Friday 31 August 2012

ေဒၚေစာျမရာဇာလင္းရဲ႕ ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္ အေပၚ ရတပ ပါတီ အတြင္းေရးမွဴးရဲ႕ အျမင္

ALP ဗဟုိ အလုပ္အမူေဆာင္ ေကာ္မီတီ၀င္လည္းျဖစ္ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီး အစည္းအရံုး ဥကၠဌလည္းျဖစ္တဲ့  ေဒၚေစာျမရာဇာလင္း ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ျပည္တြင္းက ပါတီေတြရဲ႕ သေဘာထားေတြကို သိရွိႏိုင္ေအာင္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီက အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးဦးလွေစာကို နိရဥၥရာရဲ႕ ရန္ကုန္ သတင္းေထာက္ မင္းခိုင္မိုက္က သြားေရာက္ ေမးျမန္းတဲ့ အခါ သူက အခုလို စေျပာပါတယ္။

-       က်ေနာ္တို႔ကေတာ့  ၾကိဳဆိုပါတယ္။ ပထမ တစ္ေခါက္ ဒုဥကၠ႒ ဦးခိုင္စိုးႏိုင္ေအာင္ လာတုန္းကလည္း က်ေနာ္တို႔က ကိုယ့္ေရွ႕က တကယ့္ အမ်ိဳးသားေရး အတြက္  ေရွ႕က အလံကိုင္ၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့ ရဲေဘာ္ၾကီး ေတြ အျဖစ္ သေဘာထားျပီး  က်ေနာ္တို႔က ေႏြးေႏြး ေထြးေထြး ၾကိဳဆိုခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ အယူဆ အျမင္ သေဘာထားေတြကိုလည္း ဖလွယ္ၾကပါတယ္။  ေတြ႔ဆံုရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။  က်ေနာ္တို႔အတြက္လည္း အက်ိဳးရွိပါတယ္။  သူတို႔ အတြက္လည္း အက်ိဳးရွိပါတယ္။ အဓိက က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားေနတာကေတာ့ ဒီရခိုင္ျပည္ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းၾကီးကို က်ေနာ္တို႔ ဂုဏ္သိကၡာေတြ ျမင့္တင္ေအာင္ ဖြံ႔ၿဖ္ိဳး တိုးတက္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ၾကမွာလဲ။  ဘယ္လ ိုနည္းလမ္းေတြ ရွာၾကမလဲ ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ အျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ၾကတာပါ။
ေမး – ဆရာတို႔ သူတို႔နဲ ေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့၊ ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ျပည္သူကို  နည္းနည္းေလာက္ ခ်ျပေပးလို႕ ရမလား။
-        ေဒၚေစာျမရာဇာလင္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ လူခ်င္း မေတြ႕ဖူးေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ ညီေတြနဲ႔၊ ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ ရဲေဘာ္ ရဲဖက္ေတြ တိ္ုက္္ေဖၚ တိုက္ဖက္ေတြပါ။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကို ပထမပိုင္းမွာေတာ  က်ေနာ္တို႔ ရခိုင္ျပည္မွာ က်ေနာ္တို႔ သူတို႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတာေတြကို ေျပာၾကတယ္။ မိတ္ေဟာင္း ေဆြေဟာင္း ေတြလို  ေျပာၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔လာတဲ့ အေၾကာင္းရင္း၊  ေနာက္တစ္ခုက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕  ပတ္သက္ၿပီးေတာ သူတို႔ရဲ႕ သေဘာထား ဘယ္လိုရွိ သလဲ ဒါေတြကို ေျပာၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႕လည္း ခုနားက က်ေနာ္ေျပာသလို  ရခိုင္ျပည္လူ႕အဖြ႔ဲအစည္းၾကီးကို ဒီလို ႏိုင္ငံေရး အေျခ အေနထဲမွာ ဘယ္လို ဆက္လက္ၿပီး သြားၾကမလဲ ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြး ျဖစ္ၾက ပါတယ္။
ေမး- သူတို႔က အခု ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အေရးအခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သူတို႕ အျမင္ သေဘာထားေတြကို ေျပာျပသြားတာေတြ ရွိပါသလား။

-       – သူတို႔ေျပာသြားတာကေတာ အခု ရခိုင္အေရးနဲ႕ ျဖစ္ေနတာကိုေတာ အဲဒီကိစၥကို က်ေနာ္တို႔ အေသးစိတ္မေျပာျဖစ္ၾကပါ။  သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ ဒီမယူေတာင္တန္းေဒသ မယူကမ္းရိုးတန္းေပါ့။  ေနာက္ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာနယ္ေျမမွာ ရခိုင္ျပည္ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕  အနာဂတ္ကို ဘယ္လို ကယ္တင္ၾကမွာလဲ ဆိုတဲ့ ကိစၥကို က်ေနာ္တို႔ အေလးနက္ထားၿပီး ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ ေဆြးေႏြး ၾကတဲ့ အခါ က်ေနာ္တို႔ကလည္း အၾကံေပးတယ္ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ့္အေနႏွင့္ဆိုရင္ က်ေနာ္က သမၼတၾကီးနဲ႔ ေတြ႔တဲ့ အခ်ိန္ကလည္း က်ေနာ္ ရခိုင္အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးတပ္တစ္ခုကို က်ေနာ္ ေတာင္းခဲ့ပါတယ္။ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးတပ္ တစ္ခုမရွိလို႔ မျဖစ္ဘူး ျမန္မာ စစ္တပ္ေလာက္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ မလံုေလာက္ဘူး။  က်ေနာ္တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူထားတဲ့ ALP အေနနဲ႕လည္း ဒီေနရာမွာ ရခိုင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက လိုအပ္ေနတဲ့ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာ နယ္ေျမကို ကာကြယ္ဖို႕  တပ္အေနနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ALP ကို အားကိုးပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ALP မွာလည္း အကန္႔ အသတ္ေတြရွိမွာပါ။  သို႔ေသာ္ အဲဒီ အကန္႔သတ္ေတြကို ညွိႏႈိင္း ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ ဒီ လစ္ဟာေနတဲ့ ကြက္လပ္ကို ALP ၀င္လာ ႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ ရခိုင္ျပည္လူထု တစ္ရပ္လံုးကလည္း ၀မ္းသာၾကမယ္။ က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔လည္း အထူး ေက်းဇူးတင္မွာပါ။
ေမး- ေဒၚေစာျမရာဇာလင္းတို႔  သေဘာထားကုိေကာ ေျပာျပသြားတာရွိပါသလား။
-       သူတို႔ကေတာ့ ဒါကို စိတ္၀င္စားပါတယ္။ သူတို႔အဲဒါကို တသီး ပုဂၢလအေနနဲ႔ သေဘာက်ပံုရပါတယ္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔မွာလည္း ပါတီ အဖြဲ႔အစည္းဆိုေတာ့ ဒါေတြကို ပါတီမွာအားလံုး ဗဟိုေကာ္မတီ မ်က္ႏွာစံုညီ အစည္းအေ၀းမွာ ေဆြးေႏြးရမယ္ထင္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
ေမး- အခုလို ALP ရဲ႕ ဒီကေန႕ အစိုးရနဲ႕  ျပဳလုပ္ေနတဲ့  ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေပၚမွာေကာ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
-       က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒီ ALP ဆိုဒါလည္း တကယ့္ အဖိနိပ္ခံေနရတဲ့၊  ကၽြန္ျဖစ္ေနရတဲ့ ရခိုင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ကယ္တင္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ ထူေထာင္လာတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းပါ။ သူတို႔လည္း သမိုင္း တာ၀န္ကို တတ္ႏိူင္သမွ် ထမ္းရြက္ခဲ့တယ္၊ ထမ္းေဆာင္ေနဆဲ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ေတာ ALP သည္ ရခိုင္အမ်ိဳးသားတို႔ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို ဦးထိပ္ထားတဲ့ အဖြဲ႔ အစည္း တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ အတြက္ သမိုင္းတစ္ေကြ႕ မွာ ဘယ္ေသာ အခါမွ ရခိုင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို သစၥာ ေဖာက္လိမ့္မွာ မဟုတ္ ဘူးလို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္။ တျခား ရခိုင္ျပည္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္း လုပ္ေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ RNDP လို ဒီမိုကေရစီ အေရး တိုက္ပြဲ ၀င္ေနတဲ့ ပါတီ ေတြကိုလည္း နားလည္ ေပးႏိုင္ လိမ့္မယ္လို႔  က်ေနာ္တို႔ ယူဆပါတယ္။  ေဒၚေစာျမရာဇာလင္း တို႔ေျပာတဲ့ စကား၊  ဦးခိုင္စိုးႏိုင္ေအာင္တို႔ ေျပာတဲ့စကားဆိုရင္ ALP ပါတီဟာ  က်ေနာ္တို႔ RNDP ကို ကိုယ့္ညီ ပါတီ တစ္ခုလို တန္ဖိုးထားတာကို က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ရပါတယ္။ ALP ပါတီလည္း အေကာင္းဆံုး လုပ္သြားႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြးတဲ့ အထဲမွာ  တကယ္လို႔ ALP ပါတီအေနနဲ႕  ရံုးေတြ ဖြင့္လာမယ္။ က်ေနာ္တို႔ ရခိုင္အမ်ိဳးသား လက္နက္ကိုင္တပ္ အေနနဲ႕ ဘူုးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာ နယ္မွာ အေျခခ်လာမယ္။  ေနာက္ျပီး ေဒသ  ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္လာမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ RNDP ႏွင့္ ပူးတြဲၿပီးေတာ့  ဥပမာ ဘဂၤလီအေရး၊ ရခိုင္သားဖြံ႔ၿဖိဳးေရး၊ ရခိုင္ လူငယ္ေတြ ပညာေရး၊ လယ္ယာေျမျပႆနာ၊ တျခား ကပ္ေဘးေတြကို အားလံုးတြဲၿပီးေတာ့ လုပ္ႏိုင္မွာပါ။ သူတို႔ဖက္ကလည္း အဲဒါေတြကိုအမ်ားၾကီး ေမွ်ာ္လင့္ေနပါတယ္။
ေမး- ေဆြးေႏြးပြဲကို ဘယ္သူေတြ တက္ေရာက္ခဲ့ပါသလဲ ။
-       RNDP က က်ေနာ္ရယ္၊ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေရးရာ၀န္ၾကီး ဦးေဇာ္ေအးေမာင္ရွိပါတယ္။  ဘ႑ာေရးမႈး CEC အဖြဲ႔၀င္ ဦးျမင့္ႏိုင္ရွိပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းက ဦးေက်ာ္သန္းႏိုင္ ရွိပါတယ္၊ ALP ဘက္ ကေတာ့ ေဒၚေစာျမရာဇာလင္းနဲ႕ ခင္ပြန္း ဦးဦးခ်စ္ေမာင္ရွိပါတယ္၊ ေနာက္ ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်င္လည္လာတဲ့ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္နဲ႕ တကယ့္ကို တက္တက္ၾကြၾကြ ရွိေနတဲ့ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ကို က်ေနာ္ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ ေဒၚေစာျမရာဇာလင္း၏ ယံုၾကည္စိ္တ္ခ်ရတဲ့ ကိုယ္ရံေတာ္ တစ္ေယာက္ကိုလည္း က်ေနာ္ ေတြ႔ရပါတယ္။

No comments:

Post a Comment