Friday 7 December 2012

အေပၚကား ေအာက္ကားႏွင့္ စလစ္ေဈးႏႈန္းမ်ား သိသာစြာက်ဆင္း

Photo: အေပၚကား ေအာက္ကားႏွင့္ စလစ္ေဈးႏႈန္းမ်ား သိသာစြာက်ဆင္း 
Friday, December 07, 2012

အေရာင္းျပခန္းမ်ားတြင္ ျပည္ပမွကားမွာယူတင္သြင္းမႈမ်ားရွိေနေသာ္လည္း
ျပင္ပကားေဈးကြက္တြင္မူ အေရာင္းအ၀ယ္ၿငိမ္သက္၍ ေအာက္ ကားေဈးႏွင့္ စလစ္ေဈးႏႈန္းမ်ားလည္းက်ဆင္းလ်က္ရွိေၾကာင္း ကား၀ယ္ ေရာင္း
လုပ္ကိုင္သူမ်ားက ေျပာသည္။

"ကားေဈးကြက္ကေတာ့ခါတုိင္းလုိခပ္ေအးေအးပါဘဲ။ ျပင္ပကားေဈးကြက္
တင္ မဟုတ္ပါဘူး။အေရာင္းျပခန္းေတြ ေရာဘဲ။ မုိင္ဒါကြင္းမွာ
လုပ္တဲ့ ကားျပပြဲ ကေတာ့ ထံုးစံအတုိင္း ၾကည့္သူ၀ယ္သူ နဲ႔ သူအုပ္စု
အလုိက္ သြားေနၾကတာပါဘဲ။ စလစ္ေဈးကေတာ့ က်လာၿပီ"ဟု ကား၀ယ္
ေရာင္းလုပ္ကိုင္သူ ကိုဦးက ေျပာသည္။

ကားေဈးကြက္အတြင္း ၀ယ္လက္ နည္းေသာ္လည္း ေရာင္းခ်သူမ်ားလာ ၿပီး ေအာက္ကားေဈးႏွင့္ စလစ္ေဈးႏႈန္းမ်ားမွာလည္း က်ပ္ ၁၀ သိန္းမွ
သိန္း ၂၀ ၀န္းက်င္ခန္႔အထိေဈးက်ဆင္းလာေၾကာင္း၀ယ္ေရာင္းမ်ားက
ေျပာသည္။

"အခုဆုိရင္ ေဈးကြက္က ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္သြားၿပီ။ အရင္က ကား၀ယ္ခ်င္တဲ့
သူက ကားေကာင္းတစ္စီးရဖုိ႔ အေတာ့္ ေလးကို ရွာရတယ္။ အခုေတာ့
ေရာင္းခ်င္တဲ့သူက ေပါေနတာေတာင္၀ယ္မယ့္ သူက မရွိတဲ့အေျခအေနပါ။
ျပင္ပကား ေဈးကြက္ထဲမွာလည္း အေရာင္းအ၀ယ္ ကေတာ္ေတာ္ေလး
ေအးေနတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ အလုပ္ပါးေနတဲ့ အေျခအေနမွာ အိမ္ျခံေျမ
ဘက္ကို အလုပ္အကိုင္ေျပာင္း လုပ္တဲ့ သူေတြရွိသလို ႏွစ္ခုလုံးတြဲၿပီး အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တဲ့ သူေတြလည္း ရွိလာၿပီ။ အရင္လုိ
ကားတစ္မ်ဳိးတည္းကို သီးျခားလုပ္ကိုင္ၿပီး လုပ္လုိ႔ရတဲ့စီးပြားေရး
မဟုတ္ေတာ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္၊ အိမ္ျခံေျမအက်ဳိးေဆာင္ပါတြဲ လုပ္ေနရ ၿပီ"ဟုကား၀ယ္ေရာင္းလုပ္ကိုင္သူ ကိုေက်ာ္စိုးက ေျပာသည္။

