ႏုိင္ငံတစ္၀န္း ေန႔အပူခ်ိန္ ျမင့္မားေနျခင္းေၾကာင့္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ကဲ့သို႔ အပူခ်ိန္ျမင့္ၿပီး ယာဥ္ သံုးစြဲမႈမ်ားသည့္ ေဒသမ်ားတြင္ ယာဥ္မီးေလာင္မႈအႏၲရာယ္ မၾကာ ခဏ ႀကဳံေတြ႕ေနရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေန႔အပူခ်ိန္မွာ ၃၅ မွ ၄၂ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ၾကား ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းသူ မ်ားသည္ မိမိတို႔ယာဥ္၏ အိတ္ေဇာတည္ေဆာက္ပုံ၊ ၀ိုင္ယာႀကဳိး မ်ားအေျခအေနႏွင့္ ဆီသန္႔ရွင္းမႈ ရွိ၊ မရွိ ဂ႐ုစုိက္သင့္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ျပဳျပင္သည့္လုပ္ ငန္းအေတြ႕အႀကဳံႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ခန္႔ရွိသူ ဦးေက်ာ္စြာ ကေျပာသည္။
‘‘အိတ္ေဇာေက်ာက္ဆန္ခါ ပိတ္တာနဲ႔ မီးခုိးနဲ႔မီးေတြက အ တြင္းျပန္လွည့္တာနဲ႔ သူ႔အေပၚက ၀ိုင္ယာႀကိဳးကုိ ထိၿပီးမီးေလာင္ တတ္တယ္။ ဒါမ်ဳိးက ပ႐ုိ ေဘာက္စ္လုိကားမ်ဳိးမွာ ျဖစ္တာ မ်ားတယ္။ ပ႐ုိေဘာက္စ္မွာ ေတာင္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ပြိဳင့္သရီး မွာ ျဖစ္တယ္။ ပြိဳင့္ဖုိက္မွာျဖစ္ တာေတာ့ မၾကားမိေသးဘူး’’ ဟု ဦးေက်ာ္စြာကေျပာသည္။
ထုိသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ပြိဳင့္သရီး အမ်ဳိးအစားသည္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ေသးေန၍ ႏြားႏွစ္ေကာင္႐ုန္းရ မည့္ေနရာတြင္ တစ္ေကာင္တည္း ႐ုန္းရသကဲ့သုိ႔ျဖစ္ေနရၿပီး အဲကြန္းပါထပ္သံုးပါက ၀န္ႏွင့္အားမမွ် ေတာ့ဘဲ ျဖစ္ တတ္၍ ေက်ာက္ဆန္ခါမ်ားကုိခြဲကာ ျပဳျပင္ေပးရေလ့ရွိေၾကာင္း ၎က ေျပာ သည္။ထုိ႔အျပင္ ပန္ကာကုိအေသ ပုံစံမထားဘဲ အပူရွိန္ျမင့္လာပါ က အလုိအေလ်ာက္ပန္ကာလည္ သည့္ ပုံစံတည္ေဆာက္ ထားသည့္ သာမုိစတက္ကို မျဖဳတ္သင့္ ေၾကာင္းအႀကံျပဳထားသည္။
ပ႐ုိေဘာက္စ္ယာဥ္မ်ား ျမန္ မာႏုိင္ငံသို႔ စ၀င္လာသည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕မွ ျပင္ဦးလြင္ အတက္လမ္းတြင္ ပ႐ုိေဘာက္စ္ ယာဥ္တစ္စီး မီးေလာင္ရာမွ ကားျပဳျပင္သူမ်ား သတိထားမိခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။
မတ္ ၃၁ ရက္ သန္းေခါင္ယံ အခ်ိန္က ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္အ တြင္း ပ႐ုိေဘာက္စ္ယာဥ္တစ္စီး သည္ ယာဥ္ေရွ႕ေခါင္းခန္းရွိ၀ိုင္ယာ ႀကဳိးမ်ားအပူလြန္ကဲရာမွ မီး ေလာင္ခဲ့သည္။ ထုိသုိ႔ ကားမီး ေလာင္ေနစဥ္ မီးသတ္ယာဥ္မ်ား ေရာက္လာၿပီး ၿငိႇမ္းသတ္ႏုိင္ခ့ဲ ေသာ္လည္း ဆယ္မိနစ္ၾကာမီး ေလာင္မႈေၾကာင့္ ကားတစ္စီးလုံး ေလာင္ကြၽမ္းသြားသည္။အဆုိပါ ယာဥ္ပုိင္ရွင္ျဖစ္သူသည္ ေမွာ္ဘီ ၿမိဳ႕နယ္မွ ကားေမာင္း၍ ျပန္လာၿပီး အိမ္ေဘး၌ ရပ္ထားစဥ္ႏွစ္နာရီခန္႔အၾကာတြင္ ကားမီးေလာင္ကြၽမ္းခံ ရျခင္းျဖစ္သည္။
အလားတူျဖစ္ရပ္မ်ဳိး ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္ မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေနရာ ယာဥ္ အခ်ဳိ႕မွာ ေဟာင္းႏြမ္း မႈေၾကာင့္ျဖစ္ရသကဲ့သုိ႔ အခ်ဳိ႕ယာဥ္မ်ားမွာလည္း ယာဥ္အတြင္း ၀ိုင္ယာႀကဳိးသြယ္ တန္းမႈ စနစ္မက်ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ရေၾကာင္း ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမွ တာ၀န္က်ရဲအရာရွိ တစ္ဦးကေျပာသည္။
‘‘တေန႔က ေမတၱာလႈိင္း ယာဥ္လုိင္းက ကားတစ္စီး ကြၽန္ ေတာ့္အိမ္ေရွ႕မွာ မီးေလာင္တာ ၀ိုင္ယာေရွာ့ျဖစ္ေနတာကို ေမာင္း လာေနရင္းနဲ႔ျဖစ္သြားတာပဲ’’ဟု ဒ ဂုံၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနသူ တစ္ဦးကေျပာသည္။
ထုိသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ႏုိင္ငံျခား မွ တစ္ပတ္ရစ္ယာဥ္မ်ားတင္သြင္း ရာတြင္ ယာဥ္အတြင္းရွိ၀ိုင္ယာႀကဳိး မ်ားမွာ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးျမည့္ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ျပင္ပမွ ရာသီဥတု အပူရွိန္ႏွင့္ကားအင္ဂ်င္ အပူရွိန္တို႔ႏွစ္ခု ေပါင္းလုိက္ေသာအခါတြင္ ၀ိုင္ယာမ်ားေပါက္ကာ မီးပြင့္ၿပီးအနီးရွိ ဆီလုိင္းႏွင့္ေတြ႕၍ မီးေလာင္တတ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ျပဳျပင္သူ ဦးေက်ာ္စုိးက ရွင္းျပသည္။
ကားမီးေလာင္မႈမ်ားတြင္ လူ ထိခုိက္မႈမ်ားမေတြ႕ရေသာ္လည္း ၁၉၉၃ ခုႏွစ္က ျပည္လမ္းမေပၚ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္(လႈိင္နယ္ေျမ) ေတြ႕လမ္းမေပၚတြင္ ဆလြန္းကား တစ္စီးမီးေလာင္မႈ၌ ယာဥ္ ေမာင္းသူ လူငယ္တစ္ဦးသည္ ယာဥ္ေမာင္းထုိင္ခုံတြင္ ထုိင္လ်က္ခါးပတ္ျဖဳတ္မရဘဲ မီးေလာင္ကြၽမ္းကာေသဆုံး ခဲ့ရေၾကာင္း မီးသတ္သမားတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ယခုရက္ပုိင္းအတြင္း ေန႔အ ပူခ်ိန္မွာ မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး၊ ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ မေကြး တုိင္းေဒသႀကီးတုိ႔တြင္ ၄၀ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္မွ ၄၂ ဒီဂရီခန္႔အထိရွိေနၿပီး ရန္ကုန္၊ စစ္ကုိင္း၊ ေနျပည္ေတာ္၊ ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး၊ ကရင္ျပည္နယ္၊ မြန္ျပည္နယ္တုိ႔တြင္ ၃၅ ဒီဂရီမွ ၄၂ ဒီဂရီစင္တီဂရိတ္ခန္႔အထိ ရွိသည္။
7Day Daily
No comments:
Post a Comment