Friday 14 September 2012

ကမၻာတစ္လႊား ေရပန္းစားေသာ Toyota Pirus



ျမန္မာျပည္မွာသာ Honda Insight ကို အေတြ႔မ်ားတာပါ။ အမွန္တကယ္ ကမၻာမွာ ေရာင္း အားေကာင္းျပီး   ေအာင္ျမင္ေနတာက Toyota ရဲ ႔ Hybrid ကား -Prius ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွ ယေန႔တိုင္ ထုတ္လုပ္ လ်က္ရွိတဲ့ ကားျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာလည္း ေမာ္ဒယ္ျမင့္ Prius အခ်ိဳ ႔ရွိေနပါ တယ္။ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ အင္ဂ်င္ပါဝါ ၁၈၀၀ စီစီ ရွိေနတဲ့အတြက္ သိန္း ၁၀၀ဝ ဝန္းက်င္ရွိႏိုင္မယ့္ကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ေမာ္ဒယ္ မူရင္းေရာင္းေစ်းေတာင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂ ေသာင္းခြဲ ေအာက္မွာပဲ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာေငြနဲ႔ တြက္ရင္ သိန္း ၂၀၀ ဝန္းက်င္သာသာပါ။ သုိ႔ေပမယ့္ ေမာ္ဒယ္က ၂၀၀၇ အထက္ျဖစ္ျပီး အင္ဂ်င္ပါဝါမ်ားတဲ့ အတြက္ ေဆာင္ ရမယ့္ အခြန္နဲ႔ တြက္လိုက္ရင္ သိန္း ၆၀၀ မွသည္ သိန္း ၁၀၀၀ ဝန္းက်င္အထိ   ေျမာက္သြားႏိုင္ပါတယ။္


လူၾကိဳက္မ်ားရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းက ဆီစားသက္သာေစ လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆီစားသက္သာဆုိ Hybrid ကားမို႔ ျဖစ္ပါ တယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ Insight ရဲ ႔ Hybrid လုပ္ေဆာင္ခ်က္နဲ႔ မတူညီပါဘူး။ Toyota တို႔ ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးထားတဲ့ Hybrid စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာ္တာႏွစ္လံုးကို အဓိက အားကိုးျပီး Gasoline -ဆီအင္ဂ်င္က ေမာ္တာ အေထာက္အပံ့သေဘာ မ်ိဳးနဲ႔ ထားျခင္း ျဖစ္ ပါတယ္။ ေတြ႔ေနက် Hybrid ကေတာ့ ဆီနဲ႔ ေမာင္းႏွင္ျပီး သတ္မွတ္ႏွုန္း ကီလိုမီတာ တစ္ခုေရာက္မွ လွ်ပ္စစ္ ေမာ္တာက အလုပ္လုပ္ျခင္း   ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အားနည္းခ်က္က ျမန္မာျပည္အတြက္ အသံုးမတည့္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဟိုင္းေဝးလမ္းမ မွာ ေမာင္းႏွင္ မွ ေမာ္တာက အလုပ္လုပ္မယ့္ အေနအထားမွာ ရွိပါတယ္။

တိုယိုတာရဲ ႔ Prius မွာပါတဲ့ အင္ဂ်င္က်ေတာ့ အဲဒီလိုမ ဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ စကတည္း ကုိ ေမာ္တာကို အသံုးျပဳျပီး ခပ္ျမန္ျမန္ေမာင္းခ်င္မွသာ ဆီအင္ဂ်င္ကို စက္ႏွုိးတဲ့ သေဘာ သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေမာ္တာလုပ္ေဆာင္ခ်က္က ၾကိမ္းေသျမင့္ မွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေမာ္တာ ႏွစ္လံုးပါဝင္ပါတယ္။ ပထမတစ္လံုးကုိ Starting မွာသံုးျပီး ေမာင္းႏွင္ တဲ့အခါ မွေတာ့ ႏွစ္လံုးလံုးက အလုပ္လုပ္ပါ တယ္။ ေမာ္တာ က ထုတ္ေပးတဲ့ ပါဝါအရင္းအျမစ္ ၁.၄ ကီလိုဝပ္နာရီ အားရွိတဲ့ ဘက္ထရီ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခင္ထုတ္ဖူးသမွ် Prius ေတြထက္ အားပိုၾကီးလာပါတယ္။ ၁၈၀၀ စီစီ စလင္ဒါေလးလံုး Gasoline အင္ဂ်င္ကေတာ့ ျမင္းေကာင္ေရအား ၉၈ ထုတ္ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ စုစုေပါင္း ထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့ ျမင္းေကာင္ေရအားက ၁၃၀ ရွိျပီး ယခင္က ထက္ ၂၀ ေတာင္ပိုသြားပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆုိ သာမန္ ဆလြန္း၊ ဝက္ဂြန္ကားေတြလို လုပ္ေဆာင္ခ်က္က တူညီေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ဖံုးဖြင့္ပိတ္ပါ စုစုေပါင္း တံခါးငါးေပါက္နဲ႔ အတြင္း အျပင္ ျပင္ဆင္မွုေကာင္းမြန္တဲ့ ကား ျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ေစ်းကြက္ကို ဝင္ဖို႔ ၾကိဳးစားစဥ္တုန္းက Crash Test ဝင္ရပါတယ္။ အၾကမ္းခံစမ္းသပ္မွု Crash test မွာ ၾကယ္ငါးလံုး အမွတ္ျပည့္ရျပီး အေမရိက ေစ်းကြက္မွာ မ်က္ႏွာပန္းလွခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အၾကမ္းခံမွုႏွင့္ ကားလံုျခံဳေရးကို ထူးထူးေထြေထြ ရွာေဖြစစ္ေဆးေနစရာ မလုိေတာ့ပါဘူး။

