Friday, 11 January 2013

ေရရွည္ တည္တံ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ျမန္မာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး ဗဟုိဌာန (Myanmar Peace Centre) ကို တည္ေထာင္ ဖြင့္လွစ္ထား

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ထံမွ ေပးပို႔ေသာ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ႏွစ္သစ္ကူး သဝဏ္လႊာကို ဖတ္ၾကားစဥ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ က ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ထံမွ ေပးပို႔ေသာ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ႏွစ္သစ္ကူး သဝဏ္လႊာကို ဖတ္ၾကား စဥ္ ေနျပည္ေတာ္ ဇန္နဝါရီ ၁ဝ
ယေန႔ က်င္းပသည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အစည္း အေဝးတြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ထံမွ ေပးပို႔ေသာ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ႏွစ္သစ္ကူး သဝဏ္လႊာကို ဖတ္ ၾကား တင္ျပခဲ့သည္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပုိ႔ခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ ႏွစ္သစ္ကူး သဝဏ္လႊာမွာ ေအာက္ပါ အတုိင္းျဖစ္သည္-
ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ ႏွစ္သစ္ကူး သဝဏ္လႊာ
(၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၁ ရက္)
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယက၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ အမွဴးျပဳေသာ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စား လွယ္မ်ားႏွင့္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ခင္ဗ်ား-
ႏွစ္သစ္အခါ သမယမွာ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္း ရင္း ႏႈတ္ခြန္းဆက္သလုိက္ပါသည္။
ယခုလို ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဆ႒မပံုမွန္ အစည္းအေဝးစတင္ခ်ိန္တြင္ မိမိအေနျဖင့္ အထူး အေလးထားေဖာ္ျပလုိသည့္ ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္ထြန္းမႈမွာ လြန္ခဲ့သည့္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလ အတြင္း ေျပာင္းလဲလာသည့္ ျမန္မာ့ ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈအသစ္ျဖစ္ ပါသည္။ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတြင္ အတန္ၾကာ ေပ်ာက္ဆံုး ေနခဲ့ေသာ ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းေရး နည္းလမ္းျဖင့္ အေျဖရွာျခင္းဆုိသည့္ ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈ ျပန္လည္ အသက္ဝင္လာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ပြင့္လင္းသည့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ႏုိင္ငံေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ ဒီမိုကေရစီ ရွင္သန္ေရး လုပ္ငန္း စဥ္မ်ား ကို ေဆာင္ၾကဥ္းရာ၌ ႀကံဳေတြ႕ရေလ့ရွိသည့္အမ်ား ျပည္သူလူထု၏ လုိအင္ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ျခင္းမ်ား၊ ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပ ျခင္းမ်ားကို မိမိတို႔ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း အေနျဖင့္ ရင္ဆုိင္ႀကံဳေတြ႕ ေနရသည့္ အခ်ိန္ အခါ ျဖစ္ပါသည္။
“ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ျခင္း၊ ကန္႔ကြက္ဆႏၵ ျပျခင္း ျဖစ္စဥ္မ်ားတြင္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆုိင္ေရး နည္းလမ္းမ်ား အသံုးျပဳ ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားကို ႏုိင္ငံေရး အင္အားစုမ်ား အားလံုးပူးေပါင္း အေျဖရွာျခင္းဟူသည့္ အခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤစုစည္း အေျဖရွာမႈသည္ပင္လွ်င္ မိမိတို႔လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈစာမ်က္ႏွာသစ္ဟု ဆုိရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ''မတူညီေသာ အယူအဆမ်ား စုစည္းရွင္သန္ ႏုိင္ေသာ ဗဟုဝါဒ''ကုိ ေဆြးေႏြး ညိႇႏႈိင္း အေျဖရွာသည့္ နည္းလမ္းသည္သာ မိမိတို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ နည္းလမ္း ျဖစ္သည္ကို ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း သင္ခန္းစာရယူ ႏုိင္ခဲ့သည့္ႏိုင္ငံေရးတိုးတက္မႈဟု ဆိုရ မည္ ျဖစ္ပါသည္။
တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ႐ႈေထာင့္ေပါင္းစံု၊ အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ျဖင့္ က်ယ္ျပန္႔စြာ ေဆြးေႏြး ႏုိင္ခဲ့သည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ အသက္ဝင္လာမႈ၊ ဥပေဒျပဳေရး ျဖစ္စဥ္မ်ား ခုိင္မာလာမႈစသည့္ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစိုးရ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္း ႏုိင္မႈတုိ႔ကိုလည္း မိမိအေနျဖင့္ ဂုဏ္ယူလ်က္ရွိပါေၾကာင္း ေျပာၾကား လိုပါ သည္။ ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္ထြန္းမႈမ်ားအေပၚတြင္ ျပည္သူ လူထု တစ္ရပ္လံုးမွ ထားရွိသည့္ သေဘာထားမ်ား၊ ပါဝင္ ပတ္သက္မႈ မ်ားကို ေလ့လာ ၾကည့္႐ႈပါက ျပည္သူမ်ား၏ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ပါဝင္ စားမႈ (Political Consciousness) ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး စိတ္ရွည္ သည္းခံမႈ (Political Tolerance) ေရခ်ိန္ ျမင့္တက္လာ ျခင္းမ်ား ကိုလည္း အသိအမွတ္ ျပဳဂုဏ္ယူ ပါသည္။
ဒီမိုကေရစီ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရး လုပ္ငန္း စဥ္မ်ား အတြင္း ႏိုင္ငံေရး၊  စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး စသည့္ အေထြေထြ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ေရးမ်ား ေခ်ာေမြ႕ ေအာင္ျမင္ ေစေရးႏွင့္ ျပည္သူ မ်ား၏ လူမႈ စီးပြား ဘဝမ်ား တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေရး ကို ေဖာ္ေဆာင္ ႏုိင္ရန္ အတြက္ ႏုိင္ငံတကာ အသိုက္ အဝန္းႏွင့္ ေကာင္း မြန္ေသာဆက္ဆံ ေရးမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ မိမိတို႔အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာ အသိုက္အဝန္းႏွင့္ထိေတြ႕၍ ေကာင္းမြန္ေသာ ဆက္ဆံေရးမ်ားတည္ေဆာက္ ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္း ခဲ့ပါ သည္။ ႏုိင္ငံတကာမွ သမၼတမ်ား၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီးမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မ်ား၊ အထက္လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ား၊ ဥေရာပ သမဂၢ၊ ကမၻာ့ဘဏ္ အစရွိသည့္ ႏုိင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္း မ်ားမွ ဥကၠ႒မ်ား ကိုလည္း အစိုးရ အဖြဲ႕မွ လက္ခံ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြး ခဲ့ပါသည္။ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ အတြင္း တံခါးဖြင့္စ ျဖစ္သည့္ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံသို႔ ႏုိင္ငံေတာ္ အဆင့္ ဧည့္သည္ေတာ္ မ်ားလာေရာက္မႈ အႀကိမ္ေပါင္း (၁၃၄) ႀကိမ္ ရွိခဲ့ၿပီး ထိုသို႔ ႏုိင္ငံတကာ ႏွင့္ ထိေတြ႕ ဆက္ဆံမႈ အရွိန္အဟုန္ကို တိုးျမႇင့္ ႏုိင္ခဲ့ ျခင္းေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားကို အရွိန္အဟုန္ ျမႇင့္ေဖာ္ေဆာင္ ႏုိင္ရန္ အေထာက္ အကူ ျဖစ္ေစ ခဲ့ပါသည္။
၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ား သည္ ျမန္မာ့ ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္ေပၚ တိုးတက္မႈတြင္ အထူးထင္ရွားအေရးပါေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ အဓိက တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕ (၁၁) ဖြဲ႕ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြး မႈမ်ား စတင္ ႏုိင္ခဲ့ၿပီး အဖြဲ႕ (၁ဝ) ဖြဲ႕ႏွင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး သေဘာ တူညီခ်က္ အခ်ဳိ႕ ရရွိ ခဲ့ပါသည္။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး မည္မွ်ပင္ ေအာင္ျမင္ ေစကာမူ တုိင္းရင္းသားအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ျဖစ္ပြားသည့္ လက္နက္ကုိင္ပဋိပကၡမ်ားကုိ အေျဖ ရွာရန္အတြက္ ႏုိင္ငံေရး ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား မျဖစ္မေန ျပဳလုပ္ရန္ လုိအပ္ သည္ဟု မိမိတုိ႔ အစုိးရမွ ယုံၾကည္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြး မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ႏုိင္ရန္ အတြက္ လုိအပ္သည့္ ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲ ပုံစံ (Framework for Political Dialogue) ကုိလည္း ျပင္ဆင္ထားၿပီး ထိေရာက္ေသာ ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြး ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ ႏုိင္ရန္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီမႈ ရရွိၿပီး ျဖစ္သည့္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြး ညိႇႏႈိင္းမႈမ်ား ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။ လက္ရွိ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲထားေသာ အဖြဲ႕မ်ားအျပင္ ကခ်င္တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕ (KIO/KIA) ကုိလည္း ခ်န္လွပ္ မထားဘဲ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲ႐ုံသာမက ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ ပါဝင္လာႏုိင္ေအာင္ မိမိတုိ႔ တံခါး ဖြင့္ထားပါသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ေန ခ်ိန္တြင္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္လည္း အသက္ ေသြးေခြၽးတို႔ ေပးဆပ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ လုံၿခံဳေရးအတြက္ သာမက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုလုံး အတြက္ပါ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိပါသည္။
ထုိသုိ႔ ျပဳလုပ္ရန္ လုိအပ္မည့္ ယုံၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ကုိလည္း ၿငိမ္း ခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ေရး ေကာ္မတီအဆင့္ဆင့္မွ ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း အသိေပး တင္ျပ လုိပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ေရရွည္ တည္တံ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လြန္ ကာလ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး လုပ္ငန္း မ်ားအား ထိေရာက္စြာ လုပ္ေဆာင္ ႏုိင္ ရန္အတြက္ ''ျမန္မာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး ဗဟုိဌာန (Myanmar Peace Centre) ကုိ တည္ေထာင္ ဖြင့္လွစ္ထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
အစုိးရ အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ မႈမ်ားကုိ အထက္ပါ အတုိင္း ေဆာင္ရြက္ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ခဲ့သလုိ အထူး လုိအပ္လ်က္ ရွိေသာ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားကုိ လည္း ေဆာင္ ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။
ထင္ရွားသည့္ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားမွာ ႏုိင္ငံျခား ေငြလဲလွယ္ ႏႈန္းကုိ ေစ်းကြက္ ႏွင့္ ေလ်ာ္ ညီစြာ ႏႈန္းရွင္အျဖစ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ႏုိင္ခဲ့ျခင္း၊ ဘဏ္လုပ္ငန္းဆုိင္ရာ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို စတင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏီွး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို အားေပးသည့္ စီးပြားေရးဝန္းက်င္ တစ္ရပ္ ဖန္တီးေပးရန္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ခရီးသြား လုပ္ငန္းမ်ားကို ျပန္လည္ သက္ဝင္ ေစျခင္းႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္း ျခင္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ျခင္း တို႔ျဖစ္ပါ သည္။
ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဝန္းက်င္တြင္ ကာလ ရွည္ၾကာတည္ရွိ ေနခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသား စီးပြြားေရး ျပႆနာ ကို ျပည္တြင္း ျပည္ပပညာရွင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ စတင္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္လာခဲ့ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ''စီးပြားေရး ႏွင့္ လူမႈေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ေရးမူေဘာင္'' ႏွင့္ ''ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးမ ႈေလွ်ာ့ခ် ေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ မူေဘာင္'' တို႔ကို ေရးဆြဲႏိုင္ ခဲ့ပါသည္။ ယင္းမူ ေဘာင္မ်ား အရ ေရတို၊ ေရရွည္ စီမံကိန္း မ်ား ကိုလည္း စတင္ ေဆာင္ရြက္ ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ မႈအတြက္ ကာလ ရွည္ၾကာ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ ျပည္ပမွ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို လည္း ေျဖေလွ်ာ့ ေပးေစရန္ ႀကိဳးပမ္း ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီ လတြင္ ၾသစေၾတးလ် ႏိုင္ငံမွ ပိတ္ဆို႔ မႈမ်ားကို စတင္ ဖယ္ရွား ေပးခဲ့ၿပီး ဥေရာပ သမဂၢကလည္း ပိတ္ဆို႔ မႈမ်ားကို ဆုိင္းငံ့ ေပးသကဲ့သုိ႔ ဇူလုိင္လတြင္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု မွလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံ ခြင့္ကို ျပန္လည္ ခြင့္ျပဳခဲ့ ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုဝင္ဘာ လတြင္ သြင္းကုန္မ်ား တားျမစ္ မႈကိုလည္း ဖယ္ရွား ေပးခဲ့ပါသည္။ တစ္ဆက္ တည္းမွာပင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏ ကူညီပံ့ပုိးမႈျဖင့္ ''ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒသစ္'' ကို ျပ ႒ာန္း ေပးခဲ့ပါသည္။ ယခင္ ႏွစ္အတြင္း ျပည္တြင္း ျပည္ပ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ မ်ားေၾကာင့္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္းေပါင္း ေျခာက္ေသာင္းေက်ာ္ကို ဖန္တီး ေပးႏိုင္သကဲ့သုိ႔ ပုဂၢလိကရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို အားေပး ႏိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားဖန္တီး ေပးႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ထု႔ိျပင္ အလုပ္ သမား ႏွင့္ လယ္သမား အဖြဲ႕အစည္း မ်ားကိုလည္း လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႕စည္း ခြင့္ျပဳျခင္း၊ ယင္းတို႔၏ လိုအင္ ဆႏၵမ်ားအတြက္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ ခြင့္မ်ား လုပ္ေဆာင္လာႏိုင္ျခင္းမ်ားသည္ လြတ္လပ္ပြင့္လင္း လာေသာ အေျခအေနကို အစ ပ်ဳိးႏိုင္ခဲ့ ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
လူမႈေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မ်ားအေန ျဖင့္လည္း ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး ဆုိင္ရာ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ မႈမ်ား ကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့သည့္အျပင္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း အၿငိမ္းစားမ်ားအတြက္ ထုိက္သင့္ေသာ ပင္စင္လစာႏႈန္း သစ္မ်ား တိုးျမႇင့္ ေပးျခင္းတုိ႔ကို ေဆာင္ရြက္ ေပးႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ျပင္လာမည့္ ဘ႑ာေရး ႏွစ္အတြက္ ရသံုးမွန္းေျခ ေငြစာရင္းကိုလည္း အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ တို႔အၾကား ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ ရွိရွိျဖင့္ က်ယ္ က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြး ႏုိင္ခဲ့သျဖင့္ ''ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရ အသံုးဆုိင္ရာ ဥပေဒ'' ကို တစ္ႏွစ္ ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုမိုစနစ္ က်စြာ ျပ႒ာန္း ႏုိင္ေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္အတြင္း၌ ရသံုးမွန္းေျခ ေငြ စာရင္း ေဆြးေႏြးသည့္ ကိစၥရပ္မ်ား ကိုလည္း ျပည္သူ လူထုထံ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ ရွိရွိ အသိ ေပးႏုိင္ခဲ့ၿပီး လာမည့္ ဘ႑ာေရး ႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ားကို တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ တုိးျမႇင့္ ေပးႏုိင္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္ ကိုလည္း ေတြ႕ရွိရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားစြာ လုပ္ေဆာင္ ႏုိင္ခဲ့ ေသာ္လည္း အသြင္ ကူးေျပာင္းေရး ျဖစ္စဥ္အတြင္း၌ အဆင္မေျပမႈမ်ားႏွင့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားစြာကို ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။ လက္ပံေတာင္း ေတာင္စီမံကိန္း ဆႏၵျပမႈမ်ား၊ ေျမယာ ျပႆနာမ်ား၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ ကိစၥရပ္ မ်ားႏွင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥမ်ားမွ အေတြ႕အႀကံဳ မ်ားအား သင္ခန္းစာ မ်ားအျဖစ္ ရယူ၍ ေနာင္ လာမည့္ ႏွစ္မ်ားတြင္ ပိုမို ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံခန္႔ခြဲ မႈမ်ဳိးျဖစ္ ေပၚလာ ေစရန္ ဆက္လက္ ႀကိဳးပမ္းသြား မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔မိမိတို႔ ေဆာင္ရြက္ ေနေသာ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ မ်ားႏွင့္ အစဥ္ညိႇႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ယခင္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ကာလက ရရွိခဲ့ သည့္ ဥပေဒ ျပဳေရးဆုိင္ရာ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို အေျခခံ၍ သင္ခန္းစာမ်ား ေဖာ္ထုတ္ၿပီး ပိုမို ထိေရာက္ေအာင္ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ယခု အခ်ိန္အခါ ကဲ့သို႔ ႏုိင္ငံတကာ အသိုက္အဝန္းႏွင့္ ျပည္ တြင္း ႏုိင္ငံေရး အင္အားစုမ်ား အၾကား ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရး ဂုဏ္သိကၡာ ကို ျမႇင့္တင္ ႏုိင္ေသာ၊ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးမ်ား လုပ္ေဆာင္ ႏုိင္ေသာကာလတြင္ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ အခန္း က႑မွာမ်ားစြာအေရး ပါသည္ကို မိမိ အေနျဖင့္ အစဥ္ဂ႐ုျပဳၿပီး အစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အေကာင္ အထည္ ေဖာ္လ်က္ ရွိပါသည္။
ေခတ္မီေသာ ဒီမိုကရက္တစ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းသို႔ ခ်ီတက္ၾကရာတြင္ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းေသာ ေလွကား ထစ္မ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ ရေလ့ရွိပါသည္။ မိမိတုိ႔ အစိုးရအေနျဖင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ အက်င့္ ပ်က္ ျခ စားမႈတုိက္ဖ်က္ေရး စသည္တုိ႔ကို တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္တိုးျမႇင့္လုပ္ေဆာင္ သြားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အစိုးရယႏၲရား၏ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈႏွင့္ သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရ ျဖစ္ေရးအတြက္ အရွိန္ အဟုန္ျမႇင့္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ရမည္ကိုလည္း သိရွိထား ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အေနျဖင့္လည္း ျပည္ သူမ်ား၏လက္ေတြ႕ အက်ဳိးစီးပြား၊ ေရရွည္ အက်ဳိးစီးပြားကို အေလး အနက္ ထား သည့္ ျပည္ သူ႔ ဗဟိုျပဳ ဥပေဒမ်ား ဆက္လက္ ျပ႒ာန္းေပးသြားျခင္းျဖင့္ ျပည္သူမ်ားအား ဒီမိုက ေရစီယဥ္ေက်းမႈ၊ ဒီမို ကေရစီ အေလ့အက်င့္မ်ားႏွင့္ ယဥ္ပါး ရင္းႏွီးလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ေပးႏုိင္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါေၾကာင္း သဝဏ္လႊာ ေပးပို႔အပ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment