ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ ေရာင္စံုျခယ္ မီးေရာင္ေအာက္ တြင္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္မ်ား ေပ်ာ္ရႊင္ ယစ္မူးစြာ ကခုန္ေနၾကသည္။ ျမဴးၾကြၾကြရက္ပ္ သီခ်င္း အဂၤလိပ္ စာသားကို ကခုန္ရင္း ၿပိဳင္တူဟစ္ လိုက္ ေသးသည္။ စကပ္တိုတို၊ အက်ႌက်ပ္က်ပ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိန္းကေလးမ်ားမွာလည္း သီခ်င္း သံႏွင့္ အၿပိဳင္ စည္းဝါးညီည ီကေနၾကသည္။
ထိုေန႔ ထိုေနရာတြင္ လာေရာက္ ကခုန္ၾက သည့္ လူငယ္မ်ား အထူး စည္ကားခဲ့ၿပီး စီးလာ သည့္ ကားမ်ားမွာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တရားဝင္ တင္သြင္းခြင့္ ရလာေသာ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ကားမ်ား ကားပါကင္၌ ျပည့္ႏွက္ ေနျခင္းက လာေရာက္ၾက ေသာ လူငယ္တို႔၏ လူေနမႈအသိုင္းအဝိုင္းကို ၫႊန္း ဆိုျပ ေနသည္။
ႏွလံုးကို ႐ိုက္ခတ္ေစသည့္ ရက္ပ္တီးလံုး သံ လႊမ္းေနေသာ ခန္းမျပင္ပတြင္ ေဆးလိပ္ကိုယ္စီ ခဲ ထားသည့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္မ်ားက မိန္းမ ပ်ဳိ ေလးမ်ားႏွင့္ ရယ္ရယ္ေမာေမာ စကားစျမည္ ေျပာေနသည္ ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။
“ကြၽန္ေတာ္တို႔က ညတိုင္း လာကၾကတယ္။ ေကာင္မေလးေတြလည္း ပါတယ္” ဟု အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္ လူငယ္ တစ္ဦးက ဆိုသည္။ ယင္းလူငယ္မ်ားသည္ အြန္လိုင္းမွ တစ္ဆင့္ ခ်ိန္းဆိုၿပီး လူစုဖြဲ႕ကာ လာေရာက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ပြင့္လင္းေနသည့္ လူငယ္ အသိုင္း အဝိုင္းႏွင့္ တိုးတက္ လာေသာ အြန္လိုင္းေခတ္တြင္ တြက္ေျခ ကိုက္ႏိုင္ေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း လုပ္လို သူမ်ားက ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား အတြက္ ပံုစံသစ္မ်ား ဖန္တီး လာၾကသည္။
ထိုဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းတြင္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ဓေလ့၌ စကားလံုး အဆန္းျဖစ္ေသာ ဘဝၾကင္ေဖာ္ ရွာေဖြေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းသည္ ေစ်းကြက္ ေဝစုတစ္ခု ျဖစ္လာေစရန္ တာစူ ျပင္ဆင္လုပ္ကိုင္ လာသည္ ကို ေတြ႕ရသည္။
ထိုကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္ျခင္းမွာ 1 Section (3 hour) ေျခာက္ေထာင္က်ပ္ ႏႈန္းျဖင့္ စံုတြဲမ်ား တည္းခို ႏိုင္ေသာ တည္းခိုခန္းႏွင့္ မိုတယ္မ်ားကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ႐ံုးခန္း ဖြင့္လွစ္၍ လုပ္ကိုင္ေန သည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။
“အြန္လိုင္းမွာ Member ဝင္အခ်င္းခ်င္း ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ ကိုက္ညီႏိုင္မယ့္ လူကိုေရြးခ်ယ္ၿပီး Invite လုပ္ႏိုင္တယ္။ တစ္ဖက္ က လက္မခံရင္ေတာ့ မရဘူးေပါ့။ လက္ခံလို႔ အဆင္ ေျပသြားရင္ေတာ့ အျပင္မွာ ေတြ႕ၿပီး ေလ့လာၾက ေပါ့”ဟု Skylark ဘဝၾကင္ေဖာ ္ရွာေဖြေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ေဆာင္ ေပးေနေသာ ဦးေဇာ္မင္းသန္႔က ေျပာ ၾကားသည္။
http://www.skylark-vivahaa.com ကို တည္ေထာင္အၿပီး လပိုင္း အတြင္းတြင္ပင္ Member ႏွစ္ေထာင္ ေက်ာ္လာၿပီျဖစ္ၿပီး ဝင္ေရာက္ၾကည့္ ႐ႈသူေပါင္း ၂ သိန္း နီးပါး ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဦးဆံုးႏွင့္ တစ္ခုတည္းေသာ ဝန္ေဆာင္မႈ ဝက္ဘ္ဆိုက္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းဝက္ဘ္ ဆိုက္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ယင္းဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ဳိး သည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ စတင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး www.vivahaa.com,www.shadi.com တို႔တြင္ အဖြဲ႕ဝင္ လူဦးေရမွာ သန္း ၃၀၀ ဝန္းက်င္ ရွိေနသည္။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ကိုရီးယား ႏိုင္ငံတို႔ တြင္လည္း ဘဝၾကင္ေဖာ္ ရွာေဖြေရး ေအဂ်င္စီမ်ား ကို တရားဝင္ ဖြင့္လွစ္ကာ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္လည္း အြန္လိုင္း သံုးစြဲမႈ တြင္က်ယ္လာသည့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ခန္႔က ျမားနတ္ေမာင္ ဝက္ဘ္ဆိုက္ သည္လည္း အထက္ပါ ကဲ့သို႔ပင္ ခ်ိတ္ဆက္ ေပးခဲ့ၿပီး လူငယ္မ်ား အၾကား ေပၚပင္ ျဖစ္ခဲ့ကာ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ငုတ္လွ်ဳိးသြားခဲ့ သည္။
“ႏိုင္ငံတကာ မွာေတာ့ ဒီလိုအြန္လိုင္း ဆိုက္ေတြ ဟာ Single အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးေတြ အတြက္ အေဖာ္မြန္ ရွာရာ၊ Casual Romance or Love အတြက္ စိတ္လႈပ္ရွားစရာ ပလက္ေဖာင္း တစ္ခုပါ ပဲ။ အဓိကကေတာ့ အြန္လိုင္းကေန အသက္၊ ေနရာ (လိပ္စာ)၊ ကိုယ္ဟန္ အေနအထား၊ လူမ်ဳိးနဲ႔ ေတြ႕မယ့္ ဆံုရပ္ကို အဓိကထား ေျပာဆိုၿပီး ရွာၾကတယ္။ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ အခုမွ ေခတ္စမ္းစ ဆိုေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုတဲ့ တံတိုင္းကို ဘယ္သို႔ ဘယ္ပံု ေသြးတိုး စမ္းမလဲမသိႏိုင္ဘူး” ဟု အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ေအာ္ရီဂြန္ျပည္နယ္ ပို႔တ္လန္းၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ဘေလာ့ဂါ ဒူကဘာက မွတ္ခ်က္ ေပးသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ေဆာင္ေပးသည့္ ကုမၸဏီမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တရားဝင္ မွတ္ပံုတင္ ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ၎င္းတို႔ထံမွ သိရသည္။ “တျခားႏိုင္ငံမွာ ဒီလို လုပ္ငန္းေတြ ျဖစ္ထြန္း ေနၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း လူငယ္ ေတြ ပြင့္လင္းလာတဲ့ ကာလမွာ အြန္လိုင္းကေန လမ္းလြဲေတြ မမွားရေအာင္လို႔ တီထြင္ ႀကံဆၿပီး လုပ္ေဆာင္ထားတာပါ” ဟု ဦးေဇာ္မင္းသန္႔က ယင္းဝက္ဘ္ဆိုက္ တည္ေထာင္ရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ရွင္းျပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လုပ္ေဆာင္သည့္ http://www.skylark-vivahaa.com တြင္ ဘဝ ၾကင္ယာေဖာ္ အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ ႏိုင္သည့္ အျပင္ မဂၤလာ ခန္းမမ်ား၊ ဝတ္စံုမ်ားကို ေစ်းႏႈန္း သက္သာစြာျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ ရန္ ဆိုင္နာမည္ႏွင့္ လိပ္စာမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္း ထားေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။
ယင္းဝက္ဘ္ဆိုက္မွ တစ္ဆင့္ ခ်ိတ္ဆက္တာ အဆင္ေျပ သြားခဲ့သည့္ ပထမဦးဆံုး စံုတြဲမွာ မဂၤလာ ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ေနၿပီ ျဖစ္ၿပီး မဂၤလာေဆာင္စီစဥ္ ေပးရန္အတြက္ သိန္း ၂၃၀ ျဖင့္ ညႇိႏိႈင္း ေနေၾကာင္း၊ ယင္းမဂၤလာေဆာင္ကို ခန္းမတြင္ က်င္းပရန္ မဟုတ္ဘဲ ျမက္ခင္းျပင္၌ သတို႔သားႏွင့္ သတို႔သမီး တို႔က ဟယ္လီေကာ္ပတာ ရဟတ္ယာဥ္ျဖင့္ ဆင္း လာသည့္ ပံုစံ စီစဥ္ထားၿပီး အခမ္းအနား အျပင္ အဆင္မ်ားကိုလည္း အေမွာင္ခ်ထားကာ ဆလိုက္ မီးမ်ားႏွင့္ နတ္ျပည္ပံုစံ စီစဥ္ထားကာ ကားအပု ေလးျဖင့္ မဂၤလာစံုတြဲကို ေခၚေဆာင္သြားသည့္ သဏၭာန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ၎ထံမွ သိရသည္။ “ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပထမဦးဆံုးေသာ ဆန္းသစ္ တဲ့ မဂၤလာ အခမ္းအနား ျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႔အတြက္ စီစဥ္ေနတာပါ။ မဂၤလာရက္ မေရြးရေသးလို႔ မေၾက ညာ ေသးတာပါ” ဟု ဦးေဇာ္မင္းသန္႔က ဆိုသည္။
သို႔ေသာ္ ဘဝၾကင္ေဖာ္ ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ အြန္လိုင္းေပၚမွ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးၿပီး လူခ်င္း ေတြ႕ရ သည့္ အလုပ္မွာ အြန္လိုင္း သံုးစြဲသူမ်ား အတြက္ အထူးအဆန္း မဟုတ္ေပ။
ယင္းဝက္ဘ္ဆိုက္တြင္ ေတြ႕ဆံုၿပီး ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ျပႆနာမ်ားကို ယင္း ဝက္ဘ္ဆိုက္ တည္ေထာင္သူတို႔က တာဝန္ယူမည္ မဟုတ္ေပ။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္း ကာလကပင္ စီးပြားေရး ၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ တ႐ုတ္ လူမ်ဳိး မ်ားအတြက္ ၾကင္ယာေဖာ္ ရွာေပးေသာ ေအဂ်င္စီ ရွိခဲ့သည္။ ထိုေအဂ်င္စီမွာ အြန္လိုင္းမွ မဟုတ္။ အမွန္တကယ္ လူခ်င္း ေတြ႕ေပးၿပီး ညႇိႏိႈင္းေပးၾက ျခင္းျဖစ္သည္။ထိုကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းသည္ ဝန္ေဆာင္ မႈ အခေၾကးေငြ အတြက္ မဟုတ္။ ထိုကဲ့သို႔ ညႇိႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖင့္ မဂၤလာေဆာင္ အတြက္ ကန္ထ႐ိုက္ ယူျခင္းသာ လုပ္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ေနသူ တို႔၏ အဆိုအရ သိရသည္။
“ဒီလုပ္ငန္းဟာ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မကိုက္ ညီဘူးလို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူး။ အဓိကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ပင္ကိုယ္ဗီဇနဲ႔ပဲ သက္ဆိုင္ပါလိမ့္ မယ္” ဟု အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္ အြန္လိုင္း သံုးစြဲသူ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔တြင္ အာဝါဟ ဝိဝါဟ ဟူေသာ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ျခင္းသည္ မဂၤလာ တစ္ပါးဟု ဆိုၾကသည့္ အတိုင္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲ လာေသာ လူမႈ ဝန္းက်င္၌ တစ္သက္တြင္ တစ္ခါ ေဆာင္ၾက ေသာ ဘဝၾကင္ယာ ေဖာ္အတြက္ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ စြမ္းျဖင့္ ေတြးဆ ဆင္ျခင ္ဆံုးျဖတ္ရမည္ သာျဖစ္ သည္။
ေရာင္စံု မီးေရာင္ေအာက္တြင္ ရက္ပ္ သီခ်င္း၊ ဒစ္စကို တီးလံုးသည္ နံနက္ ၂ နာရီ ထိုးခ်ိန္ အထိ ျမဴးၾကြ ေနဆဲျဖစ္ၿပီး ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္ ေျခာက္ဦးမွာ ေခြၽးသံ တရႊဲရႊဲျဖင့္ ထြက္လာသည္။ ထိုလူငယ္မ်ားထဲမွ အသက္ ၂၁ ႏွစ္အရြယ္ လူငယ္ တစ္ဦး၏ ရင္ခြင္ထဲတြင္ ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္ အခ်ဳိးအစား ေျပျပစ္ေသာ အက်ႌအနက္၊ စကပ္တိုတို ဝတ္ဆင္ထားသည့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိန္းကေလး တစ္ဦး ေရာက္ရွိေနၿပီး ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ Probox Toyota ကားႏွင့္ ထြက္ခြာ သြားၾကသည္။
ref:thevoicemyanmar
No comments:
Post a Comment