Monday 22 October 2012

ျပည္တြင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆုံပြဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကား


ကြ်န္ေတာ္တို့ ျပည္ပခရီးစဉ္ေတြ ေတာ္ေတာ္သြားရပါတယ္။ ျပည္ပခရီးစဉ္ဆိုတာက အလုပ္ကိစၥ နဲ႔သြား ရတာ ပါသလို တစ္ခိ်ဳ႔လဲ တစ္နိုင္ငံနဲ႕တစ္နိုင္ငံခ်စ္ၾကည္ရင္းနီွးမႈအရ ဖိတ္ၾကားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သြားရ တာေတြ လဲပါပါတယ္။ ျပည္ပခရီးစဉ္ေတြကို သြားရတယ္ဆိုတာ မလြယ္ပါဘူး။ နားခိ်န္ မရပါဘူး။ အင္မ တန္မွ လည္း ပင္ပန္းပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ နယူးေယာက္ကို UN Assembly တက္ဖို႕သြားတဲ့ ခရီးစဉ္ အတြင္းဆိုရင္ သံုးရက္လံုးလံုးဟာ နားခဲ့ရတဲ့အခိ်န္ မရိွသေလာက္ မ်ားပါတယ္။



အဲဒီလိုသြားတဲ့ အခါမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေရာက္တဲ့ နိုင္ငံေတြမွာ သတင္းေထာက္ေတြ၊ မီဒီယာေတြ သူတို႔ေတြ ကလဲ ေတြ႔ခ်င္ျပဳခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ ကိုယ္ကလဲ ျငင္းလို႔မေကာင္းဘူး။ ဒီေတာ့ အားလံုးနီး ပါးေလာက္ ပဲ ေတြ႔လိုက္ပါတယ္။ ေတြ႔လိုက္ေတာ့လဲ တခိ်ဳ႔ေမးခြန္းေတြက ေျဖရျပဳရတာေတြ သိပ္အခက္အခဲ မရိွသလို တစ္ခိ်႕႔ေမးခြန္းေတြကလည္း ေျဖရတာေတြ အက်ပ္အတည္းေတြေတြ႔တာေတြ၊ ခက္တာေတြ ၾကံဳေတြ႔ ရပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ နယူးေယာက္မွာ ေနာက္ဆံုးပိတ္မွာ BBC World News ကေ နျပီးေတာ့ မစၥတာစတီဗင္ဆိုတာ အင္တာဗ်ဳးလာၿပီးေတာ့လုပ္ပါတယ္။ ဒါမိ်ဳး အင္တာဗ်ဳးကို ကြ်န္ေတာ္ က တစ္ခါမွ မႀကံဳဖူးဘူး။ ရုပ္ရွင္ရိုက္ေနသလိုပဲ။ မီးေတြက ထိုးနဲ႔ မ်က္နွာကိုမထားတတ္ေအာင္ျဖစ္ပါတယ္။


