Thursday 12 March 2015

လႊတ္ေတာ္ၾကားနာပြဲ ဖမ္းခံရသူေတြ မလြတ္ဘဲ ဗကသ မတက္

လက္ပံတန္းၿမိဳ႕မွာ အၾကမ္းဖက္ခံရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ျပည္သူေတြ မလြတ္ေျမာက္မခ်င္း ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး လႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီအေနနဲ႔ ပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ခ်က္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ၾကားနာပြဲ တက္မယ့္ကိစၥကို ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဘက္က လက္မခံေၾကာင္း ေျပာဆုိလိုက္ပါတယ္။ အျပည့္အစံုကို ဗြီအိုေအ သတင္းေထာက္ မေအးေအးမာ က သတင္းေပးပို႔ထားပါတယ္။

လက္ပံတန္းၿမိဳ႕မွာ ေက်ာင္သားေတြကို  အင္အားသံုး ၿဖိဳခြင္းၿပီး ဖမ္းဆီးလိုက္တဲ့အတြက္ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ ဗကသမ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္က ကုိယ္စားလွယ္ေတြဟာ လြတ္ေတာ္တက္ဖို႔ အစီစဥ္မရွိေၾကာင္း၊ ဒီမုိကေရစီ ပညာေရး လႈပ္ရွားမႈ ေကာ္မတီအေနနဲ႔ တက္ၾကမယ္ဆိုရင္လည္း လက္မခံေၾကာင္း ဗကသမ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ဥကၠဌ ကိုေက်ာ္ကိုကုိက ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ္တို႔ ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကို သြားတက္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ ေလာေလာဆယ္မွာ လံုး၀ မရွိေသးဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ရဲေဘာ္ေတြ ဖမ္းဆီးခံထားရတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ရဲေဘာ္ေတြ မလြတ္ေျမာက္ေသးဘူးဆိုရင္ ဒီလႊတ္ေတာ္ကို သြားတက္ဖို႔ အစီစဥ္ မရွိဘူး။ လႊတ္ေတာ္ကို ၾကားနာပြဲျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားေသာ အေၾကာင္းရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖိတ္ၾကားတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ေတြကို အျမန္ဆံုး ျပန္လႊတ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုထားတယ္။”

လက္ပံတန္းၿမိဳ႕မွာ ဖမ္းဆီးခံလိုက္ရတဲ့ ေက်ာင္သားေတြ ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္နဲ႔ ဒီမုိကေရစီ ပညာေရး လႈပ္ရွားမူေတြ လုပ္ဖုိ႔သာ လတ္တေလာ မူမ်ားခ်မွတ္ထားသလို ေရရွည္မွာေတာ့ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးေရးကေန ရရွိထားခ်က္ေတြကို ဆုတ္ကုိင္ၿပီး ေက်ာင္သားေတြ လိုလားတဲ့ ပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြကို အတည္ျပဳႏိုင္ေရး ႀကိဳးစားသြားမယ္လို႔ ပင္မ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းကို အဓိက ဦးေဆာင္တဲ့ ဗကသမ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္က ေျပာဆိုခဲ့တာပါ။

ဒီကေန႔မွာေတာ့ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ေကာ္္မတီ၀င္ေတြထဲက တကသေက်ာင္းသားေတြဟာ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြလုပ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကုိ တက္မယ္လို႔ ေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ဆံုးျဖတ္မႈကို ဗကသကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ တုိင္ပင္ၿပီးလုပ္တာလို႔ တကသေခါင္းေဆာင္ ကိုေဇယ်ာလြင္ က ဆုိပါတယ္။

 “ဖမ္းဆီးေက်ာင္းသား ျပန္လြတ္ေရးကိစၥကို က်ေနာ္တို႔ တာ၀န္ရွိတဲ့သူေတြနဲ႔ ညိႇႏိႈင္းၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ အဲ့ဒါ က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ စာေမးပြဲေတြနဲ႔လည္း သက္ဆုိင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီ လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ ဆုိတာနဲ႔ သက္ဆုိင္ပါတယ္။ လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္တက္မယ့္ကိစၥကို က်ေနာ္တို႔ တက္မယ္ေပါ့။ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး လႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီအေနနဲ႔ လာမယ့္ ၁၆ ရက္ေန႔မွာ လႊတ္ေတာ္ တက္ေရာက္ပါမယ္။ ရွိေနတဲ့ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ညိႇႏိႈင္းၿပီးေတာ့မွ ေဆာင္ရြက္တာပါခင္ဗ်။ က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္တက္ဖုိ႔ လက္ခံတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔အေနနဲ႔ေတာ့ လိုက္ပါ တက္ေရာက္ႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းမရွိဘူးေပါ့ခင္ဗ်ာ။”

ဗကသကိုယ္စားလွယ္ေတြကို လႊတ္ေတာ္တက္ဖုိ႔အတြက္ ဆံုးျဖတ္ သေဘာထား မေပးထားသလို ဒီမုိကေရစီ ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီကုိ ကိုယ္စားျပဳၿပီး တျခားေက်ာင္းသားေတြ တက္ေရာက္ျခင္းကိုလည္း သေဘာတူထားတာ မရွိေၾကာင္း ကိုေက်ာ္ကိုကို က ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ္တို႔ဘက္က သေဘာတူတယ္လို႔ မေျပာဘူး။ ဗကသကိုယ္စားလွယ္ေတြ ျပန္မလြတ္လာမခ်င္း က်ေနာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္ကို မတက္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမဆို လႊတ္ေတာ္တက္ဖို႔ မန္းဒိတ္ က်ေနာ္တုိ႔ မေပးထားဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က မန္းဒိတ္မေပးထားဘူး။ သေဘာတူညီမႈလည္း မေပးထားဘူး။ က်န္တဲ့ကုိယ္စားလွယ္ေတြက က်ေနာ္ေျပာျပမယ္ ၆ ဦးရွိတဲ့ထဲမွာ ၃ ဦး အဖမ္းခံထားရတယ္။ ၃ ဦးက်န္တယ္။ အဲ့ဒီ က်န္တဲ့ ၃ ဦးထဲမွာ ကိုေအာင္ေနပိုင္ရယ္၊ ကိုနႏၵစစ္ေအာင္ရယ္၊ ကိုစိုးလိႈင္ရယ္။ အခု ကိုစိုးလိႈင္ကလည္း အဖမ္းခံရတယ္လို႔ သတင္းၾကားေနတယ္။ ကိုစုိးလိႈင္ကလည္း ၿပီးေတာ့ အေ၀းမွာေနတာ၊ နယ္မွာေနတာ။ ကိုနႏၵစစ္ေအာင္နဲ႔ ကိုေအာင္ေနပိုင္ကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ မန္းဒိတ္ မေပးဘူးလို႔ ေျပာလိုက္တယ္ဗ်ာ သူတို႔ကို မန္းဒိတ္မေပးဘူးလို႔ ေျပာလိုက္တဲ့အတြက္ သူတို႔ကေနၿပီးေတာ့ ေက်ာ္ၿပီးေတာ့ သေဘာတူပါတယ္လို႔ ေျပာမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာ သူတို႔ လႊတ္ေတာ္တက္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ဆံုးျဖတ္၊ ဒါ သူတို႔သမိုင္းပဲ။ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ မေျပာတဲ့စကားကို ေျပာပါတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ အဲ့လိုလုပ္တာေတာ့ မေကာင္းဘူး။”

လတ္တေလာ အေျခအေနေအာက္မွာ ပင္မသပိတ္စစ္ေၾကာင္းကို ဦးေဆာင္တဲ့ ဗကသမ်ားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ သေဘာထားဟာ ေျပာင္းလဲမွာမဟုတ္သလို ဖမ္းဆီးခံထားရတဲ့ ေက်ာင္းသားမ်ား ျပန္လြတ္ေျမာက္ေရးကိုသာ အဓိက လုပ္ေဆာင္သြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိသြားပါတယ္။ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ တိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္အသီးသီးမွာ ဆႏၵျပေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဗကသေက်ာင္းသားေတြကို အာဏာပိုင္ေတြက လိုက္လံ ဖမ္းဆီးေနတာ ၿခိမ္းေျခာက္ေနတာေတြ ရွိေနတာေၾကာင့္ လံုၿခံဳေရးအေျခအေနအရ စုိးရိမ္မႈေတြ ရွိေနတယ္္လို႔လည္း ေျပာသြားပါတယ္။

ဗကသေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ထြက္ေျပးဆိုတဲ့ ေကာလဟာလ သတင္းအေပၚ ကိုေက်ာ္ကိုကိုနဲ႔ ေမးျမန္းခ်က္

Facebook လူမႈကြန္ယက္ စာမ်က္ႏွာမွာ ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ကိုေက်ာ္ကိုကိုက သပိတ္ကို ပစ္ၿပီးေတာ့ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္သြားတယ္ဆိုၿပီး သတင္းေတြ ထြက္ေပၚေနတဲ့အေပၚမွာ ဗီြအိုေအျမန္မာပိုင္းက ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ကိုေက်ာ္ကိုကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းတဲ့ အခါမွာေတာ့ သူက အခုလို စေျဖပါတယ္။

ေျဖ။              ။ “အဲ့ဒီမတုိင္မီ ၉ ရက္ေန႔ကတည္းက က်ေနာ္တို႔ ဗကသ ဗဟိုလုပ္ငန္းေကာ္မတီ အစည္းအေ၀းမွာ က်ေနာ္တုိ႔အေနနဲ႔ ရန္ကုန္ကို ပင္မသပိတ္စစ္ေၾကာင္း မေရာက္ေရာက္ေအာင္ သြားမယ္။ ဒီလက္ပံတန္း အတားအဆီးေတြကို ထုိးေဖာက္ၿပီး မေရာက္ေရာက္ေအာင္ သြားမယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ လိုင္းခ်ခဲ့တယ္။ လက္ပံတန္းကေနၿပီး ရန္ကုန္ကို ပင္မသပိတ္စစ္ေၾကာင္း အေျခအေန တစံုတရာအရ ေရာက္သြားၿပီဆုိတာနဲ႔ ဒီဘက္မွာရွိတဲ့ tempo အေနအထားအရ ေလွ်ာ့ခ်လို႔ ရႏုိင္သေလာက္ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တု႔ိ ေလွ်ာ့ခ်မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ strategy အရ လိုင္းခြဲၿပီး ကစားဖုိ႔၊ က်ေနာ္တုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တယ္။ အဲ့ဒီထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္မွာ ပင္မစစ္ေၾကာင္း ေရာက္သြားၿပီဆုိတာကို ပင္မစစ္ေၾကာင္းက image တခုခု ေပၚသြားေအာင္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဗဟုိလုပ္ငန္းေကာ္မတီက ရဲေဘာ္ေတြရယ္၊ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းရဲ႕ နဖူးစည္းတခ်ိဳ႕ရယ္၊ အလံေတြရယ္၊ တခ်ိဳ႕ဟာေတြကို ရန္ကုန္မွာ ႀကိဳတင္ စီစဥ္ထားဖို႔ က်ေနာ္တို႔ သြားၾကတာျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါကို အစည္းအေ၀း ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔အညီ ဗဟိုလုပ္ငန္းေကာ္မတီတခ်ိဳ႕နဲ႔ ရဲေဘာ္ ၁၀ ေယာက္ေလာက္ကို က်ေနာ္တုိ႔ ထုတ္ထားၿပီးေတာ့ အဲ့လို လွ်ိဳ႕၀ွက္ခရီးတခုနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔သြားၿပီး ရန္ကုန္ကို ေရာက္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေၾကညာလိုက္တယ္။ အဲ့ဒါက က်ေနာ္တို႔ ထြက္ေျပးသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ စခန္းကို စြန္႔ခြာသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ဒါကို အစီအစဥ္အတုိင္း ေဆာင္ရြက္တာ။ အဲ့ဒီလူမႈကြန္ယက္ စာမ်က္ႏွာေတြမွာ မေန႔က လွည္းတန္းလႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ေရွ႕ကေနၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ေနရင္း ေျပးတဲ့ပံုစံေတြကို ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီးေတာ့ ပံုစာေတြနဲ႔ သေရာ္ေနတဲ့ အပိုင္းေတြကို က်ေနာ္ နည္းနည္း ထပ္ရွင္းျပခ်င္တာက အဲ့ဒီအေျခအေနမ်ိဳးမွာ ရဲေတြက က်ေနာ္တို႔ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းကို လာၿပီးေတာ့ ဟန္႔တားတယ္။ ေရွ႕က အလံကိုင္ေတြ တပ္ဦးကုိ ေျပးတက္သြားတဲ့ေနာက္ကို က်ေနာ္တို႔က ေျပးလုိက္သြားတဲ့ပုံကုိ ႐ုိက္ထားတာပဲျဖစ္တယ္။ ဒါကို ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ ထြက္ေျပးတယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ သေရာ္ေနတာဟာ မမွန္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ လႈပ္ရွားေနတဲ့ ပံုသ႑န္မွာ ပါ၀င္တဲ့ အေျခအေနအတုိင္းပဲ တဦးခ်င္းတဦးခ်င္း ျပန္လည္ ေဖ်ာက္ၿပီးေတာ့မွ ေနာက္ထပ္ေနရာေတြ၊ ေနာက္ထပ္ေနရာေတြမွာ ဆက္လက္ လႈပ္ရွားဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ လူကို ခြဲၿပီးေတာ့ လႈပ္ရွားတာပဲျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ သေဘာထားက အစိုးရေရွ႕ေမွာက္ သိုးေတြလို လည္စင္းေပးၿပီးေတာ့ စေတးခံဖုိ႔မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ တုိက္ပြဲတုိက္ဖို႔အတြက္ လူရွိမွျဖစ္မယ္။ တုိက္ပြဲအတြက္ အလံနဲ႔ အသံ ရွိမွျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထား က်ေနာ္တို႔မွာ ရွိၿပီးသားပါ။”

ဒါကေတာ့ ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ကိုေက်ာ္ကိုကို - ကို ဗီြအိုေအျမန္မာပိုင္းက ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။
VOA

No comments:

Post a Comment