ကားအေရာင္းျပခန္းမ်ားမွ ကားတင္ သြင္းမႈမ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ အေရာင္း
ျပခန္းမ်ားတြင္ယခင္က ေရာင္းခ်သည့္ ႏႈန္းထားမ်ားေအာက္ မ်ားစြာေလ်ာ့ခ် ကာေရာင္းခ်လာသျဖင့္ျပင္ပကား ေဈးကြက္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက အခ်ဳိ႕ကား မ်ားသည္ပင္လွ်င္ ေဈးႏႈန္းမ်ားစြာ ေလ်ာ့၍ေရာင္းခ်ေနေၾကာင္းလည္း
လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာသည္။

"ေဈးကြက္ထဲမွာ ေရာင္းတဲ့သူရွိၿပီး ၀ယ္တဲ့သူမရွိပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ၀ယ္သူ ေတြက အခြန္နဲ႔ဆိပ္ကမ္းေရာက္တန္ဖုိး ေတြ ေလ်ာ့မယ္
ဆုိတဲ့သတင္းေတြ ေၾကာင့္ အခြန္ေလ်ာ့ႏုိးႏုိးနဲ႔ေစာင့္ေနၾကတာ။ 
သက္ဆိုင္ရာက ထုတ္ျပန္လုိက္ တဲ့ ေၾကျငာခ်က္အသစ္တစ္ခုေပၚလာရင္
အေရာင္းအ၀ယ္ အရင္လုိ ျဖစ္သြားမယ္။ အဓိကက အခြန္နဲ႔ ဆိပ္ကမ္းေရာက္ တန္ဖုိးေလ်ာ့မယ္၊ မေလွ်ာ့ဘူးဆိုတဲ့ ေၾကျငာခ်က္နဲ႔ 
ဆုိင္မယ္ထင္ပါတယ္" ဟု ကား၀ယ္ေရာင္းဦးၾကည္ၫြန္႔က 
သံုးသပ္သည္။

ေဈးကြက္အတြင္း အျမင့္ကားမ်ားမွာ က်ပ္သိန္း ၂၀ မွ ၂၅ သိန္းခန္႔
ေဈးႏႈန္း က်ဆင္းခဲ့ၿပီးအနိမ့္ကားမ်ားမွာမူ က်ပ္ ၁၀ သိန္း၀န္းက်င္သို႔
ေဈးေလ်ာ့က်လ်က္ ရွိသည္။

"အျမင့္ကားေဈးေတြ ေဈးက်တာ ၀ယ္လုိအားနည္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး အနိမ့္ကားေဈးက်တာက အပ္ကားေတြ မ်ားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္လို႔ ထင္ပါတယ္။ လ၊အ၊ ဘ၊ ဗ အစရွိတဲ့ အကၡရာကားေတြ က အခုဆိုရင္ က်ပ္သိန္း ၇၀ နဲ႔ ၈၀ ၀န္း က်င္ေလာက္ဘဲေဈးေပါက္ေတာ့တယ္။ စလစ္ေဈးကလည္း က်ပ္သိန္း ၈၀ အထက္ေလာက္ဘဲ ရွိတယ္။
ႏုိ၀င္ဘာ လ ဒုတိယပတ္ ေလာက္ကမွ က်ပ္သိန္း ၉၀ ေက်ာ္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ တရိပ္ရိပ္နဲထုိးက်လာတာ"ဟု ကား၀ယ္ေရာင္း ဦး၀င္းကိုက ေျပာသည္။

ကားေဈးကြက္တြင္ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံသူမ်ားမွ ရရွိသည့္ စလစ္မ်ားကို ကာလေပါက္ေဈးႏႈန္းအတုိင္း ေရာင္းခ် ကာ လက္ရွိေဈးကြက္အတြင္း အသံုးျပဳ ေနသည့္ အကၡရာအနိမ့္ ကားသန္႔မ်ားကို ရွာေဖြ၀ယ္ယူၾကၿပီး စလစ္ေဈးမ်ားမွာ လည္း ယခင္ေဈးႏႈန္း က်ပ္ ၉၃ သိန္း မွ သိန္း
၈၀ သို႔ က်ဆင္းခဲ့ကာ စလစ္ေဈး က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ စလစ္အေရာင္းအ ၀ယ္ လုပ္ကိုင္သူမ်ားမူလ၀ယ္ယူထား သည့္ အရင္းေဈးႏႈန္းထက္ က်ဆင္းမႈ မရွိမီ ျပန္လည္ေရာင္းခ်လာေၾကာင္းလည္း ၀ယ္ေရာင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက
ေျပာသည္။

တိုးေ၀ေအာင္
Myanmar Times
အေရာင္းျပခန္းမ်ားတြင္ ျပည္ပမွကားမွာယူတင္သြင္းမႈမ်ားရွိေနေသာ္လည္းျပင္ပကားေဈးကြက္တြင္မူ အေရာင္း အ၀ယ္ၿငိမ္သက္၍ ေအာက္ ကားေဈးႏွင့္ စလစ္ေဈးႏႈန္းမ်ားလည္းက်ဆင္းလ်က္ရွိေၾကာင္း ကား၀ယ္ ေရာင္းလုပ္ကိုင္သူမ်ားက ေျပာသည္။

"ကားေဈးကြက္ကေတာ့ခါတုိင္းလုိခပ္ေအးေအးပါဘဲ။ ျပင္ပကားေဈးကြက္တင္ မဟုတ္ပါဘူး။ အေရာင္းျပခန္းေ တြ ေရာဘဲ။ မုိင္ဒါကြင္းမွာလုပ္တဲ့ ကားျပပြဲ ကေတာ့ ထံုးစံအတုိင္း ၾကည့္သူ၀ယ္သူ နဲ႔ သူအုပ္စုအလုိက္ သြားေနၾကတာပါဘဲ။ စလစ္ေဈးကေတာ့ က်လာၿပီ"ဟု ကား၀ယ္ေရာင္းလုပ္ကိုင္သူ ကိုဦးက ေျပာသည္။

ကားေဈးကြက္အတြင္း ၀ယ္လက္ နည္းေသာ္လည္း ေရာင္းခ်သူမ်ားလာ ၿပီး ေအာက္ကားေဈးႏွင့္ စလစ္ေဈးႏႈန္းမ်ားမွာလည္း က်ပ္ ၁၀ သိန္းမွသိန္း ၂၀ ၀န္းက်င္ခန္႔အထိေဈးက် ဆင္းလာေၾကာင္း ၀ယ္ေရာင္း မ်ားကေျပာသည္။

"အခုဆုိရင္ ေဈးကြက္က ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္သြားၿပီ။ အရင္က ကား၀ယ္ခ်င္တဲ့သူက ကားေကာင္းတစ္စီးရဖုိ႔ အေတာ့္ ေလးကို ရွာရတယ္။ အခုေတာ့ေရာင္းခ်င္တဲ့သူက ေပါေနတာေတာင္၀ယ္မယ့္ သူက မရွိတဲ့အေျခအေနပါ။ျပင္ပကား ေဈးကြက္ထဲမွာလည္း အေရာင္းအ၀ယ္ ကေတာ္ေတာ္ေလးေအးေနတဲ့ အတြက္ ေၾကာင့္ အလုပ္ပါးေနတဲ့ အေျခအေနမွာ အိမ္ျခံေျမဘက္ကို အလုပ္အကိုင္ေျပာင္း လုပ္တဲ့ သူေတြရွိသလို ႏွစ္ခုလုံးတြဲၿပီး အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္တဲ့ သူေတြလည္း ရွိလာၿပီ။ အရင္လုိ ကားတစ္မ်ဳိး တည္းကို သီးျခားလုပ္ကိုင္ၿပီး လုပ္လုိ႔ရတဲ့စီးပြားေရး မဟုတ္ေတာ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္၊ အိမ္ျခံေျမ အက်ဳိးေဆာင္ ပါတြဲ လုပ္ေနရ ၿပီ"ဟုကား၀ယ္ေရာင္းလုပ္ကိုင္သူ ကိုေက်ာ္စိုးက ေျပာသည္။

ကားအေရာင္းျပခန္းမ်ားမွ ကားတင္ သြင္းမႈမ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ အေရာင္းျပခန္း မ်ားတြင္ယခင္က ေရာင္းခ်သည့္ ႏႈန္းထားမ်ားေအာက္ မ်ားစြာေလ်ာ့ခ် ကာေရာင္းခ် လာသျဖင့္ျပင္ပ ကား ေဈး ကြက္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက အခ်ဳိ႕ကား မ်ားသည္ ပင္လွ်င္ ေဈးႏႈန္း မ်ားစြာ ေလ်ာ့ ၍ေရာင္း ခ်ေနေၾကာင္း လည္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာသည္။