သူေမးတဲ့ေမးခြန္းေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေျဖရခက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ အ တြက္ နိစၥစဓူဝ လုပ္ေနရတဲ့ ကိစၥေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္နဲ႔ဘဲ ဒါေတြ ကို ေျဖနိုင္ခဲ့ ပါတယ္။ ေျဖျပီးခါမွ ကြ်န္ေတာ္တို႔သိရပါတယ္။ ဒီအင္တာဗ်ဴးကို Hard Talk လို႕ေခၚပါတယ္။ Hard Talk ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္ကလဲ တစ္ခါမွမၾကားဖူးဘူး။ အင္တာဗ်ဴးေတြထဲမွာ အခက္ခဲဆံုးပဲ။ သာမန္ ကြ်န္ေတာ္ တို႔အာရွက ေခါင္းေဆာင္တစ္ခ်ိဳ႕ေတာင္မွ ေရွာင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကလဲ Hard Talk ဆိုတာ ဘာမွန္းမသိလို႔သာ ေတြ႕လိုက္ရတာ။ တကယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရွာင္ဖို႕ေကာင္းတာေပါ့။ သူ႔ေမး ခြန္းေတြက ဘယ္လိုပဲခက္ခက္ ေျဖနိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ေျပာခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ျပည္ပနိုင္ငံေတြကို သြားတဲ့ အခါမွာ ကြ်န္ေတာ္ခုန ကေျပာခဲ့ သလို ျပည္ပမီဒီယာေတြနဲ့ မၾကာမၾကာေတြ႔တယ္။ ကိုယ့္ျပည္တြင္း မီဒီယာ ေတြကိုေတာ့ မေတြ႔ျဖစ္ တာ ေတာ္ေတာ္ ကိုၾကာပါျပီ။ အဲဒီေတာ့ ျပည္တြင္းမီဒီယာေတြနဲ႔လည္း ေတြ႔မယ္ ဆိုျပီးေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးေတြ ဦးစိုးသိန္းတို႔ ဦးေအာင္မင္းတို႔ကို စီစဥ္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။



မီဒီယာဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႕အစိုးရအဖဲြ႔ရဲ့ နားေတြ၊ မ်က္စိေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နားမ်က္ စိေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေ ၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ့အျမင္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ့သေဘာထားေတြ၊ ေနာက္တစ္ခါ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ရဲ့အျမင္၊ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ရဲ့သေဘာထားေတြကို ဒါေတြကို နွစ္ဦးနွစ္ဖက္ သိရိွနားလည္ေနၾကဖို႔လိုပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ့ အျမင္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ့သေဘာထားေတြ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ အျမင္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့သေဘာထားေတြကို ကြ်န္ေတာ္ တို႔ နွစ္ဦးနွစ္ဖက္သိေနရံုနဲ႔ မျပီးေသးပါဘူး။ အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ ျပည္သူသိဖို႔ အေရးျကီးပါ တယ္။ ျပည္သူ သိဖို႔ကေတာ့ ျပည္သူသိေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးနိုင္တဲ့အဖဲြ႔ေတြျဖစ္တဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔ အဖဲြ႔ေတြပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။

ဒီကေန႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔အစိုးရရဲ့လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ စတုတၳမ႑ိဳင္ျဖစ္တဲ့ မီဒီယာနဲ႔ ေပါင္းစပ္မွသာ ပိုမိုျပီးေတာ့ ထိေရာက္ေအာင္ျမင္မယ္လို့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ခံယူထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ မီဒီယာကို မေၾကာက္ဖို႔၊ မီဒီယာေတြက သိခ်င္တာေတြ၊ ေမးတာေတြကို စိတ္ရွည္သည္းခံျပီးေတာ့ မွန္မွန္ ကန္ကန္နဲ႔ ေျဖၾကားေပးဖို႔၊ ဒါေတြကို ဝန္ႀကီးဌာနေတြကို မၾကာခဏ ကြ်န္ေတာ္ သတိေပးထားပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔အစိုးရ ဒီကေန႔ဘာေတြလုပ္ေနသလဲ၊ ဘယ္လိုေတြလုပ္ေနသလဲ၊ ဒီလုပ္ငန္းေတြကို ဘာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔လုပ္ေနသလဲ၊ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ ဒီလုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ရင္း ကိုင္ရင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရင္းနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတြ႔ႀကံဳရတဲ့ အခက္အခဲေတြ၊ စိန္ေခၚမႈေတြ၊ ဒီအေတြ႔အႀကံဳေတြ စိန္ေခၚမႈေတြကို ဘယ္လိုေက်ာ္ျဖတ္ေနရသလဲဆိုတာေတြ၊ ဒါေတြကို ပထမဦးဆံုး အေနနဲ႔ မီဒီယာအဖဲြ႔ေတြက သိထားမွ ဒါကိုေဝဖန္နိုင္မယ္၊ အႀကံေပးနိုင္မယ္၊ ေနာက္တစ္ခါ ျပည္သူေတြကို အသိေပးနိုင္မယ္၊ ျပည္သူေတြကို အသိေပးနိုင္မွ ျပည္သူေတြက ေဝဖန္မယ္၊ အႀကံေပးမယ္၊ ဒီအေပၚမွာ မူတည္ျပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔အစိုးရက ေကာင္းသည္ထက္ေကာင္းေအာင္ လုပ္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြကိုသိဖို႔အတြက္ မီဒီယာကေနတစ္ဆင့္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေပးမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ မီဒီယာေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔အစိုးရအတြက္ကေတာ့ အေရးႀကီးတဲ့ ဆက္သြယ္ေရး ယႏၱရား တစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔ ခံယူထားပါတယ္။

ျပည္သူေတြဆီက သတင္းေတြကိုလည္း၊ ေနာက္ျပီးေတာ့ ျပည္သူေတြဆီက အခ်က္ အလက္ေတြ ကိုလည္း ျပည္သူေတြၾကားထဲဝင္ျပီးေတာ့မွ ထဲထဲဝင္ဝင္နဲ႔ ဝင္ေရာက္ျပီးေတာ့မွ ရယူရမွာျဖစ္သလို ကြ်န္ေတာ္တို႔အစိုးရအဖဲြ႔ရဲ့ သတင္းေတြ၊ အစိုးရအဖဲြ႔ရဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ ဒါေတြကိုလည္း ဝန္ႀကီး ဌာနေတြကို ဝင္ေရာက္ျပီးေတာ့မွ ရယူရမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္၊ ဟိုတုန္းကေတာ့ ဝန္ႀကီးဌာ နေတြကလည္း မီဒီယာဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ေလးေၾကာက္ တယ္၊ ကြ်န္ေတာ္လဲ အပါအဝင္ေပါ့၊

အခုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္အားေပးထားပါတယ္၊ ငါလဲမေၾကာက္ေတာ့ဘူး၊ မင္းတို႔လဲ မေၾကာက္ၾကနဲ႔၊ ေမးသမွ်ကို မင္းတို႔ မွန္မွန္ကန္ကန္သာေျဖေပးပါဆိုျပီးေတာ့ ဒီအတိုင္း ကြ်န္ေတာ္ေျပာ ထားတယ္၊ မယံုရင္လဲ ေဟာဒီမွာ ဦးစိုးသိန္းတို႔၊ ဦးေအာင္မင္းတို႔ကိုသာ ေမးၾကည့္ ေပေတာ့၊ ဘာေၾကာင့္ လဲ ဆိုေတာ့ ဒီ Hard Talk လိုဟာေတြ႔ျပီးမွေတာ့ က်န္တာေတာ့ သိပ္ေတာ့ မေၾကာက္ေတာ့ဘူး၊ ဝန္ႀကီးဌာ နေတြကိုလဲ ကြ်န္ေတာ္ေျပာထားျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူလူထုထဲက သတင္းေတြကိုလဲ ထဲထဲဝင္ဝင္ နဲ႔ဝင္ေရာက္ ရယူၿပီးေတာ့မွ အစိုးရအဖဲြ႕ကို ေျပာၾကားသလို၊ အသိေပးသလို၊ အႀကံဉာဏ္ေပး သလို၊ ေဝဖန္ တာေတြလုပ္ေဆာင္ေပးသလို ကြ်န္ေတာ္တို႔အစိုးရရဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ကိုလည္း ျပည္သူေတြ အတြင္း မွာ မွန္မွန္ကန္ကန္သိရိွနိုင္ဖို႔အတြက္ မီဒီယာေတြ က ေဆာင္ရြက္ေပးၾကဖို႕ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။
 စၿပီး ေမးနိုင္ပါၿပီ။

No comments:

Post a Comment