Sunday 23 November 2014

ယာဥ္မရပ္ရလမ္းမႀကီးမ်ား သတ္မွတ္သည့္စနစ္ေၾကာင့္ လမ္းသြယ္မ်ားတြင္ ယာဥ္မ်ား၀င္ေရာက္ရပ္နားကာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔၍ ေနထုိင္သူမ်ား တိုင္ၾကား

Photo: ယာဥ္မရပ္ရလမ္းမႀကီးမ်ား သတ္မွတ္သည့္စနစ္ေၾကာင့္ လမ္းသြယ္မ်ားတြင္ ယာဥ္မ်ား၀င္ေရာက္ရပ္နားကာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔၍ ေနထုိင္သူမ်ား တိုင္ၾကား
Saturday, November 23, 2014

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ယာဥ္မရပ္ရလမ္းမ်ား သတ္မွတ္၍ ယာဥ္ရပ္နားမႈကို ကန္႔သတ္သည့္စနစ္ျဖင့္ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္အနည္းငယ္ရွင္းသြားေသာ္လည္း လမ္းသြယ္မ်ားထဲတြင္ ယာဥ္မ်ားဝင္ေရာက္ရပ္နားကာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔လာ၍ လမ္းသြယ္မ်ားတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားက တိုင္ၾကားမႈမ်ားရွိသည္ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
 
“ယာဥ္မရပ္ရလမ္းစနစ္ သတ္မွတ္တဲ့အတြက္ လမ္းမေပၚမွာ ယာဥ္ေတြရွင္းသြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီစနစ္ေၾကာင့္ လမ္းသြယ္ေတြထဲမွာ ယာဥ္ေတြဝင္ရပ္နားလို႔ ပိတ္ဆို႔တဲ့အတြက္ အဲဒီလမ္းေတြထဲမွာ ေနထုိင္တဲ့သူေတြက တုိင္ၾကားမႈေတြရွိပါတယ္”ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ေျပာၾကားသည္။
 
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းကို အေထာက္အကူျပဳေစရန္ႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းရန္ အဓိကလမ္းမႀကီး ၃၇ လမ္းအား ယာဥ္မရပ္ရအျဖစ္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာတြင္ စတင္သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
 
ထိုသို႔သတ္မွတ္လိုက္ၿပီး အဆိုပါလမ္းမ်ားတြင္ ရပ္နားသည့္ယာဥ္မ်ားအား ကရိန္းယာဥ္ျဖင့္ဆြဲယူကာ  ဒဏ္ေငြ႐ိုက္ အေရးယူျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ယင္းလမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္မရပ္ေတာ့ဘဲ လမ္းသြယ္မ်ားအတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ရပ္နားျခင္းေၾကာင့္  ပိတ္ဆို႔ကာ ယင္းစနစ္မွာ ေအာင္ျမင္မႈမရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
 
“ကြ်န္မတို႔လမ္းထဲမွာ အရင္ ကားအရမ္းမပိတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုေနာက္ပိုင္း ကားေတြအရမ္းပိတ္လာတယ္။ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာေအာင္ ပိတ္တာပါ။ ကြ်န္မတို႔ကားေတာင္  ေအာက္မွာရပ္ဖို႔ေနရာမရွိဘူး။ တစ္ေန႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္လိုျဖစ္လာတာ။ အဲဒီလိုျဖစ္လာရတာ ယာဥ္မရပ္ရလမ္းေတြ သတ္မွတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ပိုဆိုးလာတာပါ။ အဲဒီအတြက္ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းေပးဖို႔ တင္ျပထားတယ္”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ မဟာဗႏၶဳလပန္းျခံလမ္းတြင္ ေနထုိင္သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
 
သို႔ေသာ္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္ တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္အျဖစ္ ထပ္မံ၍ ယာဥ္ မရပ္ရလမ္း ၂ဝ အားလည္းေကာင္း၊ တတိယအႀကိမ္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂၇ ရက္တြင္ ၁ဝ လမ္းအားလည္းေကာင္း၊ စတုတၳအႀကိမ္အျဖစ္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေမ ၆ ရက္တြင္ ၁ဝ လမ္းအား လည္းေကာင္း၊ ပဥၥမအႀကိမ္အျဖစ္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၁ဝ ရက္တြင္ ငါးလမ္း၊ ဆဠမအႀကိမ္အျဖစ္ ေနာက္ထပ္ေျခာက္လမ္း ထပ္မံသတ္မွတ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုးအျဖစ္ ႏိုဝင္ဘာအတြင္း ယာဥ္မရပ္ရလမ္း ခုနစ္လမ္း ထပ္မံသတ္မွတ္လိုက္၍ ယာဥ္မရပ္ရလမ္း ၉၅ လမ္းအထိ ရွိလာၿပီျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ လမ္းအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ ၿမိဳ႕ျပင္ရွိလမ္းအခ်ဳိ႕ပင္ ပါဝင္လာခဲ့သည္။
 
ယာဥ္မရပ္ရ သတ္မွတ္သည့္လမ္းမ်ားတြင္ ခရီးသည္အတင္အခ်ျပဳလုပ္ရန္မွတစ္ပါး မည္သည့္ယာဥ္မွ် ရပ္နားျခင္းမျပဳဘဲ ရပ္နားသည့္ယာဥ္မ်ားကို ကရိန္းျဖင့္ဆြဲယူကာ ဒဏ္ေငြျဖင့္အေရးယူေၾကာင္း၊ ယင္းစနစ္ စတင္ခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာမွ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္  စက္တင္ဘာေနာက္ဆံုးပတ္အထိ  ယာဥ္အစီးေရ ၁၃၅ဝဝ ေက်ာ္အေရးယူခဲ့ၿပီး ဒဏ္ေငြ သန္း ၃၁ဝဝ ေက်ာ္ရရွိခဲ့ေၾကာင္း၊  အေရးယူသည့္ ဒဏ္ေၾကးအေနျဖင့္ ယာဥ္တစ္စီး က်ပ္ ၂၅ဝဝဝ သာရွိေသာ္လည္း ကရိန္းျဖင့္ဆြဲယူခမွာ တစ္စီးက်ပ္ ၅ဝဝဝဝ ႏွင့္အထက္ ေပးေဆာင္ရ၍ ကရိန္းလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ားသာ ပိုမိုအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေနသည့္ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ေနသည္ဟု သံုးသပ္သည္။
 
“ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို အမွန္တကယ္ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့နည္းစနစ္ မဟုတ္ေသးဘူး။ တစ္ဖက္မွာ ကားပါကင္ေတြ အလံုအေလာက္ မလုပ္ေပးႏုိင္ေသးဘဲနဲ႔ ဒီလိုမ်ဳိးကန္႔သတ္လိုက္ရင္ ဒီေနရာကေနေရႊ႕ ဟိုေနရာမွာသြား ပိတ္ေနဦးမွာပဲ”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပေရးရာ ကြ်မ္းက်င္သူတစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။

Eleven Media Group 

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မဟာဗႏၶဳလပန္းျခံလမ္း (အေပၚ) အတြင္း၌ ရပ္နားထားေသာ ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ေနသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မဟာဗႏၶဳလပန္းျခံလမ္း(အေပၚ)အတြင္း၌ ရပ္နားထားေသာယာဥ္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔ ေနသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ယာဥ္မရပ္ရလမ္းမ်ား သတ္မွတ္၍ ယာဥ္ရပ္နားမႈကို ကန္႔သတ္သည့္ စနစ္ျဖင့္ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္အနည္းငယ္ရွင္းသြားေသာ္လည္း လမ္းသြယ္မ်ားထဲတြင္ ယာဥ္မ်ား ဝင္ေရာက္ရပ္နားကာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔လာ၍ လမ္းသြယ္မ်ားတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားက တိုင္ၾကားမႈမ်ား ရွိသည္ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။

