Tuesday 24 July 2012

အထက္တန္းတြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာဘာသာရပ္ သင္ယူသူမရွိ


၂၀၁၁-၂၀၁၂ ပညာသင္ႏွစ္၊ အထက္တန္းအဆင့္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ ဘာသာရပ္ကိုေ ရြးခ်ယ္သင္ယူသူလုံး၀မရွိေၾကာင္း၊ ပထ၀ီ၀င္ႏွင့္သမုိင္းဘာသာကိုေရြးခ်ယ္သင္ယူသူ အလြန္ နည္းပါး ေနေၾကာင္း ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ေသာ အေျခခံပညာ က႑အစီရင္ခံစာ တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားအရသိရသည္။

အထက္တန္းအဆင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ၂၀၀၁-၂၀၀၂ ပညာသင္ႏွစ္မွ စတင္၍ ဘာသာတဲြ (၈)ခုမွ ႏွစ္သက္ရာဘာသာတဲြတစ္ခုအား ေရြးခ်ယ္သင္ယူေစခဲ့ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားက သိပၸံဘာသာရပ္မ်ား ပါ၀င္သည့္ဘာသာတဲြမ်ားကိုသာေရြးခ်ယ္သင္ယူေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။သိပၸံဘာသာရပ္ ႏွစ္ခု(သို႔မဟုတ္)
သုံးခုပါ၀င္သည့္ ဘာသာတဲြမ်ားကို ေရြးခ်ယ္သင္ယူေသာ ပမာဏမွာန၀မတန္းတြင္ ၉၅ ဒသမ ၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဒသမတန္းတြင္ ၉၄ ဒသမ ၂၄ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိၿပီး ၀ိဇၨာဘာသာတဲြသက္သက္ ေရြးခ်ယ္သင္ယူေသာ ပမာဏမွာ န၀မတန္းတြင္ ၄ ဒသမ ၆ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ဒသမတန္းတြင္ ၅ ဒသမ ၆၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“ဟိုးအရင္တုန္းက အထက္တန္းမွာ သမိုင္းယူတဲ့သူေတြကိုပဲ တကၠသိုလ္မွာ သမုိင္းဘာသာရပ္ယူခြင့္ေပးတယ္။ သမုိင္းဌာနက လူေတြကဘာေျပာလဲဆုိရင္ ဆယ္တန္းမွာ သမုိင္းယူတဲ့သူ အလြန္နည္းတယ္တဲ့။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔မွာပညာရွင္မရဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သုံးႏွစ္ရွိၿပီ ဆယ္တန္းတုန္းကဘယ္ဘာသာနဲ႔မဆို ေအာင္တဲ့သူေတြသမုိင္းေမဂ်ာယူလုိ႔ရတယ္ဆိုၿပီး
လုပ္ထားပါတယ္။ပထ၀ီကေတာ္ေသးတယ္။စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာနဲ႔သမုိင္းသင္တဲ့သူကေတာ္ေတာ္နည္းေနတယ္”ဟုအဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာနမွတာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးကဆိုသည္။

၂၀၁၁-၂၀၁၂ ပညာသင္ႏွစ္၊ အထက္တန္းအဆင့္ န၀မတန္းႏွင့္ ဒသမတန္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ဘာသာတဲြအလုိက္ ေရြးခ်ယ္သင္ယူမႈကို စိစစ္ေလ့လာရာတြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာပါ၀င္ေသာ ဘာသာတဲြအမွတ္(၃)၊ (၄)ႏွင့္ (၆) တို႔ကို ေရြးခ်ယ္သင္ယူသူမရွိေၾကာင္းႏွင့္ ၀ိဇၨာတဲြ ျဖစ္ေသာ ဘာသာတဲြအမွတ္(၅)ႏွင့္ ပထ၀ီ၀င္ႏွင့္သိပၸံ ဘာသာရပ္ႏွစ္ခုပါ၀င္ေသာ ဘာသာတဲြအမွတ္(၈) တို႔တြင္ သင္ယူသူအလြန္နည္းပါးေၾကာင္းသိရသည္။တကၠသိုလ္၀င္
စာေမးပဲြေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္တကၠသိုလ္သင္တန္းမ်ားသို႔ဆက္လက္တက္ေရာက္သင္ယူရာ
တြင္သိပၸံဘာသာတဲြျဖင့္ေအာင္ျမင္သူအမ်ားစုမွာ၀ိဇၨာဘာသာရပ္အထူးျပဳျဖင့္ေျပာင္းလဲသင္ယူလ်က္ရွိ သျဖင့္၀ိဇၨာဘာသာရပ္သင္ယူသူအေရအတြက္ တုိးတက္လာေရးအတြက္ေက်ာင္းအဆင့္ေဆြးေႏြးၫႊန္ျပေရး
ဖဲြ႕မ်ားကေဆြးေႏြးၫႊန္ျပေပးၾကရန္လမ္းၫႊန္ ထားသည္။၎ပညာသင္ႏွစ္
တြင္န၀မတန္းေက်ာင္းသားသုံးသိန္းေျခာက္ေသာင္းေက်ာ္ႏွင့္ ဒသမတန္းေက်ာင္းသားသုံးသိန္း
ေက်ာ္တက္ေရာက္ ပညာသင္ယူခဲ့ၾကၿပီး ဆရာႏွင့္တပည့္အခ်ဳိးမွာ ၁ း ၂၅ ရွိခဲ့ေၾကာင္း အစီရင္ခံ
စာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။


No comments:

Post a Comment