Saturday 29 August 2015

ေငြေၾကး အခက္အခဲေၾကာင့္ ဟသၤာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းေရႊ႕ဆိုင္း



ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စတုတၳေျမာက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို မတည္ေငြ အက်ပ္အတည္း ေၾကာင့္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္း ၿပီးစီးမႈအားေနာက္ ၄ ႏွစ္ သို႔ ေရႊ႕ဆိုင္းလိုက္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာက ေဖာ္ျပသည္။
ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းဌာန၏ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၾသဂုတ္ ၂၇ သတင္းစာရွင္းပြဲ၌ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးျမင့္လြင္က ရင္းႏွီးျမွဳတ္ႏွံမည့္သူမ်ားအေနျဖင့္ ေလဆိပ္မွာသံုးရန္ ODA ေခ်းေငြ ကန္ေဒၚလာ ၁ ဒႆမ ၅ ဘီလီယံ ရဖို႔လိုအပ္ေနသည္ဟု ေျပာသည္။ ယခင္က ၂၀၁၈ တြင္အၿပီးတည္ေဆာက္ရန္ ရည္မွန္းထားေသာ္လည္း ယခုအခါ ၂၀၂၂ သို႔ ေရႊ႕လိုက္သည္။


တစ္ႏွစ္လ်င္ ခရီးသြား ၁၂ သန္းခန္႔ရွိႏိုင္မည့္ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္စီမံကိန္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ေျမာက္ ၄၈ မိုင္ခန္႔အကြာ ပဲခူးတိုင္းအတြင္းတည္ရွိသည္။

ဟံသာ၀တီေလဆိပ္သစ္စီမံကိန္းေနာက္ဆုတ္သြားေသာ္လည္း ရန္ကုန္ေလဆိပ္အား ခရီးသြားမ်ားပိုမိုအသံုးျပဳႏိုင္ရန္ အဆင့္ျမွင့္မြမ္းမံေနသည္ဟု ဦးျမင့္လြင္ကေျပာသည္။

စစ္တပ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွ အရပ္သားတစ္ျဖစ္လဲအစုိးရလက္ထက္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္လာၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ အဆိုပါစီမံကိန္းအား စတင္ရန္ စီစဥ္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။

ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း ဂ်ပန္စစ္တပ္က တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ေလဆိပ္ေဟာင္းေနရာအပါအ၀င္ ေျမဧက ၉၀၀၀ ေက်ာ္၌ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ကို တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ Yongnam and Changi Airport Planners and Engineering (CAPE) ႏွင့္ ဂ်ပန္မွ JGC Corporation တို႔က ေလလံေအာင္ထားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားဧည့္သည္ ၀င္ေရာက္မႈသည္ ျမွင့္တက္လာေနၿပီး ၂၀၁၂ ခုတြင္ ၁ ဒႆမ ၆ သန္း၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္က ၂ ဒသမ ၀၄ သန္း၊ ၂၀၁၄ ခုတြင္ ၄ ဒႆမ ၄ သန္းျဖစ္သည္။ ၂၀၁၇ ခုတြင္ ၆ သန္းေက်ာ္မည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္းေၾကာင္း The Global New Light of Myanmar သတင္းစာက ေဖာ္ျပသည္။

ရင္းႏွီးျမွဳတ္ႏွံသူ ကုမၸဏီစုက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၅ ဘီလီယံကုန္က်မည့္ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ ကုန္က်စရိတ္၏ ၄၉ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ODA ေခ်းေငြအာမခံမွ ရယူျပီး က်န္လိုအပ္ေငြကို ပုဂၢလိကေခ်းေငြႏွင့္ ကုမၸဏီစုတို႔က စိုက္ထုတ္တည္ေဆာက္ရန္ သေဘာတူညီမႈ ရရွိထားျခင္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ၿပီးလ်င္ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္သည္ စတုတၳေျမာက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ျဖစ္လာမည္။
mizzima

No comments:

Post a Comment