Thursday 5 December 2013

စစ္မွန္တဲ့ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိသြားမယ္ဆုိရင္ အာဏာသည္ လူထုဆီမွာပဲဆိုတာ စစ္တပ္က

Photo: စစ္မွန္တဲ့ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိသြားမယ္ဆုိရင္ အာဏာသည္ လူထုဆီမွာပဲဆိုတာ စစ္တပ္က 
Thursday, December 5, 2013

အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ပါတီဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံ အစိုးရ၏ ဖိတ္ေခၚမႈအရ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံသုိ႔ တစ္ပတ္ၾကာခရီးစဥ္ သြားေရာက္ခဲ့စဥ္ ၾသစေၾတးလ်႐ုပ္သံေအဂ်င္စီတစ္ခုျဖစ္သည့္ ေအဘီစီ႐ုပ္သံႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးအစီအစဥ္တစ္ခုျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ အဆိုပါအင္တာဗ်ဴးမွ အေၾကာင္းအရာအခ်ိဳ႕ကို ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။

ေမး- လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္အတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ထင္ရွားတဲ့ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးျဖစ္စဥ္တခ်ိဳ႕ ရွိေနခဲ့တယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္ေတြကို ဆက္ထိန္းထားႏုိင္ဖို႔က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ အႀကီးမားဆံုးစိန္ေခၚမႈလို႔ ယူဆပါသလား။

ေျဖ- ကၽြန္မတို႔က စစ္မွန္တဲ့ဒီမုိကေရစီကို သြားဖုိ႔လုိပါတယ္။ အရင္တုန္းက စစ္အစိုးရက ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ စည္းကမ္းျပည့္၀တဲ့ ဒီမုိကေရစီကိုသြားဖုိ႔မဟုတ္ပါဘူး။ သိတဲ့အတုိင္းပဲ အစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းက အရင္အစိုးရအဖြဲ႕ေဟာင္းက လာတဲ့လူေတြပါပဲ။

ေမး- စည္းကမ္းျပည့္၀တဲ့ ဒီမုိကေရစီဆိုတာ စစ္တပ္ကိုဆုိလုိတာပါလား။

ေျဖ- ကၽြန္မထင္တာ သူတို႔ယူဆေနတဲ့ ဒီမုိကေရစီဆုိတာက လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရဲ႕ မူေဘာင္ထဲမွာ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီကို ဆုိလုိတာျဖစ္မယ္။ ဒါက ဒီမုိကေရစီဆန္တဲ့ အေျခခံဥပေဒတစ္ခုမဟုတ္ပါဘူး။

ေမး- ဒီအေျခခံဥပေဒကေန စစ္တပ္ရဲ႕အာဏာက ဆင္းသက္လာတဲ့အတြက္ စစ္တပ္က ဒါကုိေထာက္ခံေပးေနတာလား။

ေျဖ- ဟုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔က စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီစနစ္တစ္ခုကို သြားမယ္ဆုိရင္ အခုခ်ိန္က အာဏာဆုိတာ လူထုဆီမွာပဲဆိုတာကို စစ္တပ္က နားလည္ရမယ့္အခ်ိန္ပါ။ဘယ္လိုအဖြဲ႔အစည္းအင္စတီက်ဴရွင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။

ေမး- ျမန္မာ့တပ္မေတာ္က ဆန္႔က်င္မႈေတြ၊ ဆႏၵျပမႈေတြကို ၿဖိဳခြဲတဲ့ေနရာမွာ အၾကမ္းဖက္နည္းေတြကို အသံုးျပဳဖုိ႔ လံုး၀မတြန္႔ဆုတ္ခဲ့့ဘူးဆုိတာ ထင္ထင္ရွားရွားျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါဆို အေျခခံဥပေဒကို ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ဖိအားေပးတာက အရင္တုန္းက ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕အေျခအေနမ်ိဳးကုိ ေနာက္ထပ္ျပန္ေရာက္သြားေစႏုိင္တဲ့ စြန္႔စားမႈတစ္ခုျဖစ္ေနႏုိင္သလား။

ေျဖ- ကၽြန္မက ဒီလုိမထင္ပါဘူး။ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မတို႔ အဲဒါကိုေက်ာ္လႊားခဲ့ၿပီးပါၿပီလုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဒါက စြန္႔စားမႈတစ္ခုလို႔လည္း ကၽြန္မက မထင္ပါဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆုိရင္ အခ်ိန္ေတြက ေျပာင္းလဲသြားပါၿပီ။ ကၽြန္မ ထင္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ထဲက လူဦးေရအမ်ားအျပားကလည္း စစ္တပ္ကို လူေတြက ယံုၾကည္မႈရွိတဲ့၊ ေလးစားမႈရွိတဲ့၊ ဂုဏ္သိကၡာရွိတဲ့ စစ္တပ္တစ္ခု ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵရွိေနပါတယ္။ သူတို႔ကုိယ္သူတုိ႔ ျပည္သူလူထုနဲ႔ တသီးတျခားစီ ျဖစ္ခ်င္မယ္လုိ႔ ကၽြန္မ မထင္ပါဘူး။ အတိတ္မွာတုန္းက ျပည္သူလူထုနဲ႔ စစ္တပ္ဆုိတာ တစ္ဖက္စီ၊ အျဖဴအမည္းလုိ သက္သက္စီျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနလုိ႔ ျပည္သူလူထုက ျမင္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးက ႏွစ္သက္စရာေကာင္းတဲ့ တုိင္းျပည္မ်ိဳးမဟုတ္ဘူးဆိုတာကုိသိတဲ့ စစ္တပ္ထဲက လူေတြအေရအတြက္လည္း တိုးလာေနၿပီလုိ႔လည္း ကၽြန္မထင္တယ္။

ေမး- ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဒီမုိကေရစီအတြက္ တစ္ခ်ိန္လံုး တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့တယ္။ တကယ္လို႔ အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဆင္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ သမၼတျဖစ္လာရင္ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ဘာလုပ္ခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ- အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ပါတီကို ၁၉၈၈ မွာ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ကတည္းက ဒီမိုကေရစီ၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဆိုတဲ့ အပုိင္းသံုးပုိင္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြက ဒီေန႔အထိ ခုိင္ခုိင္ၿမဲၿမဲနဲ႔ အားေကာင္းေအာင္ တည္ေဆာက္ေနဆဲပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတုိ႔က ဒီမုိကရက္တစ္အဖြဲ႕အစည္းေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ခုိင္မာအားေကာင္းေအာင္ ဖန္တီးရမယ္။ စစ္မွန္တဲ့ဒီမုိကေရစီကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖို႔ဆုိရင္ လူ႔အခြင့္အေရးအေလ့အက်င့္ေတြကို ေလးစားဖို႔နဲ႔ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္မႈရွိဖုိ႔ မျဖစ္မေနလုပ္ရမယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံက တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ တုိင္းျပည္ပါ။ ဗမာဆိုတာကလည္း လူဦးေရအမ်ားဆံုး တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုတစ္ခုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို အခုခ်ိန္ထိ မရယူႏုိင္ခဲ့ေသးပါဘူး။ စစ္တပ္နဲ႔ ျပည္သူလူထုၾကားထဲမွာလည္း ျပန္လည္သင့္ျမတ္ဖို႔ကလည္း အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ယံုၾကည္မႈ၊ နားလည္မႈေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ သာယာ၀ေျပာတဲ့ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရတဲ့ႏုိင္ငံကုိ အတူတကြတည္ေဆာက္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကုိ ကၽြန္မတို႔က သင္ယူဖို႔လုိအပ္တယ္။

ေမး- အဲဒီလိုလုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ စစ္အစိုးရက လုပ္ခဲ့တာေတြကို ျပည္သူေတြက လံုေလာက္တဲ့ ခြင့္လႊတ္မႈေတြရွိေနၿပီလုိ႔ ထင္ပါသလား။

ေျဖ- စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္မွာ ခံစားခဲ့ရတဲ့ တခ်ိဳ႕ေတြအတြက္ ဒီလိုကိစၥေတြကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ခက္ခဲတယ္ဆုိတာကို သာမန္မဟုတ္တဲ့ သဘာ၀မက်တဲ့ကိစၥတစ္ခုလို႔ ကၽြန္မကမထင္ပါဘူး။ ကၽြန္မကေတာ့ လက္တံု႔ျပန္ဖို႔အတြက္ ဘယ္လုိစိတ္ကူးမွမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မက ေကာင္းမြန္စြာဆက္ဆံခံရတယ္လုိ႔ လက္ခံထားတယ္။ ကၽြန္မ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က်ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါကၿပီးခဲ့ၿပီ။ ကၽြန္မလူေတြ ေထာင္ထဲမွာ ဆက္ဆံခံခဲ့ရသလုိမ်ိဳး ကၽြန္မက ဆုိးဆုိးရြားရြား ဆက္ဆံတာမ်ိဳးမခံခဲ့ရဘူး။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက သူတို႔လုပ္ေနက်အလုပ္ျဖစ္တဲ့ ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာေတြကေန ကၽြန္မကို ပုတ္ခတ္ေျပာဆုိတာေတြ လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ သူတို႔ ကၽြန္မဆီကို လာတဲ့အခါ ကၽြန္မနဲ႔ အဆက္အသြယ္ရွိတဲ့ အာဏာပုိင္ေတြ၊ လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕ေတြ လာတဲ့အခါ သူတို႔က အၿမဲတမ္းေလးစားစရာေကာင္းတယ္။ ကၽြန္မကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္ဆံပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မမွာ လက္တံု႔ျပန္ဖုိ႔ဆႏၵမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ ႏွစ္ေတြအမ်ားႀကီးကုန္ခဲ့ေပမယ့္ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ဘူးဆုိတာကိုလည္း ကၽြန္မနားလည္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတို႔က ပိုၿပီးအျမင္က်ယ္က်ယ္ ၾကည့္ႏုိင္ရမယ္။ လက္တံု႔ျပန္ခ်င္တဲ့ဆႏၵေတြနဲ႔ စိတ္ခံစားမႈေတြကိုပဲ အာ႐ံုစုိက္ေနလို႔မရဘူး။ အၾကမ္းဖက္မႈေတြအတြက္ အၾကမ္းဖက္တာေတြ၊ ေဒါသျဖစ္ေစတာေတြရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္မယ့္နည္းလမ္းကို ရွာေဖြရမယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ ဒါေတြကို ရပ္တန္႔ရမယ္။ ကၽြန္မတုိ႔မွာရွိတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ကိုေရာက္ေအာင္ ႏုိင္ငံကို တည္ေဆာက္ရမယ္။

