Sunday 6 October 2013

ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းမွ ျမန္မာလုပ္သားမ်ား အသိ အမွတ္ျပဳ လက္မွတ္ႏွင့္ အနိမ့္ဆံုး လုပ္ခလစာ သတ္မွတ္ခ်က္ ဥပေဒ မရွိ သျဖင့္ လုပ္ ခ လစာမ်ား နစ္နာလ်က္ရွိ

Photo: ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းမွ ျမန္မာလုပ္သားမ်ား အသိ အမွတ္ျပဳ လက္မွတ္ႏွင့္ အနိမ့္ဆံုး လုပ္ခလစာ သတ္မွတ္ခ်က္ ဥပေဒ မရွိ သျဖင့္ လုပ္ ခ လစာမ်ား နစ္နာလ်က္ရွိ
Sunday, October 6, 2013

တနသာၤရီတိုင္း ေဒသႀကီးရွိ ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း မွ ျမန္မာလုပ္သားမ်ားမွာ လုပ္ငန္းခြင္ ကြၽမ္းက်င္မႈ အသိအမွတ္ျပဳ လက္မွတ္မ်ားႏွင့္ အနိမ့္ဆံုး လုပ္ခလစာ သတ္မွတ္ခ်က္ ဥပေဒ မရွိသျဖင့္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း လစာနည္းပါးျခင္းမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

တိုင္းေဒသႀကီး အလုပ္သမား ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက အီတာလ်ံ-ထိုင္း (ITD) ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေအာက္တိုဘာ ၂ ရက္တြင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး အလုပ္သမားဘက္မွ ေတာင္းဆိုခ်က္ မ်ားျဖစ္သည့္ ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းလုပ္သားမ်ား လစာကြာျခားေနမႈ၊ ေန႔စား အလုပ္သမားမ်ား လုပ္ခလစာ နည္းပါးမႈ၊ အလုပ္ခ်ိန္ မ်ားျပားသည့္အျပင္ အခ်ိန္ပို (OT) ေၾကး မရရွိမႈႏွင့္ စီမံကိန္းရွိ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ စေသာကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆြးေႏြး ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

"အခုလို စီမံကိန္းမွာ သြားေရာက္ေဆြးေႏြးရတာက ေနျပည္ေတာ္ ကေန တဆင့္ ဦးတို႔ဆီကို စာျပန္၀င္လာၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ ညႊန္ၾကားခ်က္ က်လာခဲ့ပါ။ ပထမ အခ်က္က စီမံကိန္းမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာ လုပ္သားေတြ ထဲက ဘြဲ႔ရလူငယ္ေတြနဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာ ဘြဲ႔ရထားတဲ့ လုပ္သားေတြကို လစာေပးေခ်တဲ့ အခါမွာ ထိုင္းလုပ္သားေတြနဲ႔ ကြာျခားတဲ့ ကိစၥပါ။ စီမံကိန္းထဲမွာ သာမန္ျမန္မာ လုပ္သားတစ္ေယာက္က တစ္လကို က်ပ္ ၁၄၀၀၀၀ နဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာက က်ပ္ ၁၈၀၀၀၀ ရတယ္။ ထိုင္းလုပ္ သား တစ္ေယာက္ရဲ႕ လစာကေတာ့ ကားသမား ဆိုရင္ေတာင္ ျမန္မာေငြ က်ပ္ ၆၀၀၀၀၀ နဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာဆိုရင္ က်ပ္ ၉၀၀၀၀၀ ေလာက္ ရေန တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေန႔စားလုပ္သား ဆိုရင္လည္း ျမန္မာလုပ္သား တစ္ေယာက္ က တစ္ေန႔ကို က်ပ္ ၃၅၀၀ သာရၿပီး ထိုင္းလုပ္သား တစ္ေယာက္က က်ပ္ ၁၈၀၀၀ ေလာက္ ရပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ရတဲ့အပိုင္း အမ်ားႀကီး မကြာေပမယ့္ ရရွိတဲ့ လစာက အေတာ္ႀကီး ကြာျခားေနေတာ့ ညိႇေပးဖို႔ အလုပ္သမားေတြက ေတာင္းဆိုတာပါ။ အလုပ္သမားေတြက သူတို႔ကို ထိုင္းလုပ္သားေတြ ရေနတဲ့ လစာေငြရဲ႕ တစ္၀က္ေလာက္ကိုပဲ တိုးေပးဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ထိုင္းကုမၸဏီဘက္က အဲဒါကို မေပးႏိုင္ဘူး လို႔ ေျပာပါတယ္။ ထိုင္းဘက္က ေျပာတာကေတာ့ ျမန္မာဘက္မွာ အနိမ့္ဆံုး လစာဆိုတာ သတ္မွတ္ခ်က္ရယ္ လုပ္ငန္းခြင္ ကြၽမ္းက်င္မႈအတြက္ အသိအမွတ္ျပဳ လက္မွတ္ေတြ မရွိတာေပါ့။ အခုလည္း စီမံကိန္းထဲမွာ ဘြဲ႔ရလူငယ္ေလးေတြ အလုပ္ၾကမ္း သမားအျဖစ္ လုပ္ေနရတာ ေတြ႕တယ္။ အဓိကကေတာ့ လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္မႈ လက္မွတ္ေတြ မရွိလို႔ဘဲ" ဟု အလုပ္သမား ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ တိုင္းေဒသႀကီး ဦးစီးဌာနမွဴး ဦးေက်ာ္၀င္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

"ဒီေဒသမွာ ေန႔စားအလုပ္သမား တစ္ေယာက္က တစ္ေန႔ကို ျမန္မာေငြ က်ပ္ ၁၅၀၀ ေလာက္ပဲ ရတာျဖစ္လို႔ လက္ရွိသူတို႔ေပးထားတဲ့ လစာက်ပ္ ၃၅၀၀ ကေတာင္ မ်ားေနပါေသးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲလိုေျပာတာ ဒီေဒသက ေန႔စားလုပ္သားခေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ မေလ့လာေသးဘူး ဆိုတာ ေပၚလြင္ေနပါတယ္။ လက္ရွိ ဒီေဒသက အျပင္လုပ္ငန္းခြင္မွာ ပန္းရန္လုပ္ငန္းက ဘိလပ္ေျမေဖ်ာ္တဲ့ အလုပ္သမားေတာင္ တစ္ေန႔ကို အနည္းဆံုး က်ပ္ ၅၀၀၀ ေလာက္ ရေနတာ လူတိုင္းသိတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီေဒသမွာက ကုန္ေစ်းႏႈန္းလို အေထြေထြ အသံုးစရိတ္ေတြ ျမင့္တယ္  ဆိုတာ သူတို႔သိဖို႔ လိုတယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္က ေတာင္း ဆို သမွ် အခ်က္ေတြ အားလံုးနီးပါးကို ကုမၸဏီဘက္က အေၾကာင္းအ မ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး လုပ္မေပးႏိုင္ဘူးလို႔ ပယ္ခ်ခဲ့တယ္" ဟု ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရး ဇုန္ စီမံကိန္းတြင္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ အလုပ္သမား ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုေဇာ္မင္းထိုက္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းတြင္ ျမန္မာလုပ္သား ၂၀၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ ထိုင္း လုပ္သား ၁၀၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး ေဒသခံ ရြာသား အခ်ဳိ႕လည္း ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group

ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းတြင္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ သား အလုပ္သမားမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္
ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းတြင္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ သား အလုပ္သမားမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္
တနသာၤရီတိုင္း ေဒသႀကီးရွိ ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း မွ ျမန္မာလုပ္သားမ်ားမွာ လုပ္ငန္းခြင္ ကြၽမ္းက်င္မႈ အသိအမွတ္ျပဳ လက္မွတ္မ်ားႏွင့္ အနိမ့္ဆံုး လုပ္ခလစာ သတ္မွတ္ခ်က္ ဥပေဒ မရွိသျဖင့္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း လစာနည္းပါးျခင္းမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
တိုင္းေဒသႀကီး အလုပ္သမား ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက အီတာလ်ံ-ထိုင္း (ITD) ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေအာက္တိုဘာ ၂ ရက္တြင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး အလုပ္သမားဘက္မွ ေတာင္းဆိုခ်က္ မ်ားျဖစ္သည့္ ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းလုပ္သားမ်ား လစာကြာျခားေနမႈ၊ ေန႔စား အလုပ္သမားမ်ား လုပ္ခလစာ နည္းပါးမႈ၊ အလုပ္ခ်ိန္ မ်ားျပားသည့္အျပင္ အခ်ိန္ပို (OT) ေၾကး မရရွိမႈႏွင့္ စီမံကိန္းရွိ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ စေသာကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆြးေႏြး ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

