ေမး။ ။ က်ေနာ္တို႔ ၾကားရတဲ့ Swedish ေရဒီယိုမွာ ဦးကိုကိုလိႈင္ကေနၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ျမန္မာျပည္မွာ ၆၀၀ ပဲရွိတယ္လို႔ ေျပာတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သတင္း တခုၾကားရတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ Confirm လိုခ်င္လို႔ပါ။
ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အတိအက်စာရင္းေတာ့ မရွိဘူးေပါ့။ အတိအက် စာရင္းလိုခ်င္ရင္ေတာ့ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာနကို ေတာင္း ႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔လုပ္ထားတာ ဆိုေတာ့။
ေမး။ ။ ကုလသမဂၢ အပါအ၀င္ တျခား လူ႔အခြင့္ေရးေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔ေတြကေနၿပီးေတာ့ ၂၀၀၀ လို႔ ေျပာေနတာ ဆိုေတာ့ ဒီလို မ်ဳိး ကြာျခားခ်က္ ႏွစ္ခုျဖစ္ေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ဦးကိုကိုလိႈင္အေနနဲ႔ ဘာမ်ားမွတ္ခ်က္ေပးႏိုင္မလဲ။
ေျဖ။ ။ အျပင္ဘက္က စာရင္းကေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့ေနာ္။ သူတို႔အေနနဲ႔ အတိအက်ေကာက္ခံဖို႔ အခြင့္အလမ္း ေတာ္ေတာ္နည္း တာေပါ့ အျပင္ကေကာက္ရတာကိုး။ အျပင္ကေကာက္ရတဲ႔အခါၾကေတာ့ စာရင္းေတြကအတိအက်ရႏိုင္မယ္လို႔ မထင္ဘူးေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအခါ သူတို႔လည္းပဲ စိတ္မွန္းတဲ႔ အထဲကပဲ ရွိေကာင္းလည္း ရွိလိမ့္မယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း လြတ္သြားတာ မသိလိုက္တာလည္း ျဖစ္ ေကာင္းလည္း ျဖစ္မွာေပါ့ေနာ္။ ဒီဘက္မွာၾကေတာ့ သူတို႔ကေတာ့ ေသခ်ာစရင္းဇယားနဲ႔ ကိုင္ၿပီးေတာ့ တြက္တာၾကေတာ့ ပိုၿပီး တိ က်ႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း က်ေနာ္ထင္တယ္၊ တခ်ဳိ႕ဟာလည္း ဒါ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ က်တဲ႔အက်ဥ္းသားလား၊ ရုိးရုိးအက်ဥ္းသားလား ဆိုတာ Definition သတ္မွတ္ခ်က္ေပၚမွာလည္း ကြဲလြဲခ်က္ရွိရင္လည္း ရွိမွာေပါ့။ အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္ အေသအခ်ာ မသိဘူး။ မသိဘူးဆိုတာ အဲဒီစာရင္းဇယား အတိအက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။
ေမး။ ။ ဒီၾကားထဲမွာလည္း ထပ္လႊတ္ေပးမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ၾကားေနရပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ ဦးကိုကိုလိႈင္ အေနနဲ႔ ဘာမ်ား ေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ အဲဒါေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔က ေသခ်ာမသိဘူးေပါ့ေနာ္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း တာ၀န္ရွိတဲ႔သူေတြ ေျပာေနၾကတာေတာ့ ေနာက္ထပ္ လႊတ္ေပးလိမ့္မယ္လိုေတာ့ ေျပာေနၾကတာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အႀကံေပးဆိုေတာ့ အဲဒီလိုမ်ဳိးအင္မတန္ တိက်တဲ႔ သတင္းမ်ဳိးေတြကေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ေျပာႏိုင္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ ေတြ႕ဆံုၿပီးတဲ့ အခါမွာက်ေတာ့ ျမစ္ဆံုဆည္ ရပ္လိုက္တဲ့ ကိစၥ။ အဲဒါေတြကို အျပင္ေရာ အတြင္းေရာကေနၿပီးေတာ့ အေကာင္းျမင္ခဲ့ၾကတာကိုးဗ်။ အခုလႊတ္ေပးတဲ့အေပၚမွာေတာ့ အားလံုးက သိပ္ၿပီးေတာ့ အားရေက်နပ္မူမရွိဘူး။ တခ်ဳိ႕ေတြ ေျပာၾကတာေတာ့ ရွိတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အရွိန္ေလွ်ာ့သြားၿပီ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတာင္ သံုးၾကေတာ့ အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဦးကိုကိုလိႈင္အေနနဲ႔ သမၼတႀကီးရဲ႕ အႀကံေပးတေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား သံုးသပ္မိလဲ။
