Sunday 25 May 2014

ျပည္သူလူထု သေဘာတူညီခ်က္ မပါ၀င္ဘဲ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းပုိင္းကုိ ေဖာက္လုပ္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေျပာၾကား

Photo: ျပည္သူလူထု သေဘာတူညီခ်က္ မပါ၀င္ဘဲ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းပုိင္းကုိ ေဖာက္လုပ္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေျပာၾကား
Sunday, May 25, 2014

ျပည္သူလူထု၏ သေဘာတူညီခ်က္မပါဘဲ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းပုိင္းကုိ ေဖာက္လုပ္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ေမ ၂၄ရက္တြင္ The Daily Eleven သတင္းစာသုိ႔ ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိတြင္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဘက္ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသုိ႔ ေဖာက္လုပ္သြားမည့္ ရထားလမ္းစီမံကိန္းအတြက္ ပဏာမအဆင့္သာ သေဘာတူညီခ်က္ရယူထားေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ကနဦး ရထားပုိ႕ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန တာဝန္ရွိသူမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားတြင္လည္း ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းပုိင္းကုိ ေဖာက္လုပ္ရန္ ျပန္လည္စိစစ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီးေနာက္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ယခုကဲ့သုိ႔ အတိအက် ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ရထားပုိ႕ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက “ေခတ္စနစ္ကလည္း ဒီဘက္ကို ေျပာင္းလာတယ္။ျပည္သူလူထုရဲ႕လုိလားခ်က္၊ လက္ခံမႈႏုိင္မႈေတြ မပါဝင္ဘဲ ဒီလမ္းပုိင္းကုိ ေဖာက္လုပ္မွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ မစုိးရိမ္ၾကပါနဲ”ဟုေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းမွာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဘက္မွ ကုန္က်မည့္ စရိတ္အမ်ားစုကုိ ရင္းႏွီးေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ ၅ဝ ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္ေသာ ဘီအုိတီစီမံကိန္းျဖစ္ေၾကာင္းလည္း MoU စာခ်ဳပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း သိရသည္။

သုိ႕ေသာ္ အဆုိပါ ရထားလမ္းစီမံကိန္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းရွိ ရခုိင္ျပည္နယ္၊ မေကြးတုိင္း၊ မႏၱေလးတုိင္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္တုိ႔ကုိ ျဖတ္ကာ ေဖာက္လုပ္မည့္စီမံကိန္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံ၏အခ်ဳပ္အျခာအာဏာအျပင္ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ဆုိးက်ဳိးရလဒ္မ်ား ထိခုိက္လာႏုိင္ေၾကာင္း လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ေထာက္ျပေဝဖန္ထားသည့္အျပင္ အဆုိပါစီမံကိန္းအတြက္ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပမႈမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီအခ်ဳိ႕၏ သေဘာတူညီမႈ မရွိေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္မ်ားလည္း ထုတ္ျပန္ထားမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ရထားလမ္းစီမံကိန္းအျပင္ ကားလမ္းကုိပါ ေဖာက္လုပ္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ သက္ဆုိင္ရာဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ညိွႏိႈင္းေနေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အႀကဳိေလ့လာမႈမ်ား ျပီးစီးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဆာက္လုပ္မႈအပုိင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆက္လက္ညိွႏိႈင္းရန္ က်န္ရွိေနေသးေၾကာင္း သိရသည္။

ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းစီမံကိန္းကုိ ယခင္ ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးေဟာင္းျဖစ္သူ ဦးေအာင္မင္း၊ တာဝန္မွ အနားယူခဲ့ေသာ ဒုတိယသမၼတ သီဟသူရတင္ေအာင္ျမင့္ဦးတုိ႔ ဦးေဆာင္ကာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဘက္မွ Chian Railway Engineering Corporation (CREC) တုိ႔ႏွင့္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလအတြင္းက နားလည္မႈစာခြ်န္လႊာ MoU စာခ်ဳပ္ ေရးထုိးခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္းအတြင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလ်ံ ၂ဝ ခန္႔ အသုံးျပဳရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စာခ်ဳပ္ေရးထုိးခဲ့စဥ္တြင္ တ႐ုတ္ဘက္မွ သုံးႏွစ္အတြင္း အဆုိပါစီမံကိန္းကုိ အၿပီးသတ္လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ဟု ေၾကညာမႈမ်ားရွိခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္မႈ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရန္ သေဘာတူညီခ်က္ MOA  စာခ်ဳပ္ေရးထုိးမႈ မျပဳလုပ္ရေသးေၾကာင္း ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ရထားပုိ႕ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးသန္းေဌး မီဒီယာမ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆုံစဥ္(ဓာတ္ပံု-ေအာင္ရဲကို)
Eleven Media Group
ရထားပုိ႕ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးသန္းေဌး မီဒီယာမ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆုံစဥ္(ဓာတ္ပံု-ေအာင္ရဲကို)

ျပည္သူလူထု၏ သေဘာတူညီခ်က္မပါဘဲ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းပုိင္းကုိ ေဖာက္လုပ္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ေမ ၂၄ရက္တြင္ The Daily Eleven သတင္းစာသုိ႔ ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိတြင္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဘက္ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသုိ႔ ေဖာက္လုပ္သြားမည့္ ရထားလမ္းစီမံကိန္းအတြက္ ပဏာမအဆင့္သာ သေဘာတူညီခ်က္ရယူထားေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ကနဦး ရထားပုိ႕ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန တာဝန္ရွိသူမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားတြင္လည္း ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းပုိင္းကုိ ေဖာက္လုပ္ရန္ ျပန္လည္စိစစ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီးေနာက္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ယခုကဲ့သုိ႔ အတိအက် ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ရထားပုိ႕ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက “ေခတ္စနစ္ကလည္း ဒီဘက္ကို ေျပာင္းလာတယ္။ျပည္သူလူထုရဲ႕လုိလားခ်က္၊ လက္ခံမႈႏုိင္မႈေတြ မပါဝင္ဘဲ ဒီလမ္းပုိင္းကုိ ေဖာက္လုပ္မွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ မစုိးရိမ္ၾကပါနဲ”ဟုေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းမွာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဘက္မွ ကုန္က်မည့္ စရိတ္အမ်ားစုကုိ ရင္းႏွီးေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ ၅ဝ ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္ေသာ ဘီအုိတီစီမံကိန္းျဖစ္ေၾကာင္းလည္း MoU စာခ်ဳပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း သိရသည္။

သုိ႕ေသာ္ အဆုိပါ ရထားလမ္းစီမံကိန္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းရွိ ရခုိင္ျပည္နယ္၊ မေကြးတုိင္း၊ မႏၱေလးတုိင္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္တုိ႔ကုိ ျဖတ္ကာ ေဖာက္လုပ္မည့္စီမံကိန္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံ၏အခ်ဳပ္အျခာအာဏာအျပင္ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ဆုိးက်ဳိးရလဒ္မ်ား ထိခုိက္လာႏုိင္ေၾကာင္း လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ေထာက္ျပေဝဖန္ထားသည့္အျပင္ အဆုိပါစီမံကိန္းအတြက္ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပမႈမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီအခ်ဳိ႕၏ သေဘာတူညီမႈ မရွိေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္မ်ားလည္း ထုတ္ျပန္ထားမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ရထားလမ္းစီမံကိန္းအျပင္ ကားလမ္းကုိပါ ေဖာက္လုပ္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ သက္ဆုိင္ရာဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ညိွႏိႈင္းေနေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အႀကဳိေလ့လာမႈမ်ား ျပီးစီးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဆာက္လုပ္မႈအပုိင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆက္လက္ညိွႏိႈင္းရန္ က်န္ရွိေနေသးေၾကာင္း သိရသည္။

ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းစီမံကိန္းကုိ ယခင္ ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးေဟာင္းျဖစ္သူ ဦးေအာင္မင္း၊ တာဝန္မွ အနားယူခဲ့ေသာ ဒုတိယသမၼတ သီဟသူရတင္ေအာင္ျမင့္ဦးတုိ႔ ဦးေဆာင္ကာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဘက္မွ Chian Railway Engineering Corporation (CREC) တုိ႔ႏွင့္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလအတြင္းက နားလည္မႈစာခြ်န္လႊာ MoU စာခ်ဳပ္ ေရးထုိးခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္းအတြင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလ်ံ ၂ဝ ခန္႔ အသုံးျပဳရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စာခ်ဳပ္ေရးထုိးခဲ့စဥ္တြင္ တ႐ုတ္ဘက္မွ သုံးႏွစ္အတြင္း အဆုိပါစီမံကိန္းကုိ အၿပီးသတ္လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ဟု ေၾကညာမႈမ်ားရွိခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္မႈ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရန္ သေဘာတူညီခ်က္ MOA စာခ်ဳပ္ေရးထုိးမႈ မျပဳလုပ္ရေသးေၾကာင္း ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment