Thursday 5 June 2014

ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခုံရုံးဥပဒကုိ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒျကမ္း လက္ခံေဆြးေႏြးရန္ ကန့္ကြက္သူမရွိ

ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခုံရုံးဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းကုိ ယေန႕က်င္းပသည့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္၌ ခုရုံးဥကၠဌ ဦးျမသိန္းက တင္သြင္းခဲ့ၿပီး လက္ခံေဆြးေႏြးရန္ ကန္႕ကြက္သူမရွိ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ျကသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခုံရုံးဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္သည့္အခါတြင္ ဖြဲ႕စည္းပုံႏွင့္ အညီ ျပင္ရန္ အခြင့္အေရးဟု ျပည္သူ့လႊြတ္ေတာ္အမတ္ဦးရဲထြန္းက သုံးသပ္သည္။ 

ၿပီးခဲ့သည့္ဇြန္လ ၁ ရက္က အခန္း ၁၇ ခန္းပါ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခုံရုံးဥပေဒကုိျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကုိ ျပည္သူမ်ားေလ့လာႏုိင္ရန္အတြက္ ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ေလးရက္ အၾကာတြင္ ခုံရုံးဥကၠဌက အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္သုိ႕တင္သြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သီေပါၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္းက ခုံရုံးဥပေဒကုိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျပင္လုိုက္သည့္အခ်က္၌ ခုံရုံးဥကၠဌေရြးခ်ယ္သည့္အခ်က္ႏွင့္ ခုံရုံး၏ ဆုံးျဖတ္သည္အၿပီးအျပတ္ျဖစ္သည္ ဆုိသည့္အခ်က္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္ျခင္းသည္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ မကုိက္ညီဟု ဆုိသည္။  

ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၇ ၌ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာ တူညီခ်က္ ရရွိၿပီးသည့္ ဥကၠဌႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္မ်ားအား ခုံရုံးဥကၠဌႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္မ်ားအျဖစ္ ခန္႕အပ္တာ၀န္ေပးရ မည္ဟု ျပဌာန္းထားေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က သမၼတ၊ လႊြတ္ေတာ္ဥကၠဌႏွစ္ဦးက ကုိးဦးအား ေရြးခ်ယ္ၿပီး ခုံရုံးဥကၠဌအား မဲျဖင့္ေရြးခ်ယ္ရမည္ဟု ျပင္ဆင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၎က `` သမၼတနဲ႕ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌႏွစ္ေယာက္တုိင္ပင္လုပ္ရမယ္ဆုိေတာ့ ဒီမုိကေရစီေတာ့ပုိက်တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတုန္းက သူတုိ႕(ကုိယ္စားလွယ္မ်ား)က ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိမျပင္ဘဲနဲ႕ ခုံရုံးဥပေဒကုိပဲ ျပင္ခဲ့တယ္`` ဆုိသည္။ ယခုအခါ ခုံရုံးအေနျဖင့္ ဥပေဒအားျပင္ဆင္ရန္ႀကိဳးစားလာျခင္းသည္ အထက္ပါ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ မညီသည့္အခ်က္ႏွစ္ခ်က္အား ျပန္လည္ျပင္ရန္ အခြင့္အေရးျပန္လည္ရရွိလာမည္ျဖစ္သည္ဟု ၎က ေျပာသည္။ ၎က `` ဘာအခြင့္အေရးရလာသလဲဆုိေတာ့ သမၼတေထာက္ျပတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႕ မညီပါဘူးဆုိတာကုိ ျပန္လုပ္ေပးလို႕ရလာမယ္။ လႊတ္ေတာ္နဲ႕ သမၼတၾကားက ျပႆနာေတြေျပေလ်ာ့ သြားမယ္`` ဟု သုံးသပ္သည္။ ၂၀၁၂ခုႏွစ္အတြင္း လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ေကာ္မတီႏွင့္ ေကာ္မရွင္တို႔ ကို ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ မဟုတ္ဟု ဆံုးျဖတ္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ခံုရံုးကို စြပ္စြဲျပစ္တင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၿပီး တစ္ဖြဲ႕လံုး ႏႈတ္ထြက္ျခင္းျဖင့္ အျငင္းပြားမႈကို ေျဖရွင္းခဲ့ရသည့္ သာဓက ရိွခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ခံုရံုးဆိုင္ရာဥပေဒကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ခဲ့ၿပီး ယင္းတြင္ ခံုရံုး ဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္ ခန္႔အပ္ခြင့္ ဆိုင္ရာျပင္ဆင္ခ်က္မ်ား၊ တာ၀န္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ဆိုင္ရာ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ား ပါ၀င္သည္။ ယင္းအခ်ိန္ကတည္းက လႊတ္ေတာ္ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္းကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုး အတည္ျပဳေပးရန္ ျငင္းဆန္ခဲ့သည္။  

သို႔ေသာ္ လႊတ္ေတာ္ကလည္း ျပန္လည္ျပင္ဆင္မေပးသျဖင့္ အေျခခံဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ သတ္မွတ္ကာလအတြင္းအတည္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ယင္းေနာက္ တစ္ႏွစ္ခန္႔ၾကာခ်ိန္တြင္ သမၼတက အခ်က္ အခ်ိဳ႕ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ႀကိဳးပမ္းလာျခင္းျဖစ္သည္။  

Popular Myanmar News Journal

No comments:

Post a Comment