ေမး- အေစာပိုင္းက ျမန္မာႏုိင္ငံက ကြဲျပားျခားနားတဲ့ လူမ်ိဳးစုေတြနဲ႔ စုစည္းထားတဲ့ တုိင္းျပည္လို႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ေလာေလာလတ္လတ္မွာ တခ်ိဳ႕လူနည္းစုတုိင္းရင္းသားေတြက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူတို႔ဘက္မွာ ခုိင္ခုိင္မာမာရပ္တည္မေပးဘူးဆုိတဲ့ ေ၀ဖန္မႈေတြရွိပါတယ္။ ဒီေပၚမွာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ- ရခုိင္ျပည္နယ္က မြတ္ဆလင္လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ကခ်င္ျပည္နယ္ကအေၾကာင္းကို ေျပာခ်င္တယ္လုိ႔ထင္တယ္။ အခု ဒုတိယအေၾကာင္းအရာကို အရင္စေျပာရေအာင္။ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႕က အခု အစုိးရနဲ႔ တရား၀င္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးေနတယ္။ ကၽြန္မ အဲဒါကုိေျပာရမွာ အေတာ္စဥ္းစားရက်ပ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ ဘာလို႔စစ္တပ္ကုိ အျပစ္မရွာေနတာလဲ။ ကၽြန္မ ဘာလုိ႔ကခ်င္ေတြအတြက္ ေထာက္ခံမေျပာေပးတာလဲ။ ေကအုိင္အုိနဲ႔ အစုိးရနဲ႔က တုိက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ေနတာ မဟုတ္ဘူးလား။ သူတို႔က အစုိးရနဲ႔ တုိက္႐ိုက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးမႈေတြကို လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတို႔ကတစ္ဖက္၊ ဒါမွမဟုတ္ အျခားတစ္ဖက္ကေနရပ္ၿပီး ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ရမွာလား။ ဒါက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္ကို လြဲေခ်ာ္သြားေစႏုိင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အျပစ္တင္ခံရမယ္။ အခု ကၽြန္မတို႔ ရခုိင္ျပည္နယ္ရဲ႕အေျခအေနကုိၾကည့္ရရင္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခုထဲမွာ တိုးပြားေနတဲ့ မုန္းတီးမႈေတြ၊ မလံုၿခံဳမႈေတြကို အလြန္အမင္း လုိအပ္ခ်က္ေတြအျဖစ္ အာ႐ံုစုိက္ရမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြျဖစ္လာမွာကို ကၽြန္မ အၿမဲစိုးရိမ္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ကၽြန္မကိုေျပာဖုိ႔ ဖိတ္ေခၚမယ့္အစား အစုိးရကို တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈရွိေအာင္လုပ္ဖို႔ ေျပာေစခ်င္ပါတယ္။ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ တရားဥပေဒစုိးမိုးမႈ ဘာေၾကာင့္မရွိတာလဲ။ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေအာင္ တားဆီးႏုိင္ရင္၊ ဒါေတြကို အဆံုးသတ္ႏုိင္ရင္ မတူညီတဲ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခုကို သူတုိ႔ရဲ႕ကြဲျပားျခားနားမႈေတြအတုိင္း ရွိေနေစႏုိင္တယ္။

ေမး- တစ္ကမၻာလံုးကလူေတြကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က စိတ္ဓာတ္တက္ႂကြေစတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုေရာ ဘယ္သူက စိတ္ဓာတ္တက္ႂကြေစပါသလဲ။

ေျဖ- ကၽြန္မကုိ စိတ္ဓာတ္တက္ႂကြေစတဲ့သူေတြကုိ ၾကားေတာင္ၾကားဖူးၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပညာတတ္ၿပီး ၾကင္နာတတ္တဲ့သူေတြ၊ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ေရာက္ေအာင္ အလုပ္ႀကိဳးစားလုပ္ကုိင္ေပးၾကတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ပါတီထဲက ပုဂိၢဳလ္ေတြ စတာေတြရယ္။ ခ်ီးမြမ္းဂုဏ္ျပဳမႈေတြ လိုခ်င္လို႔မဟုတ္ဘဲ ရဲရဲ၀့ံ၀ံ့ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့ စစ္သားေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ အမည္နာမမရွိတဲ့ စစ္သားေတြလို႔ သံုးႏႈန္းပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ လူအမ်ားရဲ႕ အားေပးေထာက္ခံမႈ၊ ခ်စ္ခင္မႈေတြကို ကံေကာင္းစြာရရွိေနေပမယ့္ ခုနက အမည္နာမမရွိတဲ့ စစ္သားေတြကုိေတာ့ သူတို႔ရွိေနတယ္ဆုိတာေတာင္ လူေတြကမသိၾကပါဘူး။ ဒီလိုမ်ိဳးပုဂၢိဳလ္ေတြမရွိဘဲနဲ႔ ကၽြန္မ အခုေနရာမွာ ရွိေနႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။

(ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ABC ႐ုပ္သံအင္တာဗ်ဴးကုိ အိျဖဴလြင္ဘာသာျပန္ဆိုသည္။)

7Day News Journal
အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ပါတီဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံ အစိုးရ၏ ဖိတ္ေခၚမႈအရ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံသုိ႔ တစ္ပတ္ၾကာခရီးစဥ္ သြားေရာက္ခဲ့စဥ္ ၾသစေၾတးလ်႐ုပ္သံေအဂ်င္စီ တစ္ခုျဖစ္သည့္ ေအဘီစီ႐ုပ္သံႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးအစီအစဥ္တစ္ခုျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ အဆိုပါအင္တာဗ်ဴးမွ အေၾကာင္းအရာအခ်ိဳ႕ကို ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
ေမး- လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္အတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ထင္ရွားတဲ့ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးျဖစ္စဥ္တခ်ိဳ႕ ရွိေနခဲ့တယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္ေတြ ကို ဆက္ထိန္းထားႏုိင္ဖို႔က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ အႀကီးမားဆံုးစိန္ေခၚမႈလို႔ ယူဆပါ သလား။

ေျဖ- ကၽြန္မတို႔က စစ္မွန္တဲ့ဒီမုိကေရစီကို သြားဖုိ႔လုိပါတယ္။ အရင္တုန္းက စစ္အစိုးရက ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္မွန္း ထားတဲ့ စည္းကမ္းျပည့္၀တဲ့ ဒီမုိကေရစီကိုသြားဖုိ႔မဟုတ္ပါဘူး။ သိတဲ့အတုိင္းပဲ အစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္း က အရင္အစိုးရအဖြဲ႕ေဟာင္းက လာတဲ့လူေတြပါပဲ။

ေမး- စည္းကမ္းျပည့္၀တဲ့ ဒီမုိကေရစီဆိုတာ စစ္တပ္ကိုဆုိလုိတာပါလား။

ေျဖ- ကၽြန္မထင္တာ သူတို႔ယူဆေနတဲ့ ဒီမုိကေရစီဆုိတာက လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရဲ႕ မူေဘာင္ထဲမွာ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီကို ဆုိလုိတာျဖစ္မယ္။ ဒါက ဒီမုိကေရစီဆန္တဲ့ အေျခခံဥပေဒတစ္ခုမဟုတ္ပါဘူး။

ေမး- ဒီအေျခခံဥပေဒကေန စစ္တပ္ရဲ႕အာဏာက ဆင္းသက္လာတဲ့အတြက္ စစ္တပ္က ဒါကုိေထာက္ ခံေပးေနတာလား။

ေျဖ- ဟုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔က စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီစနစ္တစ္ခုကို သြားမယ္ဆုိရင္ အခုခ်ိန္က အာဏာဆုိတာ လူထုဆီမွာပဲဆိုတာကို စစ္တပ္က နားလည္ရမယ့္အခ်ိန္ပါ။ဘယ္လို အဖြဲ႔အစည္း အင္စတီ က်ဴရွင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။

ေမး- ျမန္မာ့တပ္မေတာ္က ဆန္႔က်င္မႈေတြ၊ ဆႏၵျပမႈေတြကို ၿဖိဳခြဲတဲ့ေနရာမွာ အၾကမ္းဖက္နည္းေတြကို အသံုးျပဳဖုိ႔ လံုး၀မတြန္႔ဆုတ္ခဲ့့ဘူးဆုိတာ ထင္ထင္ရွားရွားျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါဆို အေျခခံဥပေဒကို ေျပာင္းလဲဖုိ႔ ဖိအားေပးတာက အရင္တုန္းက ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕အေျခအေနမ်ိဳးကုိ ေနာက္ထပ္ျပန္ေရာက္သြားေစႏုိင္တဲ့ စြန္႔စားမႈတစ္ခုျဖစ္ေနႏုိင္သလား။

ေျဖ- ကၽြန္မက ဒီလုိမထင္ပါဘူး။ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မတို႔ အဲဒါကိုေက်ာ္လႊား ခဲ့ၿပီးပါၿပီလုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဒါက စြန္႔စားမႈတစ္ခုလို႔လည္း ကၽြန္မက မထင္ပါဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆုိရင္ အခ်ိန္ေတြက ေျပာင္းလဲသြားပါၿပီ။ ကၽြန္မ ထင္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ထဲက လူဦးေရအမ်ားအျပားကလည္း စစ္တပ္ကို လူေတြက ယံုၾကည္မႈရွိတဲ့၊ ေလးစားမႈရွိတဲ့၊ ဂုဏ္သိကၡာရွိတဲ့ စစ္တပ္တစ္ခု ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵရွိေနပါတယ္။ သူတို႔ကုိယ္သူတုိ႔ ျပည္သူလူထုနဲ႔ တသီးတျခားစီ ျဖစ္ ခ်င္မယ္လုိ႔ ကၽြန္မ မထင္ပါဘူး။ အတိတ္မွာတုန္းက ျပည္သူလူထုနဲ႔ စစ္တပ္ဆုိတာ တစ္ဖက္စီ၊ အျဖဴအမည္းလုိ သက္သက္စီျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနလုိ႔ ျပည္သူလူထုက ျမင္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီလိုအေျခ အေနမ်ိဳးက ႏွစ္သက္စရာေကာင္းတဲ့ တုိင္းျပည္မ်ိဳးမဟုတ္ဘူးဆိုတာကုိသိတဲ့ စစ္တပ္ထဲက လူေတြအေရအတြက္လည္း တိုးလာေနၿပီလုိ႔လည္း ကၽြန္မထင္တယ္။

ေမး- ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဒီမုိကေရစီအတြက္ တစ္ခ်ိန္လံုး တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့တယ္။ တကယ္လို႔ အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဆင္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ သမၼတျဖစ္လာရင္ ဒီမိုကေရ စီေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးအေနနဲ႔ ဘာလုပ္ခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ- အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ပါတီကို ၁၉၈၈ မွာ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ကတည္းက ဒီမိုကေရစီ၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဆိုတဲ့ အပုိင္းသံုးပုိင္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြက ဒီေန႔အထိ ခုိင္ခုိင္ၿမဲၿမဲနဲ႔ အားေကာင္းေအာင္ တည္ေဆာက္ေနဆဲပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတုိ႔က ဒီမုိကရက္တစ္အဖြဲ႕အစည္းေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ခုိင္မာအားေကာင္းေအာင္ ဖန္တီးရမယ္။ စစ္မွန္တဲ့ဒီမုိကေရစီကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖို႔ဆုိရင္ လူ႔အခြင့္အေရးအေလ့အက်င့္ေတြကို ေလးစားဖို႔နဲ႔ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္မႈရွိဖုိ႔ မျဖစ္မေနလုပ္ရမယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံက တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ တုိင္းျပည္ပါ။ ဗမာဆိုတာကလည္း လူဦးေရအမ်ားဆံုး တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုတစ္ခုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို အခုခ်ိန္ထိ မရယူႏုိင္ခဲ့ေသးပါဘူး။ စစ္တပ္နဲ႔ ျပည္သူ လူထုၾကားထဲမွာလည္း ျပန္လည္သင့္ျမတ္ဖို႔ကလည္း အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ တစ္ဦးကို တစ္ဦး ယံုၾကည္မႈ၊ နားလည္မႈေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ သာယာ၀ေျပာတဲ့ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရတဲ့ႏုိင္ငံကုိ အတူတကြ တည္ေဆာက္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကုိ ကၽြန္မတို႔က သင္ယူဖို႔လုိအပ္တယ္။

ေမး- အဲဒီလိုလုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ စစ္အစိုးရက လုပ္ခဲ့တာေတြကို ျပည္သူေတြက လံုေလာက္တဲ့ ခြင့္လႊတ္မႈေတြ ရွိေနၿပီလုိ႔ ထင္ပါသလား။

ေျဖ- စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္မွာ ခံစားခဲ့ရတဲ့ တခ်ိဳ႕ေတြအတြက္ ဒီလိုကိစၥေတြကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ခက္ခဲတယ္ဆုိတာကို သာမန္မဟုတ္တဲ့ သဘာ၀မက်တဲ့ကိစၥတစ္ခုလို႔ ကၽြန္မကမထင္ပါဘူး။ ကၽြန္မကေတာ့ လက္တံု႔ျပန္ဖို႔အတြက္ ဘယ္လုိစိတ္ကူးမွမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မက ေကာင္းမြန္စြာဆက္ဆံခံရတယ္လုိ႔ လက္ခံထားတယ္။ ကၽြန္မ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က်ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါကၿပီးခဲ့ၿပီ။ ကၽြန္မလူေတြ ေထာင္ထဲမွာ ဆက္ဆံခံခဲ့ရသလုိမ်ိဳး ကၽြန္မက ဆုိးဆုိးရြားရြား ဆက္ဆံတာမ်ိဳးမခံခဲ့ရဘူး။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက သူတို႔လုပ္ေနက်အလုပ္ျဖစ္တဲ့ ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာေတြကေန ကၽြန္မကို ပုတ္ခတ္ေျပာဆုိတာေတြ လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ သူတို႔ ကၽြန္မဆီကို လာတဲ့အခါ ကၽြန္မနဲ႔ အဆက္အသြယ္ရွိတဲ့ အာဏာပုိင္ေတြ၊ လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕ေတြ လာတဲ့အခါ သူတို႔က အၿမဲတမ္းေလးစားစရာေကာင္းတယ္။ ကၽြန္မကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္ဆံပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မမွာ လက္တံု႔ျပန္ဖုိ႔ဆႏၵမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ ႏွစ္ေတြအမ်ားႀကီးကုန္ခဲ့ေပမယ့္ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ဘူးဆုိတာကိုလည္း ကၽြန္မနားလည္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတို႔က ပိုၿပီးအျမင္က်ယ္က်ယ္ ၾကည့္ႏုိင္ရမယ္။ လက္တံု႔ျပန္ခ်င္တဲ့ဆႏၵေတြနဲ႔ စိတ္ခံစားမႈေတြကိုပဲ အာ႐ံုစုိက္ေနလို႔မရဘူး။ အၾကမ္းဖက္မႈေတြအတြက္ အၾကမ္းဖက္တာေတြ၊ ေဒါသျဖစ္ေစတာေတြရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္မယ့္နည္းလမ္းကို ရွာေဖြရမယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ ဒါေတြကို ရပ္တန္႔ရမယ္။ ကၽြန္မတုိ႔မွာရွိတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ကိုေရာက္ေအာင္ ႏုိင္ငံကို တည္ေဆာက္ရမယ္။

