Saturday, 28 July 2012

အဆင့္ျမင့္ပညာက႑ တကၠသိုလ္အဆင့္တြင္ စာသင္ႏွစ္မ်ား မူလကထက္ တစ္ႏွစ္စီထပ္တိုးထားၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္အခ်ဳိ႕တြင္လည္း လက္ခံႏိုင္မည့္ ေက်ာင္းသားဦးေရ ေလွ်ာ့ခ်ထားကာ ၀င္ခြင့္ေလွ်ာက္ထားႏိုင္ခြင့္ရွိသည့္ အေျခခံ ၾကမ္းခင္း ရမွတ္မ်ားကိုလည္း တိုးျမႇင့္သတ္မွတ္

အဆင့္ျမင့္ က႑ တကၠသိုလ္ အဆင့္တြင္ ယခုပညာသင္ႏွစ္မွ စတင္ကာ စာသင္ႏွစ္မ်ား မူလကထက္ တစ္ႏွစ္စီ ထပ္တိုးထားၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္အခ်ဳိ႕၌ လက္ခံႏုိင္မည့္
 ေက်ာင္းသားအေရအတြက္ကိုလည္း ယခင္ႏွစ္ကထက္ ေလွ်ာ့ခ်ထားေၾကာင္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရွိရပါသည္။

အလားတူ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္မ်ားျဖစ္သည့္ နည္းပညာတကၠသိုလ္မ်ား၊ အစိုးရ နည္းပညာ ေကာလိပ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရ စက္မႈလက္မႈသိပၸံမ်ား၊ နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ား၊ ၿမန္မာႏုိင္ငံ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္၊ ၿမန္မာႏိုင္ငံေလေၾကာင္းႏွင့္ အာကာသပညာတကၠသိုလ္၊ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္မ်ား စသည့္ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ယခင္ႏွစ္ကထက္ ေက်ာင္းသား ဦးေရ ေလွ်ာ့ခ်ေခၚယူထားျခင္းႏွင့္ ၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္သည့္ အေျခခံၾကမ္းၿခင္း ရမွတ္မ်ားကို ယခင္ႏွစ္ကထက္ တိုးျမႇင့္ထားသည့္အျပင္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးႏွင့္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီးတို႔ရွိ
 ေဆးတကၠသိုလ္မ်ားတြင္လည္း ၀င္ခြင့္လက္ခံမည့္ ဦးေရကို ထက္၀က္ခန္႔ ေလွ်ာ့ခ်ထားသည္ကိုလည္း
 ေတြ႔ရွိရပါသည္။

"ဒီႏွစ္ကစၿပီး တကၠသိုလ္ေတြရဲ႕ ပညာသင္ႏွစ္ကို မူလကထက္ တစ္ႏွစ္စီ ထပ္တိုးခဲ့တဲ့အျပင္ လက္ခံႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္းသားဦးေရကို ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ၿပီး ၀င္ခြင့္အမွတ္ေတြကိုလည္း တိုးခဲ့တာ ကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ၀င္ခြင့္အမွတ္ေတြကို တိုးၿပီး ေက်ာင္းသားဦးေရကို ေလွ်ာ့ေခၚလိုက္တာက ထိေရာက္တဲ့ သင္ၾကားမႈနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အရည္အေသြးပိုင္းဆိုင္ရာကို ၿမႇင့္တင္တဲ့  သေဘာပါ။ အရည္အေသြးပိုင္းဆိုင္ရာကို ၿမႇင့္တင္သြားမွာျဖစ္တဲ့အတြက္  ေလွ်ာက္ထားတဲ့ရမွတ္နဲ႔ ေလွ်ာက္တဲ့ အေရအတြက္ေပၚ မူတည္ၿပီး အမွတ္ အမ်ားဆံုးကေနစၿပီး သတ္မွတ္ဦးေရအထိ စီစစ္ေရြးခ်ယ္သြားမွာ ၿဖစ္ပါတယ္"ဟု တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္ စီစစ္ေရြး ခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕ (အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီး ဌာန - ေအာက္ျမန္မာျပည္)မွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေၿပာျပခဲ့ပါသည္။

"၀င္ခြင့္အမွတ္ သတ္မွတ္ခ်က္ မေပးထားတဲ့ တကၠသိုလ္ေတြဆိုရင္လည္း ဘယ္တကၠသိုလ္မဆို မိမိ၀ါသနာနဲ႔ ကိုက္ညီမယ္ဆိုရင္ ေလွ်ာက္ပါ။ အမွတ္အျမင့္ဆံုးကေန စၿပီး သတ္မွတ္ဦး ေရျပည့္သည္အထိ စီၿပီး သြင္းသြားမွာ ဆိုေတာ့အခြင့္အေရးက ေလွ်ာက္တဲ့ ေက်ာင္းသားဘက္မွာ လည္းရွိေနပါတယ္" ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာျပခဲ့ ပါသည္။

တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕မွာ မိမိအမွန္ တကယ္၀ါသနာပါသည့္ ဘာသာရပ္ သင္ယူႏိုင္ရန္ ေရြးခ်ယ္ ေလွ်ာက္ထားၿခင္းမ်ဳိးထက္ မိမိရမွတ္ႏွင့္ ခ်ိန္ဆကာ အမွတ္အမ်ားဆံုးကို စီ၍ အစဥ္ လိုက္ေလွ်ာက္ထားၾကသည့္ အတြက္ ၀ါသနာႏွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ကိုက္ညီမႈမရွိသည့္ ၿဖစ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕မွာ ေက်ာင္းၿပီးဆံုးသည္အထိ ပညာ ဆက္လက္သင္ၾကားႏိုင္မႈ မရွိသည့္ျဖစ္ရပ္မ်ားကိုလည္း သာဓက တစ္ခုအျဖစ္ တကၠသိုလ္ ေရြးခ်ယ္ ေလွ်ာက္ထားမည့္သူမ်ား သတိျပဳရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးမွ အၿငိမ္းစား ပါေမာကၡခ်ဳပ္တစ္ဦးက လမ္းညႊန္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

၂၀၁၂ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ ၀င္စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္သူမ်ားအတြက္ တကၠသိုလ္၀င္တန္းစာေမးပြဲတြင္ မိမိတို႔ရရွိခဲ့သည့္ ရမွတ္မ်ားအလိုက္ တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္ေရးအတြက္ အမွတ္စာရင္း၊ အရည္အခ်င္း မွတ္တမ္းခ်ဳပ္ ရမွတ္အဆင့္၊ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္လမ္းညႊန္စာအုပ္ႏွင့္ ေလွ်ာက္ထားရမည့္
ပံုစံမ်ားကို မိမိတို႔ ေၿဖဆိုခဲ့ၾကေသာ စာစစ္ဌာန ၾကီးၾကပ္ေရးမွဴးမ်ား (အေျခခံပညာ
 အထက္တန္း ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးမ်ား) မွ ၂၀၁၂ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ(၂၄)ရက္ေန႔မွ စတင္ထုတ္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္လႊာမ်ားကိုလည္း ဇူလိုင္လ(၂၆)ရက္မွ ၾသဂုတ္လ(၁၅) ရက္ေန႔ အထိစေန၊ တနဂၤေႏြေန႔မ်ား အပါအ၀င္ ပိတ္ရက္မရွိအဆင့္ျမင့္ပညာ ဦးစီးဌာန (ေအာက္ျမန္မာျပည္) တြင္ လာေရာက္ ေလွ်ာက္ထားႏုိင္ၿပီ ၿဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္၀င္ စာေမးပြဲတြင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေပါင္း (၁၆၀၇၇၈) ဦးေျဖဆိုေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၁ခုႏွစ္၌ ေၿဖဆိုေအာင္ျမင္သူ (၁၆၅၀၀၀)ဦးရွိေသာ္လည္း တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားသူ (၁၆၀၀၀၀) ဦး ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။၀င္ခြင့္အမွတ္မ်ား တိုးျမႇင့္ထားၿပီး
 လက္ခံဦးေရ ေလွ်ာ့ခ်ထားသည့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ား စာရင္း

တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္ေလွ်ာက္ထားႏိုင္သည့္ ရမွတ္စာရင္း လက္ခံဦးေရ

၂၀၁၁ခုႏွစ္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ၂၀၁၁ခုႏွစ္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္
ေဆးတကၠသိုလ္ - - ၂၄၀၀ ဦး ၁၂၀၀ ဦး
နည္းပညာတကၠသိုလ္မ်ား/
အစိုးရနည္းပညာေကာလိပ္မ်ား      
ႏွင့္စက္မႈလက္မႈသိပၸံမ်ား
၃၂၀ႏွင့္အထက္ ၃၆၀ႏွင့္အထက္ ၂၉၂၅၀ ဦး ၁၆၀၀၀ဦး
ျမန္မာႏုိင္ငံေရေၾကာင္းပညာ ၄၀၀ႏွင့္အထက္ ၄၅၀ႏွင့္အထက္ - -
ျမန္မာႏုိင္ငံေလေၾကာင္းႏွင့္          
အာကာသပညာ
၃၇၀ႏွင့္အထက္ ၄၂၀ ႏွင့္အထက္ - -
နည္းပညာ(ရတနာပံုဆိုက္ဘာစီးတီး) ၃၅၀ႏွင့္အထက္ ၄၂၀အထက္ ၁၀၀၀ ဦး ၅၀၀ဦး
စီးပြားေရး



(ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္အပါ) ၃၀၀ႏွင့္အထက္ ၃၅၀ႏွင့္အထက္ - -
(ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္မပါ) ၃၂၀ႏွင့္အထက္ ၃၅၀ႏွင့္အထက္ - -             

No comments:

Post a comment