"အခုလို စီမံကိန္းမွာ သြားေရာက္ေဆြးေႏြးရတာက ေနျပည္ေတာ္ ကေန တဆင့္ ဦးတို႔ဆီကို စာျပန္၀င္ လာၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ ညႊန္ၾကားခ်က္ က်လာခဲ့ပါ။ ပထမ အခ်က္က စီမံကိန္းမွာ အလုပ္လုပ္ေန တဲ့ ျမန္ မာ လုပ္သားေတြ ထဲက ဘြဲ႔ရလူငယ္ေတြနဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာ ဘြဲ႔ရထားတဲ့ လုပ္သားေတြကို လစာေပးေခ်တဲ့ အခါမွာ ထိုင္းလုပ္သားေတြနဲ႔ ကြာျခားတဲ့ ကိစၥပါ။ စီမံကိန္းထဲမွာ သာမန္ျမန္မာ လုပ္သားတစ္ေယာက္က တစ္လကို က်ပ္ ၁၄၀၀၀၀ နဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာက က်ပ္ ၁၈၀၀၀၀ ရတယ္။ ထိုင္းလုပ္ သား တစ္ေယာက္ရဲ႕ လစာကေတာ့ ကားသမား ဆိုရင္ေတာင္ ျမန္မာေငြ က်ပ္ ၆၀၀၀၀၀ နဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာဆိုရင္ က်ပ္ ၉၀၀၀၀၀ ေလာက္ ရေန တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေန႔စားလုပ္သား ဆိုရင္လည္း ျမန္မာလုပ္သား တစ္ေယာက္ က တစ္ေန႔ကို က်ပ္ ၃၅၀၀ သာရၿပီး ထိုင္းလုပ္သား တစ္ေယာက္က က်ပ္ ၁၈၀၀၀ ေလာက္ ရပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ရတဲ့အပိုင္း အမ်ားႀကီး မကြာေပမယ့္ ရရွိတဲ့ လစာက အေတာ္ႀကီး ကြာျခားေနေတာ့ ညိႇေပးဖို႔ အလုပ္သမားေတြက ေတာင္းဆိုတာပါ။ အလုပ္သမားေတြက သူတို႔ကို ထိုင္းလုပ္သားေတြ ရေနတဲ့ လစာေငြရဲ႕ တစ္၀က္ေလာက္ကိုပဲ တိုးေပးဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ထိုင္းကုမၸဏီဘက္က အဲဒါကို မေပးႏိုင္ဘူး လို႔ ေျပာပါတယ္။ ထိုင္းဘက္က ေျပာတာကေတာ့ ျမန္မာဘက္မွာ အနိမ့္ဆံုး လစာဆိုတာ သတ္မွတ္ခ်က္ရယ္ လုပ္ငန္းခြင္ ကြၽမ္းက်င္မႈအတြက္ အသိအမွတ္ျပဳ လက္မွတ္ေတြ မရွိတာေပါ့။ အခုလည္း စီမံကိန္းထဲမွာ ဘြဲ႔ရလူငယ္ေလးေတြ အလုပ္ၾကမ္း သမားအျဖစ္ လုပ္ေနရတာ ေတြ႕တယ္။ အဓိကကေတာ့ လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္မႈ လက္မွတ္ေတြ မရွိလို႔ဘဲ" ဟု အလုပ္သမား ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ တိုင္းေဒသႀကီး ဦးစီးဌာနမွဴး ဦးေက်ာ္၀င္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

"ဒီေဒသမွာ ေန႔စားအလုပ္သမား တစ္ေယာက္က တစ္ေန႔ကို ျမန္မာေငြ က်ပ္ ၁၅၀၀ ေလာက္ပဲ ရတာျဖစ္လို႔ လက္ရွိသူတို႔ေပးထားတဲ့ လစာက်ပ္ ၃၅၀၀ ကေတာင္ မ်ားေနပါေသးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲလိုေျပာတာ ဒီေဒသက ေန႔စားလုပ္သားခေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ မေလ့လာေသးဘူး ဆိုတာ ေပၚ လြင္ေနပါတယ္။ လက္ရွိ ဒီေဒသက အျပင္လုပ္ငန္းခြင္မွာ ပန္းရန္လုပ္ငန္းက ဘိလပ္ေျမေဖ်ာ္တဲ့ အလုပ္ သမားေတာင္ တစ္ေန႔ကို အနည္းဆံုး က်ပ္ ၅၀၀၀ ေလာက္ ရေနတာ လူတိုင္းသိတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီေဒသ မွာက ကုန္ေစ်းႏႈန္းလို အေထြေထြ အသံုးစရိတ္ေတြ ျမင့္တယ္  ဆိုတာ သူတို႔သိဖို႔ လိုတယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္က ေတာင္း ဆို သမွ် အခ်က္ေတြ အားလံုးနီးပါးကို ကုမၸဏီဘက္က အေၾကာင္းအ မ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး လုပ္မေပးႏိုင္ဘူးလို႔ ပယ္ခ်ခဲ့တယ္" ဟု ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရး ဇုန္ စီမံကိန္းတြင္ လုပ္ ကိုင္ေနေသာ အလုပ္သမား ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုေဇာ္မင္းထိုက္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းတြင္ ျမန္မာလုပ္သား ၂၀၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ ထိုင္း လုပ္သား ၁၀၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး ေဒသခံ ရြာသား အခ်ဳိ႕လည္း ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment