Monday 28 September 2015

“ဘယ္ေမာင္းလား၊ ညာေမာင္းလား၊ စနစ္မရွိတဲ့ တိုင္းျပည္ ”


အခုရက္ပိုင္း ကားတင္သြင္းသူေတြၾကား၊ ကားအေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္သူေတြၾကား ကားပြဲစားေတြၾကားမွာ အေျပာျဖစ္ဆံုး အေၾကာင္းအရာကေတာ့ သိပ္မၾကာေသးခင္တုန္းကမွ သမၼတက လက္မွတ္ေရးထုိး ထုတ္ျပန္လိုက္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒ ပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီ ဥပေဒထဲမွာ ပါသင့္ပါထုိက္တဲ့ မူ၀ါဒ ဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္ၾကီးေတြေတာင္ မပါပါဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ကားလုပ္ငန္းနဲ႔ စီးပြားရွာေနၾကသူေတြအတြက္ကေတာ့ ဒီ ဥပေဒနဲ႔ မၾကာမီ ထြက္ေပၚလာမယ့္ နည္းဥပေဒဟာ အသက္တမွ် အေရးၾကီးေနပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနလို႔ပါ။ အဲဒီအထဲ ေနာင္အခါ ဘယ္ဂိုင္းကား ပဲ သြင္းရေတာ့မလား၊ ျပည္တြင္းမွာ ေရာက္ေနျပီးသား ညာဂိုင္းကားေတြကို ဘာဆက္လုပ္ရမလဲ စတဲ့ ေမးခြန္းေတြကလည္း အေတာ္ေလးကို က်ယ္ေလာင္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ အဲဒီအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။

