Sunday 14 December 2014

တစ္ဦးခ်င္းကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ အနည္းငယ္တင္းက်ပ္

Photo: တစ္ဦးခ်င္းကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ အနည္းငယ္တင္းက်ပ္
Sunday, December 14, 2014

တစ္ဦးခ်င္း ကားတင္ သြင္းခြင့္ပါမစ္မ်ားကို စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ ႀကီးဌာနက အနည္းငယ္ တင္း က်ပ္လိုက္သည္။
တစ္ဦးခ်င္း ကားသြင္းကုန္ ပါမစ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ကား မ်ား ဆိပ္ကမ္းသို႔ ေရာက္ရွိၿပီးမွ ပါမစ္ေလွ်ာက္ထားျခင္းကို ၂၀၁၅ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္မွစ၍ ခြင့္မျပဳ ေတာ့ေၾကာင္း စီး/ကူးဝန္ႀကီးဌာန က ဒီဇင္ဘာ ၉ ရက္ ရက္စဲြျဖင့္ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

ယခင္ကမူ တစ္ဦးခ်င္း ကား တင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္မ်ားအတြက္ ကားကို ျပည္ပမွ တင္သြင္းရာတြင္ ဆိပ္ကမ္းေရာက္ရွိၿပီးမွသာ လိုင္ စင္ေလွ်ာက္ထားျခင္း ခြင့္ျပဳခဲ့ သည္။အထက္ပါ သတ္မွတ္ခ်က္ ေၾကာင့္ သတင္းႀကိဳသိသူမ်ားက အေရာင္းအ၀ယ္ပုိမိုျပဳလုပ္လာကာ ကားပါမစ္ေစ်းတက္ေနသည္။ လာမည့္ႏွစ္ ကားေစ်းပါအနည္းငယ္တက္ႏုိင္ေၾကာင္း ကားပဲြစားအခ်ဳိ႕ကေျပာသည္။

‘‘ဒီလိုစည္းကမ္းထြက္မယ့္ လို႔ အျပင္မွာ သတင္းေတြထြက္ ေနကတည္းက ပါမစ္ေစ်းက ႏွစ္ ဆနီးပါးခုန္တက္ေနတာ။ ဒီအ တုိင္းဆုိ ပါမစ္ေစ်းက ဆက္တက္မယ့္ အလားအလာရိွတယ္’’ ဟု ကား၀ယ္ေရာင္းကိုမင္းဦးကမွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

 လက္ရိွ  ထုတ္ျပန္ခ်က္ ေၾကာင့္ သတိထား လုပ္ကုိင္ရ ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္းထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ေဒါက္တာစိုးထြန္းကေျပာသည္။

‘‘လိုင္စင္မရိွဘဲ တင္သြင္း ခြင့္ကို မရိွတာ။ ဒါေပမဲ့တင္သြင္း လြယ္ကူေအာင္ေျဖေလွ်ာ့ေပး ထားတာရိွတယ္။ ဒါကလုိင္စင္မဲ့ ကားေတြကို ျဖစ္ေပၚေစတယ္။ လုိင္စင္မေလွ်ာက္ဘဲ ဒီကေလွ်ာက္ တာရိွလာေတာ့ အခုလိုလုပ္တာ ပါ။ ဒါက ကားတင္သြင္းတာကို အခက္အခဲမရိွပါဘူး။ အမွန္က ဒါျဖစ္သင့္တယ္’’ ဟု Capital Automotive လီမိတက္၏ မန္ေနး ဂ်င္းဒါ႐ုိက္တာ ဦးခုိင္ထြန္းက သံုး သပ္သည္။ ထုိသုိ႔သတ္မွတ္ျခင္း ကို ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၿပီး ျပင္ပတြင္ကား ေရာင္း၀ယ္သူမ်ားက မႀကိဳက္ ႏွစ္သက္ေပ။

ယခုထုတ္ျပန္ခ်က္မွာ ကား အေရာင္းစင္တာမ်ားအတြက္ အခက္ေတြ႕မည္မဟုတ္ေသာ္လည္း တစ္ႏိုင္တစ္ပုိင္ ကားတင္သြင္းသူမ်ားအတြက္ ခက္္ခဲလိမ့္မည္ျဖစ္ၿပီး တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ကား တင္သြင္းသူမ်ားႏွင့္ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားအၾကား မွ်တမႈ ရိွေစရန္ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ား၏ စည္းကမ္းခ်က္ကိုလည္း တင္းက်ပ္သင့္္ေၾကာင္း တစ္ဦးခ်င္းကားတင္သြင္းသူမ်ားကဆုိသည္။

တစ္ဦးခ်င္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္ သြင္းကုန္ပါမစ္ကုိ အနည္းငယ္ ကန္႔သတ္လိုက္ျခင္းမွာ ကားမ်ား တင္သြင္းရာတြင္ သြင္းကုန္ပါမစ္ မရမီတင္သြင္းျခင္း၊ ပါမစ္ရရိွၿပီး မွ တင္သြင္းေသာ္လည္း ဆိပ္ ကမ္းေရာက္ရိွၿပီး အခ်ိန္မီမထုတ္ ယူျခင္း၊ ဆိပ္ကမ္းေရာက္ရိွၿပီး ေနာက္ ပါမစ္ျပင္ဆင္ေလွ်ာက္ ထားျခင္း၊ ဆိပ္ကမ္းေရာက္ရိွၿပီး ေသာ္လည္း အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ထားရိွၿပီး ဆိပ္ကမ္းတြင္ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္မ်ား စုပံုေနျခင္းမ်ား ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထို႔အျပင္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳသည့္ သြင္း ကုန္ပါမစ္ကုိ သံုးလခြင့္ျပဳၿပီး သက္တမ္းတုိးခြင့္မျပဳေတာ့ဘဲ ကားတင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ ျပဳျပင္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအတြက္ ျပဳျပင္ၿပီး အဆင့္အခ်က္ ေျခာက္ခ်က္ပါအတုိင္း တင္သြင္းပါမည္ဟူေသာ ၀န္ခံကတိတင္ျပေလွ်ာက္ထားရမည့္ အခ်က္မ်ားကိုလည္း ထည့္ သြင္းထားသည္။ သို႔ေသာ္အထက္ပါအခ်က္ ႏွစ္ခ်က္မွာ ယခင္ကတည္းက သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

7Day DAILY 

သီလ၀ါဆိပ္ကမ္းတြင္ ရပ္နားထားေသာ ကားမ်ား (ဓာတ္ပံု − ေက်ာ္ဇင္သန္း)
သီလ၀ါဆိပ္ကမ္းတြင္ ရပ္နားထားေသာ ကားမ်ား (ဓာတ္ပံု − ေက်ာ္ဇင္သန္း)
တစ္ဦးခ်င္း ကားတင္ သြင္းခြင့္ပါမစ္မ်ားကို စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ ႀကီးဌာနက အနည္းငယ္ တင္း က်ပ္လိုက္သည္။

တစ္ဦးခ်င္း ကားသြင္းကုန္ ပါမစ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ကားမ်ား ဆိပ္ကမ္းသို႔ ေရာက္ရွိၿပီးမွ ပါမစ္ ေလွ်ာက္ထားျခင္းကို ၂၀၁၅ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္မွစ၍ ခြင့္မျပဳ ေတာ့ေၾကာင္း စီး/ကူးဝန္ႀကီးဌာန က ဒီဇင္ဘာ ၉ ရက္ ရက္စဲြျဖင့္ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

ယခင္ကမူ တစ္ဦးခ်င္း ကား တင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္မ်ားအတြက္ ကားကို ျပည္ပမွ တင္သြင္းရာတြင္ ဆိပ္ကမ္းေရာက္ရွိၿပီးမွသာ လိုင္ စင္ေလွ်ာက္ထားျခင္း ခြင့္ျပဳခဲ့ သည္။အထက္ပါ သတ္မွတ္ခ်က္ ေၾကာင့္ သတင္းႀကိဳသိသူမ်ားက အေရာင္းအ၀ယ္ပုိမိုျပဳလုပ္လာကာ ကားပါမစ္ေစ်းတက္ေနသည္။ လာမည့္ႏွစ္ ကားေစ်းပါအနည္းငယ္တက္ႏုိင္ေၾကာင္း ကားပဲြစားအခ်ဳိ႕ကေျပာသည္။

