ရန္ကုန္ၿမိဳ့အတြင္းေၿပးဆြဲေနေသာရထားခရီးစဥ္တစ္ခုၿမင္ကြင္း
ရထားတိုက္မႈ၊ ရထားေပၚမႇ ျပဳတ္က်ေသဆံုးသည့္ ၿဖစ္စဥ္မ်ားကို ၿမိဳ႕ပတ္ရထား
ခရီးစဥ္လမ္းပိုင္း မ်ားႏႇင့္ ေနၿပည္ေတာ္-မႏၲေလး အၿမန္ခရီးစဥ္
လမ္းပိုင္းမ်ားတြင္ အမ်ားဆံုး ၿဖစ္ပြားေနၿပီး ႏႇစ္ႏႇစ္ အတြင္း ေသဆံုးသူဦးေရ
၂၀၀ ေက်ာ္ ႐ႇိခဲ့ေၾကာင္း ၿမန္မာႏိုင္ငံ
ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕မႇဴး႐ုံးမႇ
တပ္ဖြဲ႕မႇဴး ရဲမႇဴးၾကီး လႇမိုးက ေၿပာသည္။
အဆိုပါ ၿဖစ္စဥ္ႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ရထားရဲတပ္ဖြဲ့မႇဴး ရဲမႇဴးၾကီးလႇမိုးက
''ရထားက လူကို ၾကိတ္မိတ့ဲ ၿဖစ္စဥ္ေတြ၊ ရထားကလူကို တိုက္မိတဲ့ ၿဖစ္စဥ္ေတြ
အမ်ားအၿပား ၿဖစ္ေနတဲ့အတြက္ နယ္ေၿမအလိုက္ တာ၀န္ရႇိသူေတြကို ခ်ထားၿပီး
ဘူတာ႐ုံေတြ ရထားေပၚေတြမႇာ ခရီးသည္ေတြနဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ လူထုကို သတိထားေစဖို့
အသိေပးမႈေတြ ေဆာင္႐ြက္သြားမယ္'' ဟု ေျပာသည္။
အဆိုပါ ၿဖစ္စဥ္အမ်ားစုသည္ ညအခ်ိန္မ်ားတြင္ အရက္ေသစာ ေသာက္စားမူးယစ္ကာ
ရထားသံလမ္းေပၚ ထိုင္ေနျခင္း၊ အိပ္ေနျခင္း၊ အခ်ိန္မေတာ္ စံုတြဲမ်ား
ထိုင္ေနျခင္းမ်ားေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ကြၽဲႏြားမ်ား
ေက်ာင္းေနရင္း လြတ္မည္ထင္၍ ရထားလမ္းကို ျဖတ္ကူးျခင္းတို့မႇ ယခုျဖစ္စဥ္မ်ား
ျဖစ္ပြားရသည္ဟု ၎က သံုးသပ္ ေၿပာၾကားသည္။
ရထားတိုက္မိမႈေၾကာင့္၂၀၁၁ ခုႏႇစ္အတြင္း ေသဆံုးသူ က်ား ၈၆ ဦး၊ မ ၉ ဦး၊
ဒဏ္ရာရ႐ႇိသူ က်ား ၂၅ ဦး၊ မ ၃ ဦးတို႕ ရႇိခဲ့ၿပီး ရထားေပၚမႇ ၿပဳတ္က်ေသဆံုးသူ
ဦးေရမႇာ က်ား ၁၃ ဦး၊ မ ၃ ဦး၊ ဒဏ္ရာရရႇိသူ က်ား ၂၃ ဦး၊ မ ၆ ဦးတို႕
႐ႇိခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္အတြင္း ရထားတိုက္မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ က်ား ၇၂ ဦး၊
မ ၆ ဦးႏႇင့္ ဒဏ္ရာ ရ႐ႇိသူ မ ၁၁ ဦး၊ က်ား ၂၇ ဦး၊ ရထားေပၚမႇ ၿပဳတ္က်ေသဆံုးသူ
က်ား ၁၁ ဦး၊ မ တစ္ဦးႏႇင့္ ဒဏ္ရာရရႇိသူ က်ား ၁၅ ဦး၊ မ ၅ ဦးတို့
႐ႇိခဲ့ေၾကာင္း ရထားရဲတပ္ဖြဲ့မႇဴး ႐ုံးမႇ သိရသည္။
ရထားတိုက္မႈ ၿဖစ္စဥ္မ်ားႏႇင့္ ၾကိတ္မႈၿဖစ္စဥ္မ်ားအၿပင္ ရထား
ဂိတ္တံတားမ်ားတြင္ ယာဥ္အခ်ိဳ႕က ရထားအား မေစာင့္ဆိုင္းဘဲ
ၿဖတ္သန္းေနမႈေၾကာင့္ ယာဥ္ႏႇင့္ ရထား တိုက္မႈၿဖစ္စဥ္မ်ား မၾကာခဏ
ၿဖစ္ပြားလ်က္႐ႇိသည္။
ယင္းသို႕ ရထားတိုက္မႈ၊ ရထားေပၚမႇ ၿပဳတ္က်သည့္ၿဖစ္စဥ္ အမ်ားအၿပား
ၿဖစ္ပြားေနသည့္ အတြက္ ဘူတာရုံမ်ားတြင္ သတိေပး ဆိုင္းဘုတ္မ်ား တပ္ဆင္သြားမည္
ၿဖစ္ၿပီး ရထားေပၚမ်ားတြင္ အသံခ်ဲ႕စက္မ်ားၿဖင့္ ပညာေပး အသိေပးသြားမည္ဟုလည္း
သိရသည္။
ၿမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရထားခရီးစဥ္ မိုင္ေပါင္း ၃၆၄၈ ဒသမ ၁၁ မိုင္၊
သံလမ္းမိုင္ေပါင္း ၄၇၇၁ ဒသမ ၂၂ မိုင္၊ တံတားေပါင္း ၁၁၆၅၀ စင္း ႏႇင့္
ဘူတာ႐ုံေပါင္း ၉၂၆ ခုရႇိေၾကာင္း အဆိုပါဌာနမႇ သိရသည္။
EMG |
No comments:
Post a Comment