"ေဈးကြက္ထဲမွာ ေရာင္းတဲ့သူရွိၿပီး ၀ယ္တဲ့သူမရွိပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ၀ယ္သူ ေတြက အခြန္နဲ ႔ဆိပ္ကမ္းေရာက္ တန္ဖုိး ေတြ ေလ်ာ့မယ္ဆုိတဲ့သတင္းေတြ ေၾကာင့္ အခြန္ေလ်ာ့ႏုိးႏုိးနဲ ႔ေစာင့္ေနၾကတာ။
သက္ဆိုင္ရာက ထုတ္ျပန္လုိက္ တဲ့ ေၾကျငာခ်က္အသစ္တစ္ခုေပၚလာရင္ အေရာင္းအ၀ယ္ အရင္ လုိ ျဖစ္သြား မယ္။ အဓိကက အခြန္နဲ႔ ဆိပ္ကမ္းေရာက္ တန္ဖုိးေလ်ာ့မယ္၊ မေလွ်ာ့ဘူး ဆိုတဲ့ ေၾကျငာ ခ်က္နဲ႔ ဆုိင္မယ္ထင္ပါတယ္" ဟု ကား၀ယ္ေရာင္းဦးၾကည္ၫြန္႔က
သံုးသပ္သည္။

ေဈးကြက္အတြင္း အျမင့္ကားမ်ားမွာ က်ပ္သိန္း ၂၀ မွ ၂၅ သိန္းခန္႔ေဈးႏႈန္း က်ဆင္းခဲ့ၿပီးအနိမ့္ကားမ်ားမွာမူ က်ပ္ ၁၀ သိန္း၀န္းက်င္သို႔ေဈးေလ်ာ့က်လ်က္ ရွိသည္။

"အျမင့္ကားေဈးေတြ ေဈးက်တာ ၀ယ္လုိအားနည္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး အနိမ့္ကားေဈးက်တာက အပ္ကားေတြ မ်ားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္လို႔ ထင္ပါတယ္။ လ၊အ၊ ဘ၊ ဗ အစရွိတဲ့ အကၡရာကားေတြ က အခုဆိုရင္ က်ပ္သိန္း ၇၀ နဲ႔ ၈၀ ၀န္း က်င္ေလာက္ဘဲေဈးေပါက္ေတာ့တယ္။ စလစ္ေဈးကလည္း က်ပ္သိန္း ၈၀ အထက္ေလာက္ဘဲ ရွိတယ္။
ႏုိ၀င္ဘာ လ ဒုတိယပတ္ ေလာက္ကမွ က်ပ္သိန္း ၉၀ ေက်ာ္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ တရိပ္ရိပ္နဲထုိးက်လာတာ"ဟု ကား၀ယ္ေရာင္း ဦး၀င္းကိုက ေျပာသည္။

ကားေဈးကြက္တြင္ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံသူမ်ားမွ ရရွိသည့္ စလစ္မ်ားကို ကာလေပါက္ေဈးႏႈန္း အတုိင္း ေရာင္းခ် ကာ လက္ရွိေဈးကြက္အတြင္း အသံုးျပဳ ေနသည့္ အကၡရာအနိမ့္ ကားသန္႔မ်ားကို ရွာေဖြ ၀ယ္ယူၾကၿပီး စလစ္ေဈးမ်ားမွာ လည္း ယခင္ေဈးႏႈန္း က်ပ္ ၉၃ သိန္း မွ သိန္း ၈၀ သို႔ က်ဆင္းခဲ့ကာ စလစ္ေဈး က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ စလစ္အေရာင္းအ ၀ယ္ လုပ္ကိုင္သူမ်ားမူလ၀ယ္ယူထား သည့္ အရင္းေဈးႏႈန္း ထက္ က်ဆင္းမႈ မရွိမီ ျပန္လည္ေရာင္းခ်လာေၾကာင္းလည္း ၀ယ္ေရာင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက
ေျပာသည္။

Myanmar Times

No comments:

Post a Comment