Saturday 19 December 2015

ကုန္သြယ္မႈလုိေငြကုိ ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္အတြက္ ကားတင္သြင္းမႈ တခ်ိဳ႕ကိုရပ္ဆိုင္းရန္အႀကံျပဳ

(ဓာတ္ပံု မဇၥ်ိမ)
ကုန္သြယ္မႈလုိေငြကုိ ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္အတြက္ လူတစ္ဦးခ်င္း၏ Free Permit ကားတင္သြင္းမႈမ်ား၊ ဇိမ္ခံပစၥည္း(Luxury Goods)တင္သြင္းမႈမ်ားကို ရပ္ဆုိင္းႏုိင္ရန္ ျပည္လည္သုံးသပ္သင့္ေၾကာင္း စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ဘ႑ာေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈပူးေပါင္းေကာ္မတီမွ အစုိးရသုိ႔ အႀကံဳျပဳထားသည္။
၂၀၁၅ - ၂၀၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ပထမ ေျခာက္လပတ္အတြင္း၌ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကုန္သြယ္မႈ လုိေငြ မွာ (၁၆ )ဘီလီယံေက်ာ္အထိျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္းႏွင့္ယင္းကုန္သြယ္မႈလုိေငြျဖစ္ေပၚျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္း တစ္ခု ျဖစ္ေသာ မလုိအပ္ေသာတစ္ဦးခ်င္း၏ လူတစ္ဦးခ်င္း၏ Free Permit ကားတင္သြင္းမႈမ်ား၊ ဇိမ္ခံပစၥည္း( Lux ury Goods)တင္သြင္းျခင္းကုိ ရပ္ဆုိင္းသင့္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ား ရပ္ဆုိင္းႏုိင္ရန္ မူ၀ါဒေရးရာအပုိင္းကုိ အျမန္ဆုံး ျပန္လည္ စိစစ္သုံးသပ္ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳထားသည္။

၂၀၁၅ခုႏွစ္ဧၿပီလမွ ၂၀၁၆ခုႏွစ္၊စက္တင္ဘာလအထိ ေျခာက္လအတြင္း ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ရည္မွန္း ၏ (၁၁၂.၄)ရာခုိင္ႏႈန္းအေကာင္းအထည္အေဖာ္ႏုိင္သည္ဆုိေသာ္လည္း ကုန္သြယ္မႈလုိေငြမွာ (၁၆, ၁၁၁. ၃၃၄) ဘီလီယံျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္းျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ ဘ႑ာေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈပူးေပါင္း ေကာ္ မတီမွ ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ အစီအရင္ခံခဲ့သည္။

ယခုအခ်ိန္တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားသည္ တုိင္းေဒသႀကီး၊ျပည္နယ္အစုိးရ၀န္ႀကီး ဌာန မ်ားႏွင့္ တုိက္ရုိက္ညႈိႏုိင္းဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားမရွိပဲ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတရုံးႏွင့္သာ တုိက္ရုိက္ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ေနသျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္တုိင္းေဒသႀကီး၀န္ႀကီးရုံမ်ားမွ ေဆာင္ရြက္သည့္ကိစၥရပ္မ်ားအဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ေစေရးးအတြက္ မူ၀ါဒပုိင္းႏွင့္စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ား အလ်င္အျမန္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္ရန္လုိအပ္ေၾကာင္း လည္း အၾကံျပဳထားသည္။

ႏုိင္ငံေရး၊လူမႈေရးႏွင့္စီးပြားေရး၊အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္၊ ပုဂၢလိက က႑ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ ေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားတြင္ အမွန္တကယ္ေရရွည္တည့္တဲ့ခုိင္ၿမဲေသာ အက်ဳိးသက္မႈမ်ားရွိ ေသာျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္သင့္ေၾကာင္းလည္း အၾကံျပဳထားသည္။

“ ေကာ္မတီရဲ႕ တုိက္တြန္းခ်က္၊အႀကံျပဳခ်က္၊သေဘာထားမွတ္ခ်က္တုိ႔ကုိ အစုိးရအေနနဲ႔ႏွင့္ စနစ္တက် ျပန္လည္သုံးသပ္ေစလုိပါတယ္“ ဟု အလုံမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးခုိင္ေမာင္ရည္က ဒီဇင္ဘာလ(၁၈) ရက္ေန႔က က်င္းပ သည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ တုိက္တြန္းခဲ့သည္။

Mizzima - News in Burmese

No comments:

Post a Comment