Saturday 1 September 2012

ရခိုင္ျပည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ အိႏၵိယ အေလးေပးသင့္ဟု RNDP ေျပာ

နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ) ။       ။ ရခိုင္ ေရ၊ ေျမကို အသံုးခ်၍ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနသည့္ စီမံကိန္းမ်ားမွ ရခိုင္ျပည္သူမ်ားအား ထိေရာက္သည့္ ကူညီမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္ေၾကာင္း ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရး ပါတီ RNDP က ေျပာဆိုလိုက္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း ၁၄ ခုအနက္ ဒုတိယ အဆင္းရဲဆံုး ျဖစ္သည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြက္ ကုလားတန္ ဘက္စံုစီမံကိန္းအား ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံအေနႏွင့္ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္လည္း အေလးေပးသင့္ေၾကာင္း RNDP ေခါင္းေဆာင္ တဦးျဖစ္သူ ဦးခိုင္ေက်ာ္လွ က ေျပာဆိုလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

“သူတို႔က တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္က ေဒသဖြံ႔ျဖိဳးေရးအတြက္ တတ္အားသေရႊ႔ ကူညီဖို႔ ေကာင္းတယ္။ အခုထိေ တာ့ အိႏၵိယက ရခိုင္ျပည္နယ္အေပၚ ေျပာျပေလာက္ေအာင္ ကူညီမႈ မရွိေသးပါဘူး။ ဒီလိုစီမံကိန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာ သူတို႔လည္း အက်ိဳးရွိေစရမယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကလည္း အက်ိဳးရွိဖို႔ လိုတယ္။ ေဒသ ခံျပည္သူကိုလည္း ဂ႐ုစိုက္ဖို႔လိုတယ္” ဟု မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ၾသဂုတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔က စစ္ေတြၿမိဳ႕သို႔ သြားေရာက္ခဲ့သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ အိႏၵိယသံ အမတ္ၾကီး ေဒါက္တာေဆရွာသရီ H.E. Dr. V.S. Seshatri သည္ ကုလားတန္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြင္သို႔ သြားေရာက္ၾကည့္ရႈခဲ့ၿပီး နယ္စပ္ေရးရာ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ၾကီး အပါအဝင္ ျပည္နယ္အစိုး ရႏွင့္ ေဆြးေႏြး မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၃၅ ေနရာ ရရွိထားသည့္ ေဒသခံ RNDP ပါတီကိုမူ ေတြ႔ဆံုခဲ့ျခင္း မရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ခရီးစဥ္အတြင္း ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ ဒုကၡသည္စခန္းမ်ားအား သြားေရာက္ၾကည့္ရႈခဲ့သည့္ သံအမတ္ႀကီး ေဆရွာ သရီ သည္ ဒုကၡသည္မ်ား ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးအတြက္ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ ေဒၚလာ ႏွစ္သိန္း ေပး အပ္လႉဒါန္း သြားခဲ့သည္။

၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးသတ္ရန္ရွိသည့္ ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၁၂ဝ ေက်ာ္ခန္႔ ကုန္က်မည့္ ကုလားတန္စီမံကိန္းအားေကာင္းမြန္သည့္လဏၡာ တရပ္အျဖစ္ RNDP က ရႈျမင္ထားေသာ္လည္း စီမံကိန္း လုပ္သားမ်ားတြင္ ေဒသခံ ရခိုင္ႏွင့္ ဗမာအလုပ္သမား ပိုမိုမ်ားထက္ အိႏၵိယလုပ္သားမ်ားက လစာပိုမ်ားေ ၾကာင္း ေထာက္ျပေျပာဆိုသည္။

“အလုပ္သမား အေရအတြက္ကေတာ့ ဒီဘက္က အလုပ္သမား မ်ားတယ္။ အလုပ္သမားေတြအတြက္ အခက္အခဲေတြ ရွိတာေပါ့။ ဟိုတေလာကဆို လစာနည္းလို႔ ဆႏၵျပတယ္” ဟု ဦးခိုင္ေက်ာ္လွ က ဆိုသည္။

ကုလားတန္ ဘက္စံုဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွတဆင့္ ကုန္စည္မ်ားကို ႏိုင္ငံတ ကာသို႔ တင္ပို႔ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိစီမံကိန္းသည္ ကုလားတန္ျမစ္ကို တူးခ်ဲ႕ကာ စစ္ေတြမွ ပလက္ဝသို႔ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာမ်ား ဝင္ေရာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ပလက္ဝမွ ခ်င္းျပည္နယ္ကို ျဖတ္ကာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္သို႔ ကားလမ္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ အိႏိၵယက အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည့္ ထိုစီမံကိန္းသည္ သစ္ေတာဧရိယာ ၁၉၆.၇၅ ကတ္တာ ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းရမည္ျဖစ္ျပီး ေထာင္ခ်ီသည့္ ေဒသခံမ်ား၏ အိမ္ယာမ်ား စြန္႔လႊတ္ၾကရမည္ဟု အိႏိၵယ အမတ္ အခ်ိဳ႕က အိႏၵိယဝန္ၾကီးခ်ဳပ္အား အသိေပး ေျပာဆိုထားခဲ့ဖူးသည္။

အိႏၵိယႏွင့္ ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏသည္ ၁၉၈ဝ-၈၁ ခုႏွစ္က ေဒၚလာ ၁၂ သန္းေက်ာ္သာ ရွိခဲ့ရာမွ လက္ရွိတြင္ ေဒၚလာသန္းေပါင္း ၁,၅ဝဝ ခန္႔ ရွိေနၿပီး ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၃,ဝဝဝ အထိ ေရာက္ရွိရန္ ရည္ရြယ္ထားၾကသည္။

No comments:

Post a Comment