နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ဇုန္မ်ားတြင္ ေဒသခံ ကုန္သည္ငယ္မ်ားႏွင့္
လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အတြက္ တဦးခ်င္း အနည္းဆံုး သိန္း ၅၀ အထိ တင္ပို႔၊
တင္သြင္းခြင့္ ရွိသည့္ သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ လိုင္စင္ကတ္မ်ားကို ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔မွ စ၍ ထုတ္ေပးလွ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“က်ေနာ္တို႔ဆီ ေရာက္လာတဲ့ သြင္းကုန္ပစၥည္းအားလံုး တရား၀င္ လိုင္စင္နဲ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခြန္ ေပးေဆာင္ၿပီး သြားေနတယ္။ ေဒသအေနအထားအရ လမ္းေၾကာင္း အသီးသီးကေန သြားေနတာကိုေတာ့ မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဘူး” ဟု ျမ၀တီနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဇုန္မွ ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဗိုလ္မႉးႀကီး ရန္ႏိုင္ထြန္းက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္က လိုင္စင္အပိုင္း၊ ကုန္ပစၥည္းအပိုင္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျဖေလွ်ာ့ေပးမႈမ်ားရွိေသာ္လည္း ကုမၸဏီလုပ္ငန္းရွင္တခ်ဴိ႕သည္ အခြန္ေရွာင္ရန္ တရားမ၀င္လမ္းေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ကြင္းေရွာင္ သယ္ပို႔ေနေၾကာင္း၊ သြင္းကုန္မ်ားတြင္ စက္သံုးဆီအမ်ားဆံုး ျဖစ္ၿပီးအရက္၊ဘီယာႏွင့္ ေဆးလိပ္မ်ား ပါ၀င္ေၾကာင္း၊ ယင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားကို စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန (စီးပြား/ ကူးသန္း) က တရား၀င္ ခြင့္ျပဳသြားရန္ရွိေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒုတိယအႀကီးဆံုး ျဖစ္ေသာ ျမ၀တီနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ကို ျဖတ္၍ စက္သံုးဆီ၊ စားေသာက္ကုန္ႏွင့္ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ားတင္သြင္းၿပီး ေရႏွင့္ လယ္ယာထြက္ကုန္မ်ား ျပန္လည္ တင္ပို႔လွ်က္ရွိသည့္ ယင္းဇုန္၏ တေန႔တာ၀င္ေငြသည္ အနည္းဆံုး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂ သန္း နီးပါး ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“လိုင္စင္ဂ်ဴတီအပိုင္းကို ကုန္သည္ကေပးေဆာင္ရတယ္။ လိုင္စင္မရွိတဲ့သူေတြက ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး လုပ္ေပါ့။ ဒီမွာ ေအးဂ်င့္ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္” ဟု ကုန္စည္စီးဆင္းမႈအတြက္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးသည့္ ကုမၸဏီတခုမွ ကိုညီညီေအာင္က ေျပာသည္။
အေသးစား သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသည္ ယင္းေဒသရွိ ကုမၸဏီ ေအးဂ်င့္မ်ားႏွင့္ ကုန္စည္ သယ္ယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိၿပီး ရန္ကုန္အထိ ကုန္စည္သယ္ယူ ပါက ၁၂ ဘီးကား တစီးလွ်င္ စရိတ္၁၀ သိန္းခန္႔ ကုန္က်ေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းေနသည့္ ကုန္သည္တဦးက “က်မတို႔ အခြန္ေပးေဆာင္ရတာေတြမ်ားေနတယ္။ အခု တရား၀င္ လမ္းေၾကာင္းေပၚ အကုန္နီးပါးေရာက္ေနၿပီေလ။ အခြန္ ႏႈန္းထားေတြ ထပ္ခ်ေပး သင့္တယ္” ဟု ဆိုသည္။
ျမ၀တီ – ေကာ့ကရိတ္ လမ္းေၾကာင္းတြင္ကုန္တင္ကုန္ခ် ျပဳလုပ္ေနသည့္ ယာဥ္ေမာင္းဦး၀င္းေရႊက “လမ္းမွာပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္တယ္။ စည္းကမ္းမရွိ ေမာင္းႏွင္တာေၾကာင့္ လမ္းမွာ တစီးနဲ႔တစီး တိုက္မိတာေတြ ရွိတယ္။ အခတ္အခဲ ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဒီလမ္းကို ဒါထက္ ေကာင္းေအာင္ ျပင္ေပးရင္ စီးပြားေရး လမ္းေၾကာင္း ပိုၿပီးေတာ့ ပြင့္လင္းမယ္လို႔ ထင္တယ္။ ခိုးလမ္းက အမ်ားဆံုးသြားတဲ့ သူေတြရွိတယ္” ဟု သူကေျပာသည္။
ကုန္တင္ကားမ်ားအတြက္ လမ္းေၾကာင္းခ်ေပးသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ေပးရၿပီး လမ္းဂိတ္မ်ား တြင္လည္း က်ပ္ ၅၀၀၊ ၁၀၀၀ စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ေၾကးမရွိဘဲ ေတာင္းသည့္အတိုင္းေပးေနရေသးေၾကာင္း ကား သမားမ်ားထံမွ သိရသည္။
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္အဖြဲ႕စံုပါ၀င္သည့္ Mobile Team ျဖင့္ အေကာက္ခြန္ စည္းၾကပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သည့္အတြက္ ကုန္သည္မ်ား အခြန္ေပးေဆာင္ စရိတ္ ျမင့္တက္ၿပီး ကုန္ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းမႈမွာ မျဖစ္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ထိုင္း – ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ျမ၀တီ၊ တာခ်ီလိတ္၊ ေကာ့ေသာင္းႏွင့္ ၿမိတ္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ အခြန္အေကာက္စည္းၾကပ္ႏိုင္သည့္ Mobile Team မ်ားဖြဲ႕စည္းကာတရား၀င္ တင္သြင္းခြင့္ မျပဳထားသည့္ကုန္စည္မ်ား စစ္ေဆးေတြ႕ရွိပါက သိမ္းဆည္းၿပီး မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးခဲ့ေၾကာင္း ၎အဖြဲ႕တြင္ ပါ၀င္သည့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဌာနတာ၀န္ရွိသူတဦးက ဆုိသည္။
ဧရာ၀တီ
“က်ေနာ္တို႔ဆီ ေရာက္လာတဲ့ သြင္းကုန္ပစၥည္းအားလံုး တရား၀င္ လိုင္စင္နဲ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခြန္ ေပးေဆာင္ၿပီး သြားေနတယ္။ ေဒသအေနအထားအရ လမ္းေၾကာင္း အသီးသီးကေန သြားေနတာကိုေတာ့ မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဘူး” ဟု ျမ၀တီနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဇုန္မွ ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဗိုလ္မႉးႀကီး ရန္ႏိုင္ထြန္းက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္က လိုင္စင္အပိုင္း၊ ကုန္ပစၥည္းအပိုင္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျဖေလွ်ာ့ေပးမႈမ်ားရွိေသာ္လည္း ကုမၸဏီလုပ္ငန္းရွင္တခ်ဴိ႕သည္ အခြန္ေရွာင္ရန္ တရားမ၀င္လမ္းေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ကြင္းေရွာင္ သယ္ပို႔ေနေၾကာင္း၊ သြင္းကုန္မ်ားတြင္ စက္သံုးဆီအမ်ားဆံုး ျဖစ္ၿပီးအရက္၊ဘီယာႏွင့္ ေဆးလိပ္မ်ား ပါ၀င္ေၾကာင္း၊ ယင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားကို စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန (စီးပြား/ ကူးသန္း) က တရား၀င္ ခြင့္ျပဳသြားရန္ရွိေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒုတိယအႀကီးဆံုး ျဖစ္ေသာ ျမ၀တီနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ကို ျဖတ္၍ စက္သံုးဆီ၊ စားေသာက္ကုန္ႏွင့္ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ားတင္သြင္းၿပီး ေရႏွင့္ လယ္ယာထြက္ကုန္မ်ား ျပန္လည္ တင္ပို႔လွ်က္ရွိသည့္ ယင္းဇုန္၏ တေန႔တာ၀င္ေငြသည္ အနည္းဆံုး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂ သန္း နီးပါး ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“လိုင္စင္ဂ်ဴတီအပိုင္းကို ကုန္သည္ကေပးေဆာင္ရတယ္။ လိုင္စင္မရွိတဲ့သူေတြက ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး လုပ္ေပါ့။ ဒီမွာ ေအးဂ်င့္ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္” ဟု ကုန္စည္စီးဆင္းမႈအတြက္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးသည့္ ကုမၸဏီတခုမွ ကိုညီညီေအာင္က ေျပာသည္။
အေသးစား သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသည္ ယင္းေဒသရွိ ကုမၸဏီ ေအးဂ်င့္မ်ားႏွင့္ ကုန္စည္ သယ္ယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိၿပီး ရန္ကုန္အထိ ကုန္စည္သယ္ယူ ပါက ၁၂ ဘီးကား တစီးလွ်င္ စရိတ္၁၀ သိန္းခန္႔ ကုန္က်ေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းေနသည့္ ကုန္သည္တဦးက “က်မတို႔ အခြန္ေပးေဆာင္ရတာေတြမ်ားေနတယ္။ အခု တရား၀င္ လမ္းေၾကာင္းေပၚ အကုန္နီးပါးေရာက္ေနၿပီေလ။ အခြန္ ႏႈန္းထားေတြ ထပ္ခ်ေပး သင့္တယ္” ဟု ဆိုသည္။
ျမ၀တီ – ေကာ့ကရိတ္ လမ္းေၾကာင္းတြင္ကုန္တင္ကုန္ခ် ျပဳလုပ္ေနသည့္ ယာဥ္ေမာင္းဦး၀င္းေရႊက “လမ္းမွာပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္တယ္။ စည္းကမ္းမရွိ ေမာင္းႏွင္တာေၾကာင့္ လမ္းမွာ တစီးနဲ႔တစီး တိုက္မိတာေတြ ရွိတယ္။ အခတ္အခဲ ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဒီလမ္းကို ဒါထက္ ေကာင္းေအာင္ ျပင္ေပးရင္ စီးပြားေရး လမ္းေၾကာင္း ပိုၿပီးေတာ့ ပြင့္လင္းမယ္လို႔ ထင္တယ္။ ခိုးလမ္းက အမ်ားဆံုးသြားတဲ့ သူေတြရွိတယ္” ဟု သူကေျပာသည္။
ကုန္တင္ကားမ်ားအတြက္ လမ္းေၾကာင္းခ်ေပးသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ေပးရၿပီး လမ္းဂိတ္မ်ား တြင္လည္း က်ပ္ ၅၀၀၊ ၁၀၀၀ စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ေၾကးမရွိဘဲ ေတာင္းသည့္အတိုင္းေပးေနရေသးေၾကာင္း ကား သမားမ်ားထံမွ သိရသည္။
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္အဖြဲ႕စံုပါ၀င္သည့္ Mobile Team ျဖင့္ အေကာက္ခြန္ စည္းၾကပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သည့္အတြက္ ကုန္သည္မ်ား အခြန္ေပးေဆာင္ စရိတ္ ျမင့္တက္ၿပီး ကုန္ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းမႈမွာ မျဖစ္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ထိုင္း – ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ျမ၀တီ၊ တာခ်ီလိတ္၊ ေကာ့ေသာင္းႏွင့္ ၿမိတ္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ အခြန္အေကာက္စည္းၾကပ္ႏိုင္သည့္ Mobile Team မ်ားဖြဲ႕စည္းကာတရား၀င္ တင္သြင္းခြင့္ မျပဳထားသည့္ကုန္စည္မ်ား စစ္ေဆးေတြ႕ရွိပါက သိမ္းဆည္းၿပီး မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးခဲ့ေၾကာင္း ၎အဖြဲ႕တြင္ ပါ၀င္သည့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဌာနတာ၀န္ရွိသူတဦးက ဆုိသည္။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment