Thursday 16 January 2014

ပညာေရးက႑တြင္ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္ေပၚလာေရး သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ားသည္ အဓိကလုိအပ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္

ပညာေရးက႑တြင္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ၊ ႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႐ုပ္ပတ္၀န္းက်င္ ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေရးအတြက္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ားသည္ အဓိကလုိအပ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေန သည္ဟု ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ႐ုပ္ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းမ်ား ျဖည့္ဆည္းေရးအဖြဲ႕၏ အလုပ္အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ (၂)ျဖစ္သူ မႏၱေလးတကၠသိုလ္မွ ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာႏုႏုရည္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။
“ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္အရကေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းေတြကို လံုလံုေလာက္ေလာက္ ျဖည့္ ဆည္းေပး ဖို႔ လိုေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္”ဟု ဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ပညာေရးက႑တြင္ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႐ုပ္ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းမ်ားရွိရန္ လိုအပ္ ၿပီးအဆုိပါပတ္၀န္းက်င္ေကာင္း ျဖစ္ေပၚရန္အတြက္ ႐ုပ္ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းမ်ား ျဖည့္ဆည္းေရးအဖြဲ႕က ေရးဆြဲျပဳစုလ်က္ရွိသည္။

အဆုိပါအလုပ္အဖြဲ႕၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ရွင္းလင္းျခင္းကို ဇန္န၀ါရီ ၁၅ ရက္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ စိန္ရတုခန္းမတြင္ က်င္းပခဲ့ၿပီး ၎တို႔၏ လုပ္ငန္းစဥ္ မူၾကမ္း ၁၈ ခ်က္ကို ခ်ျပေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
“ဆရာမတို႔အဖြဲ႕က ဆရာ၊ ဆရာမေတြ၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းကို ဖန္တီးတဲ့အခါ ဘာေတြလိုအပ္တယ္၊ ဘာေတြ လုပ္သင့္တယ္ဆိုတာကို လုပ္ငန္းစဥ္မူၾကမ္းေတြ ခ်မွတ္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။

လက္ရွိမွာ လုပ္ငန္းစဥ္ ၁၈ ခ်က္ ခ်မွတ္ထားတယ္။ ေရတို၊ ေရရွည္ စီမံကိန္းေတြခြဲၿပီး အဓိကအေရးႀကီးတာေတြကို အစဥ္လိုက္ပဲ ေဖာ္ျပထားပါတယ္”ဟု ေဒါက္တာႏုႏုရည္က ေျပာသည္။
ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ႐ုပ္ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းမ်ား ႀကီးၾကပ္ျဖည့္ဆည္းေရးအဖြဲ႕မွ ေရးဆြဲထားေသာ လုပ္ငန္း စဥ္ ၁၈ ခ်က္တြင္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ားကို လံုေလာက္စြာ ျဖည့္ဆည္းေပးရန္၊ စာသင္ခံုမ်ား၊ ထိုင္ခံု၊ ပရိေဘာဂပစၥည္းမ်ား၊ သင္ၾကားေရးဌာနမ်ား၊ သင္ၾကားေရးခန္းမမ်ား၊ သိပၸံစမ္းသပ္ခန္း၊ ေဟာေျပာပြဲခန္း မ၊ ကြန္ပ်ဴတာခန္းမ်ား၊ မာလ္တီမီဒီယာအခန္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏ အပန္းေျဖေဆာင္ (Recreation Centre)၊ နားေနေဆာင္ (Rest Room)၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးဌာနႏွင့္ ရံုးအသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား ကို လံုေလာက္စြာ စီမံထားရွိေပးရန္ စသည့္အခ်က္မ်ား ပါ၀င္သည္။

အဆိုပါအခ်က္မ်ားကို အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ေရးဆြဲရာတြင္ မူ၀ါဒမ်ားအျဖစ္ ထည့္သြင္းေရးဆြဲသြား မည္ျဖစ္သည္။
ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ႐ုပ္ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းမ်ား ျဖည့္ဆည္းေရးအဖြဲ႕၏ အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးက “႐ုပ္ပတ္၀န္း က်င္ေကာင္းေတြျဖစ္လာဖို႔ ဘာေတြရွိသင့္တယ္၊ ဘာေတြျဖစ္သင့္တယ္ဆိုတာကို အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲ ေတြလုပ္ၿပီး အေျဖရွာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရွိသင့္တဲ့အေျခအေနေတြကို တင္ျပတယ္။ မူၾကမ္းေတြကိုအတည္ ျပဳၿပီးရင္ေတာ့ အမ်ဳိးသားဥပေဒေရးဆြဲတဲ့အခါ ထည့္သြင္းေရးဆြဲသြားမွာျဖစ္ပါတယ္”ဟု ဆိုသည္။

အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒေရးဆြဲရန္အတြက္ လက္ေတြ႕က်ေသာပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးေကာ္မတီက ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ျပင္ပမွ ပညာရွင္မ်ား ပါ၀င္ေသာ Working Group ၁၈ ဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းေပးခဲ့ၿပီး အဆိုပါအဖြဲ႕မ်ားသည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ စိန္ရတုခန္းမတြင္ အလုပ္ ႐ံုေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ကာ ပညာေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒ(မူၾကမ္း) မ်ား ေရးဆြဲလ်က္ရွိသည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment