Saturday 30 August 2014

ျမန္မာတကၠသိုလ္ ပညာေရး ဘယ္လဲ

ကမာၻႀကီးကို ပိုေကာင္းေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ ျဖစ္ေစရန္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လူသားတို႔၏ အဆင့္အတန္းႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာကို ျမႇင့္တင္ေပးရန္ေသာ္လည္းေကာင္း အဓိကစြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္သည့္အရာမွာ ပညာေရး ျဖစ္သည္။

၁၈၈၇ ခုႏွစ္တြင္ ၿဗိတိသွ်အစိုးရသည္ အိႏၵိယရွိ ကာလကတၱား တကၠသိုလ္ လက္ေအာက္ခံ ရန္ကုန္ ေကာလိပ္အျဖစ္ စတင္တည္ေထာင္ၿပီးေနာက္ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္တြင္ အဂၤလန္ရိွ ေအာက္စ္ဖတ္ဒ္ႏွင့္ ကိန္းဘရစ္ခ်္ တကၠသိုလ္မ်ား ပုံစံအတိုင္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို စတင္ထူေထာင္ကာ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ တကၠသိုလ္ပညာေရးကုိ စတင္ မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးခဲ့သည္။

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သည္ စင္စစ္အားျဖင့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အေစာဆုံး၊ ၾသဇာတိကၠမ အႀကီးဆုံး တကၠသိုလ္ တစ္ခုျဖစ္သည့္အျပင္ ၁၉၄၀ ခုႏွစ္မွ ၁၉၅၀ ျပည့္လြန္ ႏွစ္မ်ားအထိ ေဒသတြင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာမွ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား လာေရာက္ ပညာသင္ၾကားရသည္အထိ နာမည္ေက်ာ္ၾကား ခဲ့ၿပီး အာရွထိပ္တန္းအဆင့္ တကၠသုိလ္စာရင္း ဝင္ခဲ့သည္။

ထိုသို႔ စာရင္းဝင္ ေက်ာ္ၾကားေလာက္ေအာင္ပင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၏ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားခဲ့ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ားအနက္ အစိုးရႏွင့္ သီးျခားလြတ္ကင္းေသာ တကၠသိုလ္ေကာင္စီက လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ ခြဲခြင့္ ရရွိထားျခင္းက အဓိကအခ်က္ ျဖစ္သည္။

တကၠသိုလ္တုိ႔မည္သည္ ထူးခြ်န္ထင္ရွားသည့္ ပညာရွင္ ပါေမာကၡမ်ားကို တကၠသိုလ္တြင္ ၿမဲေစရန္ အစဥ္ ဆြဲေဆာင္ ထားႏုိင္ရသည္။ ထိုေက်ာ္ၾကားထူးခြၽန္ေသာ ပါေမာကၡႀကီးမ်ားေၾကာင့္ပင္ တကၠသိုလ္၏ ဂုဏ္ သတင္း ပိုေမႊးပ်ံ႕တတ္သည္။

ထိုကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ပင္ အာရွထိပ္တန္းအဆင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း၊ ဦးႏု၊ ဦးဗေဆြ၊ ေဒါက္တာဗေမာ္၊ သခင္ျမ၊ ဦးသန္႔၊ ဦးရာဇာတ္၊ မန္းဝင္းေမာင္တို႔ကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္း ေဆာင္မ်ား၊ ပါေမာကၡ ဦးလွေဘ၊ ေဂ်.အက္စ္ ဖာနီဗယ္လ္၊ ဦးဖိုးက်ား၊ ဦးေဖေမာင္တင္၊ ေတာ္စိန္ခုိ၊ ေဒါက္တာသန္းထြန္းတို႔ကဲ့သို႔ ပညာရွင္မ်ား၊ သိပၸံေမာင္ဝ၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္၊ သိန္းေဖျမင့္၊ လူထုေဒၚအမာ၊ ဦးဗကေလး၊ ဦးတင္ေမာင္တို႔ကဲ့သို႔ စာေပ၊ အႏုပညာရွင္မ်ားလည္း ေမြးဖြားေပးခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း ေခါင္းေဆာင္ေသာ စစ္အာဏာသိမ္းမႈ ေနာက္ပိုင္း ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ကို အစိုးရလက္ေအာက္ခံ တကၠသိုလ္အျဖစ္ သြတ္သြင္းလိုက္သည့္ အျပင္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ သင္ၾကားေနရာမွ ျမန္မာဘာသာသို႔ ေျပာင္းလဲလိုက္ၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၏ အဆင့္အတန္း တျဖည္းျဖည္း နိမ့္ပါးလာကာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္အၾကာ ယေန႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွ ဘြဲ႔ရရွိသူမ်ား မည္သည့္ အဆင့္အတန္းမ်ဳိး ေရာက္ရွိေနသည္ကို လက္ေတြ႔ သိရွိႏုိင္ေပသည္။

ယေန႔ကမာၻေက်ာ္ ကိန္းဘရစ္ခ်္ႏွင့္ ေအာက္စ္ဖတ္ဒ္ တကၠသိုလ္မ်ား ပုံစံအတိုင္း ဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ ထားခဲ့သည့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဆိုသည္မွာ ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ တကၠသိုလ္ ပညာေရးနယ္ပယ္ တစ္ခုလုံး ၏ အထင္ရွားဆုံး ျပယုဂ္တစ္ခုျဖစ္ရာ ယေန႔ တကၠသိုလ္ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း သည္ မည္မွ် ခရီးေရာက္ေနပါသနည္း၊ ယေန႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏွင့္ အာရွေဒသ၏ မည္သည့္ အဆင့္မ်ဳိးတြင္ ေရာက္ရွိေနပါသနည္း၊ မည္မွ် ႏွစ္အပိုင္းအျခားအတြင္း မည္သည့္အဆင့္မ်ဳိး ေရာက္ရွိရန္ ေမွ်ာ္မွန္း ထားပါသနည္း၊ မည္သို႔ေသာ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမ်ားကို မည္သုိ႔ေသာ ပါေမာကၡမ်ားက သင္ၾကားေပး မည္နည္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ တကၠသိုလ္ပညာေရးကို မည္သည့္ အဆင့္အတန္းသို႔ ေရာက္ရွိေစမည္ဟု တိက်ေသာ ရည္မွန္းခ်က္၊ ဦးတည္ခ်က္ ရွိပါၿပီေလာ ဆိုေသာ ေမးခြန္းမ်ား ေပၚလာသည္။

သို႔ေသာ္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မွားယြင္းခဲ့သည့္ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ အမွတ္မ်ားကို ဗဟုိက သတ္မွတ္ဆဲ၊ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္ေပါင္းမ်ားစြာ အေရအတြက္မ်ားမ်ား တည္ေဆာက္ဆဲ၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ပါေမာကၡမ်ား၏ အရည္အခ်င္း ျမႇင့္တင္ေပးရန္ ပ်က္ကြက္ဆဲ၊ ပါေမာကၡ အပါအဝင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အေျပာင္းအေရႊ႕မ်ားကို ဗဟိုက ခ်ဳပ္ကိုင္ေစစားေနဆဲ၊ ေခတ္ေနာက္က်ေနေသာ သင္ေထာက္ ကူပစၥည္း၊ ဓာတ္ခြဲခန္းပစၥည္း၊ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း အေဟာင္းမ်ားႏွင့္ သင္ၾကားေနဆဲ၊ မသမာေသာနည္းျဖင့္ စာေမးပြဲေအာင္ျမင္ရန္ လမ္းဖြင့္ေပးထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေသာ မျပဳမျပင္ အေဝးသင္တကၠသိုလ္ စနစ္ က်င့္သုံးေနျခင္းတို႔ကို အစုိးရ သို႔မဟုတ္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ခ်ဳပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။

သို႔ဆိုလွ်င္ ပိုေကာင္းေသာ ျမန္မာ့လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ ျဖစ္ေပၚလာေစေရး၊ ျမန္မာႏုိင္ငံသားတို႔၏ အဆင့္ အတန္းႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာ ျမင့္မားလာေစေရးတို႔အတြက္ လက္ရွိ တကၠသိုလ္ပညာေရး ဘယ္လဲဟု ေမးရန္သာ ရွိေတာ့ေၾကာင္း သိေစအပ္ေပသည္။

The Voice Weekly

No comments:

Post a Comment