လက္ရွိ ျပဌာန္းလိုက္တဲ့ ဥပေဒမွာ အေရးၾကီးတဲ့ မူ၀ါဒ ဆိုင္ရာ အခ်က္ မပါဘူးဆိုတာ ခုလိုပါ။ ဥပမာအားျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ လမ္းညာဘက္ကပ္ေမာင္းေသာ စနစ္ က်င့္သံုးသည္၊ ထုိ႕ေၾကာင့္ ျပည္တြင္း တြင္ အသံုးျပဳေသာ ကားမ်ားသည္ ဘယ္ဂိုင္းကားမ်ားသာ ျဖစ္ရမည္။ စတာကို ဆိုလိုတာပါ။ ဒီသတ္မွတ္ခ်က္ဟာ အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ အခုေတာ့ ဥပေဒၾကီးတစ္ခုသာ ထုတ္ျပန္လိုက္တယ္၊ အဲဒီလို အလြန္အေရးၾကီးတဲ့ လမ္းစနစ္ သတ္မွတ္ခ်က္ တစ္ခုခု ပါလာတာ မေတြ႕ရပါဘူး။ နည္းဥပေဒမွာပဲ ထည့္မယ္ဆိုတဲ့အတြက္ ၀န္ၾကီးဌာနဟာ သူ႕ဖာသာ လမ္းစနစ္ကို ညာကပ္ေမာင္း၊ ဘယ္ကပ္ေမာင္း သတ္မွတ္ခ်င္သလို သတ္မွတ္ႏိုင္တဲ့ အဓိပၸါယ္ သြားထြက္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လမ္းကို ဘယ္ဘက္ကေန ကပ္ျပီး ေမာင္းရမယ္ ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ဆိုတာ အမ်ိဳးသား စံသတ္မွတ္ခ်က္အျဖစ္ ရွိထား သင့္တာမ်ိဳးပါ။ ဒီလို စံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ိဳးေတြ မရွိတာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံထဲမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု စည္းမရွိ၊ ကမ္းမရွိ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အားလံုးသိၾကျပီျဖစ္တဲ့အတုိင္း အရင္ အာဏာရွင္ ဦးေန၀င္း လက္ထက္ မတုိင္ခင္က ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လက္၀ဲဘက္ ကပ္ေမာင္းတဲ့ စနစ္ကို က်င့္သံုးခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီလို႔ ေခၚတဲ့ မဆလ ဦးေန၀င္း အစိုးရေခတ္ ေရာက္မွသာ လက္ယာကပ္ေမာင္း စနစ္ ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုးခဲ့ပါတယ္။ တုိင္းျပည္မွာ ဘယ္လို လိုအပ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ ခုလို သတ္မွတ္တယ္ မသိႏုိင္ေပမယ့္ ေဗဒင္ယၾတာ အရ ေျပာင္းလဲ လိုက္တာ ဆိုျပီး ေ၀ဖန္ေျပာဆိုမွဳေတာ့ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရွိခဲ့ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ အတြက္ လက္၀ဲ ကပ္ေမာင္းစနစ္ က်င့္သံုးမလား၊ လက္ယာကပ္ေမာင္းစနစ္ က်င့္သံုးမလား ဆိုတာ ကိုယ့္ႏုိင္ငံစီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံျခား ကုန္သြယ္မွဳ၊ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ပထ၀ီ အေနအထား စတာေတြအားလံုးနဲ႔ ဆက္စပ္ တြက္ခ်က္ၾကရတာမ်ိဳးပါ။ ပညာရွင္ေတြ သုေတသနလုပ္ ဆံုးျဖတ္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ နယ္နိမိတ္ခ်င္း ထိစပ္ေနတဲ့ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ ထုိင္းႏိုင္ငံဟာ လက္၀ဲ ကပ္ေမာင္းပါ။ တရုတ္ႏုိင္ငံကေတာ့ လက္ယာကပ္ေမာင္းပါ။ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံလည္း လက္၀ဲ ကပ္ေမာင္းပါ။ ဒီထက္ နည္းနည္းေ၀းရင္ ကေမၻာဒီယားဟာ ျမန္မာလိုပဲ လက္ယာကပ္ေမာင္း ျဖစ္ျပီး ဗီယက္နမ္ကေတာ့ လက္၀ဲ ကပ္ေမာင္း ျပန္ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသျခာတာ တစ္ခုကေတာ့ လက္၀ဲကပ္ေမာင္း စနစ္ က်င့္သံုးတဲ့ တုိင္းျပည္ဆုိရင္ ညာဂိုင္းကားေတြကို အသံုးျပဳရမွာျဖစ္ျပီး လက္ယာ ကပ္ေမာင္းစနစ္ က်င့္သံုးတဲ့ တုိင္းျပည္ ဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္ဂိုင္းကားေတြကို အသံုးျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ လူေတြအားလံုး လံုျခံဳမွဳ ရွိေစဖို႔ပါ။ လူေတြဆုိရာမွာ ကားေမာင္းသူ၊ ကားေပၚပါတဲ့သူေတြတင္မက၊ လမ္းေဘးမွာ သြားလာေနတဲ့ သူေတြအားလံုးနဲ႔ လည္းအက်ံဳး၀င္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတိုင္း အဲဒီမူကို က်င့္သံုးၾကပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အားလံုး သိၾကျပီးျဖစ္တဲ့အတုိင္း လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံက ကား ၉၀ ရာခုိင္ႏွဳန္းဟာ လမ္းစနစ္နဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ ညာဂိုင္းကားေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီလို ညာဂိုင္းကားေတြ တင္သြင္း အသံုးျပဳေနတဲ့ အတြက္ မေတာ္တဆ မွဳ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္တယ္၊ လူေတြ အသက္ဘယ္ေလာက္ေသတယ္၊ ထိခိုက္နစ္နာ ဆံုးရွံဳးမွဳ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ မသိႏုိင္ပါဘူး။ စနစ္တက် သုေတသန လုပ္မထား လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထိခိုက္နစ္နာဆံုးရွံုးမွဳေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ ျငင္းမရပါဘူး။ စီးပြားေရး သေဘာအရ ထိခိုက္နစ္နာမွဳက ထင္သာျမင္သာပါတယ္။ ဘတ္စ္ကားၾကီးေတြ၊ ကုန္ကား ႀကီးေတြမွာ ကားေမာင္းသူ အျပင္ ယာဥ္အကူ ထားရတာေတြကိုၾကည့္ရင္ သိႏုိင္ပါတယ္။ ဒရိုင္ဘာကို လမ္းကူၾကည့္ေပးဖုိ႔ပါ။ ဂုဏ္ယူစရာ ေကာင္းတာက ဒါမ်ိဳး ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ မရွိပါဘူး။

ဒီလို ျဖစ္ရတာကလည္း အစိုးရ အဆက္ဆက္ရဲ႕ အေမွ်ာ္အျမင္ဥာဏ္ ကင္းမဲ့မွဳ၊ စီမံခန္႔ခြဲမွဳ အရည္အခ်င္း နိမ့္ပါးမွဳ၊ အျမီးက်က္ အျမီးစား ေခါင္းက်က္ေခါင္းစား အေတြးအေခၚ လႊမ္းမိုးမွဳေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လမ္းစနစ္ကို ညာကပ္ေမာင္းဆုိ ဘယ္ဂိုင္းကားေတြ ထုတ္လုပ္မယ္၊ တင္သြင္းမယ္ ဆိုတာ၊ ဘယ္ကပ္ေမာင္းဆို ညာဂိုင္းကားေတြ ထုတ္လုပ္မယ္ တင္သြင္းမယ္ ဆိုတာ တကမၻာလံုးက အစိုးရတုိင္း လိုက္နာ က်င့္သံုးၾကပါတယ္။ လက္ရွိ ဂ်ပန္ ကပဲ တစ္ပါတ္ရစ္ကားေတြ တင္သြင္းခ်င္သပ ဆိုရင္ လမ္းစနစ္ကိုေျပာင္း၊ လမ္းစနစ္ကို ေျပာင္းဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ဘယ္ဂိုင္းကားေတြကိုပဲ ထုတ္လုပ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ လက္ရွိ ျပည္တြင္းမွာ ဂ်ပန္ တစ္ပါတ္ရစ္ ညာဂိုင္းကားေတြခ်ည္းပဲ ေရာက္ေနရတာဟာ အစိုးရအေနနဲ႔ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အမ်ိဳးသားစံ သတ္မွတ္ခ်က္ကို မလိုက္နာ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ လံုျခံဳေရးကို ဂရုမစိုက္ပဲ ဂ်ပန္နဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး ကားသြင္းေနတဲ့ လက္တစ္ဆုတ္စာ လူတစ္စု အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ လိုက္ေလ်ာေပးရာကေန ေပၚေပါက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္ရပ္မ်ိဳးကို ဖြံ႕ျဖိဳးမွဳ မရွိေသးတဲ့ ကေမၻာဒီးယားလို ႏုိင္ငံငယ္ေလးေတာင္ မလုပ္ပါဘူး။ ကေမၻာဒီးယားကလည္း ညာကပ္ေမာင္းပါပဲ။ ျပည္သူေတြ ဆင္းလည္း ဆင္းရဲပါတယ္။ သူလည္း ဂ်ပန္ကေန တစ္ပါတ္ရစ္ ကားေတြ ေစ်းေပါေပါနဲ႔ သြင္းရင္ ရတယ္ဆိုတာ သိတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အမ်ိဳးသားစံနဲ႔ မကိုက္ညီတာကို သူ႕အစိုးရ လုပ္ခြင့္မေပးပါဘူး။ ကေမၻာဒီးယားမွာ ဘယ္ဂိုင္းကားေတြခ်ည္းပဲ အသံုးျပဳေနၾကပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အစိုးရအေနနဲ႔ အမ်ိဳးသား စံတစ္ရပ္ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ သင့္ပါျပီ။ ညာကပ္ေမာင္း လမ္းစနစ္ကိုပဲ ဆက္က်င့္သံုးမယ္ ဆုိရင္ ဘယ္ဂိုင္းကားေတြခ်ည္းပဲ ထုတ္လုပ္၊ တင္သြင္း၊ အသံုးျပဳခြင့္ေပး ရပါမယ္၊ ဂ်ပန္ကေန ညာဂိုင္းတစ္ပါတ္ရစ္ ကားသြင္းသူေတြ သူ႕ဖာသာသူ ဘယ္ဂိုင္း၀ယ္လို႔ရတဲ့ ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး သြင္းၾကပါလိမ့္မယ္။ အစိုးရက ပူးေပးစရာ မလိုပါဘူး။ ဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ ဂ်ပန္ တစ္ပါတ္ရစ္ကားေတြကို သံေယာဇဥ္ၾကီးလြန္းတယ္ ဆိုရင္၊ ဂ်ပန္ကေန ကားသြင္းသမားေတြကို စာနာ သနားလြန္းတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လမ္းစနစ္ကို ဘယ္ကပ္ေမာင္းအျဖစ္ ျပင္ေပးလိုက္ပါ။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ပဲ ခုလိုပဲ စနစ္မက်တဲ့ လမ္းစနစ္နဲ႔ ကားစနစ္ ဆက္ျပီး အသံုးျပဳခြင့္ေပးေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အရည္အေသြး အလြန္ညံ့ဖ်င္းတဲ့၊ တိုင္းျပည္အတြက္ အလြန္အေရးၾကီးတဲ့ ကိစၥရပ္ၾကီးမွာေတာင္ အမ်ိဳးသားစံ မသတ္မွတ္ႏိုင္တဲ့ ထူးဆန္းတဲ့ အစိုးရအျဖစ္ ဆက္ျပီး မွတ္တမ္းတင္ ခံရဦးမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
စည္သူေအာင္ျမင့္
Mizzima

No comments:

Post a Comment