔အေရးကို ခ်ိဳးေဖာက္ခံရတာ မေကာင္းပါဘူး။ ေနာက္ ကိုယ္႔ရဲေဘာ္ေတြလည္း အဲလိုမ်ိဳး လူ႕အခြင္႔ေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံရတာေတြလည္း ရွိခဲ႕ပါတယ္။ ေနာက္တခုက  က်ေနာ္ ေျမာက္ပိုင္းသြားတုန္းက ညွိဳေတာ႕လည္း က်ေနာ္ ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ အျမင္မတူတာနဲ႕ စစ္ေျမျပင္မွာ တေယာက္နဲ႕တေယာက္နဲ႕ လက္နက္ကိုင္ တိုက္ေနတာ တပိုင္း၊ အျမင္မတူတာနဲ႕ တေယာက္နဲ႕တေယာက္ သတ္ရမယ္ဆိုတာကကို က်ေနာ္တို႕အေနနဲ႕ က်ေနာ္တို႕အဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႕လည္း လက္ခံဖို႕ ခက္ပါတယ္။ လူ႔အခြင္႕အေရးကို ယံုၾကည္နားလည္လာတဲ႕အခါမွာ လူေတြရဲ႕ အသက္ရွင္သန္ႏိုင္ခြင္႕ကို က်ေနာ္တို႕ တန္ဖိုးထားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ABSDF ထဲမွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးေတြ လုပ္လာတဲ႕ အခ်ိန္မွာ က်ေနာတို႕ အဖြဲ႔အစည္းကိုထဲမွာ ေသဒဏ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တုိ႕ ခြင္႔မျပဳခဲ႔ပါဘူး။

ေမး။ ျဖစ္ခဲ႕စဥ္တုန္းကေရာရွင္႕...။

ေျဖ။ လြန္ခဲ႕တဲ႕ ႏွစ္ ၂၀တုန္းကလည္း က်ေနာ္ေျပာခဲ႕႔ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာျပည္ ျပန္တဲ႕အခ်ိန္ ဒီကိစၥကို ရွင္းရမွာပဲ၊ အနည္းဆံုးေတာ႕ မိသားစုေတြနဲ႕ ရွင္းရမယ္။က်ေနာ္တို႕လည္း မိသားစု ရွိတာပဲ သူတို႕ေတြမွာလည္း မိသားစု ရွိတာပါပဲ။ မိသားစုေတြကေတာ႕ သိခ်င္မွာပဲ။ အဲဒီေစတနာနဲ႕ အဲဒီတာ၀န္ယူမႈ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက က်ေနာ္တို႕မွာ ရွိပါတယ္။ ေနာက္အတိုက္အခံေတြကိုေရာ မေျပာဘူးလားဆိုတဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကိုလည္း က်ေနာ္ သေဘာက်ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ကိုယ္တိုင္ကလည္း တာ၀န္ယူမႈ တာ၀န္ခံမႈကို သေဘာက်ပါတယ္။ေနာက္တျပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက က်ေနုာ္တို႕ ကိစၥအပါ၀င္ေဖာ္ထုတ္တာေတြရွိသလို၊ ၿပီးခဲ႕တဲ႕ လြန္ခဲ႕တဲ႕ ႏွစ္ေတြတုန္းကလည္း အျခား လူ႕အခြင္႕အေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံရမႈေတြကို ေဖာ္ထုတ္ၾကရင္ေကာင္းပါတယ္။  အဲလိုျဖစ္လာမယ္ဆိုလို႕ရွိရင္ တရားမွ်တတဲ႕ တရားစီရင္မႈလည္း ျဖစ္လာတယ္ဆိုလို႕ရွိရင္ ။အဲလုိ ဆိုရင္ ပိုၿပီး လူ႕အဖြဲ႔အစည္းယဥ္ေက်းမႈကို ထပ္ၿပီးေတာ႕ ျမွင္႔တင္ႏိုင္မယ္လုိ႕ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။

ေမး။ ၂၀၁၂ ေဖေဖာ္၀ါရီလကစၿပီး ေျမာက္ပိုင္းကိစၥေတြက လူမူကြန္ကယ္ေတြမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႕ျဖစ္လာတယ္။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ က်မလည္း အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ဒီကိစၥေတြကို သိရၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ၿပီးေတာ႕ ကိုေမာင္ေမာင္ေရးတဲ႕ ေခတ္သစ္ဟသၤာကိုးေသာင္း စာအုပ္ကလည္း ထြက္လာတယ္ေပါ႕။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ေလာက္တုန္းက ျဖစ္ခဲ႕တဲ႕ကိစၥက ခုခ်ိန္ၾကမွ က်ယ္ျပန္႕လာတဲ႕ အေပၚမွာေရာ အကို႕အေနနဲ႕ ဘယ္လိုအျမင္ရွိပါသလဲ။

