Tuesday 18 October 2011

ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအရ မွန္ကန္မႈ (Political Correctness)

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္
(လူရႊင္ေတာ္ ဇာဂနာက လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ားကို အုိင္က်ဴ ၅၀% ပဲ ရိွတယ္ဆိုၿပီး ပ်က္လံုး ထုတ္ခဲ့တဲ့ အေပၚ ျမန္မာ သံေတာ္ဆင့္ရဲ့ အျမင္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တစ္ေယာက္ ေယာက္ကမ်ား ဇာတ္သဘင္ ပညာရွင္ေတြဟာ ဖက္ခြက္စားျဖစ္လို႔ ဉာဏ္ရည္ ၄၀% ပဲရိွတယ္လို႕ ပ်က္လံုး ထုတ္ခဲ့ရင္ ဇာဂနာ ဘာေျပာမလဲလို႔ပဲ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ပ်က္လံုး ထုတ္တဲ့ ေနရာမွာလည္း လိုက္နာရမယ့္ စည္းကမ္းေတြ၊ က်င့္၀တ္ေတြ ရိွတယ္ ထင္တာ ပါတယ္။)
စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ေအာက္က ျမန္မာျပည္တြင္ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ၿပီးလွ်င္ ဒုတိယေျမာက္ တိုင္းျပည္ အသည္းစြဲ ပုဂိၢဳလ္သည္ ယခင္အပါတ္က ေထာင္က လြတ္လာသူ လူရႊင္ေတာ္ ဇာဂနာ ျဖစ္သည္။ အျခား နာမည္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္သူ မင္းကိုႏိုင္မွာ ေက်ာင္းသား အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္သာ ပိုလူႀကိဳက္မ်ား၍ တစ္ျပည္လံုး အေနတြင္ တတိယ ေနရာ ေလာက္မွာသာ ရိွသည္။
လူရႊင္ေတာ္ ဇာဂနာကို တိုင္းျပည္က အသဲစြဲၾကျခင္းမွာ သူတို႔ကိုယ္စား အာဏာရွင္ စနစ္ႀကီးကို ရဲရဲေတာက္ တိုက္ယံုမက တိုက္စြမ္းရည္လည္း ထက္ျမက္သူ ျဖစ္ေန၍ ျဖစ္သည္။ ေခတ္စံနစ္ကို သေရာ္ ေလွာင္ေျပာင္ေသာ သူ႔ျပက္လံုးမ်ားသည္ ေနာင္ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ အထိ လူေတြ ပါးစပ္ဖ်ားတြင္ ေျပာစမွတ္ ျပဳေနဦးမည္မွာ ေသခ်ာသည္။
ဇာဂနာသည္ အလုပ္အားျဖင့္ လူရႊင္ေတာ္/ ေဖ်ာ္ေျဖေရးသမား (Comedian/ public entertainer) အသြင္ ယူထားေသာ္လည္း သူ၏ တကယ့္ အႏွစ္သာရမွာ ႏိုင္ငံေရး ေ၀ဖန္သူ (critics) ျဖစ္ေလသည္။
ယခုတစ္ႀကိမ္ သူေထာင္ထဲမွာ ၾကာခဲ့ေသာ အခ်ိန္သည္ ပထမအႀကိမ္ထက္ အမ်ားႀကီး ပို၍ တိုေတာင္းေသာ္လည္း တိုင္းျပည္၏ အေရးႀကီးေသာ ႏိုင္ငံေရး စခန္းဆင့္ ေျပာင္းလဲမႈတရပ္ ဤကာလတြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ စင္စစ္ ဤေျပာင္းလဲမႈ၏ အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ သူအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ား၏ ေထာင္က် ကာလ ယခင္အႀကိမ္မ်ားထက္ အမ်ားႀကီး ပို၍ တိုေတာင္း သြားျခင္း ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ‘အေျပာင္းအလဲ’ ႏွင့္အတူ ‘အုပ္စိုးေရး အေဟာင္း’ကိုပါ တြဲဖက္၍ (Continuity within the change) ကို အေျခခံ ဥပေဒသစ္တြင္ ထည့္သြင္း၍ အခိုင္အမာ လုပ္ထားသည္။ ေျပာရလွ်င္ ျမန္မာ စစ္အာဏာရွင္ စံနစ္သည္ အၿပီးသပ္ နိဂံုးခ်ဳပ္ဘို႔ အမ်ားႀကီး လိုေသးသည္။ လူရႊင္ေတာ္ ဇာဂနာအတြက္လည္း ျပက္လံုး လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးသည္။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာၾကစတမ္း ဆိုလွ်င္ အေျခခံဥပေဒသစ္တြင္ ႏိုင္ငံေရးအရ မသတီစရာ အခ်က္မ်ား ပါေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မူၾကမ္းဘ၀မွာ ကန္႔ကြက္သံေတြ ဆူညံေနခဲ့သည္။ သို ့ေသာ္ တိုင္းျပည္က ဘာေၾကာင့္ လက္ခံခဲ့သနည္း။
ပထမအေျဖမွာ ‘ဘာထူးမွာလဲ၊ ျငင္းလို ့မွမရပဲ’ ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ဤအေျဖသည္ မွန္သင့္သေလာက္ မွန္ေသာ္လည္း သာမန္ အမ်ားသိ (commonsense) ျဖစ္သည္။ ပို၍ အဓိကက်ေသာ ဒုတိယ အေျဖက ႏိုင္ငံေရး အသိမွလာသည္။
၄င္းမွာ အေျခခံ ဥပေဒသစ္သည္ ‘ဥပေဒ’ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
‘ဥပေဒ အထက္ေရာက္ေနသူ တစ္စု’ က ‘အမိန္ ့ေပး၍ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း’ကို ခံေနရမည့္အစား အုပ္ခ်ဳပ္မည့္သူ မည္သူျဖစ္ေစ အုပ္ခ်ဳပ္သူ- အုပ္ခ်ဳပ္ခံ ႏွစ္ဦးစလံုးကို ဥပေဒတစ္ခုျဖင့္ စည္းေႏွာင္၍ ‘ဥပေဒအရ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း’ (Rule of law) ျဖင့္ အစားထိုး လိုက္ႏိုင္ျခင္းသည္ ႀကီးမားေသာ တဆင့္တက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ စစ္အစိုးရမ်ားကို တေလွ်ာက္လံုး ဆန္႔က်င္လာခဲ့သူ၊ အေျခခံဥပေဒသစ္ အတည္ မျဖစ္ခင္အထိ ကန္႔ကြက္ခဲ့သူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ပင္ ထိုဥပေဒ အတည္ ျဖစ္ၿပီးသြားခ်ိန္ (done deal) တြင္ ေပၚလာေသာ အခင္း အက်င္းသစ္၌ သူမ တေလွ်ာက္လံုး ေတာင္းဆိုလာခဲ့ေသာ ‘ဥပေဒ ျဖင့္ အုပ္စိုးျခင္း’ကို စတင္ ႏိုင္ေကာင္းသည္ဟု ယူဆ၍ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ ေပးၾကည့္ရန္ စဥ္းစားတာ ျဖစ္ႏိုင္သည္။
သူမနည္းတူ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ား၊ ျမန္မာ အာဏာရွင္ စံနစ္ႀကီး စတင္ေမြးဖြားခ်ိန္ ၁၉၆၂ ေလာက္က ေမြးခဲ့ၾက၍ ယခုအသက္ ၅၀ တန္း ေရာက္ေနေသာ မ်ိဳးဆက္မ်ားကလည္း လက္ေတြ႔ ႏိုင္ငံေရး (pragmatism) အရ လႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္ေအာင္ သြားၾကကာ သူတို႔ တစ္သက္ တိုင္းျပည္၌ မရိွဘူးေသးေသာ အရပ္သား ႏိုင္ငံေရးကို လမ္းထြင္ (pioneering) ေနၾကသည္။
ဆရာ၀န္၊ ရာဇ၀တ္မႈလိုက္ ေရွ ့ေန၊ စာေရးဆရာ၊ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား တျဖစ္လဲ အမတ္မ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္- သဘာ၀ က်စြာပင္ - ေမးခြန္းလား၊ အဆိုျပဳခ်က္လား မကြဲျပားေသာ စကားမ်ိဳးျဖင့္ ထေမးသူ ရိွသလို၊ ရပ္ကြက္ထဲက ကိစၥေလာက္ကို လႊတ္ေတာ္ထဲ ယူလာမိသူေတြလည္း ပါသည္။
သူတို႔ ေမးေသာ ကိစၥမ်ားကို ျပန္ေျဖသူ စစ္ဗိုလ္လူထြက္ ၀န္ႀကီးမ်ားက ေမးခြန္းႏွင့္ မဆိုင္ေသာ ကုိယ္ရည္ေသြး စကားမ်ား ေျပာကာ မေထမဲ့ျမင္ ျပဳတာကို ခံေနၾကရသည္။
သူတို ့သည္ေတာ္လို ့တတ္လို႔ထက္ သမိုင္းက ေပးေသာ တာ၀န္ကို သိလို႔ ၀င္လုပ္ ေနၾကသူေတြက မ်ားသည္။ ဒီမိုကေရစီကို ေတာင္းယူ၊ တိုက္ယူလို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ တိုင္းျပည္တြင္ ကိုယ္တိုင္ တည္ေဆာက္ယူ (လုပ္ယူ) ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ စစ္အာဏာပိုင္မ်ားထံတြင္ ဒီမိုကေရစီ အသင့္ရိွေနၿပီးသား မဟုတ္။
ဤလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို အိုင္က်ဴ ၅၀ ပဲ ရိွသူမ်ားဟု သေရာ္လိုက္ေသာ လူရႊင္ေတာ္ ဇာဂနာသည္ သူကိုယ္တိုင္က ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာမ်ားကို ဦးေႏွာက္ ေခ်ာက္ခံ၍ စဥ္းစားျခင္း (brainstorming) လုပ္ေလ့ ရိွဟန္မတူဘဲ ျပက္လံုး ထုတ္စရာ ကုန္ၾကမ္း မ်ားေလာက္သာ သေဘာထားပံုရသည္။
သူ ့ျပက္လံုးအရ သူသည္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကို အထင္မႀကီးသည္မွာ ထင္ရွားသည္။
ဇာဂနာနည္းတူ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကို အထင္မႀကီးႏိုင္သူ အျခား လူတစ္ဦးမွာ အမွတ္(၁) လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးေဇာ္မင္း ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေရးအရ ‘ဘက္’ တစ္ဖက္စီ ျဖစ္ေနၾကေသာ္လည္း ျမင္ပံုခ်င္း တူေနၾကသည္မွာ ဆန္းသည္။
သူ႔ျပက္လံုးသည္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ တစံုတစ္ေယာက္၏ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ရပ္တစ္ခုခုကို သေရာ္ျခင္း မဟုတ္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနသူ အားလံုးကို သိမ္းက်ဳံး၍ ‘လူ’ ကို ပုတ္ခတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစုသည္ ႀကံ့ခိုင္ေရး ပါတီ၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္ ဆိုေစဦး အသားလြတ္ ေလွာင္ေျပာင္ သေရာ္ရန္ အေၾကာင္းမရိွ။ အေနာက္ဒီမိုကေရစီ ရင့္က်က္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူသိထင္ရွား လိင္တူ ဆက္ဆံ အက်င့္ရိွသူ ပါလီမန္ အမတ္မ်ားႏွင့္ ထိပ္တန္းေရာက္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တရား၀င္ ခြင့္ျပဳလက္မွတ္ရ အပ္ကုိင္ မူးယစ္ေဆး၀ါး သံုးစြဲေနသူမ်ား၊ အလုပ္မလုပ္ဘဲ အစိုးရ ေထာက္ပံ့ေၾကး (welfare) ထိုင္စား ေနသူမ်ားကိုပင္ ဥပေဒက လူတိုင္းႏွင့္ တန္းတူ ထားေပး၍ တေလးတစား ဆက္ဆံေစသည္။
ျမန္မာျပည္တြင္ ႀကံ့ခိုင္ေရး အမတ္မ်ားထဲမွ၄င္း၊ တပ္မေတာ္ အရာရိွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထဲမွ၄င္း၊ တတိယ အင္အားစု ပါတီမ်ားမွ အမတ္မ်ားထဲမွ၄င္း၊ ဒီမိုကေရစီေရး ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ေအာင္ အားထုတ္ေနသူ ဟူ၍ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ မေတြ႕ရေသး။ သူတို ့အထဲတြင္ ကိုဇာဂနာ၏ အႏုပညာ ပရိသတ္ အမ်ားအျပားလည္း ပါ၀င္ၾကမည္မွာ ေသခ်ာသည္။
ကေန ့လူတိုင္း သိေနၾကသည္မွာ အုပ္စိုးသူမ်ား ဘက္ျခမ္းတြင္ လက္ရိွထက္ ပို၍ မလိုက္ေလွ်ာ လိုေတာ့ေသာ ‘တင္းမာသူမ်ား’ႏွင့္ တိုင္းျပည္၏ အာရံုကို ဗရမ္းဗတာ ႏိုင္ငံေရးထက္ နည္းလမ္း တက်ႏွင့္ ပို၍ တရား၀င္ေသာ လႊတ္ေတာ္တြင္း ႏိုင္ငံေရးဘက္ကို ပို၍ အာရံု က်ေရာက္ေစလိုေသာ ‘ေပ်ာ့ေျပာင္းသူမ်ား’ အၾကား အားၿပိဳင္မႈ ပို၍ျပင္းထန္ လာစရာ အေၾကာင္း ရိွေနသည့္ အခ်က္ ျဖစ္သည္။
အက်ဥ္းသားမ်ား လႊတ္ေရး ေႏွာင့္ေႏွး ေနခဲ့သည္မွာ ဤအားၿပိဳင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး မီဒီယာ၏ ေဆာ္ၾသမႈမွ်ျဖင့္ မလံုေလာက္၍ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကပါ လႊတ္ေတာ္တြင္း၌ ထပ္၍ ေတာင္းဆိုခဲ့သျဖင့္ ဇာဂနာတို႔တေတြ အျပင္ ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ က်န္ေနသူေတြ ဆက္ထြက္ လာႏိုင္ေရးကိုလည္း အထိေရာက္ဆံုး ေနရာ ျဖစ္ေသာ လႊတ္ေတာ္ကပင္ ဆက္လုပ္ရဦးမည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ေျပာင္ေလွာင္ သေရာ္လိုက္ျခင္းသည္ လူအေနႏွင့္ ဆိုလွ်င္ ေက်းစြပ္ရာ ေရာက္သလို ႏိုင္ငံေရးအရ ဆိုလွ်င္ ဘက္မွား၍ ကူညီမိရာပင္ ေရာက္ေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤစကား တစ္ခြန္း အတြက္သူ႔ အေနျဖင့္ ျပန္၍ ေတာင္းပန္သင့္သည္။ အထူးစီစဥ္စရာ မလို၊ ႀကံဳရာ ပြဲတစ္ခုခုမွ ေန၍ လူသိရွင္ၾကား ‘I am sorry.’ လုပ္ရံုမွ်ျဖင့္ ၿပီးႏိုင္သည္။
ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ‘ပရိသတ္ရိွသူ’ တိုင္း အၿမဲ သတိထားရေသာ အခ်က္တစ္ခုရိွသည္။
၄င္းမွာ ႏိုင္ငံေရးအရ မွန္ကန္မႈ (political correctness) ျဖစ္သည္။
၄င္းသည္ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ေျပာင္းလဲေနေသာ အေသးစိတ္ အေျခအေန (changing political contexts) အေပၚ မူတည္သည္။ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ ၀ါဒ (ideology) ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး ေလာကတြင္ ေခတ္စားေနေသာ ဘက္လိုက္ ရပ္တည္မႈ (partisanship) အပါအ၀င္ အျခား ဘယ္အရာေပၚတြင္မွ် မူမတည္။
ဒီမိုကေရစီ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို အလြဲသံုးမႈေတြ မ်ားလာလွ်င္ “အရူးေထာင္ဖြင့္ပြဲ” လို ျဖစ္သြားႏိုင္ေၾကာင္း ယခင္ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္၌ ေထာက္ျပခဲ့ဘူးသည္။
ဇာဂနာကဲ့သို႔ ျပည္သူ ခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္ႏွင့္ ထင္ရွားေသာ ေခတ္စံနစ္ ေ၀ဖန္ေရး သမားတစ္ဦးပါ ဤစာရင္းထဲ ပါေနလွ်င္ အတုယူသူ မ်ားလာႏိုင္သည္။ ထိုအခါစစ္တပ္၏ ‘စည္းကမ္းရိွေသာ ဒီမိုကေရစီ’ ဆိုသည့္ ေဘာင္ခတ္ေရးက အသာစီး ရသြားႏိုင္သည္။
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္

No comments:

Post a Comment