“ယာဥ္မရပ္ရလမ္းစနစ္ သတ္မွတ္တဲ့အတြက္ လမ္းမေပၚမွာ ယာဥ္ေတြရွင္းသြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ စနစ္ေၾကာင့္ လမ္းသြယ္ေတြထဲမွာ ယာဥ္ေတြဝင္ရပ္နားလို႔ ပိတ္ဆို႔တဲ့အတြက္ အဲဒီလမ္းေတြထဲမွာ ေနထုိင္တဲ့သူေတြက တုိင္ၾကားမႈေတြရွိပါတယ္”ဟု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းကို အေထာက္အကူျပဳေစရန္ႏွင့္ ယာဥ္ ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းရန္ အဓိကလမ္းမႀကီး ၃၇ လမ္းအား ယာဥ္မရပ္ရအျဖစ္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ ဘာတြင္ စတင္သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုသို႔သတ္မွတ္လိုက္ၿပီး အဆိုပါလမ္းမ်ားတြင္ ရပ္နားသည့္ယာဥ္မ်ားအား ကရိန္းယာဥ္ျဖင့္ဆြဲယူကာ  ဒဏ္ေငြ႐ိုက္ အေရးယူျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ယင္းလမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္မရပ္ေတာ့ဘဲ လမ္းသြယ္မ်ား အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ရပ္နားျခင္းေၾကာင့္  ပိတ္ဆို႔ကာ ယင္းစနစ္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ မရရွိ ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“ကြ်န္မတို႔လမ္းထဲမွာ အရင္ ကားအရမ္းမပိတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုေနာက္ပိုင္း ကားေတြအရမ္းပိတ္လာတယ္။ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာေအာင္ ပိတ္တာပါ။ ကြ်န္မတို႔ကားေတာင္  ေအာက္မွာရပ္ဖို႔ေနရာမရွိဘူး။ တစ္ေန႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္လိုျဖစ္လာတာ။ အဲဒီလိုျဖစ္လာရတာ ယာဥ္မရပ္ရလမ္းေတြ သတ္မွတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ပိုဆိုးလာတာပါ။ အဲဒီအတြက္ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းေပးဖို႔ တင္ျပထားတယ္”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ မဟာဗႏၶဳလပန္းျခံလမ္းတြင္ ေနထုိင္သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

သို႔ေသာ္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္ တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္အျဖစ္ ထပ္မံ၍ ယာဥ္ မရပ္ရလမ္း ၂ဝ အားလည္းေကာင္း၊ တတိယအႀကိမ္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂၇ ရက္တြင္ ၁ဝ လမ္းအားလည္းေကာင္း၊ စတုတၳအႀကိမ္အျဖစ္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေမ ၆ ရက္တြင္ ၁ဝ လမ္းအား လည္းေကာင္း၊ ပဥၥမအႀကိမ္အျဖစ္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၁ဝ ရက္တြင္ ငါးလမ္း၊ ဆဠမအႀကိမ္အျဖစ္ ေနာက္ထပ္ေျခာက္လမ္း ထပ္မံသတ္မွတ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုးအျဖစ္ ႏိုဝင္ဘာအတြင္း ယာဥ္မရပ္ရလမ္း ခုနစ္လမ္း ထပ္မံသတ္မွတ္လိုက္၍ ယာဥ္မရပ္ရလမ္း ၉၅ လမ္းအထိ ရွိလာၿပီျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ လမ္းအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ ၿမိဳ႕ျပင္ရွိလမ္းအခ်ဳိ႕ပင္ ပါဝင္လာခဲ့သည္။

ယာဥ္မရပ္ရ သတ္မွတ္သည့္လမ္းမ်ားတြင္ ခရီးသည္အတင္အခ်ျပဳလုပ္ရန္မွတစ္ပါး မည္သည့္ယာဥ္မွ် ရပ္နားျခင္းမျပဳဘဲ ရပ္နားသည့္ယာဥ္မ်ားကို ကရိန္းျဖင့္ဆြဲယူကာ ဒဏ္ေငြျဖင့္အေရးယူေၾကာင္း၊ ယင္းစနစ္ စတင္ခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာမွ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္  စက္တင္ဘာေနာက္ဆံုးပတ္အထိ  ယာဥ္အစီးေရ ၁၃၅ဝဝ ေက်ာ္အေရးယူခဲ့ၿပီး ဒဏ္ေငြ သန္း ၃၁ဝဝ ေက်ာ္ရရွိခဲ့ေၾကာင္း၊  အေရးယူသည့္ ဒဏ္ေၾကး အေနျဖင့္ ယာဥ္တစ္စီး က်ပ္ ၂၅ဝဝဝ သာရွိေသာ္လည္း ကရိန္းျဖင့္ဆြဲယူခမွာ တစ္စီးက်ပ္ ၅ဝဝဝဝ ႏွင့္အထက္ ေပးေဆာင္ရ၍ ကရိန္းလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ားသာ ပိုမိုအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေနသည့္ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ေနသည္ဟု သံုးသပ္သည္။

“ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို အမွန္တကယ္ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့နည္းစနစ္ မဟုတ္ေသးဘူး။ တစ္ဖက္မွာ ကားပါကင္ေတြ အလံုအေလာက္ မလုပ္ေပးႏုိင္ေသးဘဲနဲ႔ ဒီလိုမ်ဳိးကန္႔သတ္လိုက္ရင္ ဒီေနရာကေနေရႊ႕ ဟိုေနရာမွာသြား ပိတ္ေနဦးမွာပဲ”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပေရးရာ ကြ်မ္းက်င္သူတစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment