Tuesday 16 July 2013

ရန္ကုန္ -ေနျပည္ေတာ္- မႏၲေလး ကြန္ကရစ္ အျမန္ လမ္းမႀကီး ၌ ဆိုးရြား သည့္ ယာဥ္ မေတာ္တဆ မႈမ်ား ဆက္တိုက္ ျဖစ္ေပၚေန ခ်ိန္ ေနျပည္ေတာ္ ရႇိ ကြန္ကရစ္လမ္း မ်ားအား ႏိုင္လြန္ ကတၲရာ ထပ္ပိုးလႊာ ခင္းေန

Photo: ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး ကြန္ကရစ္ အျမန္လမ္းမႀကီး၌ ဆိုးရြားသည့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ဆက္တိုက္ ျဖစ္ေပၚေနခ်ိန္ ေနျပည္ေတာ္ရႇိ ကြန္ကရစ္လမ္းမ်ားအား ႏိုင္လြန္ကတၲရာ ထပ္ပိုးလႊာခင္းေန
Tuesday, 16 July 2013

ကြန္ကရစ္ အမ်ဳိးအစား ရန္ကုန္-မႏၲေလး-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္း
မႀကီးေပၚတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ တစ္မိုင္လွ်င္ က်ပ္သန္း ၁၄၃၁ ကုန္က်ခံ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ေနျပည္ေတာ္ရႇိ ကြန္ကရစ္ လမ္းမႀကီးမ်ားအား ႏိုင္လြန္ကတၲရာ ထပ္ပိုးလႊာ ခင္းျခင္းအား အျမန္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရႇိေနသည္။

ေနျပည္ေတာ္ လမ္းမ်ားအား ခင္းက်င္းရာတြင္ တစ္မိုင္လွ်င္ က်ပ္ ၁ ဒသမ ၄၃ ဘီလ်ံေက်ာ္ ကုန္က်ရာ၌ ပါ၀င္သည့္ အပိုင္းမ်ားမႇာ ၄၈ ေပ x ၁၃ လက္မ ကြန္ကရစ္လမ္း တစ္မိုင္အတြက္ က်ပ္ ၇၇၂ သန္း၊ လမ္းလယ္ကြၽန္း လုပ္ငန္းအတြက္ တစ္မိုင္က်ပ္ ၉၂ သန္း၊ လမ္းေဘး၀ဲယာ ေျမသားေျမာင္း တစ္မိုင္လွ်င္ က်ပ္ ၇ သန္း၊ လမ္းလယ္ကြၽန္း ေရရရႇိေရးလုပ္ငန္း တစ္မိုင္လွ်င္ ၁၆၆ သန္း၊ လမ္းလွ်ပ္စစ္မီးလုပ္ငန္း တစ္မိုင္က်ပ္သန္း ၂၁၀ ႏႇင့္ လမ္းလယ္
ကြၽန္း လမ္းေဘး၀ဲယာ ေျမယာ႐ႈခင္း လုပ္ငန္းအတြက္ တစ္မိုင္လွ်င္ က်ပ္ ၁၈၄ သန္း စုစုေပါင္း တစ္မိုင္လွ်င္ က်ပ္ ၁၄၃၁ သန္း (က်ပ္ ၁ ဒသမ ၄၃၁ ဘီလ်ံ) အထိ ကုန္က်ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေနျပည္ေတာ္ရႇိ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သုိ႔သြားသည့္ ကြန္ကရစ္ လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္၊ အစိုးရ၀န္ႀကီး ႐ံုးမ်ားႏႇင့္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ဆီးဂိမ္းျပဳလုပ္မည့္ အားကစားကြင္း၊ အားကစား႐ံု၊ အားကစားရြာသို႔ ဆက္သြယ္ထားသည့္ ရာဇသဂၤဟ လမ္းမႀကီး၊ ပ်ဥ္းမနား-ေနျပည္ေတာ္
-ေတာင္ညိဳ ကြန္ကရစ္ လမ္းမႀကီးမ်ားအား ႏိုင္လြန္ကတၲရာ ထပ္ပိုးလႊာ ခင္းက်င္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ႏႇစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ ေနျပည္ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမႇ တာ၀န္ယူ ခင္းက်င္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ေနျပည္ေတာ္ လမ္းပိုင္းမ်ား ခင္းက်င္းေနမႈႏႇင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားအား ေနျပည္ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ လမ္းတံတားဌာနသို႔ ေမးျမန္းခဲ့ရာ၌ သတင္းေျဖၾကားမည့္သူထံ အဆင့္ဆင့္ လႊဲေျပာင္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ဒုတိယ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရႇိမႇသာ ေျဖၾကားႏုိင္
မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒုတိယ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ထံသို႔ သြားေရာက္ရာ အစည္းအေ၀း တက္ေရာက္ေနသည္ဟု ေျပာၾကားသည့္ အတြက္ ေျဖၾကားမႈ တစ္စံုတစ္ရာ မရရႇိေၾကာင္း သိရသည္။

ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး ကြန္ကရစ္ အျမန္လမ္းမႀကီးအား ႏိုင္လြန္ကတၲရာ ထပ္ပိုးလႊာ ခင္းရန္အတြက္မူ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ ေငြေခ်းေပးထားေၾကာင္းႏႇင့္ ယခုအခ်ိန္
အထိ တစ္ပိုင္းတစ္စပင္ ခင္းက်င္းႏုိင္ျခင္း မရႇိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ေရး ႏႇစ္မ်ားအတြင္း ရန္ကုန္၊ ေနျပည္ေတာ္၊ မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးအား ႏိုင္လြန္ကတၲရာ ခင္းက်င္းႏိုင္ရန္ အတြက္တ႐ုတ္
ႏိုင္ငံမႇ အတိုးႏႇင့္ထုတ္ေခ်းထားသည့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၃၀၀ ေက်ာ္
ျဖင့္ အျမန္လမ္းမႀကီးအား အဆင့္ျမင့္ ႏိုင္လြန္ထပ္ပိုးလႊာ ကတၲရာခင္းရန္ အမ်ိဳးသား စီမံကိန္းသို႔ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ခုႏႇစ္ ဘ႑ာေရးႏႇစ္တြင္ လုပ္ငန္း
စတင္ႏိုင္ရန္ တင္ျပထားသည္။

အဆိုပါ အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ စတင္ဖြင့္လႇစ္သည့္ ၂၀၀၉ ခုႏႇစ္ မတ္လမႇ ယခုအခ်ိန္ထိ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၅၀၀ နီးပါး ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ခရီးသည္
ေသဆံုးသူ ၂၅၀ ဦး ႏႇင့္ ထိခုိက္ဒဏ္ရာရသူ ၈၀၀ ေက်ာ္ အထိ ရႇိလာၿပီ
ျဖစ္သည္။ ၎လမ္းမသည္ တစ္ႏုိင္ငံလံုး ဟိုင္းေ၀းလမ္း အရႇည္ စုစုေပါင္း၏ ၁ ဒသမ ၈၅ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ရႇိေသာ္လည္း လူေသဆံုးမႈႏႈန္းမႇာ ၁၃ ဒသမ ၅၄ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ရႇိေနေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ ၃၆၆ မိုင္ ၃ ဖာလံု ရႇည္လ်ားၿပီး ၄င္းလမ္းမႀကီးေပၚတြင္ အျမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႔ ရဲစခန္းမ်ား တည္ရႇိၿပီး တစ္ေန႔
လွ်င္ ပ်မ္းမွ်ယာဥ္အစီးေရေပါင္း ၇၀၀၀ ၀န္းက်င္ ျဖတ္သန္းသြားလာေၾကာင္း
သိရသည္။
eleven media group
ကြန္ကရစ္ အမ်ဳိးအစား ရန္ကုန္-မႏၲေလး-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္ ပြားေနသည့္အခ်ိန္တြင္ တစ္မိုင္လွ်င္ က်ပ္သန္း ၁၄၃၁ ကုန္က်ခံ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ေနျပည္ေတာ္ရႇိ ကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးမ်ားအား ႏိုင္လြန္ကတၲရာ ထပ္ပိုးလႊာ ခင္းျခင္းအား အျမန္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရႇိေန သည္။
ေနျပည္ေတာ္ လမ္းမ်ားအား ခင္းက်င္းရာတြင္ တစ္မိုင္လွ်င္ က်ပ္ ၁ ဒသမ ၄၃ ဘီလ်ံေက်ာ္ ကုန္က်ရာ၌ ပါ၀င္သည့္ အပိုင္းမ်ားမႇာ ၄၈ ေပ x ၁၃ လက္မ ကြန္ကရစ္လမ္း တစ္မိုင္အတြက္ က်ပ္ ၇၇၂ သန္း၊ လမ္းလယ္ကြၽန္း လုပ္ငန္းအတြက္ တစ္မိုင္က်ပ္ ၉၂ သန္း၊ လမ္းေဘး၀ဲယာ ေျမသားေျမာင္း တစ္မိုင္လွ်င္ က်ပ္ ၇ သန္း၊ လမ္းလယ္ကြၽန္း ေရရရႇိေရးလုပ္ငန္း တစ္မိုင္လွ်င္ ၁၆၆ သန္း၊ လမ္းလွ်ပ္စစ္မီးလုပ္ငန္း တစ္မိုင္က်ပ္သန္း ၂၁၀ ႏႇင့္ လမ္းလယ္ကြၽန္း လမ္းေဘး၀ဲယာ ေျမယာ႐ႈခင္းလုပ္ငန္းအတြက္ တစ္မိုင္လွ်င္ က်ပ္ ၁၈၄ သန္း စုစုေပါင္း တစ္မိုင္လွ်င္ က်ပ္ ၁၄၃၁ သန္း (က်ပ္ ၁ ဒသမ ၄၃၁ ဘီလ်ံ) အထိ ကုန္က်ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေနျပည္ေတာ္ရႇိ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သုိ႔သြားသည့္ ကြန္ကရစ္ လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္၊ အစိုးရ၀န္ႀကီး ႐ံုးမ်ားႏႇင့္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ဆီးဂိမ္းျပဳလုပ္မည့္ အားကစားကြင္း၊ အားကစား႐ံု၊ အားကစားရြာသို႔ ဆက္သြယ္ထားသည့္ ရာဇသဂၤဟ လမ္းမႀကီး၊ ပ်ဥ္းမနား-ေနျပည္ေတာ္-ေတာင္ညိဳ ကြန္ကရစ္ လမ္းမႀကီး မ်ားအား ႏိုင္လြန္ကတၲရာ ထပ္ပိုးလႊာ ခင္းက်င္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ႏႇစ္ဆန္းပိုင္း တြင္ ေနျပည္ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမႇ တာ၀န္ယူ ခင္းက်င္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ေနျပည္ေတာ္ လမ္းပိုင္းမ်ား ခင္းက်င္းေနမႈႏႇင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား အား ေနျပည္ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ လမ္းတံတားဌာနသို႔ ေမးျမန္းခဲ့ရာ၌ သတင္းေျဖၾကားမည့္သူထံ အဆင့္ဆင့္ လႊဲေျပာင္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ဒုတိယ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရႇိမႇ သာ ေျဖၾကားႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒုတိယ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ထံသို႔ သြားေရာက္ရာ အစည္းအေ၀း တက္ေရာက္ေနသည္ဟု ေျပာၾကားသည့္ အတြက္ ေျဖၾကားမႈ တစ္စံုတစ္ရာ မရရႇိေၾကာင္း သိရသည္။

ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး ကြန္ကရစ္ အျမန္လမ္းမႀကီးအား ႏိုင္လြန္ကတၲရာ ထပ္ပိုးလႊာ ခင္းရန္အတြက္မူ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ ေငြေခ်းေပး ထားေၾကာင္းႏႇင့္ ယခုအခ်ိန္အထိ တစ္ပိုင္းတစ္စပင္ ခင္းက်င္းႏုိင္ျခင္း မရႇိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ေရး ႏႇစ္မ်ားအတြင္း ရန္ကုန္၊ ေနျပည္ေတာ္၊ မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး အား ႏိုင္လြန္ကတၲရာ ခင္းက်င္းႏိုင္ရန္ အတြက္တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ အတိုးႏႇင့္ထုတ္ေခ်းထားသည့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၃၀၀ ေက်ာ္ျဖင့္ အျမန္လမ္းမႀကီးအား အဆင့္ျမင့္ ႏိုင္လြန္ထပ္ပိုးလႊာ ကတၲရာ ခင္းရန္ အမ်ိဳးသား စီမံကိန္းသို႔ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ခုႏႇစ္ ဘ႑ာေရးႏႇစ္တြင္ လုပ္ငန္းစတင္ႏိုင္ရန္ တင္ျပထားသည္။

အဆိုပါ အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ စတင္ဖြင့္လႇစ္သည့္ ၂၀၀၉ ခုႏႇစ္ မတ္လမႇ ယခုအခ်ိန္ထိ ယာဥ္မေတာ္ တဆမႈ ၅၀၀ နီးပါး ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ခရီးသည္ ေသဆံုးသူ ၂၅၀ ဦး ႏႇင့္ ထိခုိက္ဒဏ္ရာရသူ ၈၀၀ ေက်ာ္ အထိ ရႇိလာၿပီျဖစ္သည္။ ၎လမ္းမသည္ တစ္ႏုိင္ငံလံုး ဟိုင္းေ၀းလမ္း အရႇည္ စုစုေပါင္း၏ ၁ ဒသမ ၈၅ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ရႇိေသာ္လည္း လူေသဆံုးမႈႏႈန္းမႇာ ၁၃ ဒသမ ၅၄ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ရႇိေနေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးသည္ ၃၆၆ မိုင္ ၃ ဖာလံု ရႇည္လ်ားၿပီး ၄င္းလမ္းမႀကီးေပၚတြင္ အျမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႔ ရဲစခန္းမ်ား တည္ရႇိၿပီး တစ္ေန႔လွ်င္ ပ်မ္းမွ်ယာဥ္အစီးေရေပါင္း ၇၀၀၀ ၀န္းက်င္ ျဖတ္သန္းသြားလာေၾကာင္း သိရသည္။
eleven media group

No comments:

Post a Comment