‘‘ဒီလိုစည္းကမ္းထြက္မယ့္ လို႔ အျပင္မွာ သတင္းေတြထြက္ ေနကတည္းက ပါမစ္ေစ်းက ႏွစ္ဆ နီးပါး ခုန္တက္ေနတာ။ ဒီအ တုိင္းဆုိ ပါမစ္ေစ်းက ဆက္တက္မယ့္ အလားအလာရိွတယ္’’ ဟု ကား ၀ယ္ေရာင္းကိုမင္းဦးကမွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

 လက္ရိွ  ထုတ္ျပန္ခ်က္ ေၾကာင့္ သတိထား လုပ္ကုိင္ရ ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္း ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ေဒါက္တာစိုးထြန္းကေျပာသည္။

‘‘လိုင္စင္မရိွဘဲ တင္သြင္း ခြင့္ကို မရိွတာ။ ဒါေပမဲ့တင္သြင္း လြယ္ကူေအာင္ေျဖေလွ်ာ့ေပး ထားတာရိွတယ္။ ဒါကလုိင္စင္မဲ့ ကားေတြကို ျဖစ္ေပၚေစတယ္။ လုိင္စင္မေလွ်ာက္ဘဲ ဒီကေလွ်ာက္ တာရိွလာေတာ့ အခုလိုလုပ္တာ ပါ။ ဒါက ကားတင္သြင္းတာကို အခက္အခဲမရိွပါဘူး။ အမွန္က ဒါျဖစ္သင့္တယ္’’ ဟု Capital Automotive လီမိတက္၏ မန္ေနး ဂ်င္းဒါ႐ုိက္တာ ဦးခုိင္ထြန္းက သံုး သပ္သည္။ ထုိသုိ႔ သတ္မွတ္ျခင္း ကို ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၿပီး ျပင္ပတြင္ကား ေရာင္း၀ယ္သူမ်ားက မႀကိဳက္ ႏွစ္သက္ေပ။

ယခုထုတ္ျပန္ခ်က္မွာ ကား အေရာင္းစင္တာမ်ားအတြက္ အခက္ေတြ႕မည္မဟုတ္ေသာ္လည္း တစ္ႏိုင္ တစ္ပုိင္ ကားတင္သြင္းသူမ်ားအတြက္ ခက္္ခဲလိမ့္မည္ျဖစ္ၿပီး တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ကား တင္သြင္းသူမ်ားႏွင့္ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ားအၾကား မွ်တမႈ ရိွေစရန္ ကားအေရာင္းစင္တာမ်ား၏ စည္းကမ္းခ်က္ကိုလည္း တင္းက်ပ္သင့္္ေၾကာင္း တစ္ဦးခ်င္းကားတင္သြင္းသူမ်ားကဆုိသည္။

တစ္ဦးခ်င္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္ သြင္းကုန္ပါမစ္ကုိ အနည္းငယ္ ကန္႔သတ္လိုက္ျခင္းမွာ ကားမ်ား တင္သြင္း ရာတြင္ သြင္းကုန္ပါမစ္ မရမီတင္သြင္းျခင္း၊ ပါမစ္ရရိွၿပီး မွ တင္သြင္းေသာ္လည္း ဆိပ္ ကမ္းေရာက္ရိွၿပီး အခ်ိန္မီမထုတ္ ယူျခင္း၊ ဆိပ္ကမ္းေရာက္ရိွၿပီး ေနာက္ ပါမစ္ျပင္ဆင္ေလွ်ာက္ ထားျခင္း၊ ဆိပ္ကမ္း ေရာက္ရိွၿပီး ေသာ္လည္း အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ထားရိွၿပီး ဆိပ္ကမ္းတြင္ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္မ်ား စုပံုေနျခင္းမ်ား ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထို႔အျပင္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳသည့္ သြင္း ကုန္ပါမစ္ကုိ သံုးလခြင့္ျပဳၿပီး သက္တမ္းတုိးခြင့္ မျပဳေတာ့ဘဲ ကားတင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ ျပဳျပင္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအတြက္ ျပဳျပင္ၿပီး အဆင့္အခ်က္ ေျခာက္ခ်က္ပါအတုိင္း တင္သြင္းပါမည္ဟူေသာ ၀န္ခံကတိတင္ျပေလွ်ာက္ထားရမည့္ အခ်က္မ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းထားသည္။ သို႔ေသာ္အထက္ပါအခ်က္ ႏွစ္ခ်က္မွာ ယခင္ကတည္းက သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

7Day DAILY 

No comments:

Post a Comment