Saturday 23 May 2015

ေဒၚလာသန္း ၁၇၀ ကုန္က်မည့္ ရန္ကုန္-ဒလ တံတားအတြက္ ကိုရီးယားမွ ၁၃၉ သန္းခန္ ့ေခ်းမည္

ျမန္မာ-ကိုရီးယား ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားအျဖစ္ ရန္ကုန္ျမစ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္တည္ေဆာက္မည့္ ရန္ကုန္-ဒလ တံတားအတြက္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ရန္ပုံေငြ (EDCF) မွ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၃၇ ဒသမ ၈၃၃ ေခ်းယူခြင့္ရရန္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီးဦးေက်ာ္လြင္က ယေန႔ (ေမ၂၂)ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ ရွင္းလင္း တင္ျပခဲ့ သည္။

“တံတားရဲ့ စုစုေပါင္း ခန္ ့မွန္းကုန္က်ေငြက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၆၈ ဒသမ ၁၇၄ သန္း ျဖစ္ပါတယ္၊ EDCF Loan အေနနဲ ့၁၃၇ ဒသမ ၈၃၃ သန္းကို ေခ်းယူရမွာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ ့ ၃၀ ဒသမ ၃၄၁ သန္းနဲ ့ညီမွ်တဲ့ ျမန္မာက်ပ္ေငြကို ထည့္၀င္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ေခ်းေငြဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ ဝန္ႀကီးက အတိုးႏႈန္း ၀ ဒသမ ၀၁ ရာႏႈန္း၊ ဆိုင္းငံ့ကာလ ၁၅ ႏွစ္၊ ျပန္ဆပ္ကာလ ၂၅ ႏွစ္၊ စုစုေပါင္း အႏွစ္ ၄၀၊ ေခ်းေငြေပးဆပ္မႈ- တစ္ႏွစ္လွ်င္ ႏွစ္ႀကိမ္၊ ပ်က္ကြက္လွ်င္ တစ္ႏွစ္အတြက္ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈစရိတ္ ၀ ဒသမ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ IRR Ratio ၁၅ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ခန္႔မွန္းစီမံကိန္းကာလ - ငါးႏွစ္ျဖစ္ၿပီး ေခ်းေငြမ်ားအားလုံးကို တစ္ႏွစ္တည္းတြင္ သုံးမည္မဟုတ္ဘဲ ငါးႏွစ္ ခြဲျခားၿပီးသုံးသြားမည္ဟု ဆိုသည္။

ေခ်းေငြမ်ားကို ၂၀၁၅-၁၆ တြင္ ၇ ဒသမ ၇၄ သန္း၊ ၂၀၁၆-၁၇ တြင္ ၃၉ ဒသမ ၄၉၈ သန္း၊ ၂၀၁၇-၁၈ တြင္ ၃၁ ဒသမ ၇၄၄ သန္း၊ ၂၀၁၈-၁၉ တြင္ ၃၆ ဒသမ ၃၈၂ သန္း၊ ၂၀၁၉-၂၀ တြင္ ၂၂ ဒသမ ၄၆၉ သန္း ဟူ၍ ဘ႑ာႏွစ္အလိုက္ ခြဲျခားသုံးစြဲသြားမည္ျဖစ္သည္။

၂၀၁၂ ေအာက္တိုဘာလ သမၼတဦးသိန္းစိန္၏ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရး ခရီးစဥ္အတြင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံ သမၼတႏွစ္ဦးေတြ ့ဆုံစဥ္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားစီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး ၂၀၁၃ ဇြန္လ ၁၉ ရက္တြင္ ကိုရီးယားသမၼတႏိုင္ငံ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ဝန္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာကံေဇာ္တို ့ ေတြ ့ဆုံ၍ ႏွစ္ႏိုင္ငံ စီးပြားေရး အတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္ အစည္းအေ၀းျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ထိုအစည္းအေဝးမွ EDCF ေခ်းေငြျဖင့္ ရန္ကုန္ ျမစ္ေပၚတြင္ တံတားေဆာက္ရန္ ကိုရီးယားသမၼတႏိုင္ငံက အဆိုျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ကိုရီးယားအစိုးရက ေဒၚလာ ၆၈၀,၀၀၀ ေထာက္ပံ့ကူညီၿပီး Sambo Engineering Co., Ltd ႏွင့္ Korea Engineering Consultants Corp. တို႔က တံတားစီမံကိန္း ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္မႈကို ၂၀၁၃ ဧၿပီ ၁ ရက္မွ စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ ကိုးလၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီး ယခုစီမံကိန္းအဆင့္ ေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္သည္။

“တံတားအူေၾကာင္း လ်ာထားေနရာ သုံးေနရာ ေရြးခဲ့ပါတယ္၊ ၁ က ရန္ကုန္ဘက္ ဘုန္းႀကီးလမ္းထိပ္၊ ၂ က ရန္ကုန္ဘက္ ၀ါးတန္းလမ္းထိပ္နဲ ့ ၃ က လမ္းမေတာ္လမ္းထိပ္တို ့ျဖစ္ပါတယ္၊ လက္ရွိ အေဆာက္အအုံ မ်ားအား ထိခိုက္မႈ အနည္းဆုံးျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္း ဘုန္းႀကီးလမ္းထိပ္နဲ႔ ဒလဘက္ကမ္း ဗိုလ္မင္းေရာင္လမ္းတို ့ကို ဆက္သြယ္မည့္ လ်ာထားအူေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ အူေၾကာင္း ၁ ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ ပါတယ္” ၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။

ခ်ဥ္းကပ္လမ္းမ်ားအပါအ၀င္ စုစုေပါင္းတံတားအရွည္ ၁၈၇၂၅ ေပ (၆၁၄၄ မီတာ) ရွိၿပီး ခံႏိုင္၀န္ ယာဥ္တစ္စီးခ်င္း ၇၅ တန္ရွိမည့္ ရန္ကုန္-ဒလ တံတားေၾကာာင့္ ဒလ၊ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းၿခံကုန္း စသည့္ ၿမိဳ ့နယ္မ်ား လူမႈ၊ စီးပြား၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးမ်ား တစ္ၿပိဳင္တည္း ဖြံ ့ၿဖိဳးတိုးတက္လာႏိုင္သကဲ့သို ့တံတားတည္ေဆာက္သည့္ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာမ်ား၊ အေတြ ့အႀကဳံသစ္မ်ား၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားလည္း ရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ယခု ေခ်းေငြအား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ခြင့္ျပဳေပးရန္ ဦးေက်ာ္လြင္က ေျပာခဲ့သည္။

လႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းက အဆိုပါေခ်းေငြကိစၥကို ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္တို ့သည္ ေမလ ၂၅ ရက္ ေနာက္ဆုံးထား အမည္စာရင္းေပးၾကရန္ ယေန ့မွာၾကားခဲ့သည္။

Mizzima - News in Burmese​ 

No comments:

Post a Comment