ေမး- အေစာပိုင္းက ျမန္မာႏုိင္ငံက ကြဲျပားျခားနားတဲ့ လူမ်ိဳးစုေတြနဲ႔ စုစည္းထားတဲ့ တုိင္းျပည္လို႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ေလာေလာလတ္လတ္မွာ တခ်ိဳ႕လူနည္းစုတုိင္းရင္း သားေတြ က ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က သူတို႔ဘက္မွာ ခုိင္ခုိင္မာမာရပ္တည္မေပးဘူးဆုိတဲ့ ေ၀ဖန္မႈေတြရွိပါတယ္။ ဒီေပၚမွာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ- ရခုိင္ျပည္နယ္က မြတ္ဆလင္လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ကခ်င္ျပည္နယ္ကအေၾကာင္း ကို ေျပာခ်င္တယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ အခု ဒုတိယအေၾကာင္းအရာကို အရင္စေျပာရေအာင္။ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႕က အခု အစုိးရနဲ႔ တရား၀င္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးေနတယ္။ ကၽြန္မ အဲဒါကုိေျပာရမွာ အေတာ္စဥ္းစားရက်ပ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ ဘာ လို႔ စစ္တပ္ကုိ အျပစ္မရွာေနတာလဲ။ ကၽြန္မ ဘာလုိ႔ကခ်င္ေတြ အတြက္ ေထာက္ခံ မေျပာေပးတာလဲ။ ေကအုိင္အုိနဲ႔ အစုိးရနဲ႔က တုိက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ေနတာ မဟုတ္ဘူးလား။ သူတို႔က အစုိးရနဲ႔ တုိက္႐ိုက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးမႈေတြကို လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတို႔ကတစ္ဖက္၊ ဒါမွမဟုတ္ အျခားတစ္ဖက္ကေနရပ္ၿပီး ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ရမွာလား။ ဒါက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္ကို လြဲေခ်ာ္သြားေစႏုိင္ တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အျပစ္တင္ခံရမယ္။ အခု ကၽြန္မတို႔ ရခုိင္ျပည္နယ္ရဲ႕အေျခအေနကုိၾကည့္ရရင္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခုထဲမွာ တိုးပြားေနတဲ့ မုန္းတီးမႈေတြ၊ မလံုၿခံဳမႈေတြကို အလြန္အမင္း လုိအပ္ခ်က္ေတြ အျဖစ္ အာ႐ံုစုိက္ရမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြျဖစ္လာမွာကို ကၽြန္မ အၿမဲစိုးရိမ္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ကၽြန္မကိုေျပာဖုိ႔ ဖိတ္ေခၚမယ့္အစား အစုိးရကို တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈရွိေအာင္လုပ္ဖို႔ ေျပာေစခ်င္ပါတယ္။ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ တရားဥပေဒစုိးမိုးမႈ ဘာေၾကာင့္မရွိတာလဲ။ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေအာင္ တားဆီးႏုိင္ရင္၊ ဒါေတြကို အဆံုးသတ္ႏုိင္ရင္ မတူညီတဲ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခုကို သူတုိ႔ရဲ႕ကြဲျပားျခား နားမႈေတြ အတုိင္း ရွိေနေစႏုိင္တယ္။

ေမး- တစ္ကမၻာလံုးကလူေတြကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က စိတ္ဓာတ္တက္ႂကြေစ တယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကိုေရာ ဘယ္သူက စိတ္ဓာတ္တက္ႂကြေစပါသလဲ။

ေျဖ- ကၽြန္မကုိ စိတ္ဓာတ္တက္ႂကြေစတဲ့သူေတြကုိ ၾကားေတာင္ၾကားဖူးၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပညာတတ္ၿပီး ၾကင္နာတတ္တဲ့သူေတြ၊ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ေရာက္ေအာင္ အလုပ္ႀကိဳးစား လုပ္ကုိင္ေပးၾက တဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ပါတီထဲက ပုဂိၢဳလ္ေတြ စတာေတြရယ္။ ခ်ီးမြမ္းဂုဏ္ျပဳမႈေတြ လိုခ်င္လို႔မဟုတ္ဘဲ ရဲရဲ၀့ံ၀ံ့ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့ စစ္သားေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ အမည္နာမမရွိတဲ့ စစ္သားေတြလို႔ သံုးႏႈန္းပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ လူအမ်ားရဲ႕ အားေပးေထာက္ခံမႈ၊ ခ်စ္ခင္မႈေတြကို ကံေကာင္းစြာ ရရွိေနေပမယ့္ ခုနက အမည္နာမမရွိတဲ့ စစ္သားေတြကုိေတာ့ သူတို႔ရွိေနတယ္ဆုိတာေတာင္ လူေတြကမသိၾက ပါဘူး။ ဒီလိုမ်ိဳးပုဂၢိဳလ္ေတြမရွိဘဲနဲ႔ ကၽြန္မ အခုေနရာမွာ ရွိေနႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။

(ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ABC ႐ုပ္သံအင္တာဗ်ဴးကုိ အိျဖဴလြင္ဘာသာျပန္ဆိုသည္။)

7Day News Journal

No comments:

Post a Comment