Wednesday 12 March 2014

လူထုသေဘာတူညီမႈ မရထားေသာ ေက်ာက္ျဖဴ-ေရႊလီ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ပဏာမအဆင့္ ေလ့လာမႈၿပီးစီး

ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္၊ ေရႊလီအထိ ဆက္သြယ္မည့္ ေက်ာက္ျဖဴ-ေရႊလီ စႀကႍလမ္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အႀကိဳေလ့လာမႈမ်ား ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေဆာက္လုပ္မႈ အပိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆက္လက္ညႇိႏႈိင္းရန္ ရွိေသးေၾကာင္း မတ္ ၁၁ ရက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Park Royal Hotel ၌က်င္းပေသာ Myanmar Construction Summit မွရရွိေသာ သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။

“အခုလုပ္တဲ့ပြဲက လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး က႑ေတြမွာ ႏုိင္ငံျခားသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြ ျမႇဳပ္ႏွံလို႔ရေအာင္ ေျပာၾကားေပးတဲ့ပြဲပါ။ အာဆီယံ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးေတြ အာရွလမ္းမႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး future plan နဲ႔ လက္ရွိလုပ္ေနတဲ့ အေနအထားေတြကို တင္ျပတာပါ။ ထုိင္းနဲ႔ဆိုလည္း ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား၊ လာအိုနဲ႔လုပ္မယ့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ ဒီလိုအလားအလာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရွင္းလင္းေျပာၾကားတာပါ” ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ အမႈေဆာင္ အင္ဂ်င္နီယာ ဦးေက်ာ္ေကာင္းခ်ဳိက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံတကာ ပတ္လမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေနသည့္ ျပည္တြင္းအေ၀းေျပးလမ္းမ ခုနစ္ခုရွိေနေၾကာင္းႏွင့္ ယင္းခုနစ္ခုမွာ (၁)ေရႊဘို-ျမစ္ႀကီးနားလမ္း၊ (၂) ေမာ္လၿမိဳင္-ေရး-ထား၀ယ္-ၿမိတ္-ေကာ့ေသာင္းလမ္း၊ (၃) မိတၳီလာ-ေတာင္ႀကီး-က်ဳိင္းတံု-တာခ်ီလိတ္လမ္း၊ (၄) မံုရြာ-ပုလဲ-ဂန္႔ေဂါ-ကေလးၿမိဳ႕လမ္း၊ (၅) ယာႀကီး-ကေလး၀ လမ္း၊ (၆)မႏၲေလး-သပိတ္က်င္း-တေကာင္း-ဗန္းေမာ္-ျမစ္ႀကီးနားလမ္းႏွင့္ (၇) မင္းဘူး-အမ္း-စစ္ေတြလမ္းတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ဒီအေ၀းေျပး လမ္းမႀကီးေတြအျပင္ ေနာက္ထပ္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔အတြက္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ သေဘာတူထားတဲ့ စီမံကိန္း (Bilateral Project) ေတြရွိပါတယ္။ ပထမတစ္ခုကေတာ့ ေရႊလီနဲ႔ေက်ာက္ျဖဴ စီးပြားေရးစႀကႍ   (Ruili to Kyaukphyu Corridor) ပါ။ ေရႊလီကေန ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို ဆက္မွာပါ။ အခု ေဆြးေႏြးေနၾကပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အကဲျဖတ္္မႈေတြ လုပ္ၿပီးသြားပါၿပီ။ မၾကာခင္မွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္” ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ အမႈေဆာင္အင္ဂ်င္နီယာ ဦးသက္ေဇာ္၀င္းက ေျပာၾကားသည္။

အလားတူ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံၾကားတြင္လည္း ႏွစ္ႏုိင္ငံခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္ရန္အတြက္ Kaladan Multi Model  Transport project အား အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရန္ ရွိေၾကာင္းႏွင့္ အဆိုပါလမ္းေၾကာင္းမွာ ကီလိုမီတာအားျဖင့္ ၁၂၂ ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပလက္၀ႏွင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံကို ခ်ိတ္ဆက္မည့္လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ကာ အႀကိဳေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

မဟာမဲေခါင္ေဒသတြင္း ဆက္သြယ္ထားသည့္ ေဒသတြင္းစႀကႍလမ္းမ်ား (GMS Economic Corridors) မွာ ေျမာက္-ေတာင္စီးပြားေရး စႀကႍလမ္း၊ ေျမာက္ပိုင္းစီးပြားေရး စႀကႍလမ္း၊ အေနာက္ေျမာက္ စီးပြားေရးစႀကႍ လမ္း၊ အေရွ႕-အေနာက္ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္း၊ ေတာင္ပိုင္းစီးပြားေရး စႀကႍလမ္း၊ အေရွ႕ေျမာက္စီးပြားေရး စႀကႍလမ္း၊ ဗဟိုစီးပြားေရး စႀကႍလမ္းႏွင့္ ေတာင္ပိုင္းကမ္း႐ိုးတန္း စႀကႍလမ္းတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment