သံတြဲၿမိဳ႕နယ္ ဇီးကြၽန္းေက်းရြာရႇိ ကုိးန၀င္း မဟာ၀ိဟာရ ေက်ာင္းတုိက္တြင္ ခုိလႈံေနၾကရေသာ ေဒသခံရခုိင္ တုိင္းရင္းသားမ်ားကုိ ေအာက္တုိဘာ ၄ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ- ၀င္းျမင့္ေက်ာ္) |
သံတြဲၿမိဳ့နယ္အတြင္း
စက္တင္ဘာ ၂၉ ရက္က စတင္ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္မႇာ ေအာက္တုိဘာ ၃
ရက္တြင္ ဆက္လက္ျဖစ္ပြားမႈ မရႇိေတာ့ဘဲ ၿငိမ္သက္ေနေသာ္လည္း အတူယႇဥ္တြဲ
ေနထုိင္ေနသည့္ ရခုိင္ လူမ်ဳိးမ်ားႏႇင့္ ကမန္လူမ်ဳိးတုိ႔မႇာ တစ္ဖက္ႏႇင့္
တစ္ဖက္ သံသယ စိတ္မ်ားျဖင့္ တင္းမာမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေ နေၾကာင္း ေဒသခံ မ်ား၏
ေျပာၾကား ခ်က္အရ သိရသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ပဋိပကၡ ျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ သံတြဲၿမိဳ႕နယ္ရႇိ သျဗဳခ်ဳိင္၊ ေပါက္ေတာ၊ ေရႊေလႇ၊ တလုိင္းတဲ၊ လင္းသည္ စသည့္ ေက်းရြာ မ်ားရႇိ ေနအိမ္မ်ား မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးခံရကာ လူငါးဦးေသဆံုးၿပီး အိမ္ေထာင္စု ၁၀၃ စု၊ လူဦးေရ ၄၄၈ ဦး အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ပဋိပကၡမ်ားကို စတင္ဖန္တီးသူမ်ားမႇာ အနီးပတ္၀န္းက်င္ရႇိ ေက်းရြာမ်ားမႇ လာေရာက္ က်ဴးလြန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၿမဳိ႕ေပၚေနထိုင္သူမ်ားႏႇင့္ တိုက္႐ိုက္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရႇိေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။
ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ အမ်ားဆုံး ထိခုိက္ဆုံး႐ႈံးခဲ့သည့္ ေက်းရြာမ်ားမႇ ကမန္လူမ်ဳိးမ်ားက အုပ္စုဖြဲ႕ မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးမႈတြင္ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ေန ထုိင္ေန သည့္ ေဒသခံအခ်ဳိ႕ႏႇင့္ အျခားေက်းရြာမ်ားမႇ ေဒသခံမ်ား ပါ၀င္သည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေဒသခံရခုိင္ လူမ်ဳိးမ်ား ကမူ ေက်းရြာအတြင္း ေနထုိင္သည့္ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ား ပါ၀င္ျခင္း မရႇိသလို မည္သူပါ၀င္သည္ကုိ သတိမထားဘဲ မိမိ၏ အသက္အႏၲရာယ္ ထိခုိက္မႈ မရႇိေအာင္ ကိုယ္လြတ္႐ုန္း ထြက္ေျပးေနရသည္ဟု ေျပာၾကားသည္။
လူေနအိမ္ အမ်ားဆုံး မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးခံရသည့္ သျဗဳခ်ဳိင္ေဒသခံ ကမန္လူမ်ဳိး ဦးေန၀င္းက ''ေအာက္တုိဘာ ၁ ရက္က ေက်းရြာထဲကုိ ဆင္ေခါင္းေက်းရြာ ဘက္ကေန လူတစ္စုက ဆင္းလာၿပီးေတာ့ ေတြ႕တဲ့အိမ္ေတြ အကုန္လုံးကုိ မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးခဲ့တယ္။ အဲဒီလုိျဖစ္စဥ္ မျဖစ္ခင္ကတည္းက ဒီေက်းရြာမႇာ ရႇိတဲ့ ေဒသခံအခ်ဳိ႕ကုိ လာၿပီး စည္း႐ုံးလႈံ႕ေဆာ္ ၾကတယ္။ ဒါကုိ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ရိပ္မိခဲ့တယ္။ သက္ဆုိင္ရာကုိလည္း အေၾကာင္းၾကားခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္း ျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္ မႇာ အဲဒီလူအုပ္ႀကီးကုိ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္ေတြ က ေသနတ္ပစ္ေဖာက္ၿပီး ေျခာက္လႇန့္ခဲ့ေပမယ့္လည္း မထိန္းႏုိင္ခဲ့ ဘူး။ ေနာက္ၾကာေတာ့ စစ္တပ္လာမႇပဲ သူတုိ႔ဆင္ေခါင္း ေက်းရြာဘက္ ကုိပဲ ျပန္ဆုတ္သြားၾကပါတယ္။ ဒီလုိ ျဖစ္စဥ္ေတြ ထပ္မျဖစ္ဖုိ႔ ဆုိတာက ျပစ္မႈက်ဴးလြန္တဲ့ တရားခံကုိ တရားဥပေဒအရ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အခုျဖစ္သြားတဲ့ ပုံစံက တရားဥပေဒ စုိးမိုးမႈ လုံး၀မရႇိဘူးလုိ႔ေတာင္ ေျပာလုိ႔ရ တယ္။ ေက်းရြာကုိ ၀င္ၿပီး ဖ်က္ဆီးတဲ့ သူေတြထဲမႇာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ စီးပြားေရး လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ေတြ ပါ၀င္ေန တာ ေတြ႕ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး အံ့ၾသမိတယ္။ ဒီလုိမ်ဳိးေတြေၾကာင့္ အရင္ကတည္းက အတူတူေနလာတဲ့ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိး အခ်င္းခ်င္း ယုံၾကည္မႈ မရႇိေတာ့သလုိ သံသယစိတ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ၀င္ေနပါတယ္'' ဟု ေအာက္တုိဘာ ၄ ရက္ မြန္းလြဲပုိင္းက ေျပာၾကားသည္။
ပဋိပကၡ ျဖစ္ပြားေနခ်ိန္တြင္ ကမန္လူမ်ဳိး အခ်ဳိ႕က ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားကုိ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ေျပာၾကားခဲ့သျဖင့္ ကမန္လူမ်ဳိး အမ်ားစု ေနထိုင္ သည့္ ေက်းရြာအနီး ေနထုိင္ေနသည့္ ေဒသခံရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားက စုိးရိမ္မႈ မ်ားျဖင့္ နီးစပ္ရာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ သြားေရာက္ေနထုိင္ ေန ရေၾကာင္း သိရသည္။
''သျဗဳခ်ဳိင္ အလယ္ပုိင္းမႇာ ေနအိမ္ေတြနဲ႔ ဗလီမီး႐ႈိ႕ ခံရတုန္းက ကြၽန္မ တုိ႔ ေဒသခံေတြ ထြက္ၾကည့္တဲ့အခါမႇာ ကမန္လူမ်ဳိးတခ်ဳိ႕က ကြၽန္မတုိ ႔ဘက္ကုိ လႇည့္ၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကြၽန္မတုိ႔ ေက်းရြာ မႇာရႇိတဲ့ ရခုိင္လူမ်ဳိးေတြအားလုံး ရြာထဲမႇာ မေနရဲေတာ့ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အနီးနားမႇာရႇိတဲ့ န၀င္းေက်ာင္းတုိက္မႇာ အားလုံးလာၿပီး ေနၾကတယ္'' ဟု ဇီးကြၽန္းေက်းရြာရႇိ ကုိးန၀င္း မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတြင္ လာေရာက္ခုိ လႈံ ေနသည့္ ေဒၚေအးၾကဴက ေျပာၾကားသည္။
ေဒသခံ ရခုိင္လူမ်ဳိး ၂၁၄ ဦးမႇာ အဆုိပါ ကုိးန၀င္း မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္း တြင္ လာေရာက္ခုိလႈံေနၿပီး အမ်ား စု မႇာ နတ္ေမႇာ္ေက်းရြာႏႇင့္ ပ်ဥ္ေထာင္ေက်းရြာမႇ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''သံတြဲၿမိဳ့နယ္ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ တစ္ႏုိင္ငံလုံး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္း ခ်မ္း ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေနႏုိင္ေအာင္လုိ႔လည္း လုပ္ေပးေစခ်င္တယ္။ မေတာ္တဆ မႇားခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ညီညြတ္ၿပီး ေအးေအးေဆးေဆး ေျဖရႇင္းေစခ်င္တယ္'' ဟု ကုိးန၀င္း မဟာ၀ိဟာရ ေက်ာင္းတုိက္မႇ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးဥတၲမသီရိက မိန္႔ၾကားသည္။
လက္ရိႇတြင္ သံတြဲၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ပဋိပကၡျဖစ္ပြားမႈ တည္ၿငိမ္ သြားၿပီ ျဖစ္ေသာ္ လည္း ႏႇစ္ဖက္ေဒသခံ တုိင္းရင္းသားမ်ားက အျပန္အလႇန္ စုိးရိမ္မႈမ်ားေၾကာင့္ လုံၿခဳံေရး တပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ား ယခုထက္ပုိ၍ ခ်ထားေပးရန္ လုိလားေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။ ျဖစ္စဥ္ အမ်ားဆုံး သက္ေရာက္ခဲ့ သည့္ ေက်းရြာမ်ား တြင္ ေနအိမ္မ်ား မီး႐ႈိ႕ခံရသည့္ ေဒသခံမ်ားက ေဆြမ်ဳိး သားခ်င္း ေနအိမ္မ်ားတြင္သာ သြားေရာက္ေန ထုိင္ ေန ရေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရႇိအခ်ိန္အထိ တရား၀င္ ကယ္ဆယ္ေရးစခန္း တစ္ခုမႇ မရႇိေသးေၾကာင္း ပဋိ ပကၡ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ေက်းရြာမ်ားသုိ႔ သြားေရာက္ ေလ့လာခ်က္အရ သိရသည္။
သျဗဳခ်ဳိင္ေတာင္ေပၚအပုိင္း ေက်းရြာခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႇဴး ဦးေမာင္ေမာင္ႀကီး (ရခုိင္လူမ်ဳိး) က ''ဒီမႇာက ရခုိင္နဲ႔ ကမန္တုိင္းရင္းသားေတြ အတူယႇဥ္ တြဲ ေနထုိင္တာ ႏႇစ္အေတာ္ေလးၾကာၿပီ။ တခ်ဳိ႕အိမ္ေထာင္ စုေတြမႇာဆုိရင္ ရခုိင္ေရာ၊ ကမန္ပါ မိသားစု၀င္ေတြ ရႇိၾကတယ္။ ဒီလုိျဖစ္သြားေတာ့ စိတ္မေကာင္းဘူး။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအျပင္ အျခားဘာသာ ၀င္ေတြလည္း သတိရႇိဖုိ႔ လုိအပ္တယ္။ စည္းလုံးမႈ ရႇိဖုိ႔လည္း လုိအပ္တယ္။ ေနာက္ကြယ္က သူေတြက ဘာသာေရးဆက္ႏႊယ္ၿပီးေတာ့ ျပႆနာ ႀကီး ထြားေအာင္ ေသြးထုိးလႈံ႔ေဆာ္ ေနတယ္လုိ႔ပဲ သုံးသပ္ပါတယ္'' ဟု ေအာက္တုိ ဘာ ၄ ရက္ ညေနပုိင္း က ေျပာၾကားသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရြာမႇာရႇိတဲ့ ေနအိမ္ေတြရဲ႕ အိမ္ေရႇ႕ေတြမႇာ သာသနာ့ အလံေတြ ေထာင္ထားတယ္ ဆုိတာက ဘာအေၾကာင္းရင္းမႇ မရႇိဘူး။ အဓိက ဆြမ္းေလာင္း ပြဲေတာ္ကာလ ေရာက္ေတာ့မႇာမုိ႔လုိ႔ ႏႇစ္တုိင္း လုပ္ေနက် အထိမ္းအမႇတ္အျဖစ္ သာသနာ့အလံ ေထာင္တာျဖစ္ပါတယ္'' ဟု သျဗဳခ်ဳိင္ရြာမႇ ေဒသခံ ရခုိင္လူမ်ဳိး ဦးတင္ေသာင္းက ေျပာၾကားသည္။