ေျဖ။ ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ အေျပာင္းအလဲ ဆိုတာကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ နဲ႔ မ်ားမ်ားစားစား လိုခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ ထင္တာေတာ့ အခုလို လုပ္လိုက္တာလည္းပဲ အၿပီးသတ္ ျဖစ္ခ်င္မွလည္း ျဖစ္မွာေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အေျခခံဥပေဒအရ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ဆိုုတာ သမၼတႀကီးရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ထဲမွာ ရွိေနတယ္ ဆိုေတာ့ ဒါ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ခ်င္မွလည္း ျဖစ္မယ္။ ထပ္ၿပီး ေတာ့ လာခ်င္လည္း လာဦးမယ္။ ဒါက အရွိန္ေလွ်ာ့သြားၿပီလို႔ ေျပာဖို႔အတြက္က ေစာေသးတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ တျခားလည္း လုပ္ စရာေတြက အမ်ားႀကီး ရွိေသးတာပဲေလ။ လုပ္ေနရတာပဲ။ မလုပ္လို႔လည္း မရဘူး။ ဆိုေတာ့ အရွိန္ေလွ်ာ့တယ္ မေလွ်ာ့ဘူးဆိုတာ ကေတာ့ ရူျမင္တဲ႔လူရဲ႕ အျမင္ေပၚမွာပဲ မူတည္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ဟုတ္ကဲ႔။ တျခားလုပ္စရာ ရွိတဲ႔အထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ ျမင္ၾကည့္တာကေတာ့ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စစ္ပြဲရပ္ ဆိုင္းေရးကိစၥေတြ ပါတာေပါ့ေနာ္။ လႊတ္ေတာ္မွာ ဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့ အတည္ျပဳခဲ့တဲ့ အဖြဲ႕ေတြဖြဲ႕ၿပီးေတာ့ အစိုးရေတြကလည္း တိုင္း ရင္းသားေဒသေတြမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ကို ရပ္ဆိုင္းဖို႔ လုပ္ေနတာေတြ ရွိတယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္က ေတာင္းဆိုေန တဲ့ အတိုင္းအတာကလည္း တျပည္လံုးအတိုင္းအတာရဲ႕ အပစ္ရပ္ဖို႔ ႏိုင္ငံေရးစကားေျပာတဲ့အခါမွာ ခြဲမေတြ႕ခ်င္ဘူးတို႔ အဲဒီလိုမ်ဳိး ေတြ ေတာင္းဆိုမူေတြ ရွိေနေတာ့ စစ္ပြဲကို ဘယ္လို ရပ္ဆိုင္းသြားႏိုင္မယ္လို႔ ဦးကိုကိုလိႈင္အေနနဲ႔ ယူဆပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ဒီလို ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈဆိုတာကေတာ့ ဟိုဘက္ ဒီဘက္ကေတာ့ ေတာင္းဆိုမႈမ်ဳိးေတြ ရွိၾကတာေပါ့။ ေစ်း၀ယ္သလိုေပါ့။ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ေရာင္းတဲ႔သူကလည္း ေခၚတဲ႔ေစ်း ၀ယ္တဲ့သူကလည္း လိုက္ႏိုင္တဲ့ေစ်း အဲလိုမ်ဳိး ရွိၾကတာေပါ့။ သို႔ေသာ္ လည္းပဲ ဒါေတြမွမရရင္ မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့မွ အေသခ်ဳပ္ကိုင္ထားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သေဘာတူညီခ်က္က မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေပါ့။ ဒါ က်ေနာ္တို႔ ျဖစ္ေနၾကတာ ညီအစ္ကိုအခ်င္းခ်င္း တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ေနၾကတဲ႔ ကိစၥေတြပါပဲ။ အဲဒီ ကိစၥေတြထဲမွာလည္း အင္မတန္႔ အင္မတန္ကို ဒါမွမရရင္ ဒီတိုင္းျပည္က ခြဲထြက္မယ္ဆိုတဲ႔ သေဘာမ်ဳိးလည္း ဘယ္သူမွ ေျပာတာ မၾကားပါဘူး။ ေျဖရွင္း ရမယ့္လမ္းေၾကာင္းက အေျဖမထြက္တဲ့လမ္းေၾကာင္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ျဖစ္တတ္တဲ့လမ္းေၾကာင္းမွာပဲ တေယာက္ နဲ႔ တေယာက္က အျငင္းပြားေနၾကတာပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒါေတြကေတာ့ ညိွလိုက္မယ္ဆိုရင္ ရမယ္လို႔ထင္တယ္။ ညိွတဲ႔အခါမွာၾက ေတာ့ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္၊ တဘက္နဲ႔တဘက္ သေဘာထားအျမင္ေတြ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း လမ္းေၾကာင္းရွာရင္း ရွာရင္းနဲ႔ေတာ့ အလယ္ေခါင္မွာ အေပးအယူျဖစ္ႏိုင္တဲ့အေျခအေနမ်ဳိးတခုေတာ့ ေရာက္သြားႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ေမွ်ာ္လင့္ ပါတယ္။
ေမး။ ။ ႏွစ္ဘက္အျပန္အလွန္ အေပးအယူ ညွိႏိုင္းလုပ္ရတဲ့ ကိစၥမွာ က်ေနာ္ထင္တယ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္တဲ႔ NLD ကိစၥလည္း ပါမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ခင္ဗ်။ NLD မွတ္ပံုတင္ေရးကိစၥေပါ့ ေနာ္၊ က်ေနာ္တို႔ ၾကားေနရသေလာက္ဆိုရင္ အစိုးရဘက္ ကလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ ဥပေဒျပန္ၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္ေရး ေဆြးေႏြးေနတာလည္း ရွိပါတယ္။ ဦးကုိကိုလိႈင္ အေနနဲ႔ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဘက္ အေနအထား ဘယ္ေလာက္အထိ ညိွႏိုင္းၿပီးေတာ့ ဘယ္အတိုင္းအတာေလာက္မွာ သေဘာ တူညီခ်က္ ရသြားႏိုင္မယ္လို႔ သံုးသပ္မိလဲ ခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ အဲဒီဥစၥာကေတာ့ အျပင္ဘက္ကေန မွန္းၾကည့္တာေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ခက္တာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါကေတာ့ ဥပမာျဖင့္ ဆိုရင္ NLD အပိုင္းမွာည္း သူ႔ရဲ႕ CEC ေရာ ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်န္တဲ႔အဖြဲ႔ေတြေရာ ျပန္ၿပီးေတာ့ ညိွရဦးမယ့္ ကိန္းပဲ။ ဒီလိုပဲ အစိုးရ ဘက္မွာလည္း လႊတ္ေတာ္ေရာ အစိုးရဘက္ကေရာ ဒါေတြက ညိွၾကရတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ဒီကိစၥကို က်ေနာ္တို႔လည္း ေစာင့္ၾကည့္ေနရတာေပါ့ေလ။ ႏွစ္ဘက္ ပံုေသ ဘယ္ေတာ့ေလာက္ ၿပီးႏိုင္မလဲဆိုတာေတာ့ မေျပာႏိုင္ဘူးေပါ့။ ဒါ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္က လည္း လူသားေတြျဖစ္တဲ့ အခါမွာၾကေတာ့ စိတ္ေတြကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိႏိုင္တာကိုး။ ညိွရမယ့္အခ်ိန္ကေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ေပး ရမယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္၊ သိပ္ၿပီးေတာ့ အရမ္းႀကီး ၾကာလိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ မထင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဒါဟာ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာေတာ့ ႏွစ္ဘက္စလံုးက သေဘာေပါက္ထားၾကတာကိုး။
ေမး။ ။ ဟုတ္ကဲ႔။ ေနာက္တခုကလည္း Timetable တခု ရွိတယ္လို႔ ထင္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ လာမယ့္ အာဆီယံ ဥကၠဌ ရာထူး လက္ခံေရး ကိစၥေပါ့။ အဲဒါအျပင္ကို ဆန္ရွင္ ႐ုပ္သိမ္းေရးေပါ့။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အခုနတုန္းက ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ သံုးခ်က္က သူတို႔အဓိက ထားၿပီးေတာ့့ အားလံုးက ၀ိုင္းေတာင္းဆိုေနၾကတဲ့ အခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ေနတဲ့ အခါမွာၾကေတာ့ ဒီ ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမူေတြ ဘယ္ေလာက္ပီျပင္လဲ ဆိုတာနဲ႔ သူတို႔ ဆံုးျဖတ္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့က ဦးကုိကုိလိႈင္ ဒါ ေနာက္ ဆံုး ေမးခြန္းပါပဲ ခင္ဗ်။ ျမန္မာျပည္အေနနဲ႔က အာဆီယံ ဥကၠဌ လက္ခံရႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါသလား။
ေျဖ။ ။ တကယ္တမ္းကေတာ့ က်ေနာ့္ အျမင္ကေတာ့ အာဆီယံရဲ႕ ဥကၠဌေနရာကို လက္ခံရယူဖို႔ ကိစၥကေတာ့ အာဆီယံ ခ်ာတာ အရဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ၀င္ခြင့္စာေမးပြဲေျဖဖို႔ လိုတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေတြက အကၡရာအစဥ္အလိုက္ ရယူရတဲ့ ကိစၥပါ။ သို႔ေသာ္ လည္းပဲ ထူးျခားတဲ့အေၾကာင္းရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ က်ေနာ္တို႔ အာဆီယံဥကၠဌရာထူးေနရာကို တခါတုန္းက က်ေနာ္တို႔သူမ်ား ကို လႊဲေျပာင္း ေပးလိုက္တာေပါ့ေလ။ ဒီတခါ က်ေနာ္တို႔က ျပန္ၿပီးေတာ့မွ အဲဒီကေန ျပန္ေျပာင္းယူရမယ့္ အလွည့္ပါပဲ။ ဆိုေတာ့က ဒီဥကၠဌရာထူးရဖို႔ တခုတည္းနဲ႔ေတာ့ လုပ္ေနတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔က ျပည္သူလူထုရဲ႕အက်ဳိးစီးပြားေပါ့၊ သြားရမယ့္ ခ်ီတက္ရမယ့္ လမ္းေၾကာင္း၊ ဒီအတိုင္းမွန္မွန္ပဲ သြားေနတဲ့ အေနအထား ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီဟာကို ေပးသင့္ မေပး သင့္ ဆိုတာကေတာ့၊ အကဲျဖတ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ ဆိုတဲ႔ကိစၥကေတာ့ သက္ဆိုင္ရာေဒသတြင္းအဖြဲ႕အစည္းေတြကသာ ဆံုးျဖတ္ မယ့္ ကိစၥပဲ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔က က်ေနာ္တို႔အေပၚမွာ လာၾကည့္ၿပီးေတာ့မွ သူတို႔ယံုၾကည္တယ္ဆိုရင္ ေပးမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ေပးဖို႔ကေတာ့၊ က်ေနာ္ကေတာ့ မ်ားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့၊ သြားေနတာက မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပါ့။ တကယ္လို႔မ်ား ျမန္မာႏို္င္ငံကို လံုေလာက္တဲ့ တိုးတက္မူမရွိဘူး ဆိုၿပီးေတာ့မွ အာဆီယံဥကၠဌကို မေပးေသးဘူးဆိုရင္ အာဆီယံ အဖြဲ႕ႀကီးေပၚမွာ က်န္တဲ႔အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မူဟာလည္းပဲ အမ်ားႀကီးေလ်ာ့က်သြားမယ့္ အေနအထားမ်ဳိးေတြ ရွိႏိုင္တယ္ လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေလာက္မွ ဒီမိုကေရစီ မရွိေသးတဲ့ႏိုင္ငံေတြ အာဆီယံထဲမွာ အမ်ားႀကီး ရွိေနေသးတယ္။ ဆိုေတာ့က ေပးဖို႔အတြက္ကေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ အမ်ားႀကီးအားသာပါတယ္။ သို႔ေသာ္ တဘက္ တလမ္း ေျပာၾကရင္ က်ေနာ္တို႔က အာဆီယံ ဥကၠဌရာထူး ရဖို႔အတြက္ ဒါေတြလိုက္လုပ္ေနတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ကိုယ့္အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြား ျပည္သူ လူထုရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ မွန္မွန္ ဆက္ၿပီးေတာ့မွ ခ်ီတက္သြားမယ့္ အေနအထားမ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ရ တာလည္း ပဲ က်ေနာ္တို႔ စာေမးပြဲေျဖတာမ်ဳိး မဟူတ္ဘူးေလ။ အေျခအနအရ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတယ္။ စိန္ေခၚမူေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။ ဒီလိုပဲေပါ့ ဆန္႔က်င္မူေတြ ခုခံမူေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။ အေရးအႀကီးဆံုးက ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ေဒသတြင္း အဖြဲ႕အစည္းေတြက ေနၿပီးေတာ့ ဒီလုပ္ရပ္ေတြကို ၀ိုင္းၿပီးေတာ့မွ အားေပးေထာက္ခံ ေပးလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ။
ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အတိအက်စာရင္းေတာ့ မရွိဘူးေပါ့။ အတိအက် စာရင္းလိုခ်င္ရင္ေတာ့ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာနကို ေတာင္း ႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔လုပ္ထားတာ ဆိုေတာ့။
ေမး။ ။ ကုလသမဂၢ အပါအ၀င္ တျခား လူ႔အခြင့္ေရးေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔ေတြကေနၿပီးေတာ့ ၂၀၀၀ လို႔ ေျပာေနတာ ဆိုေတာ့ ဒီလို မ်ဳိး ကြာျခားခ်က္ ႏွစ္ခုျဖစ္ေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ဦးကိုကိုလိႈင္အေနနဲ႔ ဘာမ်ားမွတ္ခ်က္ေပးႏိုင္မလဲ။
ေျဖ။ ။ အျပင္ဘက္က စာရင္းကေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့ေနာ္။ သူတို႔အေနနဲ႔ အတိအက်ေကာက္ခံဖို႔ အခြင့္အလမ္း ေတာ္ေတာ္နည္း တာေပါ့ အျပင္ကေကာက္ရတာကိုး။ အျပင္ကေကာက္ရတဲ႔အခါၾကေတာ့ စာရင္းေတြကအတိအက်ရႏိုင္မယ္လို႔ မထင္ဘူးေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအခါ သူတို႔လည္းပဲ စိတ္မွန္းတဲ႔ အထဲကပဲ ရွိေကာင္းလည္း ရွိလိမ့္မယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း လြတ္သြားတာ မသိလိုက္တာလည္း ျဖစ္ ေကာင္းလည္း ျဖစ္မွာေပါ့ေနာ္။ ဒီဘက္မွာၾကေတာ့ သူတို႔ကေတာ့ ေသခ်ာစရင္းဇယားနဲ႔ ကိုင္ၿပီးေတာ့ တြက္တာၾကေတာ့ ပိုၿပီး တိ က်ႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း က်ေနာ္ထင္တယ္၊ တခ်ဳိ႕ဟာလည္း ဒါ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ က်တဲ႔အက်ဥ္းသားလား၊ ရုိးရုိးအက်ဥ္းသားလား ဆိုတာ Definition သတ္မွတ္ခ်က္ေပၚမွာလည္း ကြဲလြဲခ်က္ရွိရင္လည္း ရွိမွာေပါ့။ အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္ အေသအခ်ာ မသိဘူး။ မသိဘူးဆိုတာ အဲဒီစာရင္းဇယား အတိအက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။
ေမး။ ။ ဒီၾကားထဲမွာလည္း ထပ္လႊတ္ေပးမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ၾကားေနရပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ ဦးကိုကိုလိႈင္ အေနနဲ႔ ဘာမ်ား ေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ အဲဒါေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔က ေသခ်ာမသိဘူးေပါ့ေနာ္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း တာ၀န္ရွိတဲ႔သူေတြ ေျပာေနၾကတာေတာ့ ေနာက္ထပ္ လႊတ္ေပးလိမ့္မယ္လိုေတာ့ ေျပာေနၾကတာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အႀကံေပးဆိုေတာ့ အဲဒီလိုမ်ဳိးအင္မတန္ တိက်တဲ႔ သတင္းမ်ဳိးေတြကေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ေျပာႏိုင္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ ေတြ႕ဆံုၿပီးတဲ့ အခါမွာက်ေတာ့ ျမစ္ဆံုဆည္ ရပ္လိုက္တဲ့ ကိစၥ။ အဲဒါေတြကို အျပင္ေရာ အတြင္းေရာကေနၿပီးေတာ့ အေကာင္းျမင္ခဲ့ၾကတာကိုးဗ်။ အခုလႊတ္ေပးတဲ့အေပၚမွာေတာ့ အားလံုးက သိပ္ၿပီးေတာ့ အားရေက်နပ္မူမရွိဘူး။ တခ်ဳိ႕ေတြ ေျပာၾကတာေတာ့ ရွိတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အရွိန္ေလွ်ာ့သြားၿပီ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတာင္ သံုးၾကေတာ့ အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဦးကိုကိုလိႈင္အေနနဲ႔ သမၼတႀကီးရဲ႕ အႀကံေပးတေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား သံုးသပ္မိလဲ။
ေျဖ။ ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ အေျပာင္းအလဲ ဆိုတာကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ နဲ႔ မ်ားမ်ားစားစား လိုခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ ထင္တာေတာ့ အခုလို လုပ္လိုက္တာလည္းပဲ အၿပီးသတ္ ျဖစ္ခ်င္မွလည္း ျဖစ္မွာေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အေျခခံဥပေဒအရ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ဆိုုတာ သမၼတႀကီးရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ထဲမွာ ရွိေနတယ္ ဆိုေတာ့ ဒါ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ခ်င္မွလည္း ျဖစ္မယ္။ ထပ္ၿပီး ေတာ့ လာခ်င္လည္း လာဦးမယ္။ ဒါက အရွိန္ေလွ်ာ့သြားၿပီလို႔ ေျပာဖို႔အတြက္က ေစာေသးတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ တျခားလည္း လုပ္ စရာေတြက အမ်ားႀကီး ရွိေသးတာပဲေလ။ လုပ္ေနရတာပဲ။ မလုပ္လို႔လည္း မရဘူး။ ဆိုေတာ့ အရွိန္ေလွ်ာ့တယ္ မေလွ်ာ့ဘူးဆိုတာ ကေတာ့ ရူျမင္တဲ႔လူရဲ႕ အျမင္ေပၚမွာပဲ မူတည္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ဟုတ္ကဲ႔။ တျခားလုပ္စရာ ရွိတဲ႔အထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ ျမင္ၾကည့္တာကေတာ့ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စစ္ပြဲရပ္ ဆိုင္းေရးကိစၥေတြ ပါတာေပါ့ေနာ္။ လႊတ္ေတာ္မွာ ဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့ အတည္ျပဳခဲ့တဲ့ အဖြဲ႕ေတြဖြဲ႕ၿပီးေတာ့ အစိုးရေတြကလည္း တိုင္း ရင္းသားေဒသေတြမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ကို ရပ္ဆိုင္းဖို႔ လုပ္ေနတာေတြ ရွိတယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္က ေတာင္းဆိုေန တဲ့ အတိုင္းအတာကလည္း တျပည္လံုးအတိုင္းအတာရဲ႕ အပစ္ရပ္ဖို႔ ႏိုင္ငံေရးစကားေျပာတဲ့အခါမွာ ခြဲမေတြ႕ခ်င္ဘူးတို႔ အဲဒီလိုမ်ဳိး ေတြ ေတာင္းဆိုမူေတြ ရွိေနေတာ့ စစ္ပြဲကို ဘယ္လို ရပ္ဆိုင္းသြားႏိုင္မယ္လို႔ ဦးကိုကိုလိႈင္အေနနဲ႔ ယူဆပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ဒီလို ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈဆိုတာကေတာ့ ဟိုဘက္ ဒီဘက္ကေတာ့ ေတာင္းဆိုမႈမ်ဳိးေတြ ရွိၾကတာေပါ့။ ေစ်း၀ယ္သလိုေပါ့။ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ေရာင္းတဲ႔သူကလည္း ေခၚတဲ႔ေစ်း ၀ယ္တဲ့သူကလည္း လိုက္ႏိုင္တဲ့ေစ်း အဲလိုမ်ဳိး ရွိၾကတာေပါ့။ သို႔ေသာ္ လည္းပဲ ဒါေတြမွမရရင္ မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့မွ အေသခ်ဳပ္ကိုင္ထားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သေဘာတူညီခ်က္က မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေပါ့။ ဒါ က်ေနာ္တို႔ ျဖစ္ေနၾကတာ ညီအစ္ကိုအခ်င္းခ်င္း တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ေနၾကတဲ႔ ကိစၥေတြပါပဲ။ အဲဒီ ကိစၥေတြထဲမွာလည္း အင္မတန္႔ အင္မတန္ကို ဒါမွမရရင္ ဒီတိုင္းျပည္က ခြဲထြက္မယ္ဆိုတဲ႔ သေဘာမ်ဳိးလည္း ဘယ္သူမွ ေျပာတာ မၾကားပါဘူး။ ေျဖရွင္း ရမယ့္လမ္းေၾကာင္းက အေျဖမထြက္တဲ့လမ္းေၾကာင္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ျဖစ္တတ္တဲ့လမ္းေၾကာင္းမွာပဲ တေယာက္ နဲ႔ တေယာက္က အျငင္းပြားေနၾကတာပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒါေတြကေတာ့ ညိွလိုက္မယ္ဆိုရင္ ရမယ္လို႔ထင္တယ္။ ညိွတဲ႔အခါမွာၾက ေတာ့ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္၊ တဘက္နဲ႔တဘက္ သေဘာထားအျမင္ေတြ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း လမ္းေၾကာင္းရွာရင္း ရွာရင္းနဲ႔ေတာ့ အလယ္ေခါင္မွာ အေပးအယူျဖစ္ႏိုင္တဲ့အေျခအေနမ်ဳိးတခုေတာ့ ေရာက္သြားႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ေမွ်ာ္လင့္ ပါတယ္။
ေမး။ ။ ႏွစ္ဘက္အျပန္အလွန္ အေပးအယူ ညွိႏိုင္းလုပ္ရတဲ့ ကိစၥမွာ က်ေနာ္ထင္တယ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္တဲ႔ NLD ကိစၥလည္း ပါမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ခင္ဗ်။ NLD မွတ္ပံုတင္ေရးကိစၥေပါ့ ေနာ္၊ က်ေနာ္တို႔ ၾကားေနရသေလာက္ဆိုရင္ အစိုးရဘက္ ကလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ ဥပေဒျပန္ၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္ေရး ေဆြးေႏြးေနတာလည္း ရွိပါတယ္။ ဦးကုိကိုလိႈင္ အေနနဲ႔ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဘက္ အေနအထား ဘယ္ေလာက္အထိ ညိွႏိုင္းၿပီးေတာ့ ဘယ္အတိုင္းအတာေလာက္မွာ သေဘာ တူညီခ်က္ ရသြားႏိုင္မယ္လို႔ သံုးသပ္မိလဲ ခင္ဗ်။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ အဲဒီဥစၥာကေတာ့ အျပင္ဘက္ကေန မွန္းၾကည့္တာေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ခက္တာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါကေတာ့ ဥပမာျဖင့္ ဆိုရင္ NLD အပိုင္းမွာည္း သူ႔ရဲ႕ CEC ေရာ ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်န္တဲ႔အဖြဲ႔ေတြေရာ ျပန္ၿပီးေတာ့ ညိွရဦးမယ့္ ကိန္းပဲ။ ဒီလိုပဲ အစိုးရ ဘက္မွာလည္း လႊတ္ေတာ္ေရာ အစိုးရဘက္ကေရာ ဒါေတြက ညိွၾကရတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ဒီကိစၥကို က်ေနာ္တို႔လည္း ေစာင့္ၾကည့္ေနရတာေပါ့ေလ။ ႏွစ္ဘက္ ပံုေသ ဘယ္ေတာ့ေလာက္ ၿပီးႏိုင္မလဲဆိုတာေတာ့ မေျပာႏိုင္ဘူးေပါ့။ ဒါ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္က လည္း လူသားေတြျဖစ္တဲ့ အခါမွာၾကေတာ့ စိတ္ေတြကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိႏိုင္တာကိုး။ ညိွရမယ့္အခ်ိန္ကေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ေပး ရမယ္လို႔ ထင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္၊ သိပ္ၿပီးေတာ့ အရမ္းႀကီး ၾကာလိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ မထင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဒါဟာ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာေတာ့ ႏွစ္ဘက္စလံုးက သေဘာေပါက္ထားၾကတာကိုး။
ေမး။ ။ ဟုတ္ကဲ႔။ ေနာက္တခုကလည္း Timetable တခု ရွိတယ္လို႔ ထင္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ လာမယ့္ အာဆီယံ ဥကၠဌ ရာထူး လက္ခံေရး ကိစၥေပါ့။ အဲဒါအျပင္ကို ဆန္ရွင္ ႐ုပ္သိမ္းေရးေပါ့။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အခုနတုန္းက ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ သံုးခ်က္က သူတို႔အဓိက ထားၿပီးေတာ့့ အားလံုးက ၀ိုင္းေတာင္းဆိုေနၾကတဲ့ အခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ေနတဲ့ အခါမွာၾကေတာ့ ဒီ ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမူေတြ ဘယ္ေလာက္ပီျပင္လဲ ဆိုတာနဲ႔ သူတို႔ ဆံုးျဖတ္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့က ဦးကုိကုိလိႈင္ ဒါ ေနာက္ ဆံုး ေမးခြန္းပါပဲ ခင္ဗ်။ ျမန္မာျပည္အေနနဲ႔က အာဆီယံ ဥကၠဌ လက္ခံရႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါသလား။
ေျဖ။ ။ တကယ္တမ္းကေတာ့ က်ေနာ့္ အျမင္ကေတာ့ အာဆီယံရဲ႕ ဥကၠဌေနရာကို လက္ခံရယူဖို႔ ကိစၥကေတာ့ အာဆီယံ ခ်ာတာ အရဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ၀င္ခြင့္စာေမးပြဲေျဖဖို႔ လိုတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေတြက အကၡရာအစဥ္အလိုက္ ရယူရတဲ့ ကိစၥပါ။ သို႔ေသာ္ လည္းပဲ ထူးျခားတဲ့အေၾကာင္းရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ က်ေနာ္တို႔ အာဆီယံဥကၠဌရာထူးေနရာကို တခါတုန္းက က်ေနာ္တို႔သူမ်ား ကို လႊဲေျပာင္း ေပးလိုက္တာေပါ့ေလ။ ဒီတခါ က်ေနာ္တို႔က ျပန္ၿပီးေတာ့မွ အဲဒီကေန ျပန္ေျပာင္းယူရမယ့္ အလွည့္ပါပဲ။ ဆိုေတာ့က ဒီဥကၠဌရာထူးရဖို႔ တခုတည္းနဲ႔ေတာ့ လုပ္ေနတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔က ျပည္သူလူထုရဲ႕အက်ဳိးစီးပြားေပါ့၊ သြားရမယ့္ ခ်ီတက္ရမယ့္ လမ္းေၾကာင္း၊ ဒီအတိုင္းမွန္မွန္ပဲ သြားေနတဲ့ အေနအထား ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီဟာကို ေပးသင့္ မေပး သင့္ ဆိုတာကေတာ့၊ အကဲျဖတ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ ဆိုတဲ႔ကိစၥကေတာ့ သက္ဆိုင္ရာေဒသတြင္းအဖြဲ႕အစည္းေတြကသာ ဆံုးျဖတ္ မယ့္ ကိစၥပဲ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔က က်ေနာ္တို႔အေပၚမွာ လာၾကည့္ၿပီးေတာ့မွ သူတို႔ယံုၾကည္တယ္ဆိုရင္ ေပးမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ေပးဖို႔ကေတာ့၊ က်ေနာ္ကေတာ့ မ်ားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့၊ သြားေနတာက မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပါ့။ တကယ္လို႔မ်ား ျမန္မာႏို္င္ငံကို လံုေလာက္တဲ့ တိုးတက္မူမရွိဘူး ဆိုၿပီးေတာ့မွ အာဆီယံဥကၠဌကို မေပးေသးဘူးဆိုရင္ အာဆီယံ အဖြဲ႕ႀကီးေပၚမွာ က်န္တဲ႔အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မူဟာလည္းပဲ အမ်ားႀကီးေလ်ာ့က်သြားမယ့္ အေနအထားမ်ဳိးေတြ ရွိႏိုင္တယ္ လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေလာက္မွ ဒီမိုကေရစီ မရွိေသးတဲ့ႏိုင္ငံေတြ အာဆီယံထဲမွာ အမ်ားႀကီး ရွိေနေသးတယ္။ ဆိုေတာ့က ေပးဖို႔အတြက္ကေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ အမ်ားႀကီးအားသာပါတယ္။ သို႔ေသာ္ တဘက္ တလမ္း ေျပာၾကရင္ က်ေနာ္တို႔က အာဆီယံ ဥကၠဌရာထူး ရဖို႔အတြက္ ဒါေတြလိုက္လုပ္ေနတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ကိုယ့္အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြား ျပည္သူ လူထုရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ မွန္မွန္ ဆက္ၿပီးေတာ့မွ ခ်ီတက္သြားမယ့္ အေနအထားမ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ရ တာလည္း ပဲ က်ေနာ္တို႔ စာေမးပြဲေျဖတာမ်ဳိး မဟူတ္ဘူးေလ။ အေျခအနအရ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတယ္။ စိန္ေခၚမူေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။ ဒီလိုပဲေပါ့ ဆန္႔က်င္မူေတြ ခုခံမူေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။ အေရးအႀကီးဆံုးက ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ေဒသတြင္း အဖြဲ႕အစည္းေတြက ေနၿပီးေတာ့ ဒီလုပ္ရပ္ေတြကို ၀ိုင္းၿပီးေတာ့မွ အားေပးေထာက္ခံ ေပးလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ။
No comments:
Post a Comment