ေျဖ။ တစ္ဖက္က ရဲေဘာ္ေတြေျပာခဲ႕သလိုေပါ႕ဗ်ာ၊ ႏွစ္ ၂၀ ျပည္႔တဲ႕အခ်ိန္မို႕လို႕ေျပာႏုိင္သလို၊ေနာက္လူေတြ ေျပာေနသလို ထင္သာျမင္သာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဆိုတာလည္း ျဖစ္လာလို႕ေနမွာေပါ႕၊ တိုက္ဆိုင္မႈက အဲဒီခ်ိန္မွာပဲ…။ က်ေနာ္တို႕က အစိုးရနဲ႕ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအစီစဥ္ေတြ လုပ္ေနတဲ႕ အခ်ိန္က်မွ ျဖစ္ေနတာကိုေတာ႕ တိုက္ဆိုင္မႈအျဖစ္သတိထားမိတယ္။ က်ေနာ္တို႕ အခုလို စကားေျပာေနတဲ႕ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဒီလူေတြကေတာ႕ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတဲ႕ ဟာမ်ိဳးလည္း ျပည္သူေတြကို တင္ျပလိုက္တာ လုပ္လိုက္တာ ျဖစ္သလို၊ တဖက္မွာလည္း က်ေနာ္တုိ႕ကို မၾကိဳက္တာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ႕ ေသခ်ာေတာ႕က်ေနာ္မသိပါဘူး။
ေမး။ အဲဒီကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး တခုေလာက္ထပ္ေမးခ်င္ပါေသးတယ္။ အခုေန ေျမာက္ပိုင္းကိစၥကို ေျဖရွင္းဖို႕ အခ်ိန္မက်ေသးဘူးလို႕ အကိုေျပာတဲ႕အခါမွာ အကိုက ေျပာတယ္ တရားမွ်တတဲ႕စီရင္မႈလို႕ အကိုေျပာခဲ႕တယ္ေနာ္၊ အဲဒါကို ပိုနားလည္ေအာင္ ေသခ်ာရွင္းျပေပးလုိ႕ရမလား။

ေျဖ။  ဟုတ္ကဲ႕၊ ဥပမာေပါ႕ဗ်ာ ေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္တုိ႕နဲ႕အနီးစပ္ဆံုး ကိုျဖိဳးေ၀ေအာင္အမႈေပါ႕။ သူက မဟုတ္ပါဘူးလုိ႕လည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ေျပာတယ္။ ေနာက္ဆံုးၾကေတာ႕ အတင္း၀န္ခံခိုင္းတယ္၊ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ႕ ျပန္လႊတ္ေပးရတယ္ေပါ႕။ ဥပမာေျပာရတာက ဒီလိုတရားစီရင္ေရးမ်ိဳးေပါ႕၊ ေနာက္ဥပမာေျပာရရင္ ကခ်င္ဘက္မွာ ဆိုရင္ ဦးပန္ေရွာင္ကိစၥ၊ ေနာက္ က်ေနာ္တုိ႕ နယ္စပ္မွာ ေျပာေျပာေနတဲ ႕သန္လွ်င္္ဗံုးခြဲမႈနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ ကိုသန္းေဇာ္ကိစၥ ထင္ပါတယ္။ အျပင္မွာ ေရာက္ေနတဲ႕ လုပ္တဲ႕ သူကလုပ္ပါတယ္လို႕ ေျပာေနတာကို တကယ္မလုပ္တဲ႕ သူက ေထာင္အၾကာၾကီးက်ခံရတယ္ဆိုေတာ႕ ၿပီးခဲ႕တဲ႕ တရားစီရင္မႈက တရားသူၾကီးက ဆံုးျဖတ္ေနတာမွ မဟုတ္တာခ်ည္းေနာ္ အထက္က က်လာတဲ႕ အမိန္႕နဲ႕ပဲ ဆံုးျဖတ္ေနတာဆိုေတာ႕ အခု အခ်ိန္မွာလည္း ရွိေနေသးလားလို႕ ေမးရင္ ရွိတယ္။ အဲလိုမ်ိဳးအခ်ိန္မ်ိဳးမွာေတာ႕ ဘယ္လိုမွ မွ်တတဲ႕ ကိစၥ မေပၚႏိုင္ဘူးလို႕ ထင္တယ္။ ဒီအခ်ိန္ကေတာ႕ အဲလို အေျခအေနမေရာက္ေသးဘူးလို႕ က်ေနာ္တို႕ထင္ပါတယ္။