ဂီယာက ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ထိန္း ၁ခ်က္ Planetary Gear ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္းဂီယာက လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာကို ပိုမိုဦးစားေပးတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြမွာ အသံုးတည့္တဲ့ အမ်ိဳးစားျဖစ္ တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ေလာင္စာဆီအင္ဂ်င္န႔ဲ တိုက္ရိုက္ ဆက္သြယ္မွုမရွိတဲ့အတြက္ ၅ခ်က္ထိုး၊ ၆ခ်က္ထိုး ေအာ္တို၊ ရိုးရိုးမ်ားကို အသံုျပဳတာနဲ႔ စာရင္ တစ္ခ်က္ထိုး Planetary ကပိုျပီးေတာ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ျမန္ဆန္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ ျပႆနာတက္ဖူးပါတယ္။ ယင္းဘရိတ္စနစ္က ကြန္ပ်ဴတာထိန္းခ်ဳပ္မွုကို အေျခခံတဲ့အတြက္ ေဆာ့ဖ္ဝဲ ခ်ိဳ ႔ယြင္းမွုေၾကာင့္ ၂၀၀၉-၂၀၁၀ အေတာအတြင္း မွာ ေခၚယူမွုျပဳ လုပ္ရပါေသးတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲျပင္ဆင္မွုက ကုန္က်စရိတ္မၾကီးခဲ့တဲ့အတြက္ Prius ရဲ ႔ေရာင္းအားကို မက်ေစခဲ့ပါဘူး။

၂၀၁၂ ေနာက္ပိုင္း တုိယိုတာမွ ေလာ္စာဆီ အင္ဂ်င္လံုးဝမပါ တဲ့ လွ်ပ္စစ္ Plug-in ကားထုတ္လုပ္ျပီး ေစ်း ကြက္ျဖန္႔အံုး မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ Plug-in ကားလည္း တစ္ခ်ိန္ က် ျမန္မာျပည္ေရာက္လာႏိုင္ပါတယ္။ Hybrid ကားမ်ားထဲ မွာ Prius သံုးတဲ့ အိုင္းယြန္း-လစ္သီယမ္ ဘက္ထရီက ပိုတာရွည္ခံတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ ေမာင္းႏွင္ၾကံဳဖူးမွ သိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘက္ကင္မရာ၊ ပါဝါဝင္းဒုိး၊ စမတ္ကီး၊ LCD တီဗီ၊ ေရဒီယို၊ GPS, Navigation စနစ္၊ In car Entertainment စံုစံုလင္လင္ပါရွိျပီး ဒီဇိုင္းက Insight တို႔နဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ရွိ ပါတယ္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ကတည္းက ထုတ္လုပ္ေန တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ Insight ထက္ ႏွစ္ႏွစ္ ေစာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေနာက္ဘက္ ခပ္ခံုးခံုး ဒီဇိုင္း ဘယ္သူအရင္စ တယ္ဆုိတာ တပ္အပ္မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ အသံုးျပဳသူ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္မွုအရသာ ေရြးခ်ယ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂ ေသာင္းခြဲ ေအာက္တန္ဖိုးရွိတဲ့ ၂၀၁၀ အထက္ Prius ေတြကို ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္မွာ ယန္း ၁၃ သိန္းအထက္နဲ႔ ခပ္ေကာင္းေကာင္း Used ကားေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေနပါတယ္။


ref:http://stg.colayonline.net

No comments:

Post a Comment