Thursday, 27 February 2014

စားဝတ္ေနေရး ခက္ခဲလာ၍ ကမ္းေဝးငါးဖမ္း သေဘၤာႀကီးမ်ားကို ရခိုင္ေရလုပ္သားမ်ား ဆႏၵျပ

ပင္လယ္ကမ္းေဝး ငါးဖမ္းသေဘၤာႀကီးမ်ား ကမ္းနီးသို႔တိုင္ ဝင္ေရာက္ ငါးဖမ္းမႈေၾကာင့္ တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ ေရလုပ္သားငယ္ မိသားစုမ်ားမွာ စားဝတ္ေနေရး အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသျဖင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၅ ရက္ေန႔တြင္ ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ ေရလုပ္သားမ်ားက ဆႏၵျပၾကေၾကာင္း ရခိုင္ျပည္နယ္ ငါးလုပ္ငန္း အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးစံေက်ာ္လွက ေျပာၾကားသည္။


ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ပင္လယ္ကမ္းေဝး သေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ ကမ္းေျခမွ ၅ မိုင္ အျပင္ဘက္တြင္သာ ငါးဖမ္းခြင့္ ရွိေသာ္လည္း ကမ္းနီးေရျပင္အထိ ဝင္ေရာက္ ငါးဖမ္းဆီးမႈ မ်ားေၾကာင့္ ငါးအထိအမိ နည္းပါးလာမႈႏွင့္အတူ ေရလုပ္သားငယ္မ်ားမွာ စားဝတ္ေနေရးခက္ခဲကာ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္လာေၾကာင္း ယင္းေၾကာင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ဂြၿမိဳ႕နယ္၊ က်ိႏၲလီၿမိဳ႕နယ္ခြဲတြင္ ရခိုင္ေရလုပ္သား ၂၀၀ ေက်ာ္က ခြင့္ျပဳမိန္႔ တင္၍ ဆႏၵျပခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါ ဆႏၵျပပြဲကို ဦးေဆာင္သူမ်ားက ရွင္းျပသည္။

ရခိုင္ ေရလုပ္သားငယ္အေရး ဆႏၵျပသူမ်ားသည္ သံတြဲ-ဂြ လမ္းေပၚရွိ ဂြၿမိဳ႕နယ္၊ က်ိႏၲလီၿမိဳ႕နယ္ခြဲ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဗိုလ္တဲမွ ရခိုင္ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ အိမ္ေရွ႕ကို ျဖတ္၍ က်ိႏၲလီၿမိဳ႕နယ္ခြဲ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီး႐ုံးေရွ႕သို႔ အသြားအျပန္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္မႈကို ဦးေဆာင္သူ က်ိႏၲလီၿမိဳ႕နယ္ခြဲ၊ အမွတ္ (၁) ရပ္ကြက္ေန ေရလုပ္သား ဦးေက်ာ္စိုးလင္းက ဆိုသည္။

ဆႏၵျပပြဲတြင္ ကမ္းေဝးငါးဖမ္း သေဘၤာမ်ား ကမ္းနီးေရျပင္သို႔ ဝင္ေရာက္ မဖမ္းဆီးေရး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ေဆာင္႐ြက္ေပး၊ ေဒသခံ ကမ္းနီးေရ လုပ္သားမ်ား၏ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး ကမ္းေဝးသေဘၤာမ်ား ဖယ္ရွားေပး၊ ပင္လယ္ျပင္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ ေဆာင္႐ြက္ေပး စသည့္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို ကိုင္ေဆာင္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။

ရခိုင္ေဒသ ေရလုပ္သားငယ္မ်ား၏ အဆိုအရမူ အဆိုပါ ကမ္းေဝး ငါးဖမ္း သေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ ကမ္းေျခမွ ေလးဖာလုံ (မိုင္ဝက္) တိုင္ေအာင္ ဝင္ေရာက္ ဖမ္းဆီးလ်က္ရွိၿပီး ဂြၿမိဳ႕ရွိ ေမာင္းေထာက္စြန္းအငူႏွင့္ သံတြဲၿမိဳ႕ရွိ ေမာ္႐ုံစြန္းအငူ အၾကားတြင္ အဓိက ဖမ္းဆီးလ်က္ရွိသည္။
ဆႏၵျပမႈတြင္ ပါဝင္သည့္ ပုန္းညက္ေက်း႐ြာမွ ေရလုပ္သားတစ္ဦးကမူ “ဆႏၵျပတာကို လူႀကီးေတြသိရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိစၥကို ေျဖရွင္းမယ္ထင္လို႔ပါ” ဟု ဆႏၵျပပြဲတြင္ ပါဝင္ရသည့္ အေၾကာင္းကို ေျပာျပသည္။