ေမး။ ဟုတ္ကဲ႕ပါ၊ အခုလည္း ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ေနတာျမင္ရတာမ်ိဳးေတြလည္းရွိေတာ႕ လက္ရွိအေျခအေနအရ တရားဥပေဒစိုးမိုးလာတဲ႕အခ်ိန္မဟုတ္ဘူးလုိ႕ အကို ဘာေၾကာင္႔ေျပာႏိုင္တာလဲရွင္႕။

ေျဖ။အေျပာင္းအလဲေတြမွာ ေသေသခ်ာခ်ာျမင္ေနရတာကေတာ႕ ဥပေဒျပဳမႈ အပိုင္းနဲ႕အစိုးရပိုင္းေပါ႕၊ တရားစီရင္ေရးက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြထဲမွာ ဘာမွ သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲလာမ်ိဳးေတြ ရွိလာတာ မေတြ႕ရေသးပါဘူး။လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ တရားစီီရင္ေရးအတြက္ ေကာင္းေအာင္ျပဳလုပ္တဲ႕ အဆိုျပဳခ်က္ေတြကို တင္သြင္းေနတာေတြ ၾကားရတယ္၊ဒါေပမဲ႕ အဲဒါေတြကို ျငင္းပါယ္ခံေနရတယ္ဆိုေတာ႕ မွ်တတဲ႕ တရားစီရင္ေရးျဖစ္ေအာင္ လႊတ္ေတာ္ကေရာ၊ အစိုးရကေရာ မၾကိဳးစားႏိုင္ေသးတဲ႕ အေျခအေနတခုပဲ ေရာက္ေနပါေသးတယ္။

ေမး။ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ကိုေမာင္ေမာင္ေရးထားတဲ႕ ေခတ္သစ္ဟသာၤကိုးေသာင္း စာအုပ္ကို အကိုဖတ္ၿပီးၿပီဆိုေတာ႕ေလ၊ အဲဒါေတြက အမွန္လားရွင္႕။

ေျဖ။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာကေလ ဒီစာအုပ္အေၾကာင္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ ABSDF ရဲ႕ ေနာက္ခံအေျခအေနေလးကို နည္းနည္းသိဖို႕လိုမယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ ၈၈ တုန္းက ေတာထဲကို သြားၾကတယ္ဆိုတာက အားလံုးကေနၿပီးေတာ႕မွ အဖြဲ႔အစည္းတခုတည္းကေနၿပီးေတာ႕မွ အားလံုးေတာထဲကို သြားၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ အဖြဲ႔စည္းတခုတည္းက မဟုတ္ေတာ႕ တေယာက္နဲ႕တေယာက္နဲ႕ျမင္ဖူးၾကတဲ ႕သူေတြ မဟုတ္ဘူး။ အရင္ကလို ကြန္ျမဴနစ္ပါတီေတာခိုသလိုမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္႔သပိတ္စခန္းအသီးသီးကေန နီးစပ္ရာတိုင္းရင္းသား နယ္ေျမေတြကို သြားၾကတယ္၊ အဲဒီမွာ စခန္းေတြဖြဲ႕ၾကတယ္၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ေထာင္ၾကတယ္။အဲဒီလူေတြအားလံုးကို စုၿပီးေတာ႕ ABSDF ကို ဖြဲ႕ရတာ။ေျပာခ်င္တာက တေယာက္နဲ႕တေယာက္နဲ႕ျမင္ဖူးၾကတဲ႕ သူေတြ မဟုတ္ဘူး။ဒါကတခ်က္ေပါ႕ ေနာက္တခ်က္က နယ္ေျမအသီးသီးက ေက်ာင္းသားေတြက အဖြဲ႔စည္းတခုတည္းဖြဲ႕ၾကမယ္ဆိုတဲ႕အခါ absdf စတင္ဖြဲ႔စည္းတဲ႕ ညီလာခံေလး လုပ္တယ္။ က်ေနာ္တု႕ိရဲေဘာ္ေတြက ရခုိင္ဘက္လည္း ေရာက္တယ္၊ အိႏၵိယဘက္လည္း ေရာက္သြားတယ္၊  ကခ်င္ဘက္လည္း ေရာက္သြားတယ္။


ဆက္လ်က္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးကို ေလးစားခင္မင္လ်က္ပါ။

ေမသၾကၤန္ဟိန္း(ျမစ္မခ)

No comments:

Post a Comment