Friday 30 November 2012

ကခ်င္ျပည္နယ္၌ အလုပ္ျဖစ္လာသည္႔ ပါဂ်ာရိုး၊ ဆပ္ႏွင္႔ လန္ခရူဆာ


Photo: ကခ်င္ျပည္နယ္၌ အလုပ္ျဖစ္လာသည္႔ ပါဂ်ာရိုး၊ ဆပ္ႏွင္႔ လန္ခရူဆာ<br />
Friday, November 30, 2012 </p>
<p>ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕မွ အျခားၿမိဳ႕နယ္မ်ားသို႔ ခရီးသည္တင္<br />
ယာဥ္ေမာင္းႏွင္ေျပးဆြဲရာ၌ ကားအမ်ဳိးအစားမ်ားမွာ ယခုႏွစ္အတြင္း သိသိသာသာေျပာင္းလဲလာသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရသည္။ </p>
<p>ယခင္က ဟိုင္းလက္၊ ေဖာေဝး၊ ဗင္ စသည့္ ကားမ်ားကိုသာ ခရီးသည္<br />
တင္ယာဥ္အျဖစ္ ေျပးဆြဲ ေနေသာ္လည္း ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ပါဂ်ာရို၊<br />
ဆပ္၊ လန္ခရူဆာ၊ဗင္ စသည္႔ကားမ်ားကိုသာ အဓိကထား၍ ေျပးဆြဲ<br />
ေနျခင္းျဖစ္သည္။</p>
<p>ကခ်င္ျပည္နယ္ ကားလမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ခ်ိဳင့္ခြက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္နက္<br />
ေနကာ မိုးတြင္မ်ားတြင္မူ ရႊံ႕မ်ား၊ ေခ်ာင္းေရႀကီးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါ<br />
ကားမ်ားျဖင့္ေျပာင္းလဲေျပးဆြဲမႈမ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္။ </p>
<p>ထို႔ေၾကာင့္ ျမစ္ႀကီးနားမွ အျခားၿမိဳ႕သို႔ ေျပးဆြဲေနသည့္ ပါဂ်ာရို ကားအစီး (၁၀၀) နီးပါး၊ ဆပ္ (၂၀) စီး၊ ဘင္အစီး(၅၀)ခန္႔ႏွင့္ လန္ခရိုဇာကား<br />
မ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲေနေၾကာင္း သိရသည္။</p>
<p>“ ဒီကားေတြက သိပ္မခုန္ဘူး။ ေမာင္းရတာ အဆင္ေျပတယ္။ ခ်ိဳင့္ေတြ၊ ရႊ႕႔ံေတြကိုလည္း ေက်ာ္လႊားႏိုင္တယ္။ ဘင္ဆိုရင္ေတာ့ ရႊ႕ံနစ္ရင္ ကားႀကီးႏွင့္ ဆြဲတာေပ့ါ။” ဟု ျမစ္ႀကီးနား- ဖားကန္႔ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္သူ ကိုေက်ာ္က ေျပာသည္။ </p>
<p>ထို႔ျပင္ အဆုိပါကားမ်ားသည္ ခရီးသည္မ်ားကိုသက္ေတာင့္သက္သာစြာျဖင့္<br />
 စီးႏွင္းလိုက္ပါေစႏိုင္ၿပီး ကားခမ်ားကိုလည္းပံုမွန္ေစ်းအတုိင္းသာ ေကာက္<br />
ခံျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။</p>
<p>လန္ခရူဆာ ကားတစ္စီးတြင္ ခရီးသည္(၈) ဦး လုိက္ပါႏိုင္ေၾကာင္းသိရၿပီး ဆပ္(Suff)ကားတစ္စီးတြင္ ခရီးသည္(၆) ဦးႏွင့္ ဗင္တစ္စီးတြင္ ခရီးသည္ (၄) ဦးျဖင့္ စီးႏွင္းေၾကာင္း သိရသည္။ ျမစ္ႀကီးနား- ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းတြင္မႈ ကားခမွာ တစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္(၃ ေသာင္း မွ ၃ ေသာင္းခြဲ)အထိ ရိွသည္။</p>
<p>လန္ခရုဆာ၊ ပါဂ်ရိုကားမ်ားမွာ တရုတ္ျပည္မွ ကခ်င္ျပည္နယ္သို႕လြယ္ကူစြာ တင္သြင္းႏိုင္သျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္  ေျပးဆြဲသည့္ လိုင္းကားမ်ားျဖစ္လာခဲ့သည္။  အဆိုပါကားမ်ားမွာ လုိင္စင္မဲ့ ကားမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။</p>
<p>“ ကားက တရုတ္ျပည္က ဝင္ေပမယ့္ ဂ်ပန္ကားေတြပါ။ လိုင္စင္မဲ့ ကားေတြဆိုေတာ့ ကားဝယ္ယူ စရိတ္လည္း သက္သာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားမွာ တျခားကုန္ပစၥည္းေတြကိုလည္း တင္၊ ခရီးသည္ လည္း တင္ေပ့ါ။ ဘီးတာယာအေျခအေနၾကည့္ၿပီးေတာ့ တျခားကုန္ပစၥည္းေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တင္ပါတယ္။” ဟု ကိုေက်ာ္က ဆက္ေျပာသည္။ ဗင္ ကားတစ္စီးလွ်င္ ပန္းသီး ဖာ (၃၀ မွ ၄၀) တင္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။ </p>
<p>ယခင္ႏွစ္မ်ားတြင္ ဟိုင္းလက္ႏွင့္ ေဖာ္ေဝးကားမ်ားကို ေငြေၾကးသက္သာစြာ<br />
စီးႏွင္းႏိုင္ေသာ္လည္း အသက္အႏၱရယ္ စိုးရိမ္ခဲ့ေၾကာင္းကိုလည္းသိရသည္။</p>
<p>“ ဒီကားမွာလူ ၂၀ ေလာက္တင္တယ္။ကားအျပည့္ကုန္ေတြတင္ထားေတာ့<br />
ကားေမွာက္တာတို႔ ကားပ်က္တာတို႔ ခဏခဏျဖစ္တယ္။ ခုေတာ့ အဲ့ဒီကားေတြ မဆြဲၾကေတာ့ဘူး”ဟု ဗင္ ကားဒရိုင္ဘာတစ္ဦးက ေျပာသည္။</p>
<p>ျမစ္ႀကီးနားမွ ဖားကန္႔၊ တႏိုင္း၊ ကန္ပိုင္တီ၊ ပူတာအို စသည့္ ကားလမ္းမႀကီး<br />
မ်ားတြင္ ပါဂ်ာရို၊ ဆပ္၊ လန္ခရူဆာ၊ ဗင္ စသည္႔ကားအမ်ဳိးအစားမ်ားမွာ ခရီးသည္တင္လိုင္းကားမ်ားအျဖစ္ ေျပးဆြဲလွ်က္ရိွသည္။</p>
<p>Myit Makha Mediagroup

ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕မွ အျခားၿမိဳ႕နယ္မ်ားသို႔ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္ေျပးဆြဲရာ၌ ကားအမ်ဳိးအစားမ်ားမွာ ယခုႏွစ္အတြင္း သိသိသာသာေျပာင္းလဲလာသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရသည္။
ယခင္က ဟိုင္းလက္၊ ေဖာေဝး၊ ဗင္ စသည့္ ကားမ်ားကိုသာ ခရီး သည္တင္ ယာဥ္အျဖစ္ ေျပးဆြဲ ေနေသာ္လည္း ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ပါဂ်ာရို၊ ဆပ္၊ လန္ခရူဆာ၊ဗင္ စသည္႔ကားမ်ားကိုသာ အဓိကထား၍ ေျပးဆြဲေနျခင္းျဖစ္သည္။
ကခ်င္ျပည္နယ္ ကားလမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ခ်ိဳင့္ခြက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္နက္ေနကာ မိုးတြင္မ်ားတြင္မူ ရႊံ႕မ်ား၊ ေခ်ာင္းေရႀကီးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါကားမ်ားျဖင့္ေျပာင္းလဲေျပးဆြဲမႈမ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမစ္ႀကီးနားမွ အျခားၿမိဳ႕သို႔ ေျပးဆြဲေနသည့္ ပါဂ်ာရို ကားအစီး (၁၀၀) နီးပါး၊ ဆပ္ (၂၀) စီး၊ ဘင္အစီး(၅၀)ခန္႔ႏွင့္ လန္ခရိုဇာကားမ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲေနေၾကာင္း သိရသည္။
“ ဒီကားေတြက သိပ္မခုန္ဘူး။ ေမာင္းရတာ အဆင္ေျပတယ္။ ခ်ိဳင့္ေတြ၊ ရႊ႕႔ံေတြ ကိုလည္း ေက်ာ္လႊားႏိုင္တယ္။ ဘင္ဆိုရင္ေတာ့ ရႊ႕ံနစ္ရင္ ကားႀကီးႏွင့္ ဆြဲတာေပ့ါ။” ဟု ျမစ္ႀကီးနား- ဖားကန္႔ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္သူ ကိုေက်ာ္က ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ အဆုိပါကားမ်ားသည္ ခရီးသည္မ်ားကိုသက္ေတာင့္သက္သာစြာျဖင့္စီးႏွင္းလိုက္ပါေစႏိုင္ၿပီး ကားခမ်ား ကိုလည္းပံုမွန္ေစ်းအတုိင္းသာ ေကာက္ခံျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လန္ခရူဆာ ကားတစ္စီးတြင္ ခရီးသည္(၈) ဦး လုိက္ပါႏိုင္ေၾကာင္းသိရၿပီး ဆပ္(Suff)ကားတစ္စီးတြင္ ခရီးသည္(၆) ဦးႏွင့္ ဗင္တစ္စီးတြင္ ခရီးသည္ (၄) ဦးျဖင့္ စီးႏွင္းေၾကာင္း သိရသည္။ ျမစ္ႀကီးနား- ဖားကန္႔လမ္းပိုင္းတြင္မႈ ကားခမွာ တစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္(၃ ေသာင္း မွ ၃ ေသာင္းခြဲ)အထိ ရိွသည္။
လန္ခရုဆာ၊ ပါဂ်ရိုကားမ်ားမွာ တရုတ္ျပည္မွ ကခ်င္ျပည္နယ္သို႕လြယ္ကူစြာ တင္သြင္းႏိုင္သျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ေျပးဆြဲသည့္ လိုင္းကားမ်ားျဖစ္လာခဲ့သည္။ အဆိုပါကားမ်ားမွာ လုိင္စင္မဲ့ ကားမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။
“ ကားက တရုတ္ျပည္က ဝင္ေပမယ့္ ဂ်ပန္ကားေတြပါ။ လိုင္စင္မဲ့ ကားေတြဆိုေတာ့ ကားဝယ္ယူ စရိတ္လည္း သက္သာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားမွာ တျခားကုန္ပစၥည္းေတြကိုလည္း တင္၊ ခရီးသည္ လည္း တင္ေပ့ါ။ ဘီးတာယာအေျခအေနၾကည့္ၿပီးေတာ့ တျခားကုန္ပစၥည္းေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တင္ပါ တယ္။” ဟု ကိုေက်ာ္က ဆက္ေျပာသည္။ ဗင္ ကားတစ္စီးလွ်င္ ပန္းသီး ဖာ (၃၀ မွ ၄၀) တင္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခင္ႏွစ္မ်ားတြင္ ဟိုင္းလက္ႏွင့္ ေဖာ္ေဝးကားမ်ားကို ေငြေၾကးသက္သာစြာစီးႏွင္းႏိုင္ေသာ္လည္း အသက္အႏၱရယ္ စိုးရိမ္ခဲ့ေၾကာင္းကိုလည္းသိရသည္။
“ ဒီကားမွာလူ ၂၀ ေလာက္တင္တယ္။ကားအျပည့္ကုန္ေတြတင္ထားေတာ့ကားေမွာက္တာတို႔ ကားပ်က္ တာတို႔ ခဏခဏျဖစ္တယ္။ ခုေတာ့ အဲ့ဒီကားေတြ မဆြဲၾကေတာ့ဘူး”ဟု ဗင္ ကားဒရိုင္ဘာ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ျမစ္ႀကီးနားမွ ဖားကန္႔၊ တႏိုင္း၊ ကန္ပိုင္တီ၊ ပူတာအို စသည့္ ကားလမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ ပါဂ်ာရို၊ ဆပ္၊ လန္ခရူဆာ၊ ဗင္ စသည္႔ကားအမ်ဳိးအစားမ်ားမွာ ခရီးသည္တင္လိုင္းကားမ်ားအျဖစ္ ေျပးဆြဲလွ်က္ရိွသည္။
Myit Makha Mediagroup

No comments:

Post a Comment