ယင္းျဖစ္စဥ္အတြင္း လူေသဆုံးမႈႏႇင့္ ဒဏ္ရာရရႇိမႈ ျဖစ္စဥ္အေပၚ က်ဴးလြန္သည္ဟု ယူဆရသူ ငါးဦးကုိ ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးေနေၾကာင္း သံတြဲခ႐ုိင္ ရဲတပ္ဖြဲ႕မႇဴး ဒုတိယရဲမႇဴးႀကီး ေက်ာ္တင့္က ေအာက္တုိဘာ ၄ ရက္ ညေနက ေျပာၾကားသည္။
Eleven Media Group
ယင္းကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ပဋိပကၡ ျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ သံတြဲၿမိဳ႕နယ္ရႇိ သျဗဳခ်ဳိင္၊ ေပါက္ေတာ၊ ေရႊေလႇ၊ တလုိင္းတဲ၊ လင္းသည္ စသည့္ ေက်းရြာ မ်ားရႇိ ေနအိမ္မ်ား မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးခံရကာ လူငါးဦးေသဆံုးၿပီး အိမ္ေထာင္စု ၁၀၃ စု၊ လူဦးေရ ၄၄၈ ဦး အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ပဋိပကၡမ်ားကို စတင္ဖန္တီးသူမ်ားမႇာ အနီးပတ္၀န္းက်င္ရႇိ ေက်းရြာမ်ားမႇ လာေရာက္ က်ဴးလြန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၿမဳိ႕ေပၚေနထိုင္သူမ်ားႏႇင့္ တိုက္႐ိုက္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရႇိေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။
ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ အမ်ားဆုံး ထိခုိက္ဆုံး႐ႈံးခဲ့သည့္ ေက်းရြာမ်ားမႇ ကမန္လူမ်ဳိးမ်ားက အုပ္စုဖြဲ႕ မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးမႈတြင္ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ေန ထုိင္ေန သည့္ ေဒသခံအခ်ဳိ႕ႏႇင့္ အျခားေက်းရြာမ်ားမႇ ေဒသခံမ်ား ပါ၀င္သည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေဒသခံရခုိင္ လူမ်ဳိးမ်ား ကမူ ေက်းရြာအတြင္း ေနထုိင္သည့္ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ား ပါ၀င္ျခင္း မရႇိသလို မည္သူပါ၀င္သည္ကုိ သတိမထားဘဲ မိမိ၏ အသက္အႏၲရာယ္ ထိခုိက္မႈ မရႇိေအာင္ ကိုယ္လြတ္႐ုန္း ထြက္ေျပးေနရသည္ဟု ေျပာၾကားသည္။
လူေနအိမ္ အမ်ားဆုံး မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးခံရသည့္ သျဗဳခ်ဳိင္ေဒသခံ ကမန္လူမ်ဳိး ဦးေန၀င္းက ''ေအာက္တုိဘာ ၁ ရက္က ေက်းရြာထဲကုိ ဆင္ေခါင္းေက်းရြာ ဘက္ကေန လူတစ္စုက ဆင္းလာၿပီးေတာ့ ေတြ႕တဲ့အိမ္ေတြ အကုန္လုံးကုိ မီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးခဲ့တယ္။ အဲဒီလုိျဖစ္စဥ္ မျဖစ္ခင္ကတည္းက ဒီေက်းရြာမႇာ ရႇိတဲ့ ေဒသခံအခ်ဳိ႕ကုိ လာၿပီး စည္း႐ုံးလႈံ႕ေဆာ္ ၾကတယ္။ ဒါကုိ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ရိပ္မိခဲ့တယ္။ သက္ဆုိင္ရာကုိလည္း အေၾကာင္းၾကားခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္း ျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္ မႇာ အဲဒီလူအုပ္ႀကီးကုိ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္ေတြ က ေသနတ္ပစ္ေဖာက္ၿပီး ေျခာက္လႇန့္ခဲ့ေပမယ့္လည္း မထိန္းႏုိင္ခဲ့ ဘူး။ ေနာက္ၾကာေတာ့ စစ္တပ္လာမႇပဲ သူတုိ႔ဆင္ေခါင္း ေက်းရြာဘက္ ကုိပဲ ျပန္ဆုတ္သြားၾကပါတယ္။ ဒီလုိ ျဖစ္စဥ္ေတြ ထပ္မျဖစ္ဖုိ႔ ဆုိတာက ျပစ္မႈက်ဴးလြန္တဲ့ တရားခံကုိ တရားဥပေဒအရ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အခုျဖစ္သြားတဲ့ ပုံစံက တရားဥပေဒ စုိးမိုးမႈ လုံး၀မရႇိဘူးလုိ႔ေတာင္ ေျပာလုိ႔ရ တယ္။ ေက်းရြာကုိ ၀င္ၿပီး ဖ်က္ဆီးတဲ့ သူေတြထဲမႇာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ စီးပြားေရး လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ေတြ ပါ၀င္ေန တာ ေတြ႕ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး အံ့ၾသမိတယ္။ ဒီလုိမ်ဳိးေတြေၾကာင့္ အရင္ကတည္းက အတူတူေနလာတဲ့ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိး အခ်င္းခ်င္း ယုံၾကည္မႈ မရႇိေတာ့သလုိ သံသယစိတ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ၀င္ေနပါတယ္'' ဟု ေအာက္တုိဘာ ၄ ရက္ မြန္းလြဲပုိင္းက ေျပာၾကားသည္။
ပဋိပကၡ ျဖစ္ပြားေနခ်ိန္တြင္ ကမန္လူမ်ဳိး အခ်ဳိ႕က ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားကုိ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ေျပာၾကားခဲ့သျဖင့္ ကမန္လူမ်ဳိး အမ်ားစု ေနထိုင္ သည့္ ေက်းရြာအနီး ေနထုိင္ေနသည့္ ေဒသခံရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ားက စုိးရိမ္မႈ မ်ားျဖင့္ နီးစပ္ရာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ သြားေရာက္ေနထုိင္ ေန ရေၾကာင္း သိရသည္။
''သျဗဳခ်ဳိင္ အလယ္ပုိင္းမႇာ ေနအိမ္ေတြနဲ႔ ဗလီမီး႐ႈိ႕ ခံရတုန္းက ကြၽန္မ တုိ႔ ေဒသခံေတြ ထြက္ၾကည့္တဲ့အခါမႇာ ကမန္လူမ်ဳိးတခ်ဳိ႕က ကြၽန္မတုိ ႔ဘက္ကုိ လႇည့္ၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကြၽန္မတုိ႔ ေက်းရြာ မႇာရႇိတဲ့ ရခုိင္လူမ်ဳိးေတြအားလုံး ရြာထဲမႇာ မေနရဲေတာ့ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အနီးနားမႇာရႇိတဲ့ န၀င္းေက်ာင္းတုိက္မႇာ အားလုံးလာၿပီး ေနၾကတယ္'' ဟု ဇီးကြၽန္းေက်းရြာရႇိ ကုိးန၀င္း မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတြင္ လာေရာက္ခုိ လႈံ ေနသည့္ ေဒၚေအးၾကဴက ေျပာၾကားသည္။
ေဒသခံ ရခုိင္လူမ်ဳိး ၂၁၄ ဦးမႇာ အဆုိပါ ကုိးန၀င္း မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္း တြင္ လာေရာက္ခုိလႈံေနၿပီး အမ်ား စု မႇာ နတ္ေမႇာ္ေက်းရြာႏႇင့္ ပ်ဥ္ေထာင္ေက်းရြာမႇ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''သံတြဲၿမိဳ့နယ္ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ တစ္ႏုိင္ငံလုံး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္း ခ်မ္း ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေနႏုိင္ေအာင္လုိ႔လည္း လုပ္ေပးေစခ်င္တယ္။ မေတာ္တဆ မႇားခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ညီညြတ္ၿပီး ေအးေအးေဆးေဆး ေျဖရႇင္းေစခ်င္တယ္'' ဟု ကုိးန၀င္း မဟာ၀ိဟာရ ေက်ာင္းတုိက္မႇ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးဥတၲမသီရိက မိန္႔ၾကားသည္။
လက္ရိႇတြင္ သံတြဲၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ပဋိပကၡျဖစ္ပြားမႈ တည္ၿငိမ္ သြားၿပီ ျဖစ္ေသာ္ လည္း ႏႇစ္ဖက္ေဒသခံ တုိင္းရင္းသားမ်ားက အျပန္အလႇန္ စုိးရိမ္မႈမ်ားေၾကာင့္ လုံၿခဳံေရး တပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ား ယခုထက္ပုိ၍ ခ်ထားေပးရန္ လုိလားေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။ ျဖစ္စဥ္ အမ်ားဆုံး သက္ေရာက္ခဲ့ သည့္ ေက်းရြာမ်ား တြင္ ေနအိမ္မ်ား မီး႐ႈိ႕ခံရသည့္ ေဒသခံမ်ားက ေဆြမ်ဳိး သားခ်င္း ေနအိမ္မ်ားတြင္သာ သြားေရာက္ေန ထုိင္ ေန ရေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရႇိအခ်ိန္အထိ တရား၀င္ ကယ္ဆယ္ေရးစခန္း တစ္ခုမႇ မရႇိေသးေၾကာင္း ပဋိ ပကၡ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ေက်းရြာမ်ားသုိ႔ သြားေရာက္ ေလ့လာခ်က္အရ သိရသည္။
သျဗဳခ်ဳိင္ေတာင္ေပၚအပုိင္း ေက်းရြာခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႇဴး ဦးေမာင္ေမာင္ႀကီး (ရခုိင္လူမ်ဳိး) က ''ဒီမႇာက ရခုိင္နဲ႔ ကမန္တုိင္းရင္းသားေတြ အတူယႇဥ္ တြဲ ေနထုိင္တာ ႏႇစ္အေတာ္ေလးၾကာၿပီ။ တခ်ဳိ႕အိမ္ေထာင္ စုေတြမႇာဆုိရင္ ရခုိင္ေရာ၊ ကမန္ပါ မိသားစု၀င္ေတြ ရႇိၾကတယ္။ ဒီလုိျဖစ္သြားေတာ့ စိတ္မေကာင္းဘူး။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအျပင္ အျခားဘာသာ ၀င္ေတြလည္း သတိရႇိဖုိ႔ လုိအပ္တယ္။ စည္းလုံးမႈ ရႇိဖုိ႔လည္း လုိအပ္တယ္။ ေနာက္ကြယ္က သူေတြက ဘာသာေရးဆက္ႏႊယ္ၿပီးေတာ့ ျပႆနာ ႀကီး ထြားေအာင္ ေသြးထုိးလႈံ႔ေဆာ္ ေနတယ္လုိ႔ပဲ သုံးသပ္ပါတယ္'' ဟု ေအာက္တုိ ဘာ ၄ ရက္ ညေနပုိင္း က ေျပာၾကားသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရြာမႇာရႇိတဲ့ ေနအိမ္ေတြရဲ႕ အိမ္ေရႇ႕ေတြမႇာ သာသနာ့ အလံေတြ ေထာင္ထားတယ္ ဆုိတာက ဘာအေၾကာင္းရင္းမႇ မရႇိဘူး။ အဓိက ဆြမ္းေလာင္း ပြဲေတာ္ကာလ ေရာက္ေတာ့မႇာမုိ႔လုိ႔ ႏႇစ္တုိင္း လုပ္ေနက် အထိမ္းအမႇတ္အျဖစ္ သာသနာ့အလံ ေထာင္တာျဖစ္ပါတယ္'' ဟု သျဗဳခ်ဳိင္ရြာမႇ ေဒသခံ ရခုိင္လူမ်ဳိး ဦးတင္ေသာင္းက ေျပာၾကားသည္။
ယင္းျဖစ္စဥ္အတြင္း လူေသဆုံးမႈႏႇင့္ ဒဏ္ရာရရႇိမႈ ျဖစ္စဥ္အေပၚ က်ဴးလြန္သည္ဟု ယူဆရသူ ငါးဦးကုိ ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးေနေၾကာင္း သံတြဲခ႐ုိင္ ရဲတပ္ဖြဲ႕မႇဴး ဒုတိယရဲမႇဴးႀကီး ေက်ာ္တင့္က ေအာက္တုိဘာ ၄ ရက္ ညေနက ေျပာၾကားသည္။
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment