Thursday, 17 December 2015

ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳေသာပံုစံမ်ား ႏွစ္သစ္တြင္ စတင္ေျပာင္းလဲမည္

 
၂၀၁၆ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္ကစ၍ ကား တင္သြင္းခြင့္မူ၀ါဒသစ္ေၾကာင့္ ကားတင္သြင္းမႈ ပံုစံ ေျပာင္းလဲရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရ ရွိသည္။
ယခင္ ကားတင္သြင္းခြင့္ လိုင္စင္ကို စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီး ဌာနတြင္ ေလွ်ာက္ထားၿပီးမွ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနသုိ႔ သြားရေသာ္လည္း ပံုစံသစ္မွာ ကားတင္သြင္းခြင့္ကို ကညနမွစ တင္ ေလွ်ာက္ထားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္း လမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ျပန္ ၾကားေရးတာ၀န္ခံ ဦးလ်န္က်င့္မန္က ေျပာ သည္။

ပံုစံေျပာင္းလဲမည့္ ကားတင္ သြင္းမႈတြင္ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ အ မ်ိဳးအစားမ်ားအားလံုးကို ယခု ရက္ပုိင္းအတြင္း အမ်ားျပည္သူ သိရွိေစရန္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာ မ်ားမွတစ္ဆင့္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ေပးမည္ဟု ၎က ေျပာသည္။

ထုတ္ျပန္ေၾကညာမည့္ မူ၀ါ ဒသစ္တြင္ အိမ္စီးကားမ်ားအ တြက္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းစ လစ္ျဖင့္ တင္သြင္းျခင္းကို ကား ထုတ္လုပ္သည့္ႏွစ္ ၂၀၀၆ မွ ၂၀၁၃ အထိ တင္သြင္းခြင့္ရွိမည္ ျဖစ္သည္။ အဆုိပါကားမ်ားကို ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္းမခဲြျခား ဘဲ တင္သြင္းႏုိင္သည္။

သို႔ေသာ္ ခရီးသည္တင္ႏွင့္ ကုန္တင္ကားမ်ားအတြက္ စလစ္ ျဖင့္ တင္သြင္းသည့္ကားမ်ားမွာ ၂၀၀၆ မွ ၂၀၁၃ အထိ ဘယ္ ေမာင္းတစ္မ်ိဳးတည္းသာ တင္ သြင္းရမည္ျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ ကင္းလြတ္ပါမစ္ျဖင့္တင္သြင္းမည့္ အိမ္စီးကားမ်ားအတြက္မူ ၂၀၁၄ မွ ၂၀၁၆ အထိ တင္သြင္းခြင့္ရမည္ျဖစ္ၿပီး ဘယ္ ေမာင္းသာ တင္သြင္းရမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သတ္မွတ္ခဲ့သည္။

ခရီးသည္တင္ႏွင့္ ကုန္တင္ ကားမ်ားကို ကင္းလြတ္ပါမစ္ျဖင့္တင္သြင္းပါက ၂၀၁၄ မွ ၂၀၁၆ ေမာ္ဒယ္အထိ တင္သြင္းခြင့္ရွိမည္ျဖစ္သည္။

တင္သြင္းသည့္ပံုစံမွာလည္း ယခင္စီးပြားကူးသန္းမွ တစ္ဆင့္ ပါမစ္ ေလွ်ာက္ထားရာမွ ယခု ကညနသို႔ ေျပာင္းလဲေလွ်ာက္ ထားရမည္ျဖစ္ကာ ကညနမွ ေထာက္ခံခ်က္ ရရွိပါက စီးပြား ကူးသန္းသို႔ ၂၀၁၅ က ပံုစံအတိုင္း ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထား၍ ေမာ္ ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္းရမည္ဟု ဦးလ်န္က်င့္မန္က ေျပာ သည္။ ၂၀၁၅ေနာက္ဆံုးတင္သြင္းရမည့္ ကားမ်ားအတြက္မူ ဒီဇင္ ဘာ ၂၄ ရက္ႏွင့္ ၃၀ ရက္ ေနာက္ ဆံုးထား၍ တင္သြင္းရမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ျပင္ပတြင္ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနေသာ္လည္း စီးပြား ကူးသန္းက အတည္မျပဳေပ။

‘‘၂၀၁၆ မွာ ကားေစ်းက big change ျဖစ္သြားမယ္။ ေစ်း ေတာ္ေတာ္တက္သြားမယ္။ အ ရင္ဟိုက္ဂ်က္တစ္စီး သိန္း ၇၀ က ေနအခုစလစ္ကပ္ၿပီး သြင္း မယ္ဆုိရင္ သိန္း ၁၅၀ ေလာက္ ျဖစ္သြားမယ္။ ေရရွည္အတြက္ ေတာ့ ေကာင္းတယ္။ ေလာေလာ ဆယ္ ပုဂၢလိကခံစားခ်က္အရ ေျပာရင္ေတာ့ အက်ိဳးစီးပြားေတာ့ ထိတာေပါ့’’ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံေမာ္ ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ေဒါက္တာစုိးထြန္းက သံုး သပ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ဘယ္ေမာင္း ညာေမာင္းသတ္မွတ္လုိက္ျခင္းစလစ္ေစ်းမ်ား ဆက္တိုက္ျမင့္တက္လာျခင္းက ႏွစ္သစ္တြင္ ကားေစ်းတက္ျခင္းႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ ႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

‘‘အေကာင္းဘက္က ေျပာ ရရင္ေတာ့ ကားအသစ္ေတြ မ်ား လာႏုိင္တယ္’’ဟု ၎ကဆုိသည္။ ထို႔ျပင္ ျပည္တြင္း၌ ယခင္က တြက္ေျခမကိုက္၍ မထုတ္လုပ္ခဲ့ ေသာ ကားထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း မ်ား အားေကာင္းလာႏိုင္ေၾကာင္း ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ေျပာသည္။

ဘယ္ေမာင္းမ်ားတင္သြင္း ျခင္းဆုိင္ရာကိစၥကို လြန္ခဲ့သည့္ အစိုးရလက္ထက္ကပင္ ေဖာ္ ေဆာင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ္ လည္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ေၾကာင့္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ျခင္းမရွိဘဲ ၂၀၁၆ တြင္မွ ျပန္လည္အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း United Diamond Motor မွ အႀကီးအကဲ ဦးေအး ထြန္းက ေျပာသည္။

ယင္းစနစ္ေၾကာင့္ က်န္တစ္ ပတ္ရစ္ကားမ်ားေလ်ာ့နည္းသြား ႏုိင္ကာ တန္ဖုိးနည္းစရိတ္သက္ သာသည့္ ကားသစ္မ်ား၀င္ေရာက္ လာႏုိင္သည္ဟု ၎က ဆုိသည္။

ကားေလာကတြင္အေျပာင္း အလဲမ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႕လာႏုိင္ ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွင့္ပတ္ သက္ၿပီး ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသား ေနသူ အရည္ႀကိဳက ေျပာသည္။

ဘယ္ေမာင္းကိစၥကို ၂၀၁၆ တြင္ စတင္ႏုိင္ရန္ ျပင္ဆင္လာ ျခင္းမွာ ကညန တာ၀န္ရွိသူမ်ား ၏ ႏုိင္ငံတကာအျမင္႐ႈေထာင့္ မ်ား အားေကာင္း လာျခင္းေၾကာင့္ ယခုအစီအစဥ္ ေပၚေပါက္လာ ျခင္းျဖစ္ၿပီး ကားေစ်းကြက္သည္ မူ၀ါဒစတင္အသက္၀င္စ ကာလ တြင္ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ႏုိင္ ေၾကာင္း ၎က သံုးသပ္သည္။

ျပည္တြင္းရွိ ဂ်ပန္တစ္ပတ္ ရစ္ကားမ်ားအလံုးအရင္းျဖင့္ ၀င္ ေရာက္လာျခင္းကို ဟန္႔တားရာ ေရာက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ တ႐ုတ္၊ ကုိရီးယား ကားမ်ားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ျပည္တြင္း၌ ထုတ္လုပ္ႏုိင္သည္အထိ လုပ္ငန္း ရွင္မ်ား၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပံုစံမွာ ေျပာင္းလဲလာႏုိင္ေၾကာင္း ေရာင္ နီဦးကားအေရာင္းျပခန္းမွ မန္ေန ဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးေအာင္၀င္းက ေျပာသည္။

မူ၀ါဒသစ္ စတင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေသာအခါ ကားတင္ သြင္းသူမ်ား၊ ကားအေရာင္းအ ၀ယ္ ျပဳလုပ္သူမ်ား၏ အက်ိဳးစီး ပြားကို ထိခုိက္ႏုိင္ေသာ္လည္း စနစ္သစ္မွာ ေရရွည္တြင္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ၏ လမ္းစနစ္ႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ ရွိၿပီး ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး အတြက္ မ်ားစြာသင့္ေလ်ာ္ေသာ ေၾကာင့္ ယင္းမူ၀ါဒကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္သင့္ေၾကာင္း ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းေရာင္းခ်သူ မ်ားက ေျပာသည္။

No comments:

Post a Comment