ကရင္စာေပႏွင့္
ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔မွ အဖြဲ႔ရန္ပံုေငြအတြက္ မြန္ျပည္နယ္ က်ဳိက္ထိုၿမိဳ႕ရွိ
ကင္ပြန္းစခန္း (ေတာင္ေျခ)မွ က်ဳိက္ထီးရိုးေတာင္ေပၚသို႔ ဘုရားဖူးကားငါးစီး
ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳရန္ ေတာင္းဆိုထားမႈကို ညိႈႏႈိင္း
ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ကရင္တိုင္းရင္းသားေရးရာဝန္ႀကီးက ေတာင္တက္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္
အသင္း အား လွ်ဳိ႕ဝွက္စာတစ္ေစာင္ ေပးပို႔ လမ္းညႊန္ခဲ့ေသာ္လည္း ယင္းစာကို
မရရွိခဲ့ဟု ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္အသင္း ဥကၠ႒ ဦးဝိတင္က ေျပာၾကားသည္။ “ဝန္ႀကီးဆီကေန
ကရင္အသင္းနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ညွိႏႈိင္းတဲ့စာ ျပန္မဝင္ ဘူး။ အဲလို ပို႔လာတာလည္း
မရွိဘူး” ဟု ယင္းက ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
ယင္းစာတြင္ က်ဳိက္ထိုၿမိဳ႕နယ္လံုးဆိုင္ရာ ကရင္စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ တိုးတက္ျပန္႔ ပြားေရးအသင္း ရန္ပံုေငြ ရရွိေရးအတြက္ ကရင္စာေပ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႕ပိုင္ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ဝယ္ယူမည့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ားအား က်ဳိက္ထီးရိုးေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းတြင္ ဝင္ေရာက္ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳရန္ တင္ျပထားမႈႏွင့္ ပတ္သတ္၍ က်ဳိက္ထီးရိုးကားလမ္းသမိုင္းကိုၾကည့္၍ က်ဳိက္ထိုၿမိဳ႕နယ္ ကရင္စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အသင္း ေတာင္တက္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းတြင္ ေျပးဆြဲခြင့္ရရွိေရး ညွိႏႈိင္းေဆာင္ ရြက္ေပးရန္ အေၾကာင္း ၾကားသည္ဟု ေရးသားထားသည္။ ကရင္စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔သည္ အၿမဲတမ္း ရန္ပံုေငြရရွိႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ကင္ပြန္းစခန္း (ေတာင္ေျခ)မွ က်ဳိက္ထီးရိုး ေတာင္ေပၚသို႔ ဘုရားဖူးကားငါးစီး ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳရန္ လြန္ခဲ့သည့္ ေမလကတည္းက ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေသာ္ လည္း ယခုအခ်ိန္ထိ ကားေျပးဆြဲခြင့္ကို သေဘာတူညီမႈမရေသးေၾကာင္း ကရင္စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔မွ သိရသည္။ “အခု ဒီကလမ္းအေန အထားအရ ကားတိုးဖို႔ လံုးဝမသင့္ဘူး။ ေကာ္ေလးေကာ္ (အေထာက္အကူျပဳေကာ္မတီ၊ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီ၊ ေျမယာေကာ္မတီ၊ စီမံေကာ္မတီ)နဲ႔ စည္းေဝးထိုင္ၿပီး ဒီကားငါးစီး တိုးခ်ဲ႕မေပး သင့္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ ဒီကယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြရဲ႕ဆႏၵကိုယူၿပီး ကားအစီးေရ တိုးဖို႔မသင့္ဘူး ဆိုတာကို ျပည္နယ္အစိုးရဆီလည္း တင္ၿပီးၿပီ” ဟု ဦးဝိတင္က ေျပာၾကားသည္။ ယခုအခ်ိန္ထိ ကားေျပး ဆြဲခြင့္ကို သေဘာတူညီခဲ့ျခင္း မရွိေသာ္လည္း ကရင္စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအသင္း ရန္ပံုေငြအတြက္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ သိန္း ၄၀၀ ထိ ေပးသြားမည္ဟု ကမ္းလွမ္းေသာ္လည္း ကရင္စာေပအသင္း က ျငင္းဆို ခဲ့ေၾကာင္း ေတာင္တက္ကား အသင္းမွ သိရသည္။
၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွစ၍ ကင္ပြန္းစခန္းမွ ရေသ့ေတာင္ေတာ္ထိ ကားအစီးေပါင္း ၁၄၃ စီးျဖင့္ ေျပးဆြဲေပးခဲ့ သည္မွာ ယေန႔အခ်ိန္ထိျဖစ္ၿပီး ကားအစီးေရတုိးရန္မတိုးရန္မွာ က်ဳိက္ထီးရိုး ေတာင္တက္ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ အသင္း၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားတြင္ ပါဝင္ေနေၾကာင္း မြန္ျပည္နယ္မွ ထုတ္ျပန္ထားေသာ နည္း ဥပေဒမ်ားတြင္ အတိအလင္း ေရးသားျပဌာန္းထားေသာ္လည္း ေတာင္တက္ အသင္းကမူ ၎တို႔ႏွင့္ မဆိုင္ဟု ျငင္းဆန္ လ်က္ ရွိသည္။
ရည္မြန္
The Myanma Age
ယင္းစာတြင္ က်ဳိက္ထိုၿမိဳ႕နယ္လံုးဆိုင္ရာ ကရင္စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ တိုးတက္ျပန္႔ ပြားေရးအသင္း ရန္ပံုေငြ ရရွိေရးအတြက္ ကရင္စာေပ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႕ပိုင္ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ဝယ္ယူမည့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ားအား က်ဳိက္ထီးရိုးေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းတြင္ ဝင္ေရာက္ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳရန္ တင္ျပထားမႈႏွင့္ ပတ္သတ္၍ က်ဳိက္ထီးရိုးကားလမ္းသမိုင္းကိုၾကည့္၍ က်ဳိက္ထိုၿမိဳ႕နယ္ ကရင္စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အသင္း ေတာင္တက္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းတြင္ ေျပးဆြဲခြင့္ရရွိေရး ညွိႏႈိင္းေဆာင္ ရြက္ေပးရန္ အေၾကာင္း ၾကားသည္ဟု ေရးသားထားသည္။ ကရင္စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔သည္ အၿမဲတမ္း ရန္ပံုေငြရရွိႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ကင္ပြန္းစခန္း (ေတာင္ေျခ)မွ က်ဳိက္ထီးရိုး ေတာင္ေပၚသို႔ ဘုရားဖူးကားငါးစီး ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳရန္ လြန္ခဲ့သည့္ ေမလကတည္းက ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေသာ္ လည္း ယခုအခ်ိန္ထိ ကားေျပးဆြဲခြင့္ကို သေဘာတူညီမႈမရေသးေၾကာင္း ကရင္စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔မွ သိရသည္။ “အခု ဒီကလမ္းအေန အထားအရ ကားတိုးဖို႔ လံုးဝမသင့္ဘူး။ ေကာ္ေလးေကာ္ (အေထာက္အကူျပဳေကာ္မတီ၊ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီ၊ ေျမယာေကာ္မတီ၊ စီမံေကာ္မတီ)နဲ႔ စည္းေဝးထိုင္ၿပီး ဒီကားငါးစီး တိုးခ်ဲ႕မေပး သင့္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ ဒီကယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြရဲ႕ဆႏၵကိုယူၿပီး ကားအစီးေရ တိုးဖို႔မသင့္ဘူး ဆိုတာကို ျပည္နယ္အစိုးရဆီလည္း တင္ၿပီးၿပီ” ဟု ဦးဝိတင္က ေျပာၾကားသည္။ ယခုအခ်ိန္ထိ ကားေျပး ဆြဲခြင့္ကို သေဘာတူညီခဲ့ျခင္း မရွိေသာ္လည္း ကရင္စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအသင္း ရန္ပံုေငြအတြက္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ သိန္း ၄၀၀ ထိ ေပးသြားမည္ဟု ကမ္းလွမ္းေသာ္လည္း ကရင္စာေပအသင္း က ျငင္းဆို ခဲ့ေၾကာင္း ေတာင္တက္ကား အသင္းမွ သိရသည္။
၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွစ၍ ကင္ပြန္းစခန္းမွ ရေသ့ေတာင္ေတာ္ထိ ကားအစီးေပါင္း ၁၄၃ စီးျဖင့္ ေျပးဆြဲေပးခဲ့ သည္မွာ ယေန႔အခ်ိန္ထိျဖစ္ၿပီး ကားအစီးေရတုိးရန္မတိုးရန္မွာ က်ဳိက္ထီးရိုး ေတာင္တက္ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ အသင္း၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားတြင္ ပါဝင္ေနေၾကာင္း မြန္ျပည္နယ္မွ ထုတ္ျပန္ထားေသာ နည္း ဥပေဒမ်ားတြင္ အတိအလင္း ေရးသားျပဌာန္းထားေသာ္လည္း ေတာင္တက္ အသင္းကမူ ၎တို႔ႏွင့္ မဆိုင္ဟု ျငင္းဆန္ လ်က္ ရွိသည္။
ရည္မြန္
The Myanma Age
No comments:
Post a Comment