အလုပ္လက္မဲ့ ၄၃ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေနေသာ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ထပ္ဆင့္ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ကမ္းနီး ေရလုပ္သားမ်ား၏ စားဝတ္ေနေရး အခက္အခဲေၾကာင့္ ပင္လယ္ကမ္းေဝး ငါးဖမ္းသေဘၤာႀကီးမ်ား ကမ္းနီးသို႔တိုင္ ဝင္ေရာက္ ငါးဖမ္းမႈသည္ သတိထားရမည့္ ျပႆနာတစ္ရပ္ ျဖစ္လာသည္ဟု ရခိုင္ျပည္နယ္ ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးစံေက်ာ္လွက သုံးသပ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဦးဝင္းႀကဳိင္ကမူ ကမ္းေျခသည္ ငါးသားေပါက္ရာ ေနရာျဖစ္၍ ကမ္းေဝးသေဘၤာႀကီးမ်ားက သတ္မွတ္ စည္းကမ္းကို ေဖာက္ဖ်က္၍ ဝင္ေရာက္ ငါးဖမ္းဆီးပါက ေရရွည္တြင္ ငါးသယံဇာတ ရွားပါးႏိုင္သည္ဟု ေထာက္ျပသည္။

ယင္းအျပင္ ကမ္းေဝးငါးဖမ္း သေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ ကမ္းနီးေရ လုပ္သားမ်ား လုပ္ကြက္ကို မလုသင့္ဟုလည္း ၎ကဆိုသည္။
“ဒါကေတာ့ ဆႏၵျပရမွာပဲ။ သူတို႔ (ေရလုပ္သားငယ္) ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္အရ လုပ္မွာေပါ့။ ကမ္းေဝးသေဘၤာေတြ ကမ္းနီးလာဖမ္းရင္ ေရလုပ္သားငယ္ေတြ လုပ္ကြက္ ေပ်ာက္သြားမွာေပါ့။ သူတို႔ဆႏၵျပတာ မွန္ပါတယ္” ဟု ဦးဝင္းႀကဳိင္က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

ကမ္းေဝး ငါးဖမ္းသေဘၤာႀကီးမ်ား ကမ္းနီးသို႔ ဝင္ေရာက္ ငါးဖမ္းဆီးမႈ၏ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ပင္လယ္ကမ္းေျခတြင္ ငါးေျခာက္မ်ား ေနလွန္းျခင္း၊ အမ်ိဳးအစား ခြဲျခားျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္သည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားလည္း အလုပ္အကိုင္ ရွားပါးလာေၾကာင္း က်ိႏၲလီၿမိဳ႕နယ္၊ ပုန္းညက္႐ြာတြင္ အဆိုပါ လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္သူ အသက္ ၂၁ အ႐ြယ္ မမီးမီးက ေျပာၾကားသည္။
“ဒီႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ အလုပ္မလုပ္ရတဲ့ ရက္ေတြေတာင္ရွိတယ္။ အဲလိုေန႔ဆို ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွ မရဘူး” ဟု ငါးနီတူေျခာက္မ်ားကို ေတာင္းထဲ ပစ္ထည့္လိုက္ရင္း ၎ကဆိုသည္။

ငါးေျခာက္ အမ်ိဳးအစား ခြဲျခားျခင္းကို လုပ္ကိုင္သည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ တစ္ေန႔လုပ္အားခမွာ ၂၀၀၀ က်ပ္သာရရွိၿပီး ငါးမရွိ၍ အလုပ္မရွိသည့္ ေန႔မ်ားတြင္ အလုပ္ရွင္ထံမွ အေႂကြးယူ၍ ထမင္းခ်က္ ရသည္ဟု မမီးမီးက ဆိုသည္။

ရပ္ကြက္သုံးခု၊ ေက်း႐ြာေလးခုျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ က်ိႏၲလီၿမိဳ႕နယ္ခြဲ တစ္ခုလုံးတြင္ ေရလုပ္သားငယ္ ၃၀၀၀ ခန္႔ရွိၿပီး အဆိုပါ ေရလုပ္သားမ်ား၏ ငါးဖမ္းဆီး ရရွိမႈသည္ ၎တို႔ကို မွီခိုေနရသည့္ မိသားစုဝင္ ၁၅၀၀၀ ခန္႔ ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။

ပင္လယ္ကမ္းေဝး ငါးဖမ္းသေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ နံပါတ္မ်ား၊ နာမည္မ်ားကို ဖ်က္၍ ကမ္းနီးသို႔ ဝင္ေရာက္ ဖမ္းဆီးမႈေၾကာင့္ ေရလုပ္သားငယ္မ်ား၏ ငါးဖမ္းပိုက္မ်ားကို တိုက္မိရာတြင္ ေရလုပ္သားငယ္မ်ားက အဆိုပါ သေဘၤာကို မမွတ္မိေၾကာင္း၊ ငါးဖမ္းပိုက္မ်ား ပ်က္စီးမႈအတြက္လည္း ေလ်ာ္ေၾကး မရေၾကာင္း က်ိႏၲလီၿမိဳ႕နယ္ခြဲ၊ သဲကုန္းေက်း႐ြာမွ ေရလုပ္သား ဦးျမင့္လြင္က ဆိုသည္။

“အဲဒီသေဘၤာႀကီးကို ေနာက္ကေန ၾကည့္လိုက္တာ ရန္ကုန္ဆိုၿပီး ေရးထားတာပဲ ျမင္ရတယ္။ ပုစြန္ဖမ္းပိုက္ တစ္ဝက္ေလာက္က တိုက္ၿပီး သေဘၤာေနာက္ ၿငိပါသြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေလွက ေရွ႕တစ္ေယာက္ ေနာက္တစ္ေယာက္ ေလွာ္ေနရတာ။ အဲဒီအခ်ိန္ ကိုယ့္အသက္ကိုေတာင္ မနည္းလုၿပီး ေရွာင္ေနရတယ္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ အတြင္းက ပင္လယ္ငါးဖမ္း သေဘၤာႀကီး တစ္စင္းႏွင့္ ၎ပိုင္ ပုစြန္ဖမ္းပိုက္ကို တိုက္မိခဲ့စဥ္က အေတြ႕အႀကံဳကို ဦးျမင့္လြင္ ရွင္းျပသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ပင္လယ္ကမ္းေဝး ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာင္စိုးကမူ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ကမ္းေဝး ငါးဖမ္းသေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ ကမ္းနီး ၄ ဖာလုံအထိ ဝင္ေရာက္ ဖမ္းဆီးသည္ ဆိုသည္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ အသင္းအေနႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို သတိေပးထားၿပီး ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

“ငါးမိုင္အတြင္း ဝင္ရင္ ေရတပ္က ဖမ္းမွာေပါ့ဗ်ာ။ ေရတပ္နဲ႔ အဆင္ေျပရင္ ေျပသလို၊ မေျပရင္ မေျပသလိုေပါ့ေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အသင္းကေတာ့ သတိေပးထားတယ္။ ကိုယ္ျဖစ္ရင္ ကိုယ္ခံဆိုၿပီး။ ဒီကိစၥက ဒဏ္႐ိုက္ခံရရင္ သက္သာတာ မဟုတ္ဘူး။ သိန္းေလးငါးဆယ္ကုန္မယ့္ ကိစၥ” ဟု ၎ကရွင္းျပသည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္ ဂြႏွင့္ သံတြဲရွိ ငါးဖမ္းေလွမ်ားမွာ ကမ္းနီးကမ္းေဝး မကြဲျပားဘဲ ကမ္းနီးသို႔တိုင္ လာေရာက္ ဖမ္းျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမွန္မွာ အဆိုပါေလွမ်ားသည္ ကမ္းေဝးေလွမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဦးေမာင္ေမာင္စိုးက ဆိုသည္။

က်ိႏၲလီၿမိဳ႕နယ္ခြဲရွိ ေရလုပ္သားမ်ားနည္းတူ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ဖ႐ုံကာကြၽန္းရွိ၊ တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ ေရလုပ္သား ၁၀၀ ေက်ာ္ ေနထိုင္သည့္ ဖဒူအလယ္႐ြာတြင္လည္း ကမ္းနီးသို႔တိုင္ ကမ္းေဝးသေဘၤာႀကီးမ်ား ဝင္ေရာက္ ငါးဖမ္းဆီးမႈေၾကာင့္ ၎တို႔ကို မွီခိုေနရသည့္ မိသားစုမ်ားမွာ ဝမ္းေရးအတြက္ အခက္ေတြ႕ေနရသည္ဟု အဆိုပါ ေက်း႐ြာမွ ေဒသခံ ေရလုပ္သား ဦးသိန္းစိုးက ေျပာၾကားသည္။

The Voice Weekly